دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

RENAULT 7 | رنو ۷

رنو ۷ اتوموبیلی می باشد که فقط در کشور اسپانیا به مرحله تولید رسید این خودرو جزو اتوموبیل های ۴ درب است این خودرو از اتوموبیل رنو۵ طراحی گردیده است .

رنو ۷ در سال های ۱۹۷۴ الی ۱۹۸۴ ساخته می شده است .

طراحی این اتوموبیل جزو خودروهای موتور وسط و محور جلو بوده است . اگر بخواهیم این خودرو را از لحاظ ابعادی مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که این خودرو در حالت طبیعی ۱۵۳٫۱ اینچ طول دارد و همچنین ۶۰٫۰ اینچ عرض این خودرو می باشد و در حالت طبیعی ارتفاعی معادل ۵۵٫۱ اینچ  دارد وزن آن در حالت طبیعی ۸۱۵ کیلوگرم (۱٬۷۹۷ پوند) است.

رنو، (به فرانسوی: Renault) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکس‌واگن و پژو سیتروئن به‌عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته‌شد. این شرکت هم‌اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار دارد.

شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیه‌ای اویاک-رنو، شرکت کره‌ای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارس می‌باشد. این شرکت هم‌چنین ۴۳٫۴٪ درصد از سهام شرکت ژاپنی نیسانو ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره رنو، عملأ سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین مناصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد.

این دو کمپانی پس از مشارکت در راه‌اندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هم‌اکنون در قالب این گروه، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود.

شرکت رنو فعالیت گسترده‌ای نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سال‌های گذشته، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک بوده‌است.

کارآفرین و صنعتگر فرانسوی؛ لوئی رنو بنیانگذار شرکت رنو می‌باشد، که نخستین اتومبیل او رنو تیپ ای نام داشت و در سال ۱۸۹۸ ساخته شد. شرکت رنو به طور رسمی در سال ۱۸۹۹ توسط لوئی رنو و برادرانش (مارسل و فرناند) با نام رنو فررس با یک سرمایه کوچک تأسیس شد.

در ابتدای دهه ۱۹۰۰ میلادی، رنو ابداع جعبه دنده رانش مستقیم (به انگلیسی: Direct Drive) را به نام خود ثبت کرد. با گسترش سریع شرکت، فروش سالانه آنها بالا گرفت و با توسعه نیروی کار در سال ۱۹۰۲ توانستند وسعت کارخانه را به ۷٫۵۰۰ متر مربع گسترش دهند. در همان سال، لوئی اقدام به ساخت اولین موتور تحت نام تجاری رنو، با چهار سیلندر و ۲۴ اسب بخار نمود و خیلی زود بعد از آن امتیاز موتور توربو را برای او در برداشت.

در سال ۱۹۰۳ در مسابقه‌ای که بین پاریس و مادرید انجام شد، در اثر تصادف، مارسل رنو در سن ۳۱ سالگی درگذشت. در این تصادف ۶ نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز آسیب دیدند. در این سال (۱۹۰۳) فرناند رنو، شروع به دایر کردن شبکه فروش محصولات رنو و تأسیس شرکت تجاری در خارج از فرانسه، در کشورهای انگلستان، بلژیک، ایتالیا، آلمان و اسپانیا نمود.

در سال ۱۹۰۵ این شرکت، سفارشی برای ساخت ۲۵۰ دستگاه تاکسی دریافت کرد، که این قرارداد، در عمل، رنو را از یک کارگاه، به یک کارخانه تولید انبوه و سازنده شماره یک فرانسه تیدیل نمود. در سال ۱۹۰۷ در حدود نیمی از تاکسی‌های شهرلندن، رنو بودند. در سال ۱۹۱۹ لوئی رنو در صنایع اتومبیل اروپا بطور جداگانه در میان رقیبان آمریکایی رخنه کرد و با آنها به رقابت پرداخت.

