بزرگ ترین بازار جهانی ام وی ام ایران می باشد
کمپانی مدیران خودرو 135 امین نمایندگی خودش را در شهر کرج باز نمود .
بر طبق گزارشی که سرویس بازار ایسنا ارایه نموده است کمپانیی که نمایندگی به فروش رساندن محصولات ام وی ام و همچنین چری را بر عهده دارد کمپانی مدیران خودرو می باشد
این کمپانی برای اینکه شبکه های فروش خودرا گسترش دهد اقدام به باز نمودن نمایندگی تعمیرات و فروش در شهر کرج را نموده است .
در مراسم افتتاح این نمایندگی بزرگ که مجموعهای از مدیران ارشد این شرکت حضور داشتند، ژانگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی ام وی ام با تقدیر از کرمی به عنوان عامل فروش محصولات این شرکت در دومین کلان شهر کشور ابراز امیدواری کرد: در دوران پساتحریم شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد.
ژانگ در بخشی از صحبتهای خود به رفع تحریمها و بازشدن دروازههای اقتصادی کشور اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این موضوع باعث گشایش هرچه بیشتر در بازار خودروی داخل ایران شود.
وی ادامه داد: شرکت چری و ام وی ام برای این دوران برنامه خاصی را طراحی کرده و با توجه به ورود شرکتهای خودروسازی جهان به بازار مصرف ایران، این شرکت توانایی رقابت را دارد.
مدیرعامل شرکت ام وی ام با بیان این مطلب که کشور چین بزرگترین بازار مصرف خودرو در جهان است افزود: با این تفاسیر برندهای چینی توانستهاند در این رقابت در چین سربلند شده و گوی سبقت را از دیگر رقبای خود بربایند؛ لذا معتقدیم توانایی رقابت خوب و ارتقا بخش را با دیگر برندهای مطرح جهانی را دارا هستیم.
ژانگ ادامه داد: حدود یک ماه پیش از ۱۰۰ نمایندگی شرکت در ایران دعوت کردیم تا در نمایشگاه خودرو پکن شرکت کرده و از نزدیک آخرین محصولات برندهای معتبر جهانی را مشاهده کرده و جایگاه شرکت ام وی ام را نیز ملاحظه کنند.
وی با بیان این مطلب که دو شرکت چری و ام وی ام حدود 10 سال است که با هم همکاری میکنند، تصریح کرد: نتیجه این همکاری، کسب سهم قابل توجهی از بازار مصرف روسیه و برزیل است که البته این توانایی در حال گسترش است و با رونمایی از محصولات جدید در حال کسب قلههای مرتفعتر هستیم.
وی با تقدیر از اعتماد به نفس بالای همکاران و سرمایهگذاران این شرکت ادامه داد: افتتاح نمایشگاه کرج نشانگر توانایی و اعتماد بالای سرمایهگذاران به این برند بینالمللی است.
مدیر عامل ام وی ام با تشریح وضعیت خوب فروش آخرین مدل این شرکت یعنی تیگو ۵ در ایران افزود: عرضه چهار محصول جدید را در سال جاری در دستور کار داریم و اولین خودرو معرفی شده ازسوی شرکت در سال جاری، خودروی آریزو ۵ است که همزمان با چین، در ایران نیز رونمایی میشود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه اریزو ۵ را در نمایشگاه شیراز وارد خط فروش شرکت میکنند، ادامه داد: مدلهای دیگری نیز بر اساس نوع بازار مصرف ایران طراحی کردهایم که به تناسب زمانی آن را رونمایی میکنیم.
ژانگ تصریح کرد: با راهاندازی شرکت خودروسازی ام وی ام در ایران به طور مستقیم 3هزار نفر ایرانی در این شرکت در حال فعالیت هستند و در صدد آن هستیم که گام به گام ایران را به یکی از بزرگترین مراکز طراحی و تولید خودرو ام وی ام تبدیل کنیم.
مدیرعامل ام وی ام ادامه داد: بنا به نیاز مشتری در حال ایجاد شرایط ویژه در امر تحقیق و توسعه هستیم و برای مثال تغیبرات ویژهای را روی خودروی پرفروش 135 بر اساس نیاز مشتریان ایران اعمال کردیم که میتوان قاطعانه گفت در هیچ شرکت دیگر خودروسازی مسبوق به سابقه نیست.
در ادامه امیری به عنوان مسئول بازاریابی و فروش خودروسازی ام وی ام در ایران با ابراز خرسندی از بازگشایی صد و سی و پنجمین نمایندگی این شرکت در شهر کرج گفت: با توجه به ارز آوری بالا و ایجاد اشتغال توسط این خودرو ساز خصوصی امیدواریم وزارت صنایع و دولت نیز حمایتهای خوبی را از این بخش در حال توسعه در دستور کار قرار دهند.
