دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اتوموبیل دنا یا همان سمند؟

بنا بر گزارش فارس :

با در نظر گرفتن این موضوع که اتوموبیل دنا را بر روی پلتفرم سمند ساخته اند باید این خودرو را جدیدترین نسخه سمند معرفی کرد نه یک خودروی جدید با پلت فرم و طراحی جدید.

این اتوموبیل را در حضور روسای کمیسیون های اقتصادی و همچنین نایب رییس اول مجلس و حضور وزیر صنایع و نهایتا تعدادی از مدیر های شرکت ایران خودرو معرفی و رونمایی کردند .

این اتوموبیل به مدت نه ماه بر روی پلت فرم سمند طراحی کرده اند  و در مقایسه آن با سمند می‌توان به تغییر چراغهای جلو، آینه‌های بغل، سپر جلو و عقب و همچنین برش روی گلگیر و انحنای روی درها و گلگیر این خودرو اشاره کرد، از نظر تزئینات داخلی نیز می‌توان گفت بیشترین شباهت را به سمند سورن دارد.

 

محصول جدید ایران خودرو هر چند از نظر ظاهری، شکل و شمایل لوکس و زیباتری را نسبت به مدلهای قبلی سمند داراست ولی باید دید این زیبایی تا چه حد قابلیت جذب مشتری را در رنج قیمتی اعلام شده، دارد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در این مورد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در افق 1404 باید شاهد طراحی 4 پلت فرم جدید در کشور باشیم که بر روی هر کدام از این پلت‌فرمها، پنج محصول جدید تولید و عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: برای دستیابی به تولید این 20 محصول باید حدود 3 هزار میلیارد تومان جهت طراحی و تکمیل زیرساختها سرمایه‌گذاری شود.

هدایت تصریح کرد: این پلت فرمها در یک بازه زمانی 18 تا 24 ماه به تولید خواهند رسید و بر این اساس اواخر سال گذشته طراحی و تولید 2 پلت فرم در ایران خودرو برای تولید یک محصول زیر قیمت 10 میلیون تومان و یک محصول با قیمت 13 تا 17 میلیون تومان مصوب و ابلاغ رسمی شد.

وی افزود: در این زمینه ساز و کار نیروی انسانی، توسعه دفاتر طراحی و تولید و مشارکتهای بین‌المللی لازم نیز در حال فراهم شدن است.

معاون وزیر صنایع در تعریف خودروی ملی نیز به فارس گفت: خودروی ملی در 2 بخش طراحی و زنجیره تأمین تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش طراحی، یک خودرو باید از نظر بدنه، بخش مونتاژ و تست و قطعات اصلی مربوط به موتور و گیربکس داخلی باشد.
وی تصریح کرد: برخی خودروها مانند دنا بر روی یک پلت فرم ملی تولید می‌شوند و طراحی موتور، گیربکس و حامل خودرو یک گام اول در تولید خودروی ملی محسوب می‌شود.

به گفته هدایت، زنجیره تأمین گسترده نیز یکی از الزامات دستیابی به تولید خودرو ملی است که در حال حاضر 1800 سازنده در ایران وجود دارد که نیازمند ارتقاء هستند تا وارد زنجیره تولید خودروی ملی شوند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد قطعات خودروهای ملی در داخل تولید می‌شود.

هدایت در مورد امکان تولید خودروی با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان نیز گفت: خودروی با حجم موتور در حد 1200 تا 1300 سی.سی زیر 10میلیون تومان قابلیت عرضه دارد.

امروز برخلاف رونمایی‌های قبلی که در شرکت ایران خودرو صورت می‌گرفت قیمت دنا بطور دقیق اعلام نشد و مسئولان ایران خودرو فقط به اعلام رنج قیمتی 18 تا 25 میلیون تومانی برای این خودرو بسنده کردند و اعلام قیمت نهایی به آینده موکول شد، شاید این تأخیر تا حدی به خاطر مشخص شدن قیمـت‌گذاری خودرو در سال آینده یعنی زمان عرضه دنا به بازار و تأثیر اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها در بهای خودرو باشد.

