چرا پارس خودرو برلیانس را برگزید ؟
سایپا در کنار همهمه هایی که به خاطر فشارهای ناشی از تحریم وجود داشت علاوه بر اینکه قصد توسعه بخشیدن به خودروهای خودش را داشت آن هم بر پایه پلت فرم های ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ برای اینکه بازار های اتوموبیل های با رنج قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان را هم در دست بگیرد شروع به فعالیت نمود
با وجود آنکه تا به حالا حضور خیلی کمی در این عرصه ها داشته است این کمپانی برای گسترش فعالیت هایش در این زمینه ها تعداد شریک های تجاری اش از کشور چین را افزایش داد .
در میان این شرکا، نام شرکت برلیانس از چین وجود دارد که در حال حاضر خودروهای متنوعی را در بیش از ۱۰ مدل تولید میکند.
اما صرفنظر از سایر شرکای چینی و کرهای، گروه خودروسازی سایپا چرا قرارداد همکاری با شرکت برلیانس چین را امضاء کرده است؟ قبل از پاسخ دادن به این سئوال بد نیست بدانید که سایپا تولید دو محصول انتخابی از شرکت برلیانس چین را میخواهد به شرکت زیرمجموعه خود؛ پارسخودرو بسپارد.
شرکتی که به مونتاژ خودروهای لوکس و با کیفیت اما با تیراژ پایین شهره است.
این را یادآور شدیم تا در ادامه بگوییم شرکت برلیانس چین نیز وضعیتی مشابه شرکت پارسخودرو دارد یعنی خودروهای لوکس و با کیفیت از برندهای خارجی را در تیراژ پایین در خطوطش مونتاژ میکند.
شرکت برلیانس که مانند گروه خودروسازی سایپا که در حومه پایتخت قرار گرفته؛ در حومه شهر پکن، پایتخت چین قرار دارد و سالهاست که به عنوان شریک تجاری بامو و تویوتا به مونتاژ محصولات این کمپانیهای معروف در چین میپردازد.
برلیانس که ۱۰۰درصد خصوصی است از سال ۲۰۰۲ شروع به تولید انواع سواری برای بازار چین کرد و ظرفیت تولید خود را به حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال رسانده است.
این شرکت چینی تا قبل از سال ۲۰۰۲ به مونتاژ انواع خودروهای سنگین مشغول بود. لازم به یادآوری است که در کشور چین تعرفه واردات خودروهای آماده (CBU) مدتهاست که به بالای ۱۰۰درصد رسیده است به طوری که فقط برای برندهای خفنی همچون لامبورگینی و پورشه صرف میکند که محصولاتشان را برای چینیهای تازه به دوران رسیده به صورت آماده وارد بازار این کشور کنند
اما بسیاری از شرکت های معتبر نظیر بنز، بامو و تویوتا به خاطر اینکه تعرفه واردات کمتری را به دولت چین بپردازند حاضر شدهاند تا خودروهایشان را به صورت CKD در چین مونتاژ کنند.
شرکت برلیانس چین در حال حاضر تقریباً تمام خودروهای بامو مورد نیاز بازار این کشور را مونتاژ میکند و همچنین تا همین اواخر به مونتاژ خودروهای تویوتا مشغول بود. از آنجا که شرکت برلیانس یک کمپانی مونتاژکننده خودروهای لوکس است و با شرکتهای معتبر خارجی کار میکند باید گفت انتخاب سایپا در مورد این شرکت درست بوده است.
شرکتی که بامو اجازه مونتاژ محصولاتش را به آن بدهد قطعاً میتواند شریک خوبی برای سایپا و پارسخودرو باشد. این خودروساز چینی که اکنون درگیر تولید برندهای بینالمللی است خودروهای متنوعی را برای بازار چین تولید میکند.خودروی H320 هاچبک در کلاس پژو ۲۰۶ و امویام ۳۱۵ و خودروی H330 صندوقدار در کلاس پژو ۲۰۶ SD و تندر۹۰ قرار دارد که از این پس توسط پارسخودرو برای بازار ایران مونتاژ خواهد شد.
منبع : پارس خودرو
در این مقاله دو اتوموبیل تندر 90 و سمند با موتور EF7 مورد بررسی قرار گرفته است
خصوصیات سمند ال ایکس با موتور EF7 :
این اتوموبیل بر طبق گاز ساخته شده است ولی بازهم قادر می باشد بر روی بنزین را با کمترین حالت به وجود آمدن پیش اشتعالی کار کند .
این اتوموبیل بدنه و همچنین شاسی خیلی محکمی داردو طوری طراحی شده است که در هنگام تصادفات ضربه وارد شده به اتاق را بین تمام قسمت های ماشین تقسیم میکند و از وارد شدن مستقیم انرژی به سرنشینان جلو گیری می کند از نظر جادار بودن هم ماشینی جادر و مناسب میباشد.
قدرت موتور با حجم 1.7 لیتر حدود 115 اسب بخار است. قدرت این موتور در حالت گاز سوز نیز 100اسب بخار است. متور سمند EF7 در شرکت المانی FEV طراحی شده که یکی از معتبر ترین شرکت های طراح موتور در جهان میباشد.
