دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

قیمت و موقعیت بازار ام وی ام X33 S :

قیمت خودروی ام وی ام ایکس 33 اس در نسخه ساده اش معادل 74.000.000 تومان و همچنین نسخه اسپرت آن برابر 76.000.000 تومان از سوی مدیران خودرو اعلام گشته است .

تفاوت قیمت 2 میلیون تومانی برای نسخه اسپرت و معمولی این خودرو احتمالا برای آنانی که طرفدار خودروهای اسپرت می باشند جالب می باشد و پرداخت نمودن تنها 2 میلیون تومان بیشتر و در عوض داشتن خودرویی اسپرت وجذاب برایشان خوشایند باشد .

از طرف دیگر با توجه به افزایش قیمت بسیاری از خودروهای رقیب ظرف چند هفته اخیر، می توان قیمت گذاری X33 جدید را کاملا رقابتی توصیف کرد. از طرف دیگر با توجه به قدمت حضور این مدل در بازار کشورمان، ریسک مواجه با شرایط دلهره آور تعمیر و نگهداری و یافتن قطعات یدکی در مورد X33 جدید وجود ندارد، اما برخی خودروهای رقیب نظیر هایما S7 به دلیل تازگی در بازار با چنین مسائلی دست به گریبان هستند. از این رو در مجموع می توان تغییرات اعمال شده بر روی مدل جدید را موثر و مناسب و انتخاب X33 S نسبت به سایر شاسی بلند های تک دیفرانسیل موجود در بازار را کاملا توجیه شدنی و منطقی عنوان کرد. نکته ای که متاسفانه شامل حال برخی از دیگر خودروهای جدید الورود به کشورمان نمی شود.

برای آشنایی بیشتر با لیست مشخصات فنی و تجهیزات نصب شده روی این خودرو به صفحه ام وی ام X33 جدید مراجعه کنید.

حکایت پیشرفت فوق العاده صنعت گران آسیای شرقی، اعم از ژاپن، کره و اخیرا چین در صنعت خودروسای، حکایت جدیدی نیست. هر سه کشور برای سال های مدیدی به کپی برداری از خودروسازان غربی و بی کیفیتی متهم شدند اما در نهایت با تلاش روز افزون خود را از بند اتهامات رها کردند و سهمی از بازار بزرگترین خودروسازان جهان را بدست آوردند، البته هنوز چین همچون کره و ژاپن به مرحله پایداری در صنعت خودروسازی نرسیده است، اما آنچه از شواهد امر برمی آید این است که این کشور هم حداقل در بازار کشورهای در حال توسعه می تواند جای پای خود را در بازار محکم کرده و سهمی از بازار این مناطق را از آن خود کند.
چری به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ و دولتی چین، قطعا در زمینه بومی سازی تکنولوژی تولید خودرو سهم مهمی را برای کشورش بر عهده دارد، این کمپانی برخلاف بسیاری دیگر از خودروسازان چینی در راستای کپی برداری از خودروهای مشهور کار نمی کند، بلکه در مسیر دست یابی به دانش تولید خودرو گام بر میدارد و سال هاست که با مشارکت شرکت مدیران خودرو در کشورمان نیز حضوری پر رنگ دارد.
چندی قبل شاهد رونمایی از تازه ترین محصول مدیران خودرو یعنی ام وی ام X33 جدید با پسوند S در نمایشگاه خودرو مشهد و قیمت گذاری این خودرو در تهران بودیم و به تازگی نیز فرصتی دست داد تا برای نخستین بار پشت فرمان سومین مدل از سری محصولات X33 بنشینیم، خودرویی که به روز رسانی گسترده ای را در راستای افزایش کیفیت و زیبایی تجربه کرده است.

 منبع : ام وی ام 

برلیانس C3 محصول جدید پارس خودرو

اخباری به گوش رسیده است که مبنی بر آن اخبار کمپانی پارس خودرو قرار می باشد یک اتومبیل کراس را در آخرای سال ۱۳۹۵ روانه بازارهای ایران نماید .