علی اصغر سرایی نیا، معاون فروش ایران خودرو در این مورد به فارس گفت: قیمت دنا برای انواع ال.ایکس و ای.ال.ایکس در آینده اعلام خواهد شد.

در کنار این مسائل، خودروسازان امروزه با بحث‌های فراتر از موضوعات اقتصادی روبرو هستند که یکی از آنها رعایت الزامات فرهنگی در تولید محصول است. در این راستا اخیراً وزارت ارشاد مصوب کرد که نام خودروهای داخلی باید به صورت فارسی بر روی بدنه آنها نصب شود، این مساله امروز در رونمایی دنا مشاهده نشد و نام این خودرو مانند محصولات قبلی خودروسازان داخلی به صورت انگلیسی بر روی صندوق عقب نصب شده بود.

به این تریب به نظر می‌رسد ایران خودرو برای تجاری سازی دنا باید نام فارسی این محصول را بر روی خودرو نصب کند.

منبع : سمند 

بررسی رنو کلیو ۲۰۱۶

یک اتوموبیل قدیمی از برند رنو خودروی رنو کلیو مدل ۲۰۱۶ می باشد

این اتوموبیل بیشتر در دست قشر میانی افراد جامعه قرار دارد و دلیل این امر هم داشتن قیمت متوسط خودرو می باشد

این اتوموبیل جزو اتوموبیل های هاچ بک می باشد و تقریبا ۲۵ سال می باشد که این اتوموبیل تولید می گردد

این خودرو قادر می باشد که ۸ مدل موتور را ساپورت کند از ۱۲۰۰ سی سی تا ۱۶۰۰ سی  سی گرفته تا موتور بنزینی و گازوئیلی.

دارای قیمتی حدود ۱۱۰۰۰۰۰ در مدل پایه تا قیمت در مدل فول خود دارد.پس بازه انتخاب شما هم بسیار زیاد است.ار رقیبان اصلی این خودرو فلوکس واگن گلف ۲۰۱۶ و فورد فوکوس می توان نام برد.

 

در طراحی رنو کلیو مدل ۲۰۱۶ سعی در قوی سازی و خشن کردن ظاهر جلوی خودرو شده است.مثل بقیه محصولات رنو این خودرو هم در جلوپنجره ی خود آرم بزرگ رنو را دارد.جلوپنجره این خودرو از دو خط موازی سیاه رنگ و یک خط نقره ای در وسط می باشد.

 

از نظر ابعادی دارای جلو پنجره ای جمع و جور است. دستگیره درب عقب خودرو همانندهیوندای ولستر و بعضی دیگر از خودرو های جدید در گوشه سمت بالا همانطور که در عکس مشخص است پیروی می کند.همین طراحی از دور این خودرو را به خودروی دو در مشابه می کند اما این خودرو در اصل چهار سرنشین است.

 

لازم است بدانید بر خلاف خیلی از خودرو ها که از دی لایت در روی سپر استفاده می کنند اما در رنو کلیو دی لایت ها در همان جلوپنجره موازی قرار گرفته اند که در نوع خود کمی جدید است.این خودرو دارای رینگ مشکی رنگ ۵ پره است که استفاده از رنگ مشکی بدلیل داشتن هارمونی با رکاب های مشکی رنگ در این خودرو می باشد.

 

 

در داخل خودرو از طراحی خوبی برخوردار است چرا که این خودرو دارای فضای زیادی است.چرا که اگر تعریف نکرده باشیم می تواند حتی براحتی ۵ نفر را با خود حمل کند.کیومتر شمار در رنو کلیو در نوع خودر جدید است و از طراحی زیبا و جدیدی بر خوردار است.در وسط خود دارای مانیتور بزرگ است که از  R-LINK پشتیبانی می کند

