دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

به چه علتی مردم دوستدار تندر ۹۰ پارس خودرو می باشند؟

اخبار ارایه شده توسط انتخاب :

دنیای خودرو:

کارشناسان معتقد می باشند که دو کمپانی ایران خودرو و همچنین پارس خودرو به دلیل رقابتی که بر سر کیفیت محصول تندر ۹۰ خود  با هم دارند سبب شده است که هر یک از این دو اتوموبیل ساز همه تلاش خود را به کار گیرند تا تندر۹۰ بهتری را ارایه کنند

در نتیجه رقابتی که این دو اتوموبیل ساز با هم دارند محصول تندر۹۰ دارای کیفیت بهتری خواهد شد و در کل این قضیه به نفع مشتریان می باشد

این قضیه تا جایی پیش رفته است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرده است این محصول هم در کمپانی پارس خودرو و هم در کمپانی ایران خودرو به قدری پیشرفت کرده است و کیفیت بالایی پیدا کرده است که در رده خودروهای لوکس قرار گرفته است و به دلیل قیمت ارزانی که نسبت به دیگر خودروهای لوکس دارد طرفداران زیادی هم پیدا کرده است .

بازار فروش کدام خودرو بهتر است؟

اصولاً کمیاب شدن یک کالا عوامل متعددی دارد که فعالان بازار خودرو تقاضای بالا در خرید یک محصول را مهمترین مساله در کمیاب شدن خودروهای تولید داخل می دانند. اتفاقی که در رقابت دو تندر رخ داده است و بر اساس تحقیقات خبرنگار ما، تندر ۹۰ پارس خودرو در بازار با وجود اینکه ۱ میلیون تومان گرانتر از تندر رقیب فروخته می شود اما همچنان نایاب بوده و بخش اعظم تندر سواران بدنبال خودروی گرانتر و البته به زعم خریدار با کیفیت تر می روند.

کارشناسان معتقدند در این سطح کیفی کوچکترین تغییرات و کاستی ها از یک طرف عرضه کننده باعث پیروزی در استقبال بیشتر محصول در طرف مقابل رقابت خواهد شد و در مساله تندر ۹۰ نیز مفسران دلیل استقبال بالا از یکی از آنها را ضعف در ۲ عامل رنگ و صداهای غیر عادی تندرهای ایران خودرو می بینند هرچند شاید این مساله در ابتدا به نظر کوچک بیاید اما دارندگان خودرو بدلیل آنکه هدف از خریداری خودرو را تسهیل رفت و آمد و تامین آسایش می بینند ریزترین جزئیات محصول خریداری شده خود را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهند.
کدام با کیفیت ترند؟

تندر ۹۰ های هر دو شرکت اساسا از لحاظ کیفی تفاوت آنچنانی با هم ندارند و همواره جایگاه های پنجم و ششم گزارش کیفی سازمان بازرسی از آن این دوقلو ها است، اما بواسطه تبلیغات خریداران و توصیه دارندگان خودرو می توان مبلغین اصلی این خودروها را خریداران نامید. چرا که در صورت مقایسه رتبه ها و گواهینامه های متفاوت کسب شده توسط دو تندر شاهد آن هستیم که دو سازنده آن تمام تلاش خود را در تبلیغات این محصولات بکار گرفته اند اما در نهایت کیفیت نقش تراز در استقبال یا عدم استقبال از سوی مشتریان را در دست دارد.

گفتنی است تندر۹۰ پارس خودرو در آخرین جدول ارزشیابی کیفی منتشره توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در معیارهای تجهیزات الکتریکی و صداهای غیرعادی از همتای آبی پوش خود بهتر بوده است و با در نظر داشتن عملکرد موتوری تقریبا مشابه، برتری تندر۹۰ پارس خودرو در این معیارها را می توان یکی از دلایل استقبال بیشتر از این خودرو برشمرد.

منبع : پارس خودرو

اتوموبیل سمند افزایش قیمتی نداشته است

بنا بر گزارش ارایه شده توسط اقتصاد آنلاین و به نقل از ایسنا :

در روز قبل یک خبری در فضای اینترنت منتشر شد مبنی بر آنکه شرکت ایران خودرودو محصول خود را گران کرده است. خبر منتشر شده حاکی از آن بود که اتوموبیل هایپژو 206 تیپ 5 و همچنین خودروی سمند ال ایکس به مبلغی در حدود 300.000 تومان بالا رفته است آن هم خیلی بی سر و صدا !

این موضوع دستمایه برخی انتقادات در فضای مجازی قرار گرفت با این حال پس از آنایران خودرو با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد. طبق اعلام این شرکت قیمت درج شده در جدول قیمت محصولات ایران خودرو برای دو محصول پژو ٢٠٦ و سمند براساس مجوز شورای رقابت در خرداد ماه تعیین و در سایت فروش این شرکت درج شده است اما این افزایش قیمت تاکنون اعمال نشده و این دو محصول همچنان با قیمت‌های قبلی عرضه خواهند شد.

