کیفیت خودروی سراتو کره ای با سراتو مونتاژ سایپا چه قدر متفاوت است ؟
یکی از مهم ترین و بارز ترین تفاوتی که میان سراتو نسخه کره ای آن با سراتو مونتاژسایپا وجود دارد تفاوت در رنگ خودروها می باشد .
این مسیله وقتی خود را به خوبی نشان می دهد که یک سراتو وارداتی را در کنار یک سراتو سایپایی قرار می دهیم در این موقع است که به خوبی برتر بودن رنگ سراتو وارداتی را خواهیم دید.
اگر بخواهیم به رنگ یک سراتو سایپایی خیلی راحت بگیریم می توانیم بگوییم که حداکثر به یک تندر ۹۰ می رسد یا مثلا شاید در حدو اندازه پراید باشد
دومین بحثی که در این خودرو وجود دارد، بویی است که در داخل ماشین استشمام میشود و به پراید شباهت دارد. اصلیترین دلیل این شباهت هم صندلیهای پارچهای هستند که احتمالا از یک جنس مشترک با سایر محصولات ساخته میشود. وقتی ماشین را استارت میزنید، صدای موتور زیاد در داخل بهگوش نمیرسد. ولی چیز عجیب تفاوت در ترمز دستی نسخه وارداتی و تولیدی است. مدل تولیدی، ترمز دستی دارد که گویا خوب سرهمبندی نشده است. این نکته را بین ۵ سراتو بازبینی کردیم که در همه با کمی تفاوت، مشترک بودند. دنده خودرو به نرمی عمل میکند و شما کمتر متوجه تعویض آن میشوید. در اصل تفاوتی بین عملکرد موتور و گیربکس نسخه سایپایی و مدل وارداتی وجود ندارد و از نظر کارکرد شباهت زیادی به هم دارند. اگر واقعبین باشیم، همان رینگ و لاستیکهای کوچکتر سایپایی نرمی بیشتری به سراتو دادهاند و میتوان گفت که راحتتر حرکت میکند. در مورد عملکرد ترمز باید بگوییم که به ترمز مدل وارداتی بیشتر میتوانید اعتماد کنید تا مدل سایپایی.
در آخر باید اشاره کرد که اصلیترین دلیل خرید سراتوسایپا این است که شما نمیخواهید ماشین صفر چینی سوار شوید و ماشین اتوماتی میخواهید که حداقل کمی اصیل باشد. البته که نبود برخی امکاناتی که قبلا شاهد آن بودیم، مهمترین دلیل کسلکننده بودن رانندگی با سراتو سایپایی است. قیمت سراتو ۱۶۰۰ دندهای ۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در کارخانه است و در بازار تا ۶۹ میلیون تومان هم دادوستد میشود. مدل ۲۰۰۰ سیسی اتوماتیک ۹۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان قیمتگذاری شده است که در بازار تا ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت میخورد. نکته قابل تامل این است که سراتو ۲۰۱۵ وارداتی قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوا، فرمان برقی ۳ حالته، سنسور جلو و عقب و… در آن وجود دارد. حال چرا باید یک ماشین از رده خارج جهانی در ایران با کمترین امکانات، قیمت تمام شده بالاتر از ۹۰ میلیون تومان را تجربه کند؟
سراتوی سایپا در بخش امکانات با نسخه وارداتی بسیار متمایز است. خیلی از امکانات تولیدی سایپا حذف شده است. برخی دلیل این کار را ارزانسازی خودرو و سادهتر شدن فرایند مونتاژ میدانند. سراتوی وارداتی در نسخههای مختلفی که به ایران آمد، سطوح مختلفی از امکانات را به معرض دید ما گذاشت که خود کمپانی کیا آنها را لحاظ کرده است. در سراتو، سایپا خبری از سانروف نیست. صندلیها هم به سادهترین شکل، با روکش پارچهای در سایپا آذین تولید میشوند. روی صندلیها گرمکن نصب نشده است که در مدل وارداتی، اکثرا وجود دارد. سنسور نور و باران هم طبیعی است که سایپا از آن در نسخه دندهای صرفنظر کرده باشد. ولی در مدل اتوماتیک سنسور نور نیز وجود دارد. همچنین آینه تنها برقی بوده و سیستم تاشو برقی از روی آن حذف شده است. در نسخه دندهای سیستم تهویه به صورت دستی قرار دارد و در مدل اتوماتیک، به صورت تهویه خودکار نصب شده است. در سراتو سایپا تنها دو کیسه هوا وجود دارد. در صورتی که در نسخه وارداتی، مدلهایی با ایربگ جانبی جلو و پردهای کامل هم وجود دارد. روشن کردن خودرو با سوییچ انجام میشود و مدل استارتردار از جانب سایپا تولید نمیشود.
سیستم پخش هم قابلیت اتصال USB،AUX و IPOD را دارد و با ۶ بلندگو کیفیت صدای خوبی را در اتاق به سرنشینان تحویل میدهد. در برخی نسخههای سراتو، مانیتور با پخش DVD و دوربین عقب وجود دارد که شرکت سایپا به صورت آپشن، نسخه غیرفابریک مانیتور را تحت گارانتی خود برای مشتریان نصب میکند. یکی از امکاناتی که در سراتو حذف شده است و واقعا جای سوال دارد، سنسور پارک دنده عقب است. این سنسورها را هم سایپا در مدل غیرفابریک برای مشتریان نصب میکند. پشت آمپر تولیدیهای سایپا با نورپردازی یخی عرضه میشوند. ولی نسخههای وارداتی در دور قاب صفحه آمپر، نور قرمز را به شکل هاله پخش میکند که زیبایی و جذابیت خوبی را به ماشین میدهد. قاب کرومی سر اگزوز هم در مدل سایپایی حذف شده است. البته در تمام مدلهای وارداتی هم این تزیین وجود ندارد و بیشتر در مدل ۲۰۰۰ سیسی وارداتی، میتوانید دنبال سر اگزوز کرومی بگردید. دنده پشت فرمان هم جزو امکاناتی است که سراتو وارداتی نسبت به مونتاژ داخل بیشتر دارد. اگر به طور واقعبینانه بخواهیم در مورد دنده پشت فرمان سراتو نظر بدهیم، واقعا آپشنی است که جز ظاهر کاربرد خاصی ندارد و در سرعت تعویض دنده هیچ تاثیر مثبتی نمیگذارد. فرمان ماشین هم هیدرولیکی در نظر گرفته شده است. روی فرمان کنترل تنظیمات ضبط وجود دارد و در نسخه اتوماتیک، کروزکنترل هم روی فرمان قرار دارد.
منبع : سراتو کیا
در سیاست گذاریهای شرکت خودروسازی “جیایسی”، دو مدل خودروی “گریت وال ام۴” و “رنو استپوی” به عنوان رقبای اصلی این خودرو به شمار میروند که خودروی گریت وال با پیشرانهای ۱٫۵ لیتری خود میتواند قدرتی ۱۰۹ اسب بخاری و گشتاوری ۱۴۰ نیوتن متری تولید کند و همچنین خودروی رنو هم با داشتن موتوری ۱٫۶ لیتری، تنها قدرتی ۱۰۵ اسب بخاری و گشتاوری ۱۴۵ نیوتن تولید میکند که همین موضوع برتری بیچون و چرای “جی ای سی S2” را در بخش فنی به اثبات میرساند.
منبع : کرمان خودرو
در میان بررسی های صورت گرفته در شهریور ماه خودروهای MVM و همچنین پرایدبی کیفیت ترین خودروها و اتوموبیل های ویتارا و همچنین تندر باکیفیت ترین خودروها اعلام شده است .
اگر بخواهیم جزیی تر به اتوموبیل ها نگاه کنیم باید بگوییم که خودروهای ویتارا و پارس تندر و تندر 90 با کیفیت ترین اتوموبیل ها و خودروهای ام وی ام 110 و همچنین سایپا 132 و سایپا 131 لقب بی کیفیت ترین خودرو ها را از آن خود ساختند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در شهریور امسال بر اساس آمار تولید ارائه شده از سوی شرکتهای خودروساز جهت ارزیابی محصولات، مجموع خودروهای تولید شده اعم از سبک و سنگین، نسبت به ماه قبل با افزایش 12.4 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی 97.2 درصدی روبرو شد.
در این ماه 99 درصد از تعداد خودروهای تولید شده در کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.