این اتومبیل از خانواده خودروهای برلیانس H320 می باشد که البته با اعمال نمودن یکسری تغییرات در قسمت طراحی خودرو و همچنین افزودن یک سری قطعه برای تزیین بیشتر خودرو این اتومبیل به هاچ بک کراس مبدل گشته است .

در بسیاری از نمایشگاه های اتومبیل در داخل ایران پارس خودرو این خودرو را به نمایش گذاشته است .

احتمالا قیمت این محصول بین ۵۴ الی ۵۸ میلیون تومان تعیین می شود. این خودرو در بازار چین با نام C3 شناخته می شود و احتمالا پارس خودرو هم با همین نام هاچبک کراس چینی خود را روانه بازار می کند.

برلیانس C3 به موتور ۱٫۵ لیتری ۱۰۳ اسب بخار با گشتاور ۱۴۳ نیوتون متر مجهز است و یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارد. در نمونه موجود نمایشگاهی، C3 از نظر امکانات رفاهی کمی قوی تر ظاهر شده است و تا حدی در مقام یک هاچبک کراس می تواند با سایر رقبا رقابت کند. مانیتور و دوربین عقب به صورت پیش فرض روی خودرو نصب شده و در برخی نمونه طراحی داخلی با رنگ قرمز انجام صورت گرفته است. البته که احتمال آن آنچنان قوی نیست که نسخه کراس برلیانس H320 یا همان C3 در بخش طراحی داخلی با تیراژ تولید بالا تفاوتی با نسخه معمولی داشته باشد.

تاریخچه : 

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵، به شماره ثبت ۵۲۷۲ و با نام شرکت «جیپ» تأسیس شد و با واردات و فروش اتومبیل‌های جیپ ویلیز و قطعات یدکی آن فعالیت خود را شروع کرد.

شرکت در سال ۱۳۳۸ پس از احداث کارخانه در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرکت)، مونتاژ انواع اتومبیل‌های جیپ را در ایران آغاز نمود. در سال ۱۳۴۵ به دنبال احداث سالن‌های پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات، تولید اتومبیل‌های آریا و شاهین (رامبلر) به محصولات قبلی اضافه گردید.

در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۴ شرکت «موتور جک (سهامی خاص)» به شماره ثبت ۱۶۸۳۲ تأسیس و کلیه دارایی‌ها و تعهدات شرکت جیپ به این شرکت منتقل شد. نام شرکت در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۸ بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به «شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص)»، در سال ۱۳۵۹ به «خودروسازی ایران» و سپس در همان سال به «پارس خودرو» تغییر یافت.

شرکت پارس خودرو بر اساس صورتجلسه مجمع فوق‌العاده مورخ ۱۳۷۱/۰۱/۲۶ و به استناد ماده ۲۷۸ قانون اصلاح، قسمتی از قانون تجارت، از «سهامی خاص» به «سهامی عام» تبدیل گردید و اساسنامه جدید شرکت مشتمل بر ۸۰ ماده و ۱۵ تبصره مورد تصویب قرار گرفت.

در اواخر سال ۱۳۷۸ و در پی عرضه سهام شرکت در بازار بورس، شرکت سایپا ۵۱ درصد از سهام شرکت را خریداری نمود و با این اتفاق این شرکت از شمول شرکت‌های دولتی خارج گردید. در سال ۸۲، ۳۴درصد دیگر از سهام شرکت توسط شرکت سایپا خریداری شد.

 منبع : پارس خودرو 

 

خودروی سمند چگونه تولید گشت ؟

مادامی که مدت زمانی از وارد شدن خودروهای متنوع  کره ای به ایران گذشت در میانه های دهه 70 بود که یک سوالی در ذهن های مردم  مطرح گردید و آن هم این بود که چرا خودروسازان کره انقدر موفق شده اند تا خودروهای متنوع و به تعداد زیاد را تولید نمایند اما ایران موفق نشده است ؟ در حالی که صنعت خودروسازی ایران و صنعت خودروسازی کره  فعالیتشان را باهم آغاز کرده بودند .

مردم میگفتند که چطور می شود که کره ای ها به این سرعت در این زمینه پیشرفت کرده اند اما ایرانی ها کماکان در حال تولید کردن پیکان هستند آن هم بی هیچ تغییری !