براساس این اطلاعیه برخلاف اخبار منتشر شده در فضای مجازی قیمت دو محصول ایران خودرو افزایشی نخواهد داشت. در این شرایط بررسی‌های میدانی از بازار آزاد خودرو در روز جاری (شنبه) نیز حاکی از آن است که قیمت دو خودروی سمند و پژو ۲۰۶ در بازار تغییری نسبت به قیمت این محصولات در هفته گذشته نداشته است.

این وضعیت در حالی است که حدود یک ماه پیش گروه خودروسازی سایپا قیمت چند محصول خود از جمله تیبا و پراید را گران کرد.

 

سمند به معنای اسب سفید یکی از اتومبیل‌های ساخت ایران خودرو است. این اتومبیل در سال ۱۳۸۱ توسط گروه صنعتی ایران خودرو و با همکاری آلمان و انگلستان ساخته شد. این خودرو به کشورهای روسیه، چین، ترکیه، آذربایجان و چند کشور عربی و مناطقی در آفریقا و آمریکای مرکزی شامل بولیوی و ونزوئلا و عراق صادر شده است.

سمند هم اکنون در مدلهای سمند معمولی، سمند EL، سمند SE، سمند ال‌ایکس با ۳ موتور EF7 بنزینی یا پایه گاز سوز و TU5 اتوماتیک یا دنده‌ای و XU7JPL3، سمند سورن، سورن ELX، سمند سریر با موتور XU7JPL4 و سمند سفارشی LX موجود است. همچنین مدل‌های دیگری برای خانواده سمند طراحی شده‌اند ولی در حد یک طرح باقی‌ماندند. همچنین مدلی ارتقاء یافته با اسم دنا در سال ۱۳۹۳ به فروش گذاشته شده است.

طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکتهای انگلیسی و فرانسوی انجام شده و قالبهای اصلی آن ژاپنی می‌باشدو جیگ و فیکسچرهای آن وهمچنین طراحی خط تولیدش کار شرکت کره‌ای ووشین می‌باشد.

سمند که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت فرست اتوموتیو که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت. موتور این خودرو نیز ساخت پژو است که البته موتور ۱۷۰۰cc دوگانه سوز نیز برای آن توسط ایران خودرو با همکاری آلمان با نام EF7 ساخته شده‌است. قالب‌های اصلی بدنه خودرو (قطعات بیرونی یا به اصطلاح قالب‌سازان آتر) ساخت شرکت میازو ژاپن می‌باشد. این خودرو در سال ۱۳۸۵ به روسیه صادر شد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو (به معنی اسب تندرو) در کشور ونزوئلا به فروش می‌رسد…

منبع : سمند

RENAULT DAUPHINE | رنو دوفین

رنو دوفین یک اتوموبیل چهار درب می باشد این اتوموبیل سدان با موتور عقب تولید شده است .

اتوموبیل رنو دوفین که آن را به انگلیسی RENAULT DAUPHINE مینویسند اتوموبیلی می باشد که در کشور های اسرائیل و برزیل و ایتالیا و استرالیا و هایدلبرگ وآرژانتین و اسپانیا و والادولید و مکزیک و فرانسه در بین سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۷ به تولید رسیده است .

این خودروها جزو طراحی های اتوموبیل  های موتور عقب _محور عقب بوده است .

اگر این خودرو را از بعد ابعادی بررسی نماییم به صورت زیر می باشد :

طول آن در حالت طبیعی ۳٬۹۳۷ میلیمتر (۱۵۵٫۰ اینچ)، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۵۲۴ میلیمتر (۶۰٫۰ اینچ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۴۱ میلیمتر (۵۶٫۷ اینچ) و وزن آن در حالت طبیعی ۶۵۰ کیلوگرم (۱٬۴۳۳ پوند) است.

موتور آن ۸۴۵ سی‌سی سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۴ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.

تاریخچه رنو :

 

رنو، (به فرانسوی: Renault) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکس‌واگن و پژو سیتروئن به‌عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته‌شد.این شرکت هم‌اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار دارد.

شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیه‌ای اویاک-رنو، شرکت کره‌ای رنو سامسونگ موتورزو شرکت ایرانی رنو پارس می‌باشد. این شرکت هم‌چنین ۴۳٫۴٪ درصد از سهام شرکت ژاپنی نیسانو ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره رنو، عملأ سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین مناصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد.

این دو کمپانی پس از مشارکت در راه‌اندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هم‌اکنون در قالب این گروه، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود.

