دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

تغییرات درون خودرو سراتو نیو فیس ۲۰۱۶

بررسی طراحی درون خودرو :

بعد از بررسی های صورت گرفته در داخل خودروی سراتوی نیو فیس مشاهده نمودیم که می شود گفت این خودروی جدید تقریبا هیچ تفاوتی با سراتوی فعلی در داخل خودرو ندارد. طراحی داخلی این خودروی جدید همان طراحی سراتوی فعلی می باشد که تنها در ۳ مورد کوچک با هم فرق دارند .

 آن سه مورد بیان شده در بالا عبارت اند از :

۱٫ یک سری تغییروتحولاتی در شکل و شمایل جای لیوانی وجای سیگاری که در کنسول میانی خودرو وجود دارد رخ داده است .

۲٫ در بعضی از قسمت های خودرو مانند : اطراف دسته دنده و یا روی فرمان از یک پوشش برای زیبایی به رنگ مشکی پیانویی استفاده گردیده است .

۳٫ استفاده از فرمان D-Cut shape البته فرمان D در تمام سراتوهای ۲۰۱۷ وجود ندارد. در نمونه های نیوفیس وارد شده که با مدل ۲۰۱۶ وارد کشور شده اند تا لحظه نگارش این مقاله نیز فرمان D وجود ندارد.

متریال داخلی نیز همان متریال استفاده شده در نسل فعلی هست و هیچ تغییری صورت نگرفته است. تغییرات جزیی دیگری مانند تغییر در گرافیک منوی LCD وسط کیلومتر شمار و سیستم Welcome به چشم میخورد.

نمای عقب خودرو :

 تغییر صورت گرفته در نمای عقب شامل تغییر طراحی چراغ هاست که قسمت سفید رنگ چراغ به پایین منتقل شده است و نوار روشنایی چراغ ها نیز باریک تر و به سبک اپتیما JF تغییر کرده است همچنین با توجه به بررسی نمونه های وارد شده به کشور مشاهده شد که چراغ ترمز از LED به نوع لامپی تغییر کرده است. تغییر دیگر در دیفیوزر و شکل شبرنگ های داخل سپر عقب هست.
تغییرات نمای جانبی :

در این قسمت هیچ گونه تغییری را شاهد نیستیم و تنها شکل ظاهری رینگ ها تغییر کرده است. لاستیک‌های نصب شده بر روی این خودرو دقیقاً همان لاستیک‌های نکسن مدل cp643a با سایز ۲۱۵/۴۵/۱۷ می‌باشد که بر روی سراتوهای فعلی نصب می‌باشد این مدل از لاستیک نکسن نسبت به سایر لاستیک‌های این برند و همچنین سایر برندهای لاستیک کره‌ای از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشد به طوری‌که علاوه بر نویز فراوان که ناشی از طرح عاج و فاق کوتاه لاستیک می‌باشد در ترمزگیری‌ها نیز ضعیف عمل می‌کند و از طرفی با توجه به فاق کوتاه تایر و سایز ۱۷ اینچی رینگ‌ها و خیابان‌های پر از انواع دست‌انداز و چاله در شهرهای کشور گاهی تایرها دچار آسیب می‌شوند، این آسیب بیشتر از نوع ورم کردن یا به اصطلاح آبسه کردن دیواره‌ی تایر می‌باشد و درنتیجه مالکان مجبور به خرید تایر جدید می‌شوند.
شاید بگویید این شرایط برای هر لاستیک فاق کوتاهی ممکن هست پیش بیاید، اما بدانید که ضمن تأیید متأسفانه این لاستیک در این قسمت دارای نقطه ضعف بیشتری نسبت به سایر تایرها چه از این برند چه از برندهای دیگر می‌باشد. پس همین‌جا به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این خودرو را دارید همان ابتدا نسبت به تعویض این تایر با سایز ۲۱۵/۵۰/۱۷ یا ۲۲۵/۴۵/۱۷ از لاستیک‌های چهار فصل این برند یا برندهای مطرح دیگر اقدام کنید هر چند که متأسفانه لاستیک چهار فصل و تاریخ روز برندهای کره‌ای بسیار کمیاب می‌باشد و اکثر وارد کننده‌ها نمونه‌های تابستانی را وارد کرده‌اند. درضمن اگر مدل نیوفیس را خریدید و قصد تعویض لاستیک را داشتید یادتان باشد که مراقب سنسورهای TPMS باشید این آپشن در نمونه‌های فعلی وجود ندارد.