این باعث شد فشار افکار عمومی بر روی این صنعت سنگینی کند.

صنعت خودروی ایران پس از پایان جنگ یک دهه رکورد را تجربه کرده بود و همه از آن به عنوان صنعت مرده نام می بردند و بسیاری نیز عقیده داشتند، کارخانه های خودروسازی باید تعطیل شوند و ضرورتی برای حضور صنعت خودرو در کشور وجود ندارد. در این میان این صنعت دوباره راه خود را با پیکان شروع کرد و حال پس از واردات خودرو و ورود خودرو های متنوع کره ای فشار دوباره ای بر روی این صنعت تشدید شده بود و این سوال مطرح شد که چرا ما نمی توانیم خودرو طراحی کنیم و چرا حتی قیافه پیکان نیز مدت هاست تغییر نکرده است؟ از همه جالب تر آن بود که پژو 405  که در ابتدا به صورت مونتاژ کامل وارد بازار می شد، حتی اطلاعات فنی اش در اختیار مهندسان ارشد ایران خودرو  نیز قرار نمی گرفت.

طرح خودروی ملی که ایده آن نیز چندان در ایران تازه نبود، دوباره پس از پایان واردات خودرو برای تولید یک پیکان جدید آغاز شد تا به همه اثبات شود ما هم می توانیم مانند کره خودمان به طراحی خودرو بپردازیم. نخستین بار مردم در حاشیه بازی های فوتبال جام ملت های آسیا 96 شاهد تیزری بودند که نشان می داد، طراحی خودروی ملی آغاز شده است. اما تا پیش از تولید سمند در سال 81 از خودروی ملی خبری نبود.

در آغاز طرح خودروی ملی چندان مشکل به نظر نمی رسید اما پس از شروع طرح عظمت آن کاملا مشخص شد. برای آغاز کار طراحی پلت فرم مطرح شد، هرچند در ابتدا این کار غیرممکن به نظر می رسید، اما روش پروتن مالزی که خودروی خود را با طراحی بدنه روی پلت فرم میتسوبیشی قرار می داد، انتخاب شد.

بعد از مدتی مشخص شد حتی طراحی بدنه نیز کار بسیار دشواری است در همین زمان در کشور تایوان شرکت “فرست اتومیتو” انگلستان طراحی نمونه اولیه خودرویی بر روی شاسی و قوای محرکه خودرو پژو 405  برای تولید در شرکت تایوانی را به پایان رسانده بود، ناگهان شرکت تایوانی ورشکست شد و شرکت فرست اتومیتو که برای طراحی خودرو بسیار هزینه کرده بود، این طرح را به شرکت هایی در ایران، آرژانتین و چین پیشنهاد کرد. این پیشنهاد با اقدامات اولیه برای تولید خودروی ملی هم زمان بود وایران خودرو این طرح را با اشتیاق پذیرفت، مرکز تحقیقات  ایران خودرو  با جمع آوری فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های امیرکبیر، صنعتی شریف و چند دانشگاه صنعتی دیگر در ایران طراحی خودرو ملی را در کنار مشاوران خارجی شروع کرد.

طراحی شرکت فرست اتومیتو برای ایران معایب فراوانی داشت. این خودرو اتاق نسبتا کوچک و ارگونومی متناسب با افراد کوتاه قد شرق آسیا داشت. کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودو  در کنارکارشناسان فرست اتومیتو و بعضی کارشناسان خارجی ارگونومی و تا حدودی سیستم تعلیق را دوباره طراحی کردند، این طرح را حتی تا امروز شاید بتوان جدی ترین طرح کارآموزی کارشناسان داخلی در زمینه طراحی خودرو قلمداد کرد.

در طرح سمند مهندسان ایرانی به صورت مشترک با تیم خارجی به بررسی محاسبات مهندسی خودروی سمند پرداختند و طراحی بدنه با گروه فرست اتومیتو انگلیسی و با همکاری گروهی از مهندسان آلمانی، اتریشی، کره ای و ایرانی آغاز شد.