امیری با بیان این مطلب که در حال حاضر ۳۰ درصد ساخت محصولات را بومیسازی کردهایم افزود: در تلاش هستیم که این توانایی را ارتقا دهیم تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار و توسعه تکنولوژی را از آن خود کنیم.
وی با تشریح وضعیت فروش محصولات مدیران خودرو در ایران ادامه داد: یکی از مزیتهای شرکت مدیران خودرو تنوع محصول است به صورتی که هر شهروند با هر سطح درآمد میتواند محصول دلخواه خود را از سبد محصولات ام وی ام برگزیند و این مایه مباهات کارکنان و مدیران ارشد شرکت است.
وی با تاکید بر اینکه ایران بزرگترین بازار فروش محصولات ام وی ام در سرتاسر دنیاست گفت: خوشبختانه و با اقبال خوب مشتریان در کشور، ایران در صدر فروش و تولید محصولات ام وی ام قرار دارد.
منبع : ام وی ام
بنا بر گزارشی که خبر گزاری میزان ارایه نموده است :
چند وقتی می باشد که ما در خیابان ها اتوموبیل های چینی زیادی را می بینیم که البته هم که ظاهر این خودروها فریبنده می باشد و هر روزی هم که می گذرد تعداد این اتوموبیل ها بیشتر می گردد .
یکی از اتوموبیل های چینی که امروزه در خیابان ها مشاهده می نماییم خودروی لیفان ایکس 50 می باشد که این خودرو از پلت فرمی همسان با لیفان 530 بهره مند است .
این خودرو در همان کلاسی که رنو کپچر، بی ام و X1 و پژو 2008 طبقه بندی میشود که نه کراس اوور هستند نه هاچبک، اما لیفان آن را با کد X تعریف میکند که معرف خودروهای کراس اوور این شرکت است.
از جمله امکانات این چینی میتوان به سنسور دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کامپیوتر سفری و سان روف اشاره کرد.
همچنین X50 با سیستم ترمز ضدقفلABS به همراه ترمز کمکی ضد قفل BAS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD برای کنترل خودرو در سرعتهای بالا ضعفی ندارد.
خودروی لیفان X50 دارای شش کیسه هوا برای سرنشینان می باشد که دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو تعبیه شده است.
براساس این گزارشX50 در دو نوع گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک عرضه شده است و پیشرانه این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری است که حداکثر توان خروجی 102 اسب بخار تولید میکند.
گفتنی است این خودرو چینی با حجم موتور 1500 سیسی خود حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت را پشتیبانی میکند و مصرف سوخت این خودرو در حالت گیربکس دستی برابر با 6.3 لیتر و در نوع اتوماتیک برابر با 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
این خودرو دارای ارتفاع هزار و 540 میلیمتری است که با طول 4 هزار و 100 میلیمتری و عرض هزار و 722 میلیمتری دارای فاصله دومحور 2هزار و 550 میلیمتری است.
لازم به ذکر است که X50 با رنج قیمت بین 55 میلیون تا 60 میلیون تومان در بازار ایران قیمت دارد که شاید از جهت قیمت خیلی از خریداران خودرو را به سمت خود جذب کند.
منبع : لیفان
طبق اخباری که به گوش رسیده است معاون بهزیستی با کمپانی پارس خودرو مبنی بر تولید نمودن و تحویل دادن اتوموبیل آن هم همراه با تخفیف ۳۰ میلیون تومانی به افراد معلول موافقت کرد .
جناب نحوی نژاد طی بحث و گفتگویی که با پایگاه خبری جماران داشته است بیان نموده است :
طی مزاکراتی که وزارت رفاه و همچنین بهزیستی با اتوموبیل سازان داشته است نهایتا کمپانی پارس خودرو موافقت کرده است که اتوموبیل هایی مناسب افرادی که معلول هستند با تخفیف ۳۰ میلیون تومانی تولید نماید که از بین ۴۷۰۰ نفری که قبلا ثبت نام کرده اند، کسانی که خودروی خارجی وارد نکرده اند مشمول این طرح می شوند.
وی افزود: فعلا شیوه نامه این طرح امضا نشده اما به زودی قراردادی در این خصوص می نویسیم و ساز و کار ثبت نام و تحویل خودرو را به مراکز بهزیستی در سراسر کشور اعلام می کنیم. در حال حاضر بخشنامه ای به استان ها ارسال کرده ایم تا معلولانی که نامشان در لیست قرار دارد از این امکان استفاده کنند و طی روزهای آینده بهزیستی با این افراد تماس می گیرد.