گروه سبک:
در بخش سواری شاهد روند رو به رشد 12.4 درصدی تولید نسبت به ماه قبل بودیم که افزایش تولید خودروهای پژو 206، سایپا X132 و تولید مجدد سوزوکی گراند ویتارا از جمله عوامل اصلی، در ایجاد این روند صعودی هستند. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای ساخت داخل، میتوان به قطع تولید خودروهای لیفانX60 و ام وی ام X33 اشاره کرد.
در این ماه جمعاً 23 مدل خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفت که 18 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 5 مدل نیز در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.
طبق جدول ردهبندی کیفی خودروهای سواری، سوزوکی گراند ویتارا محصول شرکتایران خودرو خراسان کمترین میزان نمره منفی و ام وی ام 110 محصول شرکت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی را در این ماه کسب کرده اند.
در شهریور ماه سال جاری، سوزوکی گراند ویتارا به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بالای 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفت و با کسب 16.7 نمره منفی، کیفی ترین خودرو در بین تمام گروه های قیمتی شناخته شد.
همانطور که قبلاً نیز اشاره شد به دلیل قطع تولید خودروهای لیفانX60 و ام وی ام X33، در این ماه خودرویی در گروه قیمتی بین 60 تا 80 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار نگرفت.
همچنین در گروه خودروهای بین 40 تا 60 میلیون تومان، تندر 90 اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو با 20.5 نمره منفی، کمترین نمره منفی را از آن خود کرد و در سطح کیفی A+ قرار گرفت. پس از آن نیز جک 5J اتوماتیک، لیفان 620 و ام وی ام 530 هر کدام به ترتیب 45.5، 51.3 و 56.3 نمره منفی کسب کردند و در سطح کیفی A قرار گرفتند.
به گزارش فارس، 15 خودرو بین 20 تا 40 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفتند که از میان آنها، شش خودرو رتبه کیفی A+، هفت خودرو رتبه کیفی A و دو خودرو رتبه کیفی B+ را به خود اختصاص دادند. در این گروه، پارس تندر با 20.5 نمره منفی در گروه کیفی خیلی خوب و در صدر قرار گرفت و پس از آن، تندر90 پارس خودرو و ایران خودرو با 20.7 نمره منفی در جایگاه های بعدی قرار دارند.
در انتهای جدول این گروه قیمتی نیز خودروهای تیبا با 60.8 نمره منفی و ام وی ام 110 با 85 نمره منفی قرار دارند.
در این ارزیابی نیز مانند ماههای گذشته، خودروهای سایپا X131 محصول شرکت سایپا و پارس خودرو و سایپا X132 در گروه خودروهای زیر20 میلیون تومان قرار دارند و در رده کیفی B+ جای گرفته اند.
در نمودار مربوط به روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری، رانا بیشترین میزان بهبود و MVM530 هم بیشترین میزان تنزل را داشته اند.
وانت:
در بخش وانت، شاهد رشد 11.8 درصدی تولید در شهریور امسال نسبت به مردادماه هستیم که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید وانت مزدا دو کابین و وانت نیسان دوگانه سوز است. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای گروه وانت، میتوان به تولید خودروی جدید وانت پیکاپ فوتون دیزلی در کارخانه ایران خودرو دیزل اشاره کرد.
با توجه به رشد تولید خودروهای گروه وانت در شهریورماه، ارزیابی این خودروها نیز 42 درصد افزایش یافت، به طوری که از 6 مدل خودرو ارزیابی شده، 2 مدل در سطح کیفی خوب و 4 مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.
همچنین وانت پیکاپ فوتون دیزلی محصول شرکت ایران خودرو دیزل در صدر و وانت نیسان دوگانه سوز محصول شرکت زامیاد در انتها قرار گرفتهاند.
در نمودار تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت نیز وانت نیسان دوگانه سوز بیشترین میزان بهبود کیفی و وانت مزدا تک کابین هم بیشترین میزان تنزل کیفی را داشته اند.
گروه سنگین:
در بخش خودروهای تجاری مسافری در شهریورماه هم مانند ماه قبل از آن، به دلیل عدم همکاری شرکت های سازنده، هیچ خودرویی ارزیابی نشده است.