منبع : رنو

شرکت کیا موتورز صادرات به ایران را متوقف نمود

گروه خودرو :
کمپانی کیا موتورز کره جنوبی از متوقف نمودن صادراتش به ایران اطلاع داد. کیا موتورز کره جنوبی را همه ما در ایران با نام اتوموبیل پرایدش می شناسیم .
سخنگوی کیا به فرانس پرس گفت :
دولت کشور کره جنوبی یک سری تصمیماتی در رابطه با کشور ایران گرفته است که شرکت کیا موتورز هم قسمتی از این تصمیم ها می باشد
وی از ارائه توضیح بیشتر در این‌باره خودداری کرد.
براساس اعلام شرکت کیا، خودرو پراید این شرکت به‌عنوان هاچ‌بکی کوچک بین 30 تا 40 درصد از خودروهای موجود در جاده‌های ایران را تشکیل می‌دهد که البته بیشتر آن تولید داخل ایران در گروه خودروساز سایپا محسوب می‌شود. درواقع کیا سال گذشته تنها چهار هزار و 210 دستگاه از محصولاتش را به ایران صادر کرده که شامل خودروهای اسپورتیج، موهاوی، سراتو، اپیروس و اوپتیما بوده است. البته این شرکت 17 هزار و 40 دستگاه کیت را در همین مدت زمان برای مونتاژ خودرو به ایران صادر کرده است.
با این حال کیا در اظهاراتی توام با بزرگنمایی، اعلام کرده از ماه گذشته صادرات کلیه محصولاتش را به ایران متوقف کرده که این توقف صادرات شامل خودروهای کامل، کیت و قطعات خودرو می‌شود.
به گزارش ایسنا توقف صادرات کیا به ایران در حالی رخ می‌دهد که این شرکت هم‌اکنون با بحران فراخوان بیش از 100 هزار دستگاه از محصولاتش در بازارهای جهانی روبه‌رو بوده و اخیرا به همین دلیل مدیرعامل این شرکت از سمت خود استعفا کرد. پیش‌تر بزرگترین خودروساز جهان یعنی شرکت ژاپنی تویوتاموتورز نیز که با بحران فراخوان محصولاتش در بازارهای جهان روبه‌رو است، از توقف صادرات خود به ایران خبر داده بود.
در هر حال، تحریم‌های یک‌طرفه دولت کره‌ جنوبی علیه کشورمان در حالی رخ می‌دهد که مقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند این تحریم‌ها بیشتر به ضرر شرکت‌های کوچک و
متوسط کره‌ای تمام خواهد شد و این موضوع مورد تایید اکثر کارشناسان حوزه خودرو نیز هست. براساس تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، بیش از سه چهارم شرکت‌های کوچک و متوسط صادراتی کره‌‌جنوبی بر اثر تحریم‌ها صادرات خود را به ایران متوقف کرده‌اند.
پیش‌تر محمدرضا بختیاری – سفیر ایران در کره‌جنوبی – به شرکت‌های کره‌ای توصیه کرده بود که در تحریم ایران شرکت نکنند.
سفیر ایران در کره‌جنوبی هشدار داده بود که هرگونه تحریم علیه ایران ممکن است فقط یک شرکت بزرگ کره‌ای را دچار ضرر کند، اما در عین حال بیش از دو هزار شرکت کوچک و متوسط این کشور نیز از این بابت لطمه خواهند خورد. حجم روابط تجاری میان ایران و کره‌‌جنوبی در سال گذشته به 10 میلیارد دلار رسید.

