دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

ورود ساندرو استپ وی به پارس خودرو

بعد از آن که شرکت پارس خودرو خودروی ساندرو را به بازارها عرضه نمود هنوز چند ماهی نگذشته بود که خبرهایی به گوش رسید مبنی برآنکه قرار است نسخه کراس اوور آن هم با نام استپ وی وارد خط تولید گردد .

باید گفت که خودروی ساندرو استپ وی در حالی وارد لیست تولیدات پارس خودرو قرار گرفت و به میان کلاس کراس اوور های کشورمان آمد  که قبل از این خودرو دو کمپانی رنو و پارس خودرو تجربه های موفقی در حیطه تولید و عرضه اتومبیل داشته اند .

امیر حسن کاکایی از کارشناسان صنعت خودرو ضمن اشاره به استقبال بسیار خوب مصرف کنندگان داخلی از خودروهای کراس اوور می گوید: عرضه خودرو استپ وی به عنوان جدیدترین محصول شرکت پارس خودرو و تلاش در جهت تنوع بخشی به محصولات و نیاز بازار از حرکت های بسیار خوب و قابل تقدیر شرکت پارس خودرو است.

 

وی معتقد است افزایش تنوع و تولید خودروهایی با تکنولوژی های جدید در شرکتهای خودروساز از منظر مشتریان ، حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود.

به گفته وی خودروهای کراس اوور از جمله مدل هایی است که این روزها مورد اقبال بسیاری از مشتریان ایرانی قرار گرفته و  از این رو پیش بینی می شود با توجه به اهتمام پارس خودرو در تولید محصولات با کیفیت و  همچنین نیاز بازار به خودورهای کراس اوور ، ظاهر خوب و متفاوت ، ساندرو استپ وی  محصولی بی رقیب در بازار ایران باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت ایران عنوان می کند در شرایطی که تب تولید خودروهای کراس اوور در میان خودروسازان داخلی بالا گرفته جای بسی خوشحالی است، شرکت پارس خودرو که با کیفیت ترین خودروسازان داخلی محسوب می شود اقدام به عرضه خودرویی در این کلاس کرده تا بازار خودروهای شبه شاسی بلند و به عبارت بهتر کراس اوور را در ایران قبضه کند.

به گفته کاکایی مشخصات فنی و ظاهری و نقاط قوت استپ وی ، حاکی از برتری کیفی این خودرو در میان خودروهای موجود در بازار دارد.

وی می گوید محصولات رنو آزمایش خود را در بازار ایران پس داده است بنابراین نمی توان دغدغه ورود یک خودرو تازه را به بازار داشت.

به گفته کاکایی ساندرو استپ وی  از طراحی  ساده اما با کیفیت و قیمتی مناسب در میان خودرو های هم کلاس برخوردار است و  می توان موفقیت خوبی را در بازار ایران برای این محصول پیش بینی کرد.

ساندرو استپ‌وی با بهره مندی از پیشرانه K4M و حجم ۱۶۰۰ لیتر در ۴سیلندر، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد .

ساندرو استپ وی که هم اکنون با پلاک آزمایش فنی در حال تردد است قرار است با ۲ گیربکس اتومات و جدیدترین گریبکس ۵سرعته دستی رنو که صرفا برای این خودرو طراحی شده است به بازار عرضه خواهد شد.

گفته می شود ترمزهای دیسکی خنک ‌شونده و کاسه‌ای در عقب ، وظیفه کنترل و کاهش سرعت این خودرو را به همراه سیستم‌های کمکی ABS و EBD بر عهده دارد.

ساندرو استپ وی با توجه به کراس اوور بودنش  طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۰۲۴ ،۱۷۵۳ و ۱۵۴۴ میلی متر است.

کیسه‌هوای راننده و سرنشین، تهویه مطبوع دستی، سیستم صوت مجهز به USB ، کنترل‌ سیستم‌صوتی از زیر فرمان، قفل مرکزی، کامپیوتر سفری و پشت‌سری های تنظیم شونده از ویژگی‌های ساندرو استپ‌وی است.