معاون توانبخشی بهزیستی درباره مبلغ پرداختی از سوی معلولان گفت: مبلغ پرداختی بستگی به قیمت خودرو دارد. تلاش ما این است که افراد دارای معلولیت کمترین مبلغ را بپردازند. آنچه فعلا مشخص شده این است که ۳۰ میلیون تومان از قیمت خودرو تخفیف داده می شود. مابه التفاوت قیمت نیز بسته به نوع خودرو، متفاوت خواهد بود.
نحوی نژاد اعلام کرد: هفته آینده جزییات بیشتری از این تفاهم نامه اعلام می شود.
پارس خودرو، شرکت خودروسازی ایرانی است، که هماکنون در زمینه فروش و مونتاژ چند مدل محدود از شرکتهای خودروسازی نیسان، رنو و برلیانس آتو چین فعالیت میکند.
شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵ به عنوان یک شرکت تولیدی و بازرگانی در زمینه اتومبیلهای جیپ فعالیت خود را آغاز و از آن دوران تاکنون اقدام به تولید و مونتاژ انواع خودروهای سواری و دو دیفرانسیل در ایران نموده است.
شرکت سایپا با در اختیار داشتن ۸۵٪ درصد از سهام پارس خودرو، بزرگترین سهامدار آن بهشمار میآید. بخشی از سهام پارس خودرو نیز در بازار بورس اوراق بهادار تهران معامله میشود.
شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵، به شماره ثبت ۵۲۷۲ و با نام شرکت «جیپ» تأسیس شد و با واردات و فروش اتومبیلهای جیپ ویلیز و قطعات یدکی آن فعالیت خود را شروع کرد.
شرکت در سال ۱۳۳۸ پس از احداث کارخانه در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرکت)، مونتاژ انواع اتومبیلهای جیپ را در ایران آغاز نمود. در سال ۱۳۴۵ به دنبال احداث سالنهای پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات، تولید اتومبیلهای آریا و شاهین (رامبلر) به محصولات قبلی اضافه گردید.
در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۴ شرکت «موتور جک (سهامی خاص)» به شماره ثبت ۱۶۸۳۲ تأسیس و کلیه داراییها و تعهدات شرکت جیپ به این شرکت منتقل شد. نام شرکت در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۸ بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوقالعاده به «شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص)»، در سال ۱۳۵۹ به «خودروسازی ایران» و سپس در همان سال به «پارس خودرو» تغییر یافت.
شرکت پارس خودرو بر اساس صورتجلسه مجمع فوقالعاده مورخ ۱۳۷۱/۰۱/۲۶ و به استناد ماده ۲۷۸ قانون اصلاح، قسمتی از قانون تجارت، از «سهامی خاص» به «سهامی عام» تبدیل گردید و اساسنامه جدید شرکت مشتمل بر ۸۰ ماده و ۱۵ تبصره مورد تصویب قرار گرفت.
در اواخر سال ۱۳۷۸ و در پی عرضه سهام شرکت در بازار بورس، شرکت سایپا ۵۱ درصد از سهام شرکت را خریداری نمود و با این اتفاق این شرکت از شمول شرکتهای دولتی خارج گردید. در سال ۸۲، ۳۴درصد دیگر از سهام شرکت توسط شرکت سایپا خریداری شد
منبع : پارس خودرو
اتوموبیل سمند نسخه EF7 با اتوموبیل رانا نسخه EL هردوشان تولید شده کمپانیایران خودرو می باشند و همچنین از لحاظ ابعادی هم خیلی نزدیک می باشند .
یک وجه اشتراکی دیگری که بین این دو اتوموبیل وجود دارد از لحاظ قیمتی می باشد که خیلی به هم نزدیک می باشند .
اتوموبیل سمند در میان سایر محصولات کشور ایران دارای بدنه ای بسیار مستحکم می باشد ولی خب همین خودرو وزن زیادی هم دارد .
موتور جدیدش EF7 بسیار حرف و حدیث بپا کرد.اما بعد از مشکلات اولیه ورود این مدل در بازار کم کم جای خود را در میان خودرو ها باز کرد.تا جایی که ایران خودرو از این موتور در سورن و دنا نیز بهره برد.البته که آن مشکلات اولیه از بین رفت و شاید بشود گفت اولین خریداران این خوردو قربانیان تست و رفع معایب این موتور بودند.در مقابل رانا خودرویی که می توانم به راحتی بگویم یک کپی زنی از ۲۰۶ اس دی با کمی تغیرات در نمای بیرونی و داخلی است.