اتوموبیل رنو کلیو که به انگلیسی RENAULT CLIO نوشته میشود در کلاس سوپر مینی جای دارد
این اتوموبیل را از سال ۱۹۹۰ میلادی تولید نموده اند و هم اکنون هم در دست تولید می باشد .
برای طراحی و ساخت اتوموبیل رنو کلیو از اتوموبیل رنو ۵ بهره گیری کرده اند و تنها دو دفعه آن هم در سال های ۱۹۹۴ و همچنین ۱۹۹۶ تغییرات چندی در آن اعمال کرده اند
رنو کلیو (Clio)، خودرویی که در سال های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۶ توانسته عنوان بهترین خودروی سال اروپا را بدست آورد و پرافتخارترین محصول رنو محسوب می شود.
«هاچ بک» کوچکی که به تازگی جدیدترین نسل آن به بازارهای جهانی وارد شده و حالایران خودرو قصد دارد این خودرو را به بازار عرضه کند.
حال با برپایی نمایشگاه خودروی تبریز و اعلام قیمت آن و جدی تر شدن واردات کلیو، این خودرو را در قسمت «خودروهای آینده بازار» قرار دادیم تا محصول جدید بزرگ ترین خودروساز داخلی را بهتر بشناسیم.
کلیو به پیشرانه های مختلفی مجهز شده اما گویا پیشرانه ای که ایران خودرو برای بازار ایران انتخاب کرده نمونه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه توربو TCe است که دقیقا ۱۱۹۷ سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر ۱۲۰ اسب بخار در ۴۹۰۰ دور در دقیقه و ۱۹۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند.
این موتور به یک گیربکس ۶ سرعته خودکار مجهز شده که تمامی نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند و می تواند به کمک آن در شهر ۶٫۶ لیتر، در خارج از شهر ۴٫۴ لیتر و به صورت ترکیبی ۵٫۲ لیتر را بسوزاند.
شتاب صفر تا صد کیلومتر کلیو ۱۱۹۰ کیلوگرمی ۹٫۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.
رنو کلیو به عنوان یک خودروی روز اروپایی لیست کاملی از تجهیزات مختلف را در خود دارد که می توانیم به سیستم های ترمز و پایداری ABS، EBD، EBA، ESC، ASR، HSA، چراغ LED مخصوص روز، سنسور پارک در عقب، آینه الکتروکرومیک، دوربین عقب، سیستم ورود بدون کلید، کیلومتر شمار دیجیتالی، سیستم صوتی با چهار بلندگو و ورودی USB، بلوتوث، صفحه نمایش ۷ اینچی، گرمکن آینه های جانبی و رینگ های ۱۶ و یا ۱۷ اینچی اشاره کنیم.(خودروبانک)
منبع : رنو
بنا بر آمار ارایه شده توسط اخبار خودرو :
یک محصول غیر لوکس برای نخستین بار بعد از 27 سال در بالاترین سطح رتبه بندی کیفیت موسسه جی دی پاورز آمریکا جای گرفت .
در این بین برند کیا موتورز که یک برند کره ای می باشد با داشتن 83 امتیاز منفی بهترین و با کیفیت ترین اتوموبیل ساز شناخته گشت. خیلی جای تعجب دارد که این خودرو حتی از پورشه و بی ام و و لکسوس و کادیلاک هم بالاتر می باشد
موسسه جی دی پاورز با بررسی عیوب و نواقص خودروها در ۹۰ روز اول پس از تولید به امتیازبندی آنها میپردازد و هر خودرویی که امتیاز کمتری دریافت کند به معنای عیب و نقص کمتر میباشد.
پورشه با ۸۴ امتیاز، هیوندای (دیگر خودروساز کره ای) با ۹۲ امتیاز، تویوتا با ۹۳ و بی ام و با ۹۴ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. در این رده بندی کرایسلر و جیپ هم حائز عنوان بیشترین رشد در کیفیت با ۲۸ امتیاز منفی کمتر نسبت به سال گذشته شدند.
به گزارش این موسسه رشد کلی کیفیت خودروها در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته مثبت بوده و ۲۱ برند از ۳۳ برند نمایش داده شده در این رده بندی از امتیاز منفی کمتری نسبت به سال گذشته برخوردار شدند.
رنه استفان، مدیر عامل موسسه کیفیت اتومبیل جی دی پاورز در این باره میگوید : « در دوران حاضر خودروسازان با کیفیت ترین محصولاتی که تاکنون دیده ایم را تولید میکنند. بررسی های ما طی چند سال گذشته نشان میدهد خودروسازان به صدای مشتری گوش داده، نقاط ضعف را شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کرده اند. به جز برخی فناوری های پیشرفته که مشکلاتی را در پی داشته اند روند کلی حرکت به سمت بهبود بوده است. »
این تنها برای دومین بار طی سی سال گذشته است که خودروهای آمریکایی رشد بهتری در کیفیت نسبت به خودروهای وارداتی داشته اند. بر این اساس برندهای آمریکایی در این رده بندی ۱۰ درصد رشد داشتند درحالی که برندهای وارداتی تنها رشد ۵ درصدی را تجربه کرده اند. هرچند آمار کلی گویای این مطلب است که آمریکایی ها هنوز نیاز به تلاش بیشتری دارند تا در کیفیت به سطح تویوتا، پورشه، بی ام و و البته برندهای کره ای برسند. نکته جالب دیگر در این بررسی کمتر بودن مشکلات در برندهای غیر لوکس نسبت به برندهای لوکس و گرانقیمت است.