این خودرو که قرار است در فاز اول با رنگ‌ بندی سفید، مشکی تولید گردد. پیش بینی می شود در رنج قیمتی ۵۰ تا ۵۵ میلیون‌ تومان به بازار عرضه شود.

منبع : پارس خودرو 

موتورهای مورد استفاده در سمند EF7

برای بالا بردن سطح کیفیت خودروی سمند در مدل EF7 از 3 موتور زیر بهره جویی می گردد :
۱٫۷ Lit توربو شارژ
۱٫۷ Lit با تنفس طبیعی
۱٫۳ Lit با تنفس طبیعی
به نظر می آید که کمپانی اتومبیل سازی ایران خودرو  ای اف 7 را همراه با موتور 1.7 لیتری با تنفس طبیعی و همچنین توانایی استفاده کردن از گاز به عنوان سوخت اول عرضه نموده است .
مرکز تحقیقات موتور آلمان ( F.E.V ) و اتومبیل ( I.P.C.O ) می باشد .
باید گفت که این موتور از پایه طبق سوخت گاز طبیعی طراحی شده است ولی باز هم توانایی کار کردن با سوخت بنزین را هم دارد .
این موتور در میان موتور های گاز سوز دنیا در لیست سه موتور برتر از نظر طراحی کلی موتور در میان ده موتور برتر دنیا قرار دارد .
مکانیزم های بکار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته است با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالا تری حتی نسبت به موتور های بنزینی دست یابد .
با استفاده از سیستم مدیریت این موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان اولین سوخت انتخاب می کند .
همچنین در صورت اتمام بنزین بدون فرمان راننده و بدون احساس تغییر در کار کرد موتور نوع سوخت مصرفی تغییر می کند ، حتی در سرد ترین شرائط موتور به راحتی با سوخت پایه ی خود که همان گازست روشن می شود .
سوپاپ ها نیازی به فیلر ندارند و تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها ( ۱۶V ) متناسب با شرائط آنها را تنظیم می کند .
طراحی در این قسمت به نحوی انجام شده که صدا و لرزش در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتور های روز دنیا و از نظر دستیابی استاندارد آلایندگی نیز اخذ بالاترین استاندارد های روز اروپا یورو IV از برتری های این موتور می باشد.
منبع : سمند 

مقایسه فضای موجود در پراید و رنو کوئید

فضای موجود در رنو کوئید و فضای موجود درپراید :

خودروی پراید  در اوایل تولیدش می توانست به راحتی جوابگوی یک خانواده ۵ نفری باشد ولی با تغییراتی که در طول این سال ها کرده است در حال حاضر تنها قادر می باشد یک خانواده ۳ الی ۴ نفری را در خود جای دهد . پس فضای داخلی پراید  نسبت به قبل کوچک تر شده است .

اگر شما دوست دارید که مسایلی که در بالا گفته شده را خیلی خوب درک نمایید می توانید در صندلی های پشت این خودرو بنشینید و متوجه اطرافتان شوید در آن موقع کم بودن جا در این خودرو را حتما خواهید دید .

حال نوبت به کوئید فرانسوی الاصل می‌رسد! به نظر می‌رسد که این اتومبیل ارگونومی خوبی دارد و راننده و سرنشینان از فضای مطلوبی بهره‌مند هستند ولی ممکن است که برای سرنشینان عقب، به خصوص افراد قدبلند و درشت، فضا کمی تنگ‌ باشد، چرا که به‌هرحال کوئید یک خودروی کامپکت است. فضای بار کوئید حدود ۳۰۰ لیتر است و در مقایسه با پراید که حجم آن حدود ۲۴۵ لیتر است، فضای بیشتری دارد.

 

طراحی

پراید به دلیل قدیمی بودن ریشه طراحی‌اش، یقینا با مد خودروهای امروزی سازگاری لازم را ندارد، اما در طول این دو دهه، با انواع تغییرات ظاهری کوچک و بزرگی همراه بوده که باعث شده از چهره کره‌ای دهه ۸۰ میلادی خود کمی فاصله بگیرد. تغییرات کوچک در نسخه‌های صبا و ۱۳۱ و تغییرات بزرگ‌تر در مدل‌هایی نظیر ۱۴۱ و ۱۳۲ به‌راحتی دیده می‌شود.