این دو خودرو در بحث ابعادی یکسان هستند ولی سمند بدلیل بکار بردن فولاد مقاوم تر وزن بیشتری دارد.قیمت هردو نزدیک به هم و سمند اندکی گران تر البته.سمند EF7 دارای موتور ۱۷۰۰ سی سی و رانا دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی است.همین اختلاف ۱۰۰ سی سی سبب شده تا سمند EF7 از بیشترین سرعت ،گشتاور ،قدرت بشتری نسبت به رانا برخوردار باشد.البته بدلیل وزن کمتر رانا از شتاب ۱۲ ثانیه برخوردار است که از سمند EF7 0.5 ثانیه پیشی گرفته است.البته باید به این مطلب اشاره کنیم که رانا به دلیل استفاده از رینگ کوچکتر ۱۴ اینچی نسبت به سمند شاید به این .۰۵ ثاینه اختلاف شتاب کمک کرده باشد.
در زمینه سیستم ترمز این رانا است که از سیستم ترمز ۴ چرخ دیسکی بهره می برد و این در حالی است که سمند EF7 در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای را دارا می باشد.که برای این خودرو یک نکته مثبت می تواند باشد.مصرف سوخت رانا با مصرفی در حدود ۶.۹ لیتر به صورت ترکیبی با مصرف کمتر در حدود ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نسبت به سمند EF7 یک امتیاز مثبت دیگر بدست می آورد.
اما در بحث امکاناتی همچون صندلی برقی ،داشبورد چرمی ،سنسور دنده عقب و غربیلک ۴ شاخه و موتور یورو۴ بودنش سمند وضعیت بهتری دارد.در کل باید گفت که هردو خودرو در یک رده هستند و بجز موارد بالا که گفته شده سایر مشخصات یکسان می باشند.می ماند نظر شخصی و سلیقه یک خریدار.
منبع : سمند
بنا بر گزارش اخبار خودرو :
کمپانی رنو با تولید و عرضه نمودن اتوموبیل جدید خود به نام تویینگو جی تی شوک بزرگی به بازار اتوموبیل وارد نمود آن هم با وجود آنکه هنوز خیلی از تولید اتوموبیل کلیو آر اس نگذشته بود!
این اتوموبیل جدید تنها تفاوتش در ظاهر خودرو یا در رینگ های اسپرتی که دارد خلاصه نمی گردد بلکه کمپانی رنو در این خودروی جدیدش تغییراتی را در شاسی خودرو و همچنین در موتورش ایجاد نموده است تا یک رانندگی خوب باایم خودروی شهری را تجربه نمایید .
با نصب یک توربوشارژر سه گانه روی موتور ۸۹۸ سی سی تویینگو و اصلاح سیستم ورودی هوا، رنو موفق گردیده این کوچولوی چابک را به قدرت ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵ پوند فیت برساند. این یعنی افزایش ۲۰ اسب بخاری قدرت و ۲۵ پوند فیت در گشتاور نسبت به مدل استاندارد که موجب بهبود چشمگیری در عملکرد آن در این کلاس شده است.
در گیربکس نیز تغییراتی ایجاد شده تا به سرحال تر شدن تویینگو کمک کند. هنوز هیچ آمار رسمی در خصوص عملکرد این مدل بر روی جاده منتشر نشده اما از آنجا که در حال حاضر سریع ترین تویینگوها شتاب صفر تا صدی برابر ۱۰٫۸ ثانیه دارد؛ پس نسخه GT برای شکستن این رکورد نباید کار سختی پیش رو داشته باشد.
با تغییر در سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، عملکرد تعلیق و فرمان نیز اصلاح شده است و آنطور که رنو اعلام کرده هندلینگ تویینگو GT نسبت به قبل به مراتب دقیق تر و واکنش پذیر تر شده است. ما قضاوت درباره آن را به بعد از رانندگی موکول میکنیم اما به نظر می آید یک بدنه پهن تر به ویژه در قسمت قوس چرخ ها میتوانست در بهبود پایداری و نمای ظاهری آن تاثیر داشته باشد.
رنگ نارنجی به عنوان یک آپشن در این خودرو برای اولین بار ارائه شده و در عین میتوان GT را با رنگ های خاکستری یا مشکی نیز سفارش داد. داخل خودرو نیز شاهد تغییراتی بوده است. تودوزی نارنجی هماهنگ با رنگ بدنه، پدال ها و دسته دنده آلومینیومی و پیچ های کنترل تهویه مطبوع آلیاژی از آن جمله است.
طبق اعلام رنو تویینگو GT در انتهای سال جاری روانه بازار خواهد شد. هنوز به طور رسمی درباره قیمت این خودرو اظهار نظری نشده اما با توجه به امکانات و تغییرات صورت گرفته بر روی آن به احتمال زیاد قیمتی در حدود ۱۱۸۰۰ پوند خواهد داشت.
منبع : رنو