رنه استفان در پایان اضافه کرد : « رابطه مستقیمی بین تعداد معایب کشف شده توسط مشتری در خودروی صفر و تصمیم وی برای خرید خودروی بعدی وجود دارد. شاید یک مشتری کمتر برای خودروساز چندان مهم جلوه نکند اما مجموع همین مشتری های از دست رفته به معنی میلیون ها دلار سود کمتر خواهد بود. »
منبع : کیا موتورز
یک اتوموبیل جدید به شرکت سایپا راه پیدا کرده است و هم اکنون پلاک تبلیغاتی سایپابر روی آن نصب گردیده است نام این خودروی تازه وارد چانگان بنی می باشد این اتوموبیل یک خودروی هاچ بک است
این خودروی جدید هم دارای ظاهر بسیار خوبی می باشد و هم علاوه بر آن دارای امکانات رفاهی مناسبی است
ظاهر این خودرو یک اتوموبیل کوچک را نشان میدهد اما بر خلاف ظاهر درون خودرو فضای خیلی مناسبی را دارد که این خصوصیت از یژگی های خوب این خودرو می باشد
هنوز مشخص نشده که سایپا این خودرو را با کدام روش وارد بازار ایران می کند و آیا برنامه ای دارد تا قیمت آن کمتر از ۳۰ میلیون تومان باشد یا نه؟
به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، چانگان بنی به موتور ۱٫۴ لیتری ۹۹ اسب بخار مجهز است که گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر را تولید می کند و از فناوری Blue Core استفاده می کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۵٫۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود و استاندارد آلایندگی یورو۵ را دارد. همچنین ظرفیت باک آن ۳۸ لیتر است. بنی به فرمان کمکی برقی مجهز است که با توجه به سرعت، ضریب عملکرد آن تغییر می کند.
مشخصات | چانگان بِنی | پراید ۱۳۱SE |
کلاس بندی | شهری کوچک – A Segment | شهری کوچک – B Segment |
موتور | ۱٫۴ لیتری ۴ سیلندر | ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۹۹ اسب بخار | ۶۳ الی ۶۹ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۵ نیوتن متر | ۱۰۶ الی ۱۰۹ نیوتن متر |
جعبه دنده | ۵ دنده دستی- ۵دنده اتوماتیک با تعویض دنده از پشت فرمان | ۵ دنده دستی |
سیستم فرمان | کمکی برقی (EPS) | دنده¬ای شانه¬ای هیدرولیک |
محور محرک | دیفرانسیل جلو | دیفرانسیل جلو |
ظرفیت باک | ۳۸ لیتر | ۳۷ لیتر |
مصرف سوخت | ۵٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر | ۶٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
آلایندگی | یورو ۴- یورو۵ | یورو ۴ |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
ابعاد(طول/عرض/ارتفاع/فاصله دو محور چرخ) | (۳۷۳۰/۱۶۵۰/۱۵۳۰/۲۴۱۰) میلی¬متر | (۳۹۳۵/۱۶۰۵/۱۴۵۵/۲۳۴۵) میلی¬متر |
وزن | ۱۰۲۰ کیلوگرم | ۹۱۵کیلوگرم |
ظرفیت سرنشینان (استاندارد رسمی) | ۵ نفر | ۵ نفر در آخرین نسخه¬ها |
رینگ و لاستیک | رینگ آلیاژی اسپرت- لاستیک ۱۷۵/۶۰ R15 | رینگ فولادی- لاستیک ۱۶۵/۶۵ R13 |
ترمز | جلو دیسکی- عقب کاسه ای- مجهز به ABS،EBD،BA | جلو دیسکی- عقب کاسه ای- مجهز به ABS |
کیسه هوا | ۲ عدد | ۲ عدد |
امکانات رفاهی | سقف پانارومیک- مانیتور بزرگ- GPS-MP3-AUX- USB – دوربین عقب- سنسور عقب- آینه¬ها و شیشه¬های برقی- گرمکن آینه¬ها- تهویه دستی- دکمه سیستم صوتی روی فرمان- ۴ یا ۶ باند- تنظیم ارتفاع چراغ- مه¬شکن | MP3-AUX- USB – شیشه جلو برقی- تهویه دستی- ۴باند- تنظیم ارتفاع چراغ |
قیمت | ۹۰۰/۴۷ تا ۹۰۰/۵۶ یوان معادل حدودی ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان | ۲۰ میلیون و ۶۹۶ هزار تومانپ |