چرا باید از پراید و ۴۰۵ دفاع کرد ؟

به چه علت باید از اتوموبیل های ۴۰۵ و پراید دفاع کنیم ؟
اگر ما در این موضوع تعصبی به خرج ندهیم و همچنین از اصول مهندسی هم یاری بگیریم خیلی راحت می توانیم اثبات نماییم که این دو خودرو یعنی پژو ۴۰۵ و همچنین پراید اتوموبیل های قدیمی نمی باشند علت این امر را هم در زیر برایتان بازگو می نماییم :
یکی از دلایل این می باشد که این خودروها براساس استاندارد های روز ساخته می شوند  و همچنین با درنظر گرفتن این موضوع که تیراژ بالایی هم در مقیاس با سایر اتوموبیل سازها دارند این توانایی را دارند که بی رقیب در یک بازه قیمتی به دست مصرف کنندگان برسند .
 این دو خودرو هم‌اکنون در سراسر ایران قابل تعمیر است به طوری که در هر شهر و روستایی هم می‌توان یک تعمیرکار برای برطرف کردن خرابی این خودروها یافت.
این گستردگی تولید در پژو و پراید و همچنین سطح خدمات پس از فروشی که دارند باعث شده که رقیبی جدی برای این دو خودرو‌‌ساز وجود نداشته باشد و خودرویی که بتواند از نظر کیفیت و قیمت با این دو خودرو رقابت کند به تولید نرسد.
به نظر می‌رسد برخی تبلیغات نامناسب که علیه این دو خودرو صورت می‌گیرد سبب شده تا افکار عمومی نیمه خالی این دو خودرو را بیشتر مد نظر داشته باشند در حالی که به عنوان یک متخصص صنعت خودرو می‌توانم بگویم خودرویی مانند پراید که روی پلت‌فورم ایکس ۱۰۰ قرار گرفته اگر به صورت منطقی مورد استفاده قرار گیرد یکی از بهترین خودروهایی است که در حال تولید بوده و می‌تواند حتی تیراژ آن از اینکه هست بیشتر شود.
این خودرو برای سرعت‌های زیر یکصد کیلومتر در ساعت بسیار عالی است و با توجه به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل، کولر، کیسه هوا و موتور یورو۴ و سوخت پایین یکی از مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین خودروهایی است که هم‌اکنون به تولید می‌رسد.
هفته نامه تجارت فردا – علیرضا بهداد: آیین‌نامه‌اش به سال ۱۳۸۹ بازمی‌گردد که شورای سیاستگذاری وقت تصویب کرد از ابتدای سال ۱۳۹۵ تولید خودروهای سواری داخلی که از زمان تولد آنها بیش از ۱۰ سال گذشته است، ممنوع است. وزارت صنایع و معادن وقت در حالی این آیین‌نامه را تصویب و ابلاغ کرد که کمتر از یک سال بعد این وزارتخانه موجودیت خود را از دست داد و به وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر نام داد و رویکردش در بخش صنعت نیز با تغییراتی روبه‌رو شد.
حال نیمی از سال ۹۵ می‌گذرد و خودروسازان کماکان به تولید خودروهایی مشغولند که نزدیک به سه دهه از عمر آنها گذشته است. اگر قرار باشد چنین قانونی اعمال شود باید تولید خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵، ال‌۹۰، پراید، ۲۰۶ و پرشیا متوقف شود تا این تصمیم شورای سیاستگذاری خودرو که در دولت محمود احمدی‌نژاد به تصویب رسیده اجرایی شود اما آیا چنین مصوبه جذابی را می‌توان در شرایط کنونی اعمال کرد؟
شاید اگر دولت قبل پس از آنکه این مصوبه را ابلاغ کرد به تامین زیرساخت‌های آن می‌پرداخت و مذاکرات جدیدی را با خودروسازان بزرگ دنیا برای تولید خودروهایی در حد و اندازه قیمتی پراید، پژو ۴۰۵ و سایر خودروهای مشابه قرار می‌داد، صنعت خودرو ما امروز قادر بود همان‌گونه که بدون سر و صدا تولید وانت پیکان را متوقف کرد و خودروهای تجاری جدید جایگزین آن شدند، به تولید خودروهای جدیدتر پرداخته و به تولید خودروهای قدیمی خود پایان دهد.
این زیر‌ساخت‌ها نه‌تنها ایجاد نشد بلکه با توجه به تحریم‌هایی که صورت گرفت، صنعت خودرو ما عقبگردی جدی داشت و برای تولید همین خودروها با مشکل تامین قطعه مواجه شد. از این‌رو با توافق ژنو و پس از آن اجرایی شدن برجام، تحریم‌های خودرو برداشته شد تا خودروسازان با شرکای خود به مذاکره بپردازند و بتوانند عقبگرد خود را جبران کرده و تولید خود را به سطح سال ۸۹ برسانند. از این‌رو به نظر می‌رسد اگرچه مصوبه شورای سیاستگذاری خودرو لازم‌الاجراست اما با توجه به واقعیت‌های موجود اقتصادی کشور نمی‌توان در مقطع کنونی آن را اجرایی کرد چرا که خودروسازان داخلی چند سال تحریم را از دست داده‌اند و نتوانسته‌اند تا به تجهیز خود بپردازند.
منبع : پراید

بررسی پژو ۵۰۸

بزرگ ترین اتوموبیل ساز کشور ما تصمیم دارد اتوموبیل پژو ۵۰۸ را به بازار ها وارد کند این اتوموبیل فرانسوی یک سدان می باشد که نسبتا هم بزرگ است اگر بخواهیم این خودرو را از لحاظ ابعادی مورد بررسی قرار دهیم می توانیم این خودرو را به اتوموبیل های هیوندا سوناتا و همچنین کمری و امثال آن تشبیه نماییم .