در طول جنگ جهانی اول، رنو نقش مهمی را ایفا می‌کرد، که دو واقعه آن روزها، قابل توجه بودند: نخست واقعه تاکسی‌های وارنه؛ که به ۵۰۰ دستگاه تاکسی رنو اشاره دارد، که در خلال جنگ جهانی اول، برای حمل سربازان در پاریس استفاده شدند. دوم تانک سبکی که در سال ۱۹۱۷ طراحی شد و نقش کلیدی در پیروزی متفقین ایفا نمود.

منبع : رنو 

ساخت خط تولید کیاموتورز در مکزیک

ساخت خط تولید کیا موتورز در کشور مکزیک :

ساعت 24 :

شرکت کیا موتورز با هدف اینکه بازار های خود را در آمریکای شمالی و جنوبی گسترش دهد یک کارخانه جدید در کشور مکزیک بنا نهاده است

طبق آمار داده شده از سایت  “سئول تهران” و به نقل از روزنامه هرالد کره :

این کارخانه احداث گردیده 3.000.000.000 دلار  ارزش دارد و 4 امین کارخانه کیاموتورز به حساب می آید البته بیرون از کره جنوبی و از ظرفیت تولید 400 هزار خودرو در سال برخوردار است. کیا موتورز در چین، اسلوونی و ایالات متحده آمریکا نیز خطوط تولید خود را احداث کرده است.

با بهره برداری از کارخانه جدید در مکزیک، مجموع ظرفیت تولید کیا موتورز به 3.56 میلیون خودرو در سال افزایش یافته است. خط تولید جدید این خودروساز در مکزیک، ظرفیت تولید فرامرزی کیا موتورز را به 1.96 میلیون خودرو در سال افزایش داده است. ظرفیت تولید داخلی کمپانی کیاموتورز، سالانه 1.6 میلیون خودرو است.

کارخانه جدید، برای این خودروساز کره ای و کشور مکزیک یک فرمول برد-برد به شمار می رود. این خط تولید به کیا موتورز فرصت می دهد تا در بازار مکزیک پیشروی کند. مکزیک دومین کشور بزرگ در آمریکای لاتین است و انتظار می رود تا سال 2020، تقاضای خودرو در این کشور به 1.75 میلیون خودرو برسد.

به علت تعرفه واردات 20 درصدی، کیا موتورز تا کنون نتوانسته به اهداف توسعه ای خود در بازار مکزیک دست یابد اما دولت مکزیک به این خودرو ساز اجازه داده تا 10 درصد از خروجی کارخانه جدید خود را به شکل معاف از مالیات در بازار داخلی مکزیک بفروشد و بتواند با دیگر کمپانی های خارجی رقابت کند.

به گزارش  سایت “سئول تهران”در مقابل، راه اندازی خط تولید جدید کیا موتورز، 15 هزار شغل جدید در مکزیک ایجاد می کند.

منبع : کیا موتورز 

ساخت خط تولید کیاموتورز در مکزیک

ساخت خط تولید کیا موتورز در کشور مکزیک :

ساعت 24 :

شرکت کیا موتورز با هدف اینکه بازار های خود را در آمریکای شمالی و جنوبی گسترش دهد یک کارخانه جدید در کشور مکزیک بنا نهاده است

طبق آمار داده شده از سایت  “سئول تهران” و به نقل از روزنامه هرالد کره :

این کارخانه احداث گردیده 3.000.000.000 دلار  ارزش دارد و 4 امین کارخانه کیاموتورز به حساب می آید البته بیرون از کره جنوبی و از ظرفیت تولید 400 هزار خودرو در سال برخوردار است. کیا موتورز در چین، اسلوونی و ایالات متحده آمریکا نیز خطوط تولید خود را احداث کرده است.

با بهره برداری از کارخانه جدید در مکزیک، مجموع ظرفیت تولید کیا موتورز به 3.56 میلیون خودرو در سال افزایش یافته است. خط تولید جدید این خودروساز در مکزیک، ظرفیت تولید فرامرزی کیا موتورز را به 1.96 میلیون خودرو در سال افزایش داده است. ظرفیت تولید داخلی کمپانی کیاموتورز، سالانه 1.6 میلیون خودرو است.