معایب موتور و قسمت فنی پارس TU5 از دید رانندگان

کسانی که از خودروی پژو  پارس تی یو فایو استفاده می کنند از شتاب خوب این اتومبیل و همچنین به روز بودن موتورپژو  پارس TU5 ابراز رضایت می کنند اما متاسفانه همیشه بعد از گفتن این مزیت خودرو به موارد زیر تاکید می کنند :

وقتی که ۳۰۰۰ کیلومتر با این خودرو مسافت طی می شود با یک سری مشکلاتی مواجه می گردد که از راننده این اطمینان را سلب می کند که با این خودرو مسافرت های طولانی برود!

در کنار موتور این خودرو یک قطعه وجود دارد که وظیفه آن نگه داشتن تسمه کولر و دیگر تسمه ها می باشد حال بعد از صحبت نمودن با چند تن از رانندگان پارس TU5 مشخص شد که همه آن ها از شکستن این قطعه نام برده شکایت داشتند .

مشکل بعدی که تقریبا همه رانندگان پارس tu5  نقد دارن سفت بودن کلاچ این خودرو میباشد و برخی هم گفتن حتی با تعویض دو بار دیسک صفحه توسط نمایندگیهای ایران خودرو  این مشکل حل نشد .

همراه کلاچ پارس tu5  گیربکس این خودرو هم نمیتواند رضایت رانندگان را  جلب کند و با انواع دردسرهای گیربکس از جمله زوزه کشیدن خفیف در سرعت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر تا خرابی داخلی قطعات داخلی گیربکس …

 

گلایه و نقدهای رانندگان از پلت فرم و ظاهر پارس تی یو فایو   tu5  : در هنگام استفاده از برف پاکن در صورت باز بودن شیشه های جلو آب به داخل کابین نفوظ میکند بدنه خودرو به لاستیکها همخوانی ندارد و فضای خالی دور لاستیکها تا گلگیرها آزار دهنده هست داشبورد جدید این خودرو با رودریهای داخل خودرو هیچ همخوانی ندارد و از زیبایی داخل خودرو می کاهد رنگ خودرو کیفیت روز دنیا رو ندارد و با کوچکترین برخوردی آسیب می بیند بعد از تولید خودروی باری ایران خودرو  به نام  پیکاپ  که از پلت فرم پارس استفاده شده است  از ارزش خودرو کم شد هر چند که این خودرو تا حالا تاکسی نشده است .

در کل ظاهر و پلت فرم پارس tu5  که به عنوان خودروی لوکس در ایران خورو تولید می شود به هیچ وجه شایسته به یدک کشیدن خودروی لوکس در ایران را ندارد .

از دیگر نقدهای رانندگان کیفیت بد قطعات خودرو از جمله کیفیت بد برف پاکن پارس tu5 ، کیفیت بد زه دور درهای پارس tu5   (استیلش از بین میرود …) کیفیت بد لاستیکها که اکثرا چینی هستند و همچنین کیفیت بد مه شکنهای جلو که دایما می سوزد

منبع : پژو پارس 

یک جمع بندی از ورود لیفان ۸۲۰

در حقیقت باید گفت که لیفان  با ساختن خودروی ۸۲۰ اش خواسته است که خودش را از آن وجهه بدی که داشت خارج سازد . چراکه همه لیفان  را به خودروسازی می شناسند که تنها خودروهای ارزان قیمت را عرضه می کند و حالا لیفان  با ارایه ۸۲۰ می خواهد بگوید که این طور نیست ولیفان  به دنبال جلب رضایت مشتری هم می باشد .

در واقع با ارائه ۸۲۰ تصمیم دارد خودش را خوشنام کند .

ولی در حال حاضر ما نمی توانیم نظر یا قضاوتی قطعی در خصوص این خودرو ارائه کنیم چراکه هنوز این خودرو به بازارها نرسیده است و ما این خودرو را از نزدیک مشاهده نکرده ایم.

اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود. در کشور ما پس از توقف تولید نیسان تیانا و سوزوکی کیزاشی، هنوز هیچ خودروی سدان متوسطی از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی راهی بازار نشده است و ارزان ترین گزینه های صفر موجود در این کلاس هیوندا سوناتا ، کیا اپتیما و تویوتا کمری هستند که از قیمت های نجومی برخوردارند.

در نتیجه فقدان شدید این کلاس در بین خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان به چشم می خورد و به نظر می رسد در صورتی که این خودرو با قیمت مناسب و امکانات بالا و البته کیفیت خوب عرضه شود می تواند اقبال زیادی را به خود جلب کند

 

گروه صنعتی کرمان را شاید بتوان بدشانس‌ترین گروه خودرویی کشور نیز دانست، شرکتی که بیش از ۸۰ درصد نیروی‌ها تعلیم‌دیده‌اش را در زلزله بم از داست داد و مجبور به تعلیم دوباره تعداد زیادی از نیروی جدید تازه‌کار، آن‌هم در یکی از محروم‌ترین مناطق کشور شد.

اما امروزه گروه صنعتی کرمان از تعداد زیادی شرکت‌های فعال در صنایع مختلف که معمولاً مرتبط با صنعت خودرو ایجادشده است، که یکی از آن‌ها که این روزها فعال‌ترین هم هست، کرمان موتور نام دارد و که بیش از ۴۰۰۰ نفر را تنها در ارگ جدید مشغول به کار کرده است.

دو محصول جدید شرکت کرمان موتور که احتمالا تا پایان سال جاری پیش فروش آن آغاز شود لیفان ۸۲۰ و جک S3 می باشد

 

لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسئولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!

این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می شود و پیش فروش آن در ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا آن را با استفاده از زبان گویای تصاویر برای خوانندگان سایت معرفی کنیم.

منبع : کرمان خودرو

تجربه رانندگی با ام وی ام X33 جدید

موتور ام وی ام ایکس 33 جدید مانند نمونه های قبلی می باشد در واقع بر روی این خودرو هم مانند قبل موتور 2 لیتری 139 اسبی و 182 نیوتن متری نصب گردیده است .

بنابر گفته خود مدیران چری خودروی ام وی ام ایکس 33 جدید موفق شده است در 200 مورد نسبت به مدل های قبلی اش تغییراتی را تجربه نماید .

در این بین از آن 200 مورد ذکر شده کمتر تغییری در خصوص ظاهر خودرو و یا تریم داخلی آن می باشد .

اما در کنار این مسائل، سیستم رانندگی اقتصادی و اسپرت با مُد های ECO و SPORT نیز برای این مدل تعریف شده اند که در نمونه قبلی وجود نداشتند، طبیعتا در شرایط ECO موتور سعی می کند تا به وسطه گیربکس CVT دور موتور را در حد پایین تری نگه دارد تا از میزان مصرف سوخت کاسته شود اما در حالت رانندگی اسپرت شاهد استفاده از شرایط سنگین تری برای گیربکس هستیم که به ارتباط دقیق تر بین فشردن پدال گاز و دور خوردن موتور منجر می شود و تا حدی احساس رانندگی تُند و تیز را به راننده القا می کند.

فرمان نسبت به مدل قبلی تفاوت محسوسی نداشته است و همچنان نرم و کمی بی حس به نظر می رسد، اما در عوض ترمز ها می توانند توان ایستایی خوبی را از خود به نمایش بگذارند. هندلینگ خودرو نیز به واسط واکنش های بدنه و فنربندی خوب به نظر می رسد هرچند با توجه به نبود سامانه ESP برای X33 S باید کمی جانب احتیاط را رعایت نمود اما بعید است که در شرایط جاده غیر لغزنده، اتفاقی مانند بیش فرمانی یا کم فرمانی شدید باعث زحمت راننده شود.