طراحی قالب در کره و داشبورد آن نیز با الهام از خودروهای گروه فولکس واگن از سوی تیمی مشترک از مهندسان آلمانی، اتریشی و ایرانی طراحی شد. در نهایت تغییراتی نیز در سیستم فنربندی و فرمان خودرو به دلیل تغییر گرانی گاه ها و ایجاد تعادل انجام شد. خودروی سمند در ابتدا قرار بود، پیکان جدید باشد و جایگزین این خودرو با همان قیمت شود اما با ادامه کار و مشخص شدن هزینه های فراوان قیمت خود را به گونه ای افزایش یافت که دیگر نمی توانست جایگزین پیکان شود. در ضمن باید تیراژ این خودرو برای رسیدن قیمت آن به حول و حوش 9 میلیون تومان به 200 هزار دستگاه در سال می رسید.

تیراژ این خودرو بعد از سه سال به یک چهارم 200 هزار دستگاه رسیده است و در نهایت اسم آن به X7 و سمند تغییر کرد. این خودرو به دلیل نشان ایرانی آن مورد قضاوت های مختلفی قرار گرفت. عده ای آن را خودروی اسطوره ای می دانند و عده ای براین عقیده اند پژو 405  بسیار بهتر است اما به دلیل اطلاع رسانی نامناسب مدل های جدید خودرو معمولا اطلاعات درستی از خودروهای جدید وجود ندارد. این در حالی است که مدل های جدید خودرو در اروپا بارها از سوی رسانه های مختلف امتحان می شود

منبع : سمند 

بررسی اصالت دو خودروی رنو کوئید و پراید

بررسی اصالت اتومبیل های پراید  و رنو کوئید :

خودروی پراید  برای ۳۰ سال پیش می باشد! در واقع خودروی پراید  را در سال ۱۳۶۵ (۱۹۸۶ میلادی) طراحی و تولید نمودند

خودروی پراید  در بین چند اتومبیل ساز دست به دست گشت تا نهایتا به دست خودروساز ایرانی افتاد!

پراید در میان خودروسازان مزدا و فورد و کیا  چرخید و در آخر در سال ۱۳۷۲ به دست سایپا  ماند!

بنا بر گزارش ارائه شده توسط اقتصاد آنلاین و همچنین به نقل از دیجی کالا :

در سال ۲۰۱۵ بود که شرکت رنو برای اینکه موفق شود تا بازار های اتومبیل های ارزان قیمت و اقتصادی کشور هند را به دست بگیرد خودروی کوئید را تولید نمود .

بنابراین کوئید خودروی جدیدتری نسبت به پراید محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

مقایسه ما این‌جا به اوج خود می‌رسد. بنا به ادعای  سایپا  از محصولات ایکس ۱۰۰جدیدش، این خودرو از یک موتور ۱٫۳ لیتری ۴سیلندر با توان تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برد. گرچه به‌طور رسمی، شتاب پراید در کاتالوگ سایپا  ذکر نشده اما در بعضی منابع گفته شده است که این خودرو می‌تواند ظرف ۱۴٫۵ ثانیه جثه۹۰۰ کیلوگرمی خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. همچنین حداکثر سرعت پراید ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

و اما نوبت به کراس‌اور کوچک فرانسوی می‌رسد. کوئید مجهز به یک پیشرانه ۰٫۸ لیتری ۳ سیلندر است که قلب آن می‌تواند ۵۳ اسب بخار قدرت و ۷۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. کوئید همانند پراید، دیفرانسیل جلو است و از یک گیربکس ۵ دنده دستی سود می‌جوید. گرچه اطلاعات دقیقی در سایت رنو قرار نگرفته، اما به‌نظر می‌رسد این خودروی ۷۹۹ سی‌سی، زمان۱۷ ثانیه‌ای لازم دارد که از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و حداکثر سرعت آن زیر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است یعنی حدود ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت!

با توجه به مشخصات فنی که گفته شد، شاید برای اولین بار بتوان پراید را در رقابت فنی، برنده‌ِ قاطع اعلام کرد! خودرویی که تا امروز حتی فکرش را نمی‌کردیم از خودروی دیگری سرتر باشد!