شرکت رنو فعالیت گسترده‌ای نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سال‌های گذشته، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک بوده‌است.

 منبع : رنو

ورود کیا موتورز به هند

گروه بین الملل بیان می کند :

کیاموتورز برندی می باشد که در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد و اکثرا محصولات این برند را دوست می دارند این برند از ورود خودش به هند تا 2 ماهه دیگر خبر می دهد .

طبق گزارشی که خبر خودرو ارایه داده است در کشور کره جنوبی برند کیا موتورز جایگاه دوم را دارد

و همچنین در بازار دنیا کیا و هیوندا جایگاه پنجم را از آن خود ساخته است . این کمپانی تصمیم دارد در این خصوص بیانیه ای منتشر کند .

کیا موتورز پس از صرف زمان زیادی در زمینه تحقیق و توسعه در هند، سال 2019 اولین مدل خود را در این کشور عرضه خواهد کرد. گزارشات حاکی از آن است که کیا موتورز در فکر سه منطقه از جمله گجرات، تامیل نادو و آندراپرادش برای ساخت کارخانه است. این خودروساز در ابتدا ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه در سال را در این کشور خواهد داشت. البته این خودروساز اعلام نکرده چه مدل هایی را برای بازار هند در نظر دارد اما گفته می شود کیا در ابتدا با پیکانتو، ریو و سدان ریو در این کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

کیا موتورز هاچ بک پیکانتو را در بازارهای بین المللی به عنوان مدلی پایه عرضه می کند. این خودرو به موتورهای 1.2 و 1.0 لیتری مجهز می شود که به ترتیب قدرت 85 و 68 اسب بخار تولید می کنند. هاچ بک شیک ریو نیز با دو گزینه موتور 1.4 و 1.2 لیتری بنزینی با قدرت های 104 و 82 اسب بخار عرضه می شود. سدان ریو نیز موتورهایی مشترک با این هاچ بک خواهد داشت.

 

شرکت کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال ۱۹۵۲، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد.[۴] در سال ۱۹۸۶ و با همکاری شرکتفورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود.[۵] ﺍین مدل‌ها همچنین شاملکیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ ۱۲۱) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.[۶]

کیا موتورز که در سال ۱۹۸۶ تنها ۲۶ دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال ۱۹۸۷ در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به ۹۵٫۰۰۰ دستگاه افزایش داد.[۷] در سال ۱۹۹۲، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق ۴ شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه ۱۹۹۴ به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال ۱۹۹۴ مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.[۸]

با ﺍین حال، ورشکستگی شرکت کیا در سال ۱۹۹۷؛ که در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیا رخ دﺍد، موجب گردید که ﺍین شرکت توسط دیگر شرکت خودروساز کرهﺍی، هیوندای موتور در سال ۱۹۹۸ ﺍز طریق خرید سهام شرکت فورد، که در سال ۱۹۸۶ بخشی ﺍز سهام ﺍین شرکت رﺍ خریدﺍری نموده بود، تصاحب گردد.[۹][۱۰]

در سال ۱۹۹۸، شرکت کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرﺍت خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدل‌ها فورد ﺍسکورت و اپل ﺁسترﺍ در بازاراروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت. سپس در اواسط دهه ۱۹۹۰ مدل هاچ‌بک منتور، با نام کیا شوما عرضه شد. تغییر ظاهری (فیس لیفت) که در سال ۱۹۹۹ صورت گرفت، کیا منتور رﺍ همچنان در رده سدان نگاه دﺍشت.

کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال ۱۹۹۹ ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی با فورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت.

خودروی جانشین کیا برﺍی کردوس، یعنی کیا مجنتیس در سال ۲۰۰۱ نتوﺍنست محبوبیت کیا کردوس رﺍ ﺍحیا کند. کیا در سال ۱۹۹۹ با خودروی کیا سدونا وارد بازﺍر خودروهای ام‌پی‌وی شد. در زمان ﺍرﺍئه ﺍین خودرو به بازﺍر، ﺍرزﺍن‌ترین خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس ام‌پی‌وی در بریتانیا شناخته شد.

ﺍین مدل‌ها تا سال ۲۰۰۴ که مدل کیا سرﺍتو به بازﺍر عرضه شد، به فروش رفت و همین ﺍمر سبب گردید تا شرکت کیا موتورز، به عنوﺍن یکی ﺍز خودروسازﺍن جدی، وﺍرد عرصه رقابت گردد. خودروی اس‌یووی کیا اسپورتیج در سرتاسر ﺍروپا عمومیت پیدﺍ کرد، ﺍما ﺍز سال ۲۰۰۲ بود که کیا فروش بیشتری رﺍ ﺍز طریق عرضه مدل کیا سورنتو در بازﺍر بدست ﺁورد.

