دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

پژو ۲۰۶ RC

پژو ۲۰۶ آر سی را در سال ۲۰۰۳ معرفی نمودند . این خودرو به خاطر موفقیت های کسب کرده در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ در مسابقات رالی و همچنین به دلیل تکرر موفقیت های که پژو ۲۰۵ در دهه ۸۰ میلادی کسب کرده بود معرفی شد .

این اتوموبیل را در همه جای دنیا به غیر از کشور انگلستان با نام RC می شناسد و در کشور انگلستان آن را با نام GTI 180 معرفی کرده اند .

این خودرو موفق شده است در محدود هم کلاسی های خود عملکرد خوبی را از خود نشان دهد .

این خودرو از موتور ۲لیتری EW10J4S بهره می‌برد که با استفاده از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها و همچنین منیفولد ورودی و خروجی بهبود یافته می‌تواند تا ۱۷۵ اسب بخار نیرو به صورت تنفس طبیعی تولید کند.

از جمله امکانات این مدل می‌توان به رینگ چرخ آلیاژی ۱۷ اینچی، صندلی‌های اسپرت مسابقه‌ای، مکانیزم تعویض دنده کوتاه، و نسبت دنده اصلاح شده برای دنده‌های ۱ و ۲ نام برد.

این خودرو قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷٫۳ ثانیه می‌باشد.

 

تاریخچه کلی پژو ۲۰۶ :

پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری و هچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه می‌شد.

اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام+۲۰۶ در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت.

 

بیش از ۸۲ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)،ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و هم‌چنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران،برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.

تولید ۲۰۶ ایرانی :

پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد.در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید و یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد، با نمونه‌های ساخت داخل و یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد. حتی برخی از سیستم‌های این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید به گونه‌ای که خودروی جدید فقط در ظاهر با ۲۰۶های قبلی شباهت داشته و بسیاری از توانایی‌های اصلی آن عملاً وجود ندارد، به عنوان نمونه می‌توان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر (ولی با امکانات بسیار کمتر) به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونه‌های تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهره‌گیری از قطعات ایربگ ایرانی و چینی و ترمز ای بی اس کره‌ای اشاره نمود همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروز کنترل‌های متداول خانواده خودروهای پژو را ندارد. همچنین قبل از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد.

منبع : پژو 206

اطلاعات کلی هیوندا سوناتا

شرکت هیوندا که یک شرکت کره ای می باشد در بازار آمریکا از یک خودروی جدید خود با نام سوناتا ۲۰۱۴ رونمایی به عمل آورد این خودرو یک نمونه فیس لیفت شده می باشد .

این کمپانی در زمان معرفی محصول خود به پنجاه مورد آپشن های جدید و یا آپشن های اصلاح شده اشاره نمود و بیان داشت که این ها برای تیپ های گوناگون شامل :GLS، SE، SE 2.0T ومدل های Limited به طور استاندارد و یا سفارشی وجود دارد

عواملی مانند :طراحی جدید جلوپنجره، طرح اطلاح شده سپر عقب، چراغ های جلوی زنون، چراغ های عقب LED و رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی موتردی می باشند که در ظاهر سوناتا ۲۰۱۴ قابل سفارش می باشند
طراحی داخلی سوناتای ۲۰۱۴ نیز از یک پنل ابزار جدید، فرمان چرمی (در تیپ های SE و مدل های Limited، سیستم مسیریاب ماهواره ای دارای صفحه نمایش ۸ اینچی، صفحه نمایش رنگی رادیو، استفاده از فیبر کربن در تیپ SE، صندلی راننده مجهز به تهویه (در تیپ Limited) بهره مند شده است.

