بررسی چشم انداز کمپانی سایپا :
شرکت سایپا برای خود چشم اندازی در نظر گرفته است و آن هم مبدل گشتن به یک اتوموبیل ساز بین المللی می باشد .
اگر بخواهیم بررسی کنیم که این چشم انداز در چه صورت محقق می گردد در میابیم که موارد زیر در تحقق بخشیدن این چشم انداز ماثر می باشند :
1. مالکیت برند اختصاصی
2.مدیریت محصول و پلتفرم
3.مدیریت شبکه فروش و خدمات پس از فروش
4.حضور فعال در بازارهای داخلی و بین المللی،
5.توان رقابتی در کیفیت و قیمت و بازیگری اصلی در بازار ایران
تاریخچه سایپا :
تا قبل از سال 1364، نشان مورد استفاده سایپا آرم رنو و سیتروئن بود. با توجه به تغییر سیاستهای تولیدی شرکت وایجاد تنوع در تولید و برنامه هایی که در سال 1363 برای آینده شرکت تنظیم گردید، ضروری بود که نشان مستقل برای شرکت تهیه شود.
نشان سایپا با الهام از کاشی کاری های سنتی برجی در دوره ایلخانی که دارای توازن هندسی مثال زدنی در طراحی و اجراست، خلق شده است. از ویژگیهای نشان سایپا میتوان به توازن ابعادی در طراحی زوایای 120 درجه و یالهای همسان و قابلیت حجم پذیری آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سایپا به شکل چرخ دنده خودنمایی میکند که نماد اصلی صنعت و تولید است و با دقت بیشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزی با توجه به تقارن ابعادی آن در ذهن تداعی میشود.
گستردگی و جهانیشدن از جهتگیری یالها به اطراف قابل برداشت است و قرار گرفتن یکی از یالها به سمت بالا نشانگر رویکرد نهایی سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالی سازمانی است.از سوی دیگر جهتگیری یالهای محیطی به سمت داخل، نشانگر ورودیهای سازمان است.
این ورودیهای سه گانه، منابع انسانی، مالی و مواد اولیه هستند که منجر به سه خروجی محصول، سود و خدمات میشود. این خروجیها در قالب یالهای مرکزی و جهتگیری آنها به سمت بیرون جلوه گر است.
این نشان توسط زنده یاد استاد مرتضی ممیز و با الگو برداری از گنبد سرخ از بناهای تاریخی شهرستان مراغه گرفته شده طراحی شده است.
منبع : سایپا
امروزه در بازار خودرو اگر یک برندی جهانی نباشد نمی تواند به حیات خود ادامه دهد و تا مادامی که یک برند جهانی باشد تداوم حیاتش امکان پذیر می باشد .
ایران خودرو با وجود آنکه با برند های برتری در دنیا همکاری و مشارکت داشته است ولی باز هم این شرکت همه کوشش خود را به کار گرفته است تا برند مختص خود را معرفی کند و همچنین آن را ارتقا ببخشد .
به همین دلیل بود که ایران خودرو از ۱۰ سال پیش شروع به تولید محصولاتی نمود که مالکیت معنوی آن ها به طور کامل در اختیار داشت
خودروی سواری سمند به عنوان اولین ثمره این تلاش پس از تولدش علاوه بر این که لقب نخستین خودروی ملی ایران را بر پیشانی داشت، ورود صنعت خودرو ایران را به دورانی جدید و روشن نیز نوید داد. دورانی که خروج از مونتاژکاری و ایجاد برندهایی جهانی و حضور در بازارهای بین المللی را گریزناپذیر کرد. برندهای سمند و سورن خیلی سریع به بازارهای جهانی راه یافته و به تدریج جای خود را در میان سایر خودروهای خارجی بازکردند. برند ایران خودرو نیز با اتکا به این حضور و با به کارگیری توان تمام شرکت های تابعه خود، اکنون با نام “ایکو” (IKCO) در عرصه بین المللی به برندی شناخته شده تبدیل و با حضور در رنکنیگ های جهانی، هر روز بیش از گذشته بر ارزش آن افزوده می شود.