در داخل کابین، داشبورد پلاستیکی با حداقل امکانات موجود به چشم می‌خورد، حال در مدل‌های اخیر طراحی داشبورد و ادوات آن به شکل جدیدتری درآمده است. (الهام گرفته از مدل ۱۴۱)

و اما در مورد کوئید، شاهد خودرویی با زبان طراحی جدیدی هستیم. با المان‌های زیرکانه طراحی شده از ناحیه رنو،‌ چهره یک شاسی‌بلند را برای بیننده یادآور می‌شود. طراحی پویا با جلوپنجره‌‌ی برجسته‌‌ای که لوگوی رنو همانند الماس در وسط آن می‌درخشد. (لوگوی رنو سمبل یک الماس است.)

در داخل، مثل همیشه با محیط سادهِ‌ و داشبورد پلاستیکی یک رنو مواجه هستیم، البته به استثنا صفحه نمایش لمسی و صفحه کیلومتر دیجیتالی به‌کار رفته در آن، که به نظر می‌رسد حداکثر تلاش صورت‌ گرفته شده از سوی طراح بوده که سرنشینان، کمی از حس‌وحال  بی‌روح داخل کابین محصولات سابق رنو فاصله بگیرند.

منبع : رنو

اطلاعاتی از خودروی پیکانتو

کمپانی کیا در سال 2004 بود که نخستین خودروی خود را در سایز مینی ها تولید نمود . نخستین خودروی کیا در مینی سایز ها اتومبیل پیکانتو (Morning)بود .

این خودرو دارای طراحی بود که قابل قبول بود و جزو خودروهای هاچ بک قرار می گرفت .

نتیجه ایده های نخستین مهندسان همین خودرو بود که در واقع نسل نخست پیکانتو هم به حساب می آمد .

این اتومبیل به خاطر داشتن موتورهای کم حجم اما با قدرت زیاد در همان اوایل عرضه از حمایت قشر جوان برخوردار گشت .

مخصوصاً آنکه مصرف سوختش نیز بسیار اندک بود. به سرعت خط تولیدهایی در اندونزی، ویتنام و فیلیپین نیز تاسیس شد. اگرچهد نسل اول یک تجربه آنچنان بود نبود ولی کیا چیز دیگری می‌خواست.

سال 2011 در نمایشگاه ژنو، زیر گوش بزرگان خودروسازی بود که کیای از نسل دوم این خودرو پرده‌برداری کرد. محصول جدید به طرز باورنکردنی زیبا بود. طراحی‌اش به سبک و سیاق هم‌کلاسان اروپایی‌اش مانند فیات Panda، اشکودا Citigo، فولکس‌واگن UP و سیرتروئن C1 است.

قدرت بالا و قیمت پایینش در همان روزهای اول، موفقیتش را کامل کرد. با افزوده شده به ابعاد خودرو با حفظ کلاس طراحی مینی‌سایز، قدری فضای داخلی بیشتر شد. به لطف دست‌یابی به فناور‌ی‌های مدرن می‌شد انبوهی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی و هوشمند را درون آن دید. ولی باید در نظر گرفت که کیا نمی‌خواست با نصب لوازم لوکس قیمت پایه را بیشتر کند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از بازار خبر، کیا موتورز از روزی که خواست خودروساز بزرگی شود، پای همه‌ سختی‌هایش ایستاد. از ایامی که زیر دست ژاپنی‌ها مانند میتسوبیشی و هوندا تحقیر می‌شد تا ایامی که از کپی‌کاران چینی راه و رسم مهندسی معکوس را یاد می‌گرفت.

اما حالا برای خودش آقایی می‌کند. حالا با همکاری هیوندای  در حال فتح کردن بازارهای جهانی یکی پس از دیگری است. اگرچه هنوز هم بسیاری به آن اسباب‌بازی کره‌ای می‌گویند ولی مشتری هوشمند امروزی شعار سوار نمی‌شود،‌ خودروی خوب سوار می‌شود.