کارخانه جدید، برای این خودروساز کره ای و کشور مکزیک یک فرمول برد-برد به شمار می رود. این خط تولید به کیا موتورز فرصت می دهد تا در بازار مکزیک پیشروی کند. مکزیک دومین کشور بزرگ در آمریکای لاتین است و انتظار می رود تا سال 2020، تقاضای خودرو در این کشور به 1.75 میلیون خودرو برسد.

به علت تعرفه واردات 20 درصدی، کیا موتورز تا کنون نتوانسته به اهداف توسعه ای خود در بازار مکزیک دست یابد اما دولت مکزیک به این خودرو ساز اجازه داده تا 10 درصد از خروجی کارخانه جدید خود را به شکل معاف از مالیات در بازار داخلی مکزیک بفروشد و بتواند با دیگر کمپانی های خارجی رقابت کند.

به گزارش  سایت “سئول تهران”در مقابل، راه اندازی خط تولید جدید کیا موتورز، 15 هزار شغل جدید در مکزیک ایجاد می کند.

منبع : کیا موتورز 

شرکت سایپا قیمت پراید را بالا برد

طبق اخبار به گوش رسیده قیمت پراید افزایش یافته است و این افزایش قیمت در حدود ۳۰۰٫۰۰۰ تا ۵۷۰٫۰۰۰ تومان می باشد

بر اساس خبرگزاری فارس کمپانی سایپا قیمت انوع مختلف گونه های پراید را بر طبق اطلاعیه ای بالا برده است و این ابلاغیه را به همه نمایندگی های خود ارسال نموده است تا پس از این پراید با قیمت جدیدش خریدوفروش گردد .

پس از افزایش قیمت از سوی سایپا قیمت پراید ۱۳۱ نسخه اس ای همراه با موتور جدیدش برابر ۲۰٫۶۷۰٫۰۰۰ تومان مشخص گردیده است

که افزایش ۴۷۰ هزار تومانی را نسبت به قیمت قبلی نشان می دهد.
همچنین قیمت جدید سایپا ۱۳۲ مدل SE با موتور جدید با افزایش ۵۷۰ هزار تومانی معادل ۲۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

در مورد سایپا ۱۱۱ مدل SE نیز باید به رشد ۳۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی برای این خودرو اشاره کنیم.

طبق مصوبه جدید گروه خودروسازی سایپا، قیمت سایپا ۱۴۱ مدل SE با موتور جدید نیز ۱۹ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

سایپا در حالی قیمت محصول پرفروش خود را افزایش داده که بازار خودرو راکد است و تقاضای چندانی برای خرید خودرو وجود ندارد.

 

 

تاریخچه

پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.

این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.

شرکت سایپا با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه سازان فنی در گروه سایپا و با حمایت از قطعه سازان بخش خصوصی سعی در ساخت داخل نمودن خودروی پراید نمود و آنرا با نامهای نسیم (پراید هاچ بک)، صبا (پراید سدان) و سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۴۱ و وانت پراید (سایپا ۱۵۱) در ایران عرضه کرد.

در زمستان سال ۱۳۸۹ شرکت سایپا محصولات خود تولید محصولات خود را بر پایه پلتفرم پراید متوقف نمود و تولید بر اساس پلتفرم X100 را آغاز کرد و محصولات خود را با نام‌های جدید: سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۴۱ تولید می‌کند.

منبع : پراید 

PEUGEOT EX1 | پژو ای ایکس وان

PEUGEOT EX1 اتوموبیلی برقی می باشد و تنها برای دو نفر جا دارد

طبق نوشتار جام جم آنلاین : این اتوموبیل احتمال دارد هیچ وقت به تولید انبوه هم نرسد اما از بس در این خودرو از تکنولوژی و فناوری های جدید بهره گرفته شده است که نمی شود خیلی راحت از کنارش عبور کرد

این خودرو با وجود داشتن فناوری های زیاد اما باز هم با جو دنیای امروزی ساز گار می باشد و این احتما هم وجود دارد که وارد فاز تولید انبوه هم گردد

 

