بنابر خبرگزاری دانا خبر مصرف سوخت اتوموبیل های سواری داخلی را با در نظر گرفتن سه معیار اتوبان و شهری و ترکیبی مورد بررسی قرار داده اند
در این خصوص و با استفاده نمودن از معیار ترکیبی و همچنین با فرض نبودن اتوموبیل چینی ام وی ام ۸۰۰ آی اتوموبیل پراید نسبت به دیگر خودروها کم مصرف ترین شناخته شده است و برعکس پژو ۴۰۵ پر مصرف ترین خودرو شناخته شده است .
این را هم بای در نظر داشت که بر اساس آماری که سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران داده است خودروهای نیسان رونیز و همچنین ماکسیما بیشتر از ۴۰۵ سوخت مصرف میکند اما از آنجا که تولید رونیز، هماکنون تقریبا متوقف و ماکسیما نیز تیراژ بسیار اندکی دارد و ۴۰۵ با شتاب زیادی به تولید میرسد، این فرانسوی قدیمی را باید پرمصرف ترین خودرو سواری کشور لقب داد.
ظاهرا تا سازمانهای دولتی از جمله محیط زیست، اراده نکنند، ایرانخودرو نه تنها تولیدپژو ۴۰۵ را متوقف نخواهد کرد، بلکه با رویکرد فعلی مسوولان این شرکت، تولید این فرانسوی قدیمی، سال به سال نیز افزایش خواهد یافت.
این محصول خوشاشتها، در سیکل شهری ۸۸٫۱۲ و در اتوبان، ۸۸٫۶ لیتر بنزین را میبلعد و مصرف آن در حالت ترکیبی، ۰۹٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
۴۰۵ هماکنون استراتژیکترین محصول ایرانخودرو به شمار میرود و گزاف نیست اگر آن را «پیکان جدید» این شرکت بنامیم.
مصرف سوخت بالای ۴۰۵ را فیسلیفت آن «پژو پارس» نیز به ارث برده و از این محصول نیز باید به عنوان یکی از پرخورهای خودروسازی کشور نام برد.
پژو پارس که حاصل مهندسی ایرانی روی پژو ۴۰۵ است، در سیکل شهری و اتوبان، به ترتیب ۱۵٫۱۲ و ۱۶٫۶ لیتر بنزین مصرف میکند و در حالت ترکیبی نیز اشتهای آن به ۳۷٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میرسد.
این خودرو پس از ۴۰۵ و پژو ۲۰۶، پرتیراژترین محصول ایرانخودرو به شمار میرود که البته در مدل ELX خود بنزین کمتری میسوزاند، اما به هر حال قیمت ELX در مقایسه با پارس معمولی، ۵٫۶ میلیون تومان گرانتر است.
اگرچه ماکسیما معمولا عنوان «با کیفیتترین» خودرو تولید داخل را ازآن خود میکند، اما باید به نوعی ممنون پارسخودروییها بود که تیراژ بسیار اندکی را برای این چشم بادامی ژاپنی در نظر گرفتهاند، چراکه ماکسیما در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی ۳۳٫۱۰ لیتر بنزین میبلعد و در اتوبان نیز مصرف سوختی ۹۵٫۷ لیتری دارد.
این در شرایطی است که ماکسیما اشتهایی سیریناپذیر در سیکل شهری دارد و ۴۱٫۱۴ لیتر بنزین را میبلعد.
همچنین نیسان رونیز هم که هم وطن شاسیبلند ماکسیما است و پارسخودرو آن را به مونتاژ میرساند، جزو خودروهای پرمصرف تولید داخل به شمار میرود و در شهر و اتوبان، به ترتیب ۹۷٫۱۳ و ۳۹٫۹ لیتر بنزین را میبلعد و مصرف ترکیبی آن نیز به ۰۸٫۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میرسد.
رونیز طبق شنیدهها، هماکنون با توقف تولید روبهرو است و ظاهرا پارسخودروییها دیگر چندان تمایلی به مونتاژ این ژاپنی ندارند.