معرفی شرکت :
در این مقاله ما سعی نموده ایم مشخصات فنی اتوموبیل پژو ۲۰۶ را برای شما به طور کامل بیاوریم و با این اطلاعات به کسانی که قصد خریدن این خودروی دوست داشتنی را دارند یاری رسانیم چرا که این خودرو طرفداران زیادی دارد و حتی این خودرو را با صفات جذاب جوان و چالاک می شناسند و به قدری طرفدار دارد که حدود ۵ میلیون دستگاه از این خودرو تا به الان تهیه و تولید گشته است
کد کلاس(های) خودرو
| ۲۶۰۲۸ | |
نوع موتور
| TU3A | |
حجم موتور (cc)
| ۱۳۶۰ | |
حداکثر توان موتور (hp)
| ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه | |
حداکثر گشتاور (Nm)
| ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه | |
نسبت تراکم
| ۹٫۶ | |
تعداد سوپاپ
| ۸ | |
نوع سوخت سازگار
| بنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵ | |
سیستم انژکتوری
| پاشش چند نقطه ای | |
استاندارد حد آلایندگی
| یورو۴بهینه | |
حداکثر سرعت (km/h)
| ۱۷۰ | |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)
| ۱۴٫۱ | |
سیستم انتقال قدرت
| ۵ دنده دستی | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر)
| ۸٫۹ | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر)
| ۵ | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر)
| ۶٫۴ | |
طول خودرو (mm)
| ۳۸۳۵ | |
عرض خودرو(mm)
| ۱۶۵۲ | |
ارتفاع خودرو (mm)
| ۱۴۲۶ | |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)
| ۲۴۴۵ | |
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)
| ۱۰۲۵ | |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر)
| ۵۰ | |
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب)
| ۲۴۵ | |
آخرین بروزرسانی
| ۱۳۹۵/۷/۱۰ |
سوناتا در سگمنت سدان های متوسط حدود ۵ سالی می باشد که استانداردهای تازه ای را در حیطه مصرف بنزین و جادار بودن اتوموبیل و استایل خودرو مشخص نموده است .
حالا مدل ۲۰۱۵ سوناتا هم این موارد مثبت بیان شده را در خود رعایت کرده است و علاوه بر آن ارزش های بیشتری را در برابر مبلغ پرداختی افزوده است .
سوناتا ۲۰۱۵ مخصوص خانواده های ۵ نفره می باشد این خودرو را با کد اختصاصی LF می شناسند .
هیوندا در سال ۲۰۱۵ طول، عرض، ارتفاع و ویل بیس (فاصله محور جلو و عقب) سوناتا را افزایش داده است. طول کلی ۱٫۳ اینچ بیشتر شده، ویل بیس ۰٫۴ اینچ افزایش یافته و عرض آن ۱٫۲ اینچ بیشتر شده است. با اینکه سوناتا بزرگترین ویل بیس در این سگمنت را ندارد نسبت به رقبای عمده خود فضای سرنشین بیشتری ارائه می دهد
طراحی بیرونی سوناتای ۲۰۱۵ نسبت به قبل با وقار تر شده و طرح آن برگرفته از جنسیس سدان است که بیشتر روی جنبه لوکس بودن تمرکز دارد. داخل سوناتا مانند جنسیس شده است و کیفیت مواد بهبود یافته و لیست آپشنهایی که در آن به کار رفته از نوعی است که بیشتر در خودروهای لوکس دیده می شود. پنج سطح متفاوت تریم برای آن در نظر گرفته شده که شامل SE، Sport، Limited، Eco، و مدل تست شده در این مقاله Sport 2.0T است. سه موتور مختلف ۴ سیلندر در دسترس هستند و تمام مدل ها (تریم ها) دیفرانسیل جلو هستند. تا سال ۲۰۱۵ یک مدل هیبرید با طراحی مجدد نیز اضافه خواهد شد ولی تا زمان عرضه مدل هیبرید ۲۰۱۴ در کنار مدلهای جدید فروخته می شود.
مدل Sport 2.0T قوی ترین انتخاب در بین مدلهای ۲۰۱۵ است که ۲۴۵ اسب قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به منظور رقابت با رقبای ۶ سیلندر تنفس طبیعی مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد طراحی شده است.
مدل پایه با حجم ۲٫۴ لیتر (تنفس طبیعی) ۱۸۵ اسب قدرت دارد که نسبت به سال پیش ۵ اسب کمتر شده است. هر دو موتور ۲٫۰ و ۲٫۴ مجهز به گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی هستند. در مدل ۲٫۰ توربو امکان تعویض دنده ها از طریق شیفترهای فرمان نیز وجود دارد که برای خودرویی در این سگمنت هم خوشایند و هم غیر عادی است.
موتور سوم در برنامه تولیدات سوناتا یک موتور جدید محسوب می شود. موتور مذکور از نوع ۱٫۶ لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر با ۱۷۷ اسب قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور است. گشتاور این موتور به طور قابل ملاحظه ای از نمونه ۲٫۴ لیتر تنفس طبیعی بیشتر است. برای دستیابی به کمترین مصرف سوخت این موتور ۱٫۶ که فقط در تریم Eco نصب می شود مجهز به گیربکس ۷ دنده دابل کلاچ اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است.
منبع : سوناتا هیوندا