Peugeot EX1 صددرصد برقی است و اگر از این نکته صرف‌‌نظر شود که نیروگاه تولید برق با استفاده از سوخت‌های فسیلی کار می‌کند می‌توان آن را خودرویی کاملا دوستدار محیط‌زیست عنوان کرد. این خودرو با ساختار ظاهری خاص محصولی ایده‌آل برای رانندگی با سرعت‌های بالا در جاده‌ها و اتوبان‌های شهری به شمار می‌آید. Peugeot EX1 از نوع خودروهای دو سرنشینه است که توانسته برخی از رکوردهای جهانی مربوط به شتاب اولیه خودرو را در هم بشکند. حرکت شتابانPeugeot EX1 عمدتا به واسطه ساختار فوق‌آیرودینامیکی آن است به طوری که بیننده با نخستین نگاه به آن به یاد سرعت جنون‌آمیز می‌افتد، اما فقط ساختار فوق‌آیرودینامیکی در این میان تاثیرگذار نبوده است. وزن بسیار کم خودرو در ترکیب با ۲ موتور فشرده الکتریکی امتیازات زیادی برای آن به همراه آورده است. این دو موتور قدرت ۳۴۰ اسب بخاری به Peugeot EX1 می‌دهند که رکوردی چشمگیر به شمار می‌آید. در حال حاضر شرکت پژو برنامه‌های نهایی تولید تجاری خودرو iOn را دنبال می‌کند از این رو بعید است در آینده‌ای نزدیک نوبت به تولید انبوه Peugeot EX1 برسد، اما با توجه به صددرصد الکتریکی بودن این خودرو و سایر مزایایی که از آن بهره‌مند است هر گونه تغییری در سیاست‌های کاری پژو قابل پیش‌بینی است!

بهترین کیک تولد ۲۰۰ سالگی

از چند سال پیش که مهندسان و طراحان پژو خود را برای برگزاری جشن دویستمین سالگرد پژو آماده می‌کرده‌اند همواره صحبت از طراحی خودرویی منحصربه‌فرد برای این رویداد تاریخی بوده است. در سال‌های اخیر ایده‌ها و طرح‌های مختلفی برای این منظور ارائه شده است، اما در نهایت Peugeot EX1به عنوان سمبل آینده‌نگری پژو در دویستمین سالگرد آغاز به کار این برند انتخاب شد. در طراحی این کیک تولد(!) معیارهای زیادی در نظر گرفته شده است، اما توجه به محیط‌زیست چشمگیرترین آنها بوده است. مهندسان پژو می‌گویند این خودرو را برای آینده طراحی کرده‌اند، آینده‌ای که محیط زیست یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های روزمره بشر خواهد بود.

مثل یک قطره آب

طراحان پژو برای ارائه محصولی که حداقل تا چند سال قابل رقابت با ایده‌های متنوع رقبا باشد طراحی خودروهای مفهومی موفق قبلی خود را مورد بازنگری قرار داده تا از هر یک ایده‌ای برای تکمیل طرح نهاییPeugeot EX1 به دست آورند. به عنوان مثال طراحی بدنه این خودرو از الگوبرداری نسبی از ساختار ظاهری دیگر خودروی مفهومی و موفق پژو یعنی SR1 بوده است. مقایسه اولیه میان این دو خودرو به خوبی نشان از شباهت جالب توجه خطوط کناری ۲ خودرو و قسمت جلو پنجره آنها دارد. گذشته از آن بخش‌های آلومینیومی صیقل داده شده که در قسمت درهای خودرو دیده می‌شود هر علاقه‌مند به خودرویی را به یاد RCZ و BB1 پژو می‌اندازد، اما برخی کارشناسان خودرو تشبیه جالب توجهی درباره Peugeot EX1 ارائه کرده‌اند: مثل یک قطره آب! مبنای این شباهت شاید در جهش، شتاب و حرکت آنی است که در سقوط یک قطره آب دیده می‌شود و این همان فاکتورهایی است که تلاش شده در ساختار Peugeot EX1 نیز به کار گرفته شود.

