دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

مونتاژ نخستین کیا سراتو در سایپا

تولید نمودن بعضی از اتوموبیل های کیا به وسیله کمپانی سایپا قطعی شد. مدیر عامل کمپانی سایپا اعلام نمودکه این کمپانی با شرکت کیا به توافق نهایی بر سر تولید محصولاتکیا در ایران رسیدند .

بنا بر گفته ایسنا مدنی بیان نمود : پس از نهایی شدن توافقات دوباره کمپانی کیا با سایپاهمکاری خواهد نمود به عنوان شریک تجاری .

او گفت در روزهای آتی نظاره گر بعضی از محصولات کمپانی کیا در ایران خواهیم بود و همچنین وی بیان داشت :

اولین محصول تولیدی در این زمینه خودروی سراتو است که در دو مدل با حجم موتور ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: این خودرو در دو نوع گیربکس دستی و اتومات تولید و احتمالا تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد شد.

وی در رابطه با قیمت این خودرو اظهار کرد: برآوردهای اولیه در این زمینه صورت گرفته است اما قیمت نهایی سراتو در زمان عرضه و با توجه به هزینه‌های روز تعیین خواهد شد.

مدنی تصریح کرد: هم‌اکنون با خودروسازان دیگری نیز در سطح جهان در حال مذاکره هستیم که در صورت رسیدن به نتایج مورد نظر همکاری با آنها نیز آغاز خواهد شد.

دنده۶:گفتنی است که خبر تولید سراتو در ