دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

مشخصات فنی سوناتا هیوندا ۲۰۱۴

اتوموبیل سوناتا هیوندا یک خودروی سدان متوسط می باشد که ظاهر زیبایی هم دارد این خودرو یکی از محبوب ترین خودرو ها در میان مردم می باشد.

استادیت می گوید :

کمپانی هیوندا اتوموبیل سوناتا ۲۰۱۴ را در پنج کلاس تولید نموده است .

مدل پایه سوناتا جی ال اس می باشد . بهای جی ال اس معادل ۲۱٫۳۵۰ دلار می باشد و مدل فول همین خودرو دارای قیمتی معادل ۲۸٫۶۵۰ دلار است و به نام لیمیتد ۲٫۰T در بین مردم شناخته شده است .

بیشترین تغییرات قابل توجه در سوناتای ۲۰۱۴ را در طراحی خارجی آن که اصطلاحاً face-lifted نامیده می شود انجام شده است، یک سیستم صوتی جدید، صفحه نمایش لمسی ارتقاء یافته و سیستم نابری بروز شدهآن از دیگر تغییرات سوناتای ۲۰۱۴ نسبت به سوناتای ۲۰۱۳ است.

مدل پایه آن GLS،  ارزش آن  ۱۵۵ دلار نسبت به سوناتای ۲۰۱۳ گران تر شده است.

 

تغییرات لحاظ شده از ظاهر لیفت شده تا سیستم ناوبری و صفحه نمایش آن همگی اینسوناتا را دلربا تر از مدل سال گذشته آن نموده است.

رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی، مه  شکن های جلو HID و چراغ های LED در عقب. چرخ های ۱۸ اینچی برای کم کردن صدای خودرو در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش ناوبری خودرو ۸ اینچی با ابعاد ۴:۳، که از نسل سوم سیستم چند رسانه ای هیوندای بهره می برد.

این صفحه نمایش اختیاری است. سیستم دوربین عقب خودرو از این مونیتور اطلاع رسانی می کند. استفاده از فیبر کربن در مدلهای بالاتر وجود دارد.

 

از ویژگیهای جدید سوناتا ۲۰۱۴ داشتن ردیابی نقطه کور راننده در آینه بغل خودرو است. سیستم تهویه جدید و صندلی های نوآوری شده از جمله تفاوت های مدل  ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ است.

 

سوناتای GLS و SE چهارسیلندر، ۲٫۴ لیتری، گیربکس اتوماتیک ۶ دنده، موتور توربو دارند. برای مدل SE 2.0T یک سیستم اگزوزخاص و فرمان دیگر تدارک دیده شده است کمی شبیه به سیستم سانتافه

دستگاه انتقال قدرت تغییری با مدل ۲۰۱۳ آن ندارد. توان تولیدی این خودرو ۱۹۰ اسب بخار است.

منبع : هیوندا سوناتا 

دیگر نباید قضیه پژو ۴۰۵ و پراید اتفاق افتد

 یکی از اعضا هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی بیان نمود :
نباید بگذاریم داخلی سازی اتوموبیل های جدید مانند داخلی سازی اتوموبیل هایی نظیرپراید و پژو ۴۰۵ شود چراکه این دو خودرو بیش از دو دهه می باشد که از تولیدشان می گذرد و دلیلش هم این می باشد که سرمایه گذاری های زیادی برای داخلی سازی کردن این خودروها صورت گرفت است تا به طور کامل داخلی سازی گردند .
 خبرگزاری ایسنا:
شهرام آزادی اظهار کرد: در قراردادهای جدید خودرویی با خودروسازان خارجی نباید بر داخلی‌سازی کامل خودروها تاکید کنیم، زیرا سرمایه‌گذاری برای داخلی‌سازی کامل باعث می‌شود نتوانیم خودروهای جدید را در موعد مناسب بازنشسته و از خط تولید خارج کنیم.
وی با بیان این‌که داخلی‌سازی کامل خودروهای جدید زمان‌بر بوده و باعث می‌شود عمر خودروی تولیدی به ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یابد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که حداکثر هر پنج سال یک بار باید مدل خودروهای جدید تولیدی در ایران به طور کامل تغییر کند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: بنابراین برای داخلی‌سازی خودروهای جدید باید بر قطعاتی همچون موتور و گیربکس تمرکز کنیم، زیرا می‌توان با استفاده از موتور و گیربکس یکسان خودروهای مختلفی را در مدل‌های متفاوت ظرف چند سال تولید و عرضه کرد.
وی افزود:
همچنین بهتر است در قراردادهای جدید خودرویی به جای تاکید بر صادرات خودرو بر صادرات قطعات تولیدی در ایران تمرکز کنیم، زیرا کشورهای اطراف ما اگرچه جمعیت بالایی دارند اما پتانسیل زیادی برای واردات خودرو از ایران ندارند.
آزادی با بیان این‌که قطعه‌سازان ایرانی باید به زنجیره تامین جهانی خودروسازان خارجی بپیوندند، تصریح کرد:
باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قطعاتی که در داخل ساخته می‌شود، علاوه بر عرضه در ایران در زنجیره تامین آن خودروساز خارجی در سراسر جهان نیز عرضه شود تا به این ترتیب ارزش افزوده و اشتغال ناشی از داخلی‌سازی نصیب کشور شود.
وی خاطرنشان کرد:
اما اگر به جای این کار بر داخلی‌سازی ۱۰۰ درصدی خودروهای جدید تمرکز کنیم خودروهای جدید نیز به سرنوشت خودروهایی همچون پژو ۴۰۵ و پراید دچار خواهند شد که ۱۵ تا ۲۰ سال طول کشید تا تمام قطعات آنها داخلی‌سازی شود و به همین دلیل تولید آنها هنوز ادامه دارد.
منبع : پژو 405

هیوندا آی ۴۰ هم قدم به ایران نهاد

اتوموبیل هیوندا آی ۴۰ یک خودروی نسبتا لوکس می باشد که محصول کشور کره هم می باشد .

اگر بخواهیم چند نمونه از امکانات و آپشن های این اتوموبیل کره ای را بررسی نماییم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

۱٫داشتن کنترل صوتی نصب شده بر روی فرمان

۲٫مجهز بودن اتوموبیل به استارت دکمه ای

۳٫داشتن تعداد ۹ عدد کیسه هوا

۴٫مجهز بودن به سیستم گرمایشی صندلی ها

۵٫ داشتن سیستم گرمایشی فرمان

۶٫ مجهز بودن به کروز کنترل

۷٫ مجهز بودن چراغ های جلو به ال ای دی

۸٫ سیستم کمک پارک جلو و عقب

به نقل از صبحانه آنلاین، چند سالی است که شرکت کره ای هیوندای با محصولات مختلف خود نه تنها وارد بازار ایران شده بلکه سهم زیادی از بازار خودروهای خارجی را نیز در اختیار گرفته است. استقبال از خودروهای این کمپانی کره ای در ایران موجب آن شد تا این شرکت مدل های مختلفی را وارد ایران کند.

این کمپانی از آخرین مدل هایی است که در واپسین روزهای سال ۹۲ زمزمه هایی مبنی بر واردات آن به ایران شنیده شد.

هیوندای آی ۴۰ پس از موفقیت مدلی های آی ۲۰ و آی ۳۰ به ایران وارد می شود.

گفتنی است که هیوندای آی ۴۰ از نظر ابعاد بدنه اندکی از مدل الانترا بزرگتر است.

هیوندای آی ۴۰ دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی است. این خودرو دیفرانسیل جلو بوده و دارای جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک ) است. سیستم پدال شیفت این خودرو امکان تعویض دهنده از روی فرمان را نیز به راننده می دهد.

 

از دیگر امکانات این خودرو نسبتا لوکس کره ای می توان به آینه الکترو کرماتیک به همراه نمایشگر دوربین عقب، کنترل صوتی بر روی فرمان، استارت دکمه ای، ۹ کیسه هوا، سیستم تهویه مرکزی، گرمکن صندلی ها، نمایشگر داخلی، سیستم ضد یخ برف پاک کن ها، گرمکن فرمان، کروز کنترل، چراغ های جلو مجهز به ال ای دی و سیستم کمکی پارک برای جلو و عقب خودرو اشاره کرد.

 

اگرچه تجهیزات و امکانات این خودرو را در دسته خودروهای نسبتا لوکس قرار داده است اما قیمت و مقایسه آن با برخی محصولات مشابه شرکت های دیگر و حتی خود این شرکت قدری خرید آن را قابل تامل تر می کند.
در حال حاضر نماینده رسمی کمپانی هیوندای در ایران قیمت این خودرو را برای تیپ معمولی ۱۵۶ میلیون تومان و برای تیپ اس دبلیو، ۱۶۳ میلیون تومان تعیین کرده است.

منبع : هیوندا 

آیا تیبا جایگزین پراید است ؟

بنا بر گزارش ارایه شده توسط اقتصاد آنلاین و به نقل از عصر خودرو :

این که میگویند قرار است یک اتوموبیل جایگزین یک اتوموبیل دیگر شود حتما به این معنی نمی باشد که آن خودروی جدید هم در سطح همان خودروی قدیمی می باشد .

در هر صورت به شما میگوییم که اگر بین خریدن اتوموبیل پراید یا خریدن اتوموبیل تیبا مردد می باشید باید این را بدانید که هر کدام از این خودروها برتری مختص خود را دارند و با با یکدیگر تفاوت های ساختاری دارند .

اگر اقدام به خرید تیبا کنید، خودرویی به‌روزتر را خریده‌اید که قدرت موتور بالاتری هم دارد و از نظر فضای داخلی نیز به‌خصوص برای سرنشین‌های عقب جای بیشتری در نظر گرفته است. از آن‌سو اگر پراید را انتخاب کنید خودرویی خریده‌اید که دارای استهلاک کمتری نسبت به تیبا بوده و لوازم یدکی آن نیز ارزان‌تر است. اگر به‌شدت به دنبال یک خودرو کم‌هزینه هستید، خب انتخاب شما پراید خواهد بود. هر دو این خودروها به دلیل آنکه تولید داخل هستند دارای خدمات پس از فروش گسترده بوده و از این نظر مشکلی نخواهید داشت. یکی از برتری‌های پراید بر تیبا و البته برهمه خودروهای دیگر این است که اگر یادتان برود در زمان مقرر تسمه‌تایم را تعویض کنید، در زمان پاره‌شدن تسمه‌تایم، به موتور آسیب نمی‌رسد. در مقابل تیبا دارای گیربکس و دیفرانسیل بهتری بوده و برای تردد در جاده و سرعت‌های بالا انتخاب بهتری است.

روزنامه هفت صبح: قدرت بیشتر موتور تیبا می تواند برگ برنده باشد بخصوص اینکه پراید بعد از افزایش وزن، هنوز با موتور 1300 سی سی به بازار می آید و باعث می شود شتاب کمتری در دسترس داشته باشید.
اولین گزینه هایی هستند که ممکن است به فکر هر خریداری برسد. با اینحال برای خریدشان باید از mvm110 چینی صرفنظر کنید. پراید و تیبا این شهرت را مدیون قیمت پایین خود هستند، به طوری که آنها را جزو ارزان ترین خودروهای نو می شناسیم.

اگر دایره انتخاب را به آنها محدود کنیم تنها سه تا پنج میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. از نظر فنی چطور؟ پراید مدت ها در بازار حضور داشته و ظاهرا زیادی تکراری است. به همین خاطر بعضی ها راهشان را کج می کنند و به سراغ اولین خودرو ایرانیسایپا می روند.

با اینکه می گویند در ساخت تیبا از شاسی پراید و خانواده X100 استفاده شده است، با اینحال ظاهر امروزی تری به خود گرفته است. آنهایی که پشت فرمان این خودرو نشسته اند، می گویند نگهداری از تیبا، دقیقا به اندازه سواری گرفتن از پراید ارزان تمام می شود. هر دو خودرو مصرف سوخت پایینی دارند و برای سرویس و نگهداری زیاد صاحب شان را به زحمت نمی اندازند. حتی بعضی قطعات و لوازم شان مشترک است اما پای انتخاب و خرید که وسط می آید باید سختگیری بیشتری انجام داد. با احتساب اینکه نمی توان روی رانندگی در خارج شهر خیلی رویشان حساب باز کرد، شما پراید 20 میلیونی را انتخاب می کنید یا تیبای 25 میلیونی؟

موتور :

تیبا:

تیبا از موتوری با حجم 1500 سی سی بهره می برد که باعث شده این خودرو قدرت و شتاب خوبی داشته باشد. از این لحاظ تیبا برتری زیادی نسبت به پراید مخصوصا پراید 131 دارد چون در پراید 131 بدون تغییر در موتور، وزن ماشین افزایش داشته که باعث کندی شتاب شده است. موتور خودرو توان تولید نیرویی معادل 87 اسب بخار برای 5300 دور در دقیقه و گشتاور 128 نیوتن متری برای چهار هزار دور در هر دقیقه را دارد.

البته این نکته را بایداضافه کنیم که تیبا به کیفیت روغن موتور حساس بوده و شما حتما باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید. اگر برای این خودرو از یک روغن موتور معمولی استفاده کنید تقریبا بعد از دو هزار کیلومتر رانندگی، وقتی خودرو را روشن کنید، صدای غیرعادی از موتور به گوش خواهد رسید که به مرور فراگیر شده و پس از گرم شدن ماشین هم دیگر قطع نخواهد شد. حداکثر سرعت نیز در این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت است.

پراید 131

موتور پراید همچون تیبا دارای چهار سیلندر بوده که به صورت خطی قرار گرفته اند. موتور این خودرو با حجم 1300 لیتر می تواند قدرتی معادل 71 اسب بخار برای 5250 در هر دقیقه به همراه گشتاوری 108 نیوتنی برای چهار هزار دور تولید کند؛ بنابراین تیبا در حجم موتور، قدرت، اسب بخار و دورهای موتور از پراید برتر است.

این خودرو همانند تیبا به یک گیربکس پنج دنده دستی مجهز شده است. حداکثر سرعت در پراید 170 کیلومتر بر ساعت بوده و با این خودرو شما به 14 تا 15 ثانیه زمان نیاز خواهید داشت تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسید، بنابراین از نظر سرعت و شتاب نیز تیبا با داشتن سرعت 200 کیلومتری و زمان 12 تا 13 ثانیه ای از پراید برتر است.

منبع : تیبا

سراتو نیو فیس ۲۰۱۶ چه تغییراتی کرده است ؟

بنا بر گزارش ارایه شده توسط پایگاه خبری پدال نیوز :

کمپانی کیا اتوموبیل سراتو فیس لیفت را با کد اتاق YDM برای سال ۲۰۱۷ معرفی نموده است . این اتوموبیل در بازار جهانی کماکان با نام سراتو یا فورته YD به فروش می رسد .

سراتو جدید همزمان با عرضه جهانی اش به کشور ما هم وارد شده است و این قضیه جای تعجب دارد

این مورد در صورتی می باشد که اتوموبیل هیوندا النترا که رقیب سراتو هم به حساب می آید نسبت به خودروی سراتو خیلی زودتر وارد بازار های جهانی گشته است اما ما هنوز این خودرو را با پلاک ملی در کشور خودمان ندیده ایم .

البته یکی از دلایل واردات همزمان سراتو نیوفیس با عرضه جهانی را می توان به فروش بسیار خوب نسل فعلی در بازار داخلی و تقاضا برای آن مرتبط دانست که وارد کنندگان را ترغیب کرده تا اولین سری از سراتوهای نیوفیس را با مدل ۲۰۱۶ به بازار عرضه کنند.