منبع : پژو 405
حدود ۶ سال پیش کمپانی هیوندا تصمیم گرفت تا یک اتوموبیل قوی به سایر محصولانش افزون نماید
شرکت هیوندا برای طراحی کردن یک اتوموبیل کوپه و دیفرانسیل عقب از جنسیس سدان کمک گرفت
خودروی جنسیس سدان هیوندا رقیب برترین سدان های آلمان بود لذا هیچ ترسی از رقابت کردن با ماستنگ و کامارو برای خود نداشت .
آخرین دفعه ای که با جنسیس کوپه رانندگی کرده بودم سال ۲۰۰۸ و پیش از تولید انبوه این اتوموبیل بود الان پس از هفت سال وقتی هیوندای، جنسیس کوپه ۳٫۸ لیتری R-Spec را برای یک هفته تست در اختیارم گذاشت نمیدانستم که باید از خودرو چه انتظاری داشته باشم. هیوندای با تمرکز بر خودروهای پرفروش سوناتا، الانترا و جنسیس سدان در حق جنسیس کوپه کملطفی کرده است چراکه این خودرو رقیب و جایگزینی شایسته برای ماستنگ، کامارو و چلنجر محسوب میشود.
جنسیس در نسل اول با دو موتور چهار و شش سیلندر توربوشارژ تولید شد که به ترتیب با حجم ۲ و ۳٫۸ لیتری ارائه شدند. اما هیوندای در نسلهای بعدی در حالی تولید مدل چهار سیلندر را متوقف کرد که رقیبان این خودرو یعنی کامارو و ماستنگ در همان حین موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ را به تولید رساندند.
خودرویی که آن را بررسی میکنیم مدل میانی جنسیس است. مدلی بین جنسیس ۳٫۸ لیتری پایه و جنسیس ۳٫۸ لیتری آلتیمیت. مدل R-Spec با ویژگیهایی مثل رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی، سیستم تعلیق جاده ای تنظیمشده، ترمزهای برمبو، لغزش محدود دیفرانسیل عقب و صندلیهای اسپرت همراه شده است.
موتور ۳٫۸ لیتری این خودرو ۳۴۸ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکس شش سرعته دستی بهصورت استاندارد بر روی مدل R-Spec قرار گرفته و سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک نیز به عنوان اپشن در نظر گرفتهشده است. این خودروبا توجه به حجم و قدرت بالایش، مصرف بالایی دارد و در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی ۱۲٫۸ لیتر بنزین مصرف میکند که مصرف در شهر به ۱۴٫۷ لیتر و در جاده به ۹٫۸ لیتر میرسد.
اما رانندگی با این خودرو چگونه است؟ در مقایسه با جنسیس سدان که خودرویی شیک و با استایلی است، جنسیس کوپه شخصیت خامتری دارد اما این موضوع نشان میدهد که تولید خودرویی اسپرت با گیربکس شش سرعته دستی برای هیوندای کار ساده ای است. احتمالاً به خاطر استفاده از سیستم قدیمی هیدرولیک بهجای سیستم الکتریکی جدید فرمان پذیری جنسیس کوپه خوب و مناسب شده است. با سیستم تعلیق مؤثر و ترمزهای برمبو همه چیز در خودرو تحت کنترل شماست و رانندگی مطمئنی خواهید داشت.
باوجود موتور شش سیلندر ۳٫۸ لیتری احتمالاً از خود میپرسید که چرا زمانی موتور ۲ لیتری هم برای این خودرو موجود بود. با ۳۴۸ اسب بخار نیرو با ضربه ای بر پدال قدرت زیادی تولید میشود که غرش این موتور و دور بالای آن جنسیس را خواستنی و دوستداشتنی میکند.