 

حکایت پیشرفت فوق العاده صنعت گران آسیای شرقی، اعم از ژاپن، کره و اخیرا چین در صنعت خودروسای، حکایت جدیدی نیست. هر سه کشور برای سال های مدیدی به کپی برداری از خودروسازان غربی و بی کیفیتی متهم شدند اما در نهایت با تلاش روز افزون خود را از بند اتهامات رها کردند و سهمی از بازار بزرگترین خودروسازان جهان را بدست آوردند، البته هنوز چین همچون کره و ژاپن به مرحله پایداری در صنعت خودروسازی نرسیده است، اما آنچه از شواهد امر برمی آید این است که این کشور هم حداقل در بازار کشورهای در حال توسعه می تواند جای پای خود را در بازار محکم کرده و سهمی از بازار این مناطق را از آن خود کند.
چری به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ و دولتی چین، قطعا در زمینه بومی سازی تکنولوژی تولید خودرو سهم مهمی را برای کشورش بر عهده دارد، این کمپانی برخلاف بسیاری دیگر از خودروسازان چینی در راستای کپی برداری از خودروهای مشهور کار نمی کند، بلکه در مسیر دست یابی به دانش تولید خودرو گام بر میدارد و سال هاست که با مشارکت شرکت مدیران خودرو در کشورمان نیز حضوری پر رنگ دارد.
چندی قبل شاهد رونمایی از تازه ترین محصول مدیران خودرو یعنی ام وی ام X33 جدید با پسوند S در نمایشگاه خودرو مشهد و قیمت گذاری این خودرو در تهران بودیم و به تازگی نیز فرصتی دست داد تا برای نخستین بار پشت فرمان سومین مدل از سری محصولات X33 بنشینیم، خودرویی که به روز رسانی گسترده ای را در راستای افزایش کیفیت و زیبایی تجربه کرده است.

 منبع : ام وی ام

بررسی X60 از بعد فنی

این خودرو به دلیل داشتن عایق بندی خوب و مناسبی که دارد خیلی کم صدا به درون خودرو نفوذ پیدا می کند .

فرمان ایکس 60 خیلی تیز می باشد و از این رو هم هست که حسی به راننده انتقال نمی دهد .

نوع گیربکسی که در این خودرو استفاده می گردد سی وی تی می باشد از این رو حرکت نخستین خودرو کمی کند است البته این را هم باید بیان نمود که با افزایش دور موتور این نقطعه ضعف خودرو بهتر می شود .

در این خودرو سیستم ترمز خوب می باشد و راننده می تواند در این موضوع به خودرو اعتماد نماید به کلی خودرو در زمان ترمز گرفتن واکنشی مناسب را از خود بروز می دهد .
به دلیل استفاده از آینه های بزرگ دیدتان به اطراف خوب است و ازلحاظ تسلط به رانندگی نیز اوضاع بد نیست .همچنین استفاده از دوربین عقب در نوع اتوماتیک کمک زیادی برای پارک می کند.

 

این کراس اوور چینی در زمینه تجهیزات کامل است و در این مورد از لیست بلند بالایی سود می برد از  تجهیزات استفاده شده در این خودرو می توان به سان روف، فرمان تلسکوپی، رینگ 16 اینچ آلومینیومی، آینه برقی، کولر و تهویه مطبوع، ، ایربگ راننده و سرنشین جلو، پوشش کرکره ای صندوق عقب، سنسور دنده عقب، ترمزABS و EBD، قفل کودک، دماسنج نشان دهنده دمای بیرون، چراغ سوم ترمز، باربند سقف، خروجی پاور 12 ولت داخل کنسول، شیشه بالابر برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب، برف پاک کن عقب، درب باز کن صندوق و باک از داخل، گرمکن شیشه عقب، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، تنظیم نور صفحه کیلومتر، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سرعت سنج دیجیتالی، صندلی قابل تنظیم سرنشینان جلو در 4 جهت، چراغ راهنما روی آینه، صندلی عقب تاشو، صندلی چرمی، سنسور نور جهت روشن شدن اتوماتیک چراغ ها، دوربین دنده عقب، سیستم پخش DVD با 6 بلندگو اشاره کرد.

در پایان نقاط ضعف و قوت این خودرو به صورت فهرست وار ارائه می شود.

نقاط ضعف:

عدم وجود تغییرات ظاهری نوع اتوماتیک نسبت به نوع معمولی

حرکت معمولی در شتاب گیری اولیه

نقاط قوت:

کیفیت مناسب تجهیزات نسبت به مبلغ پرداختی

استفاده از آپشن های کامل

فضای مناسب برای سرنشین

صندوق بار مناسب

منبع : لیفان