قیمت

قیمت پراید درحال حاضر حدود ۲۱ میلیون تومان است. رنو کوئید در بازار هند با قیمت پایه حدود ۳۹۰۰ دلار تا بالاترین مدل آن در حدود ۵۳۰۰ دلار فروخته می‌شود. با بالاوپایین کردن ارقام و احتساب ارز ۳۵۰۰ تومانی، محدوده قیمتی ۱۳٫۵ تا حداکثر ۱۸٫۵ میلیون تومانی را می توان برای رنو کوئید محاسبه کرد. اما بنا به اعلام مدیرعامل رنوپارس، قرار است ضعیف‌ترین نسخه کوئید یعنی پیشرانه ۰٫۸ لیتری نمونه سفارشی برزیلی که عملکرد بهتری از مدل پایه هندی دارد، با حدود ۳۱ میلیون تومان قیمت گذاری شود.

 

ایمنی

گرچه پراید خودرویی است که گفته می‌شود از طرف سازمان یورو ان‌کپ مردود اعلام شده و اطلاعاتی از سطح ایمنی این خودرو در دست نیست، سایپا  ادعا کرده که توانسته با انجام بازنگری‌هایی نظیر تقویت سقف و ستون و اضافه کردن کیسه‌هوا و ترمز ضدقفل، سطح ایمنی پراید را تا دو ستاره ارتقا دهد که حتی در صورت صحت این خبر، بازهم برای یک اتومبیل در سطح جهانی، ایمنی چندان مطلوب و خوشایند محسوب نمی‌شود.

این درحالیست که کوئید فاقد ستاره ایمنی است و کلیپ‌های گرفته شده از تست ایمنی آن فاجعه بار است! در همین خصوص، در نشست خبری اخیر، مدیرعامل رنوپارس اعلام کرد که نمونه وارد به بازار کشور، نمونه برزیلی است و با نمونه هندی تفاوت‌هایی دارد و این خودرو در تلاش گرفتن سه ستاره ایمنی است

 منبع : رنو 

کیاموتورز میخواهد حضور پررنگ تری در ایران داشته باشد

سازمان ها و نهادهای اقتصادی کشور کره جنوبی در این چند روز اخیر به گونه ای بی سابقه اعلام نمودند که می خواهند همکاری های خود را با ایران گسترش دهند .

در این بین کمپانی کیا موتورز که یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو در این کشور می باشد خبر داد که برای همگاری با ایران در دوره پساتحریم برنامه های جدید در نظر گرفته است و در این خصوص بیانیه ای را نیز صادر نمود .

به گزارش میزان، این شرکت در بیانیه خود از هدفگذاری برای صادرات 20 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران در سال 2016 میلادی خبر داد و اعلام کرد: اکنون شرایط جدید و مناسبی برای همکارهای دو جانبه فراهم شده است.
در این بیانیه همچنین تاکید شده که پس از چندین سال لغو همکاریهای دوجانبه به دلیل تحریم های بین المللی، مسئولان این شرکت قصد دارند با تغییر شرایط سابق به طور کامل وارد بازار ایران شوند.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و اعلام کرد که تصمیم کیاموتورز در این رابطه کاملا قطعی است و برنامه های آنان به زودی به اطلاع طرف ایرانی رسانده خواهد شد.

پیش از این، رسانه ها از تصمیم دیگر شرکت های معتبر خودروساز دنیا از جمله پژو ، رنو ، دایملر، سوئد، فیات، سوزوکی برای بازگشت به ایران و تلاش فولکس واگن آلمان برای سرمایه گذاری در کشورمان خبر داده بودند.

اقدام شرکت خودروسازی کره ای پس از آن صورت می گیرد که وزارت صنعت و تجارت این کشور اخیرا از تمامی بخش های تجاری، بازرگانی، اقتصادی و صنعتی کشورش خواست با ارزیابی و بررسی های همه جانبه، هر چه سریعتر شرایط همکاری و حضور خود در بازار ایران را فراهم سازند.

منبع : کیا موتورز