منبع : هیوندا
سایپا بیان داشته است که اگر نقص داشتن اتوموبیل های تیبا مورد تایید کارشناسان قرار گیرد ما این اتوموبیل ها را تعویض میکنیم
ممتاز نیوز بیان دارد : برخی از مردم که اتوموبیل تیبا خریداری نموده اند از این اتوموبیل شکایت و گله دارند و اظهار دارند که این خودروها آن ها را اذیت می کند در این راستا قایم مقام فروش سایپا از این دسته از مردم خواسته است که اتوموبیل های خودرا به دست کارشناسان سایپا بسپارند و آن ها بعد از بررسی های لازم اگر نقص فنی شدیدی را تایید کردند اتوموبیل جدید را با آن ها تعویض نمایند
یکی از خوانندگان خبرآنلاین در این زمینه می نویسد: آخر ما چه گناهی کرده ایم که جزو سری های اول خریداران تیبا قرار گرفته ایم. کارتهای نارنجی هم که اصلا به درد نمی خورد.خبرانلاین لطفا پیگیری کنید که چرا قطعات این خودرو به شدت کم است؟
این درحالی است که قائم مقام فروش سایپا تاکید دارد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات موجود در این خودرو برطرف شده است.
به گفته امیر حسین امیری، طبیعی است هر خودرویی که برای اولین بار تولید می شود دارای اشکالاتی است که به مرور زمان برطرف می شود در حال حاضر نیز تیبا بسیار با کیفیت تر از گذشته تولید می شود.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از مشتریان از مشکلات عدیده ای در خودروی خود گلایه دارند تاکید کرد: اگر پس از تست کارشناسی خودرو به همکاران ما به این نتیجخ برسند که خودرو باید تعویض شود اینکار صورت می گیرد بنابراین در وهله اول دارندگان تیبا باید مشکلات خود را با سیستم پاسخگویی سایپا جهت پیگیری بیشتر در میان بگذارند که قطعا رسیدگی خواهد شد.
تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) اولین محصول سایپا است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعاتپراید، ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تایید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۵/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندار آلایندگی یورو4 می باشد.این خودرو در نسخۀ فول هم قابل سفارش است.در برخی از تیبا های تحویلی دکمۀ باز کن صندوق بر روی ریموت موجود است
هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده است که استفاده از قطعات و طراحی های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده است.این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهکهای میانه و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون معرفی شد ولی در نهایت با افزایش قیمت از دسترس دهکهای پایین خارج شد.
منبع : تیبا
سراتو در ایران
اتوموبیل سراتو۱٫۶ لیتری به قیمت ۱۰۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار کشورمان موجود می باشد علاوه بر آن نسخه ۲٫۰ لیتری آن هم در بازار ما موجود می باشد که البته قیمت کمی بالا رفته و با بهای ۱۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خرید و فروش می گردد
اگر بخواهیم بدانیم رقیب قیمتی این اتوموبیل کدام خودرو می تواند باشد ؟ بعد از بررسی در میابیم که با این مبلغ می توان سوزوکی ویتارای دنده ای کلاس ۸ بخریم
از همین شرکت یک سواری زیبا نیز با نام کیزاشی در بازار هست که مدل اتوماتیک نیمه فول آن ۱۱۹ میلیون قیمت دارد. از تولیدات نیسان ژاپن می توانید روی مدل تینا MID دست بگذارید که ۱۲۵ میلیون می ارزد. تفاوت بین MID و High در آپشن ها و امکانات است.
خیلی ها هستند که هنوز دلشان ماکسیما می خواهد. با این پول می شود رفت بهترین رنگ و فول ترین مدل این خودرو را به قیمت ۱۱۴ میلیون تومان خریداری کرد. یادتان باشد مزدا۳ تیپ ۴ با قیمت ۱۱۶ میلیون هم در بازار پیدا می شود. شاید بد نباشد یک گزینه متفاوت را نیز تست کنید، ام جی۶ فول جی تی که توربوشارژر دارد و قیمتش ۱۰۰ میلیونی می شود. شانس خود را برای خرید یک شاسی بلند عجیب مثل سنگ یانگ اکتیون ۱۱۸ میلیونی را بیازمایید. در بین سواری های رنو شاید انتخاب رنو فلوئنس E4 کمی محافظه کارانه باشد ولی ارزش پرداخت ۱۲۵ میلیونی را دارد.