منهای بحث قیمت‌گذاری، باید اعتراف کرد کیا موتورز از روزی که پا به ایران گذاشت، جریان‌ساز بود. تولید خودروهای زیبا، باامکانات، قدرتمند، ایمن و با مقرون به صرفه توازن بازار را به هم ریخت. روند پرسرعت پیشرفت این شرکت کره‌ای هم مجالی برای نفس کشیدن رقبای ژاپنی‌اش نمی‌‌گذاشت. مدل پشت مدل. آخرین موج کیاموتورز در ایران با حضور یک محصول جالب همراه شده است.

منبع : کیاموتورز 

آیا از پراید استقبال شده است ؟

هنگامی که خودروی پراید به ایران وارد گشت خیلی زیاد مورد توجه جوانان ما قرار گرفت این خودرو به دلایلی مانند داشتن مصرف بنزین کم و همچنین پایین بودن قیمت خودرو طرفداران بی شماری را از آن خود نمود.

در سال های ۷۰ شمسی بود که پراید شروع به تولید شدن نمود . در آن موقع برای پراید یک اتومبیل رقیب وجود داشت به نام پیکان!

پیکان رقیب سرسختی برای پراید بود اما این خودرو توانست بعد از مدت کوتاهی جای خود را در بین مردم باز کند .

ولی خب در حقیقت باید بگوییم که محبوبیت پراید یک محبوبیت اجباری برای مردم می باشد زیرا اقشار متوسط جامعه که توان خرید خودرو را ندارند می توانند پراید را به عنوان خودروی خانوادگی خود برگزینند .

 

با نگاه کردن به تردد خودرو‌ها در خیابان آن خودرویی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد پراید است. تا همین چند سال پیش پیکان در خیابان‌ها جولان می‌داد اما پس از آن پراید بود که جایگزین آن شده و توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. این در حالی است که مردم از بی‌کیفیتی این خودرو معترضند و در همین راستا برای این خودرو‌ها جوک‌ها و مطالب طنز نیز ساخته شده است.

سرویس اقتصادی فردا: با نگاه کردن به تردد خودرو‌ها در خیابان آن خودرویی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد پراید است. تا همین چند سال پیش پیکان در خیابان‌ها جولان می‌داد اما پس از آن پراید بود که جایگزین آن شده و توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. این در حالی است که مردم از بی‌کیفیتی این خودرو معترضند و در همین راستا برای این خودرو‌ها جوک‌ها و مطالب طنز نیز ساخته شده است.

 

ممنوعیت فروش پراید در آمریکا به دلیل مشکل ایمنی

آنطور که ویکیپدیا می‌گوید پراید توسط شرکت مزدا با نام مزدا ۱۲۱ تولید شد و سال ساخت آن ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ است یعنی دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی. اولین تولید پراید ۲۶ سالِ پیش بوده و ظاهر اولیه آن همین پراید ها‌چ‌بک خودمان است اما پراید سدان، حاصل فیس‌لیفت کمپانی فورد است، یعنی این محصول تماما در دو دهه گذشته، تغییرات لازم را در شرکت‌های مزدا، فورد و کیا  دیده است و در آخرین روزهای سال ۱۹۹۹، از خط تولید کشورهای شرق آسیا و اروپا خارج شد و تماما به ایران منتقل شد.

فورد فستیوا در سال ۱۹۸۶ در آمریکا تولید می‌شد و مورد استقبال جوانان به خصوص دانشجویان قرار گرفته بود اما با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا جلوی تولید خودرو گرفته شد؛ سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا به دلیل مشکل ایمنی، فروش این خودرو را در خاک آمریکا ممنوع کرده بود! این در حالی است که این خودرو بی‌کیفیت که فروشش در آمریکا ممنوع اعلام شده بود سال‌های زیادی است که در ایران همچنان تولید می‌شود.

منبع :پراید