 

  • کارخانه تولید کننده :هیوندای
  • کشور تولید کننده :کره جنوبی
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده :آسان موتور
  • کلاس بدنه :سدان

مشخصات مهم

حجم موتور۲۳۵۹
تعداد سیلندرها۴
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)۲۳۳ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دندهجعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)۶
حداکثر سرعت۲۱۰
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه)۱۰
سیکل ترکیبی مصرف سوخت۸
استاندارد آلایندگییورو ۵

 

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کنندههیوندای“>هیوندای
کشور تولید کنندهکره جنوبی
نام و مدل اتومبیلهیوندای سوناتا
شرکت گارانتی/خدمات دهندهآسان موتور

 

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )۲ عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , ESC , HAC , TCS , ASD
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت ، قفل و بازکردن دربها بدون کلید ، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف ، قفل فرمان خودکار ، سیستم قفل کودک در اختیار راننده ،
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلک۴ شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در ۲ حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، کانالهای تهویه هوا بر روی ستونها و کنسول میانی ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر ، دارای ۲ عدد بلندگو و ۲ تیونر ، دارای ساب ووفر، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی ، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای سیستم گرمکن ، دارای قابلیت تا شوندگی
سیستم آیینه هاآینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها ، دارای سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، سیستم یخ زدای برف پاک کن ، شیشه های سولار
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم در ۴ حالت دارای
سیستم روشنایی جلودارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم شتشو ، دارای مه شکن ، مجهز به چراغهای روشنایی در زیر دربها ، مجهز به سیستم تعقیب نور چراغهای جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
سیستم های کمک رانندگیمجهز به سنسور پارک جلو و عقب ، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل
منبع : هیوندا سوناتا

چند نکته که شما را از خریدن ۴۰۵ SLX منصرف می کند

در این مقاله ما چند نمونه از ایرادات و مشکلات خودروی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس را عنوان کرده ایم و سپس به بررسی تک تک این موارد پرداخته ایم .

مشکلات پژو ۴۰۵ اس ال ایکس عبارتند از :

۱٫سروصدای زیاد

۲٫کیفیت پایین

۳٫پلتفرم قدیمی

۴٫فیس لیفت ناموفق

۵٫گران بودن خودرو

حال هریک از موارد بالا را تک به تک بررسی می نماییم

سر و صدای زیاد

شاید اگر سن و سال کمی دارید، صدای غرش موتور برای شما بسیار جالب باشد (مخصوصا در این خودرو که موتور صدای خاص و جالبی دارد) اما بدون شک در اغلب خودرو‌های سبک خانوادگی بهتر است که صدای موتور کمتر وارد کابین شود و برای افرادی که میان سال هستند این موضوع چندان نمی‌‌تواند جالب باشد. البته صدای موتور تنها بخش آزار دهنده این خودرو نیست. مدتی بعد از استفاده، داشبورد و بخش‌های مختلف کابین نیز به سر و صدا خواهند افتاد که کم‌کم باعث آزار شما خواهد شد.

کیفیت پایین

نسخه SLX از پژو ۴۰۵ نیز گرفتار مشکلی است که تمام خودرو‌های داخلی با آن دست پنجه نرم می‌کنند. در این محصول شاهد کیفیت پایینی هستیم که گاها این کیفیت پایین واقعا توی ذوق می‌زند. برای مثال کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در داشبورد و بخش اطراف دسته دنده بسیار پایین است. همان طور که گفته شد، نسخه عادی پژو۴۰۵ داشبورد و رو دری‌های بسیار باکیفیت‌تری داشت و اکنون در نسخه SLX رو دری‌ها با وجود اینکه زیباتر شده‌‌اند، اما بسیار بی‌کیفیت هستند. دستگیره باز کننده در نیز به حدی باریک و بی‌کیفیت است که در هر بار استفاده از آن می‌بایست خود را برای شکسته شدنش آماده کنید!

پلتفرم قدیمی

چندین سال است که پژو ۴۰۵ در خیابان‌های کشور جولان می‌دهد و در این مدت نیز شاهد نسخه‌های متفاوتی از آن بودیم که می‌توان به پژو RD، پژو ROA و… اشاره کرد که همگی پلتفرم مشابهی داشتند و حال نسخه SLX نیز از همان پلتفرم استفاده می‌کند. واقعا تکراری‌ست،‌نه؟

یک فیس لیفت ناموفق

به این دست از کارهای خودروسازان عادت کرده‌ایم! کمی در ظاهر چراغ‌ها تغییر می‌دهند و یک محصول جدید می‌سازند! اینجا هم وضعیت تا حدی به همین منوال است و طرح فیس‌لیفت ۴۰۵ در کل با استقبال چندانی روبه‌رو نشده و همان‌هایی که که ۴۰۵ را هم دوست داشتند، تا حدی از خود زده کرد.