آخرین چیزی که احتمالاً بدجور نظرتان را عوض می کند خرید یک آلفارومئو است. هاچ بک زیبای ایتالیایی که مدل Mito فول آن ۱۲۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده است . ولی نمیدانیم چرا در این محدوه قیمت النترا فول با قیمت ۱۰۵ میلیون بیشتر به دلمان نشست.
کیا سراتو محصولی استثنائی از گروه خودروسازی سایپا است که در دو مدل اتومات و دنده ای با موتور قدرتمند ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است. این محصول لوکس یک خودرو ایده آل با امکانات کامل می باشد که در کنار امکانات فوق العاده خود از مصرف سوخت ۶/۴برای مدل دنده ای و ۷/۷ برای مدل اتومات خود بهره مند است.
سراتو تمام خواسته های مشتری را برآورده می کند و با تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی استاندارد با هندلینگ عالی لذت رانندگی را به ارمغان آورده است.
منبع : سراتو کیا
تفاوت پژو پارس سال با پژو پارس ال ایکس
اگر بخواهیم یکی از موفق ترین اتوموبیل های کمپانی ایران خودرو را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که بی شک پژو پارس یکی از موفق ترین خودرو برای این کمپانی می باشد این اتوموبیل با همکاری پژو فرانسه تولید می گشت
اتوموبیل پژو پارس سال در ابتدا با نام پرشیا شناسایی می گشته است این اتوموبیل دارای موتور ۱٫۸ بود و به دلیل استقبال فراوانی که از این موتور شده است در حال حاضر هم در اتوموبیل های زیر مورد استفاده قرار گرفته است
پژو پارس سال،پژو پارس معمولی دوگانه سوز،پژو پارس LX (پارس موتور TU5)، پژو پارس ELX با موتور XUM،پژو پارس ELX با موتور ۱٫۸ (موتور زانتیا) که در حال حاضر تولید و عرضه محدود و پژو پارس اتومات با عرضه محدود و عدم تولید مواجه می باشد .
لذا با توجه به تنوع خودرو پژو پارس و تحویل به روز و فروش خودرو بر آن شدیم تا به مقایسه تفاوت های پژو پارس سال با پژو پارس LX پرداخته و امید واریم از آن بهره کافی ببرید.
تفاوت پارس سال و پارس ال ایکس :
– بهره مندی از موتور ۱٫۶ لیتری وموتور ۱۶ سوپاپ
– ۱۰۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر
– میانگین مصرف ۷٫۵ لیتری
– صندلی برقی ۲ حرکته
– آیینه های برقی تا شونده با سوئیچ خودرو(باز و بسته شدن خودرو)
– رینگ اسپرت خودرو
– آنتن اکتیو خودرو
پژو پارس – نخستین خودرو لوکس در بازار ایران – در سال ۱۳۷۹ در شرکت ایران خودرو متولد شد. این خودرو که حاصل تلاش متخصصان مرکز طراحی محصولات جدیدایران خودرو است، از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجهی سود می برد، به گونه ای که پس از گذشت چند سال از نخستین عرضه آن به بازار و وجود رقبای مدعی، این خودرو هنوز جزءمحبوب ترین خودروهای سواری لوکس در کشور به شمار می رود.
پارس علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی – چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ – برخوردار است. این موارد همراه با قیمت رقابتی آن، پارس را به مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین خودرو لوکس ایران مبدل ساخته است.
پارس به موتور ۸/۱ لیتری با قدرت ۹۷ اسب بخار مجهز است که در عین آلایندگی کم و مصرف سوخت پایین، به راحتی می تواند این خودرو را به سرعت های بالا رسانده و در هنگام سبقت، شتاب گیری قابل توجهی را برای این خودرو فراهم کند.
تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت دارد.
منبع : پژو پارس