منبع : کیا موتورز

 

تولید اتوموبیل های پراید و تیبا متوقف می شوند

بنا بر گزارش ارایه شده توسط ۹ صبح :

طبق بیانات مدیر عامل سایپا مبلغ سرمایه گذاری در قرار داد مشترکی که با کمپانی سیتروئن منعقد گردیده است ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ یورو بابت آغاز کار اعلام گردید وی خاطر نشان کرد که اتوموبیل های تیبا۲ و پراید در پنج سال آتی متوقف می گردند و به جای آن ها خودروهای مشترک ساخته شده می آیند .

در مراسم انعقاد قرارداد میان کمپانی سایپا و سیتروئن مهدی جمالی در همین خصوص بیان کرد که :

پس از یک سال مذاکره بین دو شرکت امروز آخرین مذاکرات انجام و قرار شد شرکت مشترکی با سرمایه ۵۰-۵۰ ایجاد کنیم. بر این اساس ۵۰ درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به قیمت کارشناسی شده رسمی کشور برای این قرارداد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین میزان نیز طرف مقابل متعهد است که آورده وارد ایران کند.

مدیرعامل سایپا با بیان این که در این همکاری هیات مدیره مشترکی متشکل از ۳ فرد ایرانی و ۳ نفر از شرکت سیتروئن تشکیل می‌شود، ادامه داد: در این قرارداد زنجیره ارزش از قطعه‌سازی تا فروش مدل‌سازی شده است که بر اساس آن انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه‌سازی و صادرات پیش‌بینی شده است.

به گفته جمالی شرایط قرارداد باید برد، برد باشد و شرکت سیتروئن نیز در طی مذاکرات این موضوع را پذیرفته است.

وی با بیان این که بر اساس طرح اقتصادی پیش‌بینی شده اولین محصول مشترک این همکاری تا پایان سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد، گفت: حجم سرمایه‌گذاری اولیه برای ایجاد شرکت مشترک ۳۰۰ میلیون یورو است که به تدریج با پیشرفت همکاری قاعدتاً سرمایه نیز افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: قرار ما این است که محصولاتی که تولید و عرضه می‌شود، آخرین محصولات تولیدی شرکت سیتروئن باشد و خودروهایی نیز برای ایران تولید شده و در این شبکه عرضه می‌شود که هنوز طرح آن نهایی نشده است.

جمالی با بیان این که برای شروع کار، محصولات تولیدی باید تا ۴۰ درصد داخلی باشند، اظهار کرد: پس از سه سال باید میزان تولید داخل در محصولات را به ۷۰ درصد برسانیم که برای این موضوع با مرکز تحقیقات و قطعه‌سازی نیز هماهنگ هستیم و تولید قطعات در قالب استانداردهای شرکت سیتروئن انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تولید محصولات فعلی سایپای کاشان ادامه خواهد داشت یا خیر خاطرنشان کرد: تولید محصولات فعلی این شرکت تا ۵ سال ادامه دارد و به تدریج و همزمان با ورود خودروهای تولیدی مشترک از چرخه خارج می‌شوند که این خودروها «تیبا۲» و «پراید» هستند.

مدیرعامل سایپا همچنین از انجام مذاکرات با شرکت‌های رنو، نیسان و کیا خبر داد و گفت: کار مشترکی که با این سه شرکت انجام می‌دادیم قابل ارتقا است و شرایط پس از برجام به گونه‌ای شده که بسیاری از طرف‌های خارجی آماده مذاکره با ما هستند و باید از این شرایط استفاده کنیم.

جمالی گروه خودروسازی سایپا را بزرگ‌ترین خودروسازی خاورمیانه عنوان کرد و گفت: ما فرصت‌های خود را می‌شناسیم و طرف خارجی هم متوجه است که در شرایط جدید به راحتی می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در ایران استفاده کند.

وی با بیان این که مذاکرات با شرکت رنو شرایط خوبی دارد تصریح کرد: مذاکراتی با شرکت کیا نیز اخیراً شروع شده که در سفری که تا چند هفته آینده به کره جنوبی خواهم داشت این مذاکرات دنبال می‌شود.

همچنین در این مراسم ژان کریستف کومار، عضو هیات مدیره شرکت سیتروئن با اشاره به سابقه‌ی طولانی همکاری دو شرکت فضای مذاکرات را بسیار سازنده خواند و گفت: مذاکرات با سهولت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شد که امیدواریم موجب گستردگی همکاری‌ها شود.

وی همچنین بر تعهد شرکت سیتروئن برای انجام وظایفی که در قرارداد برای آنها پیش‌بینی شده است تأکید کرد.

منبع : پراید