گران بود، گران‌تر هم شد!

با وجود اینکه پژو ۴۰۵SLX تقریبا یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های کمپانی ایران خودرو به حساب می‌آید، اما بسیاری آن را همچنان گران قیمت می‌دانند. روز گذشته نیز خبری را در چرخان مبنی برافزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی‌ مطالعه کردیم که اکنون برای خرید یک نسخه از این خودرو می‌بایست ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.

منبع : پژو 405

بررسی داخل کابین هیوندا I30 2016

هنگامی که به درون این اتوموبیل می رویم می بینیم که هر یک از اجزا به صورت کاملا خوب و مرتب در جای خود واقع شده اند و البته که کابین هم دارای کیفیت خوبی می باشد

درون این اتوموبیل قسمت های خوبی برای مواردی مانند جای فنجانی برای دو نفر یا مثلا جای عینک آفتابی و محل قرار گیری بطری در نظر گرفته شده است .

یک صفحه لمسی هم در مرکز اتوموبیل واقع شده است که اندازه ان ۷ اینچ می باشد و بر روی آن دکمه های رادیو و مدیا و تنظیمات و دکمه های تلفن قرار گرفته است .

 
یک فضای کوچک نیز پشت آفتاب‌گیرها وجود دارد اما مجبورید به‌صورت فیزیکی آن را باز کنید و حسگر فعال‌کننده‌ای وجود ندارد. البته این مشکل بزرگی نیست و اکثر مردم تا این حد تنبل نیستند!

 

سیستم ناوبری تنها در تریم پریمیوم در دسترس است هرچند که تریم SR و پایین‌تر اپل کارپلی/گوگل را هم‌اکنون برای دستگاه‌های اندرویدی دریافت کرده‌اند که امکان دسترسی به برنامه‌هایی همچون نقشه‌ها، موزیک و پیام‌رسانی فعال شونده با صدا را می‌دهد. دو خروجی ۱۲ ولت نیز زیر سیستم تهویه‌ی دو ناحیه‌ای وجود دارد و ورودی‌های AUX و USB نیز در نظر گرفته شده است.

 

SR دوربین پشتی با حسگرهای عقب دارد که عالی است. دید دوربین خوب و واضح است اما دید ۱۸۰ درجه‌ای دارد. دستورالعمل‌هایی برای پارک کردن وجود دارد که بسیار کمک‌کننده هستند.

 

تریم نقره فضای داشبورد و کنسول مرکزی را تزیین می‌کند اما مقدار زیادی پلاستیک مشکی وجود دارد و بخش بالایی داشبورد شکلی عجیب‌وغریب دارد. تریم نقره به درها نیز گسترش یافته است. صندلی‌ها نیز شکلی اسپورت دارند و احساس خوبی از حضور در یک خودروی اسپورت را ایجاد می‌کنند. پشت‌سری‌ها نیز قابل تنظیم هستند.

 

غربیلک فرمان نیز به‌صورت یک معما است و احساس می‌کنیم که کوچک است اما در واقع خیلی کوچک به نظر نمی‌رسد. دکمه‌هایی برای صدا، رادیو، پاسخ به تلفن، اطلاعات راننده مثل داده‌ی سفر، مصرف سوخت و میزان سوخت باقی‌مانده، کروز کنترل و حالت فرمان وجود دارد.
دید عقب و سه‌چهارم SR ضعیف است و ستون C ضخیم و پنجره عقب نازک و کوچک در این دید کم نقش دارند. البته این خودرو به‌طور استاندارد از دوربین و حسگرهای عقب بهره می‌برد.