وارد شدن این خودرو به بازار های ما به نفع مشتریان می باشد چراکه حق انتخاب بیشتری را به مشتریان عرضه می کند و حتی در صورت پیش گرفتن استراتژی مناسب از طرف واردکننده، موفقیت اش را در این کلاس تضمین و استمرار فروشش را در بازار تثبیت کند. البته وقوع همه این موارد، تنها و تنها به فاکتور قیمت و پشتیبانی خدمات یدکی مناسب از آن بستگی دارد وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از آن بر مدل ۴۰۷ رفته بود، محصولی که قربانی قیمت‌گذاری نامناسب و طمع‌ورزی طرف ایرانی شد و هنوز نیامده از عرصه رقابت در بازار حذف شد.

پژو ۵۰۸ یک سدان خانوادگی بزرگ است که برای نخستین بار، در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این خودرو جانشین مدل ۴۰۷ به شمار می‌آید ولی از لحاظ ابعادی از آن بزرگ‌تر بوده و از این جنبه خاص، مدل ۶۰۷ را هم پشت سر نهاده است. خودروی مذکور بر مبنای پلت فرم PF3 کمپانی PSA تکوین و توسعه یافته و این پلت فرم و بخش اعظم قطعات پیشرانه آن با نسل دوم سیتروئن C5 مشترک است. هر دوی این خودروها در کنار یکدیگر و به موازات هم در خط تولیدی کارخانه‌های رنس (RENNES) کشور فرانسه و ووهان (WUHAN) چین مونتاژ می‌شوند. به غیر از این دو مکان، پژو ۵۰۸ توسط شرکت نازا (NAZA) مالزی هم به تولید می‌رسد.

پژو ۵۰۸ از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بین‌المللی را از آن خود نماید ازجمله آن‌ها می‌توان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال ۲۰۱۱ میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (۲۰۱۱ میلادی) اشاره نمود، عنوان مذکور، با رأی‌گیری از خوانندگان مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو گردید.

 

پژو ۵۰۸ در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) به تولید می‌رسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جاده‌های آفرود، چند سانتی‌متری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیس‌لیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغ‌های جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. علاوه بر این‌ها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.

 

این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو در انواع ۱٫۶ لیتری ساده و توربو و نیز ۱٫۸ لیتری توربو ارائه می‌شوند که به ترتیب از توانی معادل ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار برخوردارند. پیشرانه‌های دیزلی هم در اشکال متنوعی اعم از ۱٫۶، ۲ و ۲٫۲ لیتری عرضه می‌شوند که توان خروجی آن‌ها بین ۱۱۵ تا ۲۰۴ اسب بخار متغیر است. نسخه‌های وارده به کشورمان هم از نوع ۱٫۶ لیتری بنزینی خواهد بود.

 

از لحاظ ایمنی، پژو ۵۰۸ خودرویی بسیار مطمئن و برخوردار از ساختاری صلب و مستحکم است و به سبب بهره‌گیری از این ساختار هم توانست به نتایج چشمگیری در تست‌های ایمنی نائل آید. این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی یورو انکاپ (EURONCAP) کسب و نرخ بسیار خوب ۹۰ درصد را هم برای ایمنی سرنشینان بزرگسال خود، ثبت نمود. تمامی مدل‌های پژو ۵۰۸ به‌طور استاندارد به ۶ عدد کیسه ایمنی هوا مجهز هستند. همچنین در تمامی مدل‌های این خودرو سامانه‌های ایمنی متعددی من‌جمله سیستم‌های ABS،EBD،EBA و ESP،ASR و CBC به طور استاندارد وجود دارد و نیز سامانه‌های کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها و سیستم هشداردهنده نقاط کور و… هم در تیپ‌های فول این خودرو دیده می‌شود.

منبع : پژو