مهندسان پژو در زمینه توزیع وزن مناسب و حذف بخش‌های اضافی نیز از تجربه‌های موفق قبلی خود استفاده کرده‌اند. آنها به سراغ طرح‌های خودروی مفهومی Asphalte در سال ۱۹۹۶ و ۲ مدل ۲۰Cup مربوط به سال ۲۰۰۵ رفتند و توانستند با الگوبرداری از آنها ضمن طراحی خودرویی برای دو سرنشین وزن نهایی خودرو را کاهش داده و در عین حال توزیع وزن مناسبی نیز اعمال کنند تا در کل چیزی در آن اضافه به نظر نیاید. ساختار خوابیده این خودرو ترکیبی از معماری لانه زنبوری از جنس کربن است تا نه‌تنها ضریب استحکام بدنه چشمگیر باشد بلکه وزن خودرو نیز کم و قابل قبول باشد. برخی کارشناسان در همین جا پرانتزی باز کرده و Peugeot EX1 را نمود بارزی از توجه به ۲ فاکتوری دانسته‌اند که تا چند دهه پیش به‌کارگیری همزمان آنها در یک خودرو عملا غیرممکن به نظر می‌رسیده است: استحکام و وزن کم.

Peugeot EX1 کمتر از یک متر و دقیقا ۹۰ سانتی‌متر ارتفاع و ۷۷/۱ متر نیز عرض دارد. این ابعاد حاصل بیش از ۲ سال بررسی‌های مدل‌های رایانه‌ای و رسیدن به عالی‌ترین ساختار برای به حداکثر رساندن بازده کاری خودرو بوده است. مرکز ثقل این خودرو پایین است که این ابتکار عمل به پایداری هر چه بیشتر آن کمک می‌کند. در سیستم موتوریPeugeot EX1 عملا صدایی شنیده نمی‌شود. به همین دلیل راننده تمرکز بیشتری روی رانندگی به خصوص با سرعت‌های بالا خواهد داشت. وزن خالص Peugeot EX1 تنها ۷۵۰ کیلوگرم است. دستیابی به این رقم را صرفا باید به حساب بهره‌گیری از فناوری فیبر کربنی دانست.

از حداکثر سرعت چه خبر؟

حداکثر سرعت و شتاب اولیه، ۲ فاکتور مهمی هستند که علاقه‌مندان به خودرو آنها را به عنوان مبنای اعمال نظر نهایی درباره خودروها مدنظر قرار می‌دهند. کیک تولد ۲۰۰ سالگی پژو ۱۶۱ مایل بر ساعت حداکثر سرعت دارد و می‌تواند در مدت تنها ۶/۳ ثانیه از حالت سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته پژو خواب‌های زیادی برای این خودرو دیده است و در نظر دارد به زودی آن را به صحراهای چین برده تا در آنجا یک سری رکوردگیری‌های تازه از آن به عمل آید. پژو از این کار اهداف تبلیغاتی را نیز دنبال می‌کند.راننده پس از نشستن پشت فرمان با یک فرمان عادی روبه‌رو نمی‌شود بلکه خود را در برابر سیستم هدایت ۲ دسته‌ای می‌بیند که بی‌شباهت به زمان سرگرم شدن با کنسول‌های بازی ویدئویی و رانندگی در اوج هیجان و سرعت و حتی هدایت جنگنده‌های فوق‌مدرن نیست. راننده و سرنشین کناری با نشستن در خودرو به نوعی در آن فرو می‌روند که در این حالت شیشه خودرو بیشتر به عنوان منحرف‌کننده جریان باد عمل می‌کند. وضعیت خاصی که سرنشینان در این خودرو دارند موجب می‌شود که حتی در صورت واژگون‌شدن آن در سرعت‌های بالا خطر چندانی سلامت سرنشینان را تهدید نکند.

حرف آخر

پژو از بابت معرفی Peugeot EX1 توجه کارشناسان خودرو را به خود جلب کرده است. این خودرو به عنوان محصولی مفهومی طراحی شده است، اما بسیاری بر این باورند که به زودی وارد فاز جدیدی به نام تولید تجاری خواهد شد که در آن صورت باید به مهمان تازه‌وارد دنیای خودروهای سرعتی خوشامد گفت.

مترجم: مهدی پیرگزی / منبع: POPSCI

منبع : پژو