صندلی‌های عقب i30 کاملاً راحت هستند. فضای سر بیش‌ازحد نیاز است و فضای زانوی زیادی وجود دارد.
دو فرد بالغ می‌توانند به راحتی در بخش عقبی بنشینند. ورودهای هوای بخش عقب و یا خروجی ۱۲ ولت و USB وجود ندارد اما در بخش پشتی صندلی‌ها پاکت نقشه تعبیه شده است. فضای صندوق این خودرو ۳۷۸ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب این مقدار به ۱۳۱۶ لیتر می‌رسد.
پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و بنزینی تریم SR توانایی تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۱ نیوتون متر گشتاور را دارد و این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است. در بازارهای اروپایی i30 توربو نیز وجود دارد اما این نسخه در استرالیا عرضه نمی‌شود. گیربکس اتوماتیک به قدر کافی سریع است و در سرعت‌های شهری بسیار نرم و روان نشان می‌دهد.

منبع : هیوندا 

ساینا : ظاهر اسپرت برای تیبا

ساینا : ظاهری اسپرت برای تیبا

همه میدانیم که اتوموبیل ساینا تازه بر خیابان های ما قدم نهاده است اما باز با این وجود برای این خودروی تازه وارد آینده خوبی پیش بینی می شود

این اتوموبیل نسبت به خودروی تیبا موفق شده است ظاهر زیبا تری را برای خود رقم بزند

بیشترین تغییری که ساینا نسبت به تیبا کرده است در ناحیه های جلویی خودرو و همچنین ناحیه پشت می باشد ولی در قسمت های جانبی کمتر تغییری مشاهده می شود

اگر بخواهیم کمی دقیق‌ تر به بررسی ظاهر ساینا بپردازیم، بهتر است از نقطه قوت آن یعنی چهره تهاجمی و به‌روز شده آن شروع کنیم. سپر بلند و کشیده جلو که در میان خود دریچه بزرگ ورودی هوا به موتور را جای داده، نقش بسزایی در هرچه زیباتر نشان دادن ساینا بازی می ‌کند.

هچنین پرژکتور های دایره‌ ای شکل که در طرفین سپر جا دارند یکی از نکات بارز در ظاهر خودرو به‌شمار می ‌روند. استفاده از خطوط و احجام اغراق ‌آمیز در سپرها، باعث شده با حسی دوگانه از یک خودرو دستکاری شده مواجه شوید، در واقع در نگاه اول ساینا بیشتر شبیه یک خودرو تیون شده توسط هنرمندان فایبرگلاس کار به چشم می آید تا یک خودرو کارخانه ای اصیل.

 

چراغ‌ های جلو از حالت بیضوی به‌صورت کشیده و بزرگ تری ارتقا یافته، که می‌ توان به‌ جرات گفت از کیفیت ساخت بالا تری نسبت به تیبا برخوردار هستند.

اگر ساینا را از نمای جانبی مشاهده کنید تفاوت چندانی میان آن و تیبا نخواهید یافت. تنها در برخی جزئیات مانند راهنمای مثلثی شکل روی گلگیر، امتداد چراغ ‌های جلو و عقب، آینه ‌های جانبی و عدم وجود زه روی درها تفاوت ‌های با تیبا دارد. اما نکته ‌ای که بازهم ساینا را از تیبا زیبا تر کرده است، وجود رکاب بوده که در کنار رینگ ‌های اسپرت آلومینیومی فابریک، ظاهری شکیل‌ تر و زیبا تر را بوجود آورده است.

خطوط برجسته‌ ای که روی گلگیرهای جلو و عقب خودرو خودنمایی می‌ کنند، از تیبا به عاریت گرفته شده که به‌نوعی امضای طراح تیبا به حساب می‌ آید.

شاید به عقیده برخی از کارشناسان آینه‌ های جانبی ساینا با وجود بازنگری در طراحی، ظاهری زیبا تر را برای آن ایجاد کرده باشد، اما نکته که در روز تست ما با آن مواجه شدیم، عدم دید کافی در قسمت پایین آینه بود، زیرا قسمت پایین کمی گرد شده و در نتیجه بخشی قابل توجهی از دید لازم از دست رفته است.

 منبع : تیبا