در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد 25.5 درصدی تولید در شهریور نسبت به مردادماه هستیم که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید کامیون ایسوزو NPR75M ، کامیونت ایسوزو NKR و همچنین تولید مجدد کامیونت الوند ، کشنده بنز آکسور و کشنده کاوه است. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای تجاری باری ساخت داخل میتوان به قطع تولید کشنده اسکانیا G400 اشاره کرد.
با توجه به رشد تولید خودروهای این گروه در شهریورماه، ارزیابی این خودروها نیز 19.1 درصد افزایش یافت، به طوری که از 8 مدل خودروی ارزیابی شده، 6 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 2 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.
در نمودار روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه تجاری نیز کامیون بنز WH بیشترین میزان بهبود و کامیونت ایسوزو NPR75P هم بیشترین میزان تنزل را داشته است.
منبع : ام وی ام
در چند سال اخیر در ایران و نیازهای مردم ایرانی تغییر و تحولاتی رخ داده است
مواردی که در ایران تغییر کرده است مانند بالا رفتن هزینه های اقتصادی یا رسیدن دامنه ترافیک حتی به جاده های برون شهری و یا کم شدن تعداد افراد خانواده ها یا بالارفتن مداوم قیمت بنزین و … سبب شده است که مردم ما هم نیازهایشان تحت تاثیر این تغییرات عوض شود
برای مثال مردم ما دیگر به دنبال اتوموبیل های بزرگ نیستند و بیشتر به دنبال خودروهای لوکسی می باشند که هم کوچک باشند و هم مصرف سوخت کمی داشته باشند از این رو در این مقاله به یک خودروی کوچک و مناسب شهر پرداخته ایم .
طراحی ظاهری :
خودروهای شاسی بلند یا SUV در چند سال اخیر به شکل بی سابقه ای مورد توجه قرار گرفته اند و اکثر خودروسازان نیز سعی دارند تا مدل هایی از این سری محصولات را ارائه دهند و یا حداقل نمونه های شهری خود را با ظاهری شبیه به خودروهای SUV به بازار بفرستند تا خریداران بتوانند حتی در رفت و آمد شهری و جاده ای که با خودروهای متداول نیز ممکن است،از این نمونه های شبه SUV یا اصطلاحا کراس اوور استفاده کنند.لیفان X50 با چنین فلسفه ای شکل گرفته است و یکی از کوچکترین کراس اور های موجود در بازار کشورمان است که از نظر ابعادی می تواند در نقش یک هاچ بک درون شهری نیز ظاهر شود،اما مهمترین مزیت این مدل نسبت به هاچ بک ها و سایر انواع وسایل نقلیه، فاصله و ارتفاع قابل توجه و 20 سانتی متری کف خودرو با سطح زمین است که می تواند تا حدی نگرانی از مواجه با انواع ناهمواری، دست انداز و سرعت گیرها را کاهش دهد.از طرف دیگر ارتفاع بیشتر زمینه افزایش تسلط به مسیر و خودروهای اطراف را در زمان رانندگی نیز به همراه دارد و این ویژگی می تواند در راستای افزایش ایمنی در رانندگی هم موثر باشد.
طرح چراغ های جلو و عقب لیفان X50 کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.در حالی که چراغ عقب شکل و شمایلی افقی مانند مدل جولیتا از شرکت آلفارومئو دارند، در نمای جلو شاهد فرمی متفاوت هستیم که شبیه به چراغ های نسل قبلی اپل استرا به چشم می آیند.با این وجود می توان گفت که هماهنگی اجزای بدنه چه در نمای جلو و چه عقب خوب و کم نقص به نظر می رسد و حتی نمی توان در نمای جانبی که نقطه اتصال این دو بخش به یکدیگر است هم نقطه ضعف ملموسی را ذکر کرد.مجموعه بچه گلگیرهای مشکی رنگ در کنار بخش زیرین درب ها به رنگ مشکی، می تواند در راستای القای حس مواجه با یک خودرو کراس اوور و شاسی بلند تاثیر گذار باشد و البته رینگ های اسپرت با طرح پنج پره دوبل نیز نمایی مدرن را به جذابیت های بصری لیفان X50 افزوده اند.
منبع : لیفان