قطعاً کیا سراتو خودروی بسیار محبوبی است و بسیاری از ما تجربه رانندگی با این خودرو را داریم و در این مقاله از خودروبانک قصد داریم به صورت مختصر به تغییراتی اشاره کنیم که مدل ۲۰۱۷ و با چهره جدید نسبت به مدل های کنونی بازار دارد. لازم به ذکر است که مدل هایی که هم اکنون با فیس جدید به بازار آمده اند مدل ۲۰۱۶ هستند ولی این مدل به عنوان مدل ۲۰۱۷ کیا سراتو در بازارهای جهانی توسط کیا معرفی شده و منظور ما در این مقاله از سراتو ۲۰۱۷ همین مدل ۲۰۱۶ فیس لیفت است. سراتو ۲۰۱۷ شامل تغییراتی از لحاظ فنی، شکل ظاهری و همچنین آپشن های نصب شده است که به بهانه ورود این تازه وارد به کشور به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت:

تغییرات جلوی خودرو :

 به نظر میرسد طراحان کیا سعی داشته اند نمای جلوی خودرو را تا حد ممکن به برادر بزرگتر سراتو یعنی کیا اپتیما نزدیک کنند به همین منظور تغییراتی درچراغ ها، درب موتور، جلو پنجره و شکل سپر داده شده است. چراغ ها از حالت قبلی کشیده تر و باریک تر شده اند و از حالت برجستگی درب موتور نیز کاسته شده و علاوه بر خطوط شکسته کنار درب موتور، دو خط شکسته نیز بر روی آن اضافه شده است.

در کناره های سپر نیز به سبک طراحی سپر اپتیما JF نسخه جی تی لاین دو ورودی هوا به منظور آیرودینامیک و چسبندگی بهتر قرار گرفته است. چراغ های مه شکن نیز که شباهت فراوانی به مه شکن های کیا نیرو دارد به همان سبک به مرکز سپرنزدیک تر شده اند، همچنین در نمونه های فول بر روی سپر جلو نیز تعداد سنسورها فاصله سنج از دو عدد به چهارعدد افزایش پیدا کرده است.

تغییرات نمای جانبی

 در این قسمت هیچ گونه تغییری را شاهد نیستیم و تنها شکل ظاهری رینگ ها تغییر کرده است. لاستیک‌های نصب شده بر روی این خودرو دقیقاً همان لاستیک‌های نکسن مدل cp643a با سایز ۲۱۵/۴۵/۱۷ می‌باشد که بر روی سراتوهای فعلی نصب می‌باشد این مدل از لاستیک نکسن نسبت به سایر لاستیک‌های این برند و همچنین سایر برندهای لاستیک کره‌ای از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشد به طوری‌که علاوه بر نویز فراوان که ناشی از طرح عاج و فاق کوتاه لاستیک می‌باشد در ترمزگیری‌ها نیز ضعیف عمل می‌کند و از طرفی با توجه به فاق کوتاه تایر و سایز ۱۷ اینچی رینگ‌ها و خیابان‌های پر از انواع دست‌انداز و چاله در شهرهای کشور گاهی تایرها دچار آسیب می‌شوند، این آسیب بیشتر از نوع ورم کردن یا به اصطلاح آبسه کردن دیواره‌ی تایر می‌باشد و درنتیجه مالکان مجبور به خرید تایر جدید می‌شوند.
شاید بگویید این شرایط برای هر لاستیک فاق کوتاهی ممکن هست پیش بیاید، اما بدانید که ضمن تأیید متأسفانه این لاستیک در این قسمت دارای نقطه ضعف بیشتری نسبت به سایر تایرها چه از این برند چه از برندهای دیگر می‌باشد. پس همین‌جا به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این خودرو را دارید همان ابتدا نسبت به تعویض این تایر با سایز ۲۱۵/۵۰/۱۷ یا ۲۲۵/۴۵/۱۷ از لاستیک‌های چهار فصل این برند یا برندهای مطرح دیگر اقدام کنید هر چند که متأسفانه لاستیک چهار فصل و تاریخ روز برندهای کره‌ای بسیار کمیاب می‌باشد و اکثر وارد کننده‌ها نمونه‌های تابستانی را وارد کرده‌اند. درضمن اگر مدل نیوفیس را خریدید و قصد تعویض لاستیک را داشتید یادتان باشد که مراقب سنسورهای TPMS باشید این آپشن در نمونه‌های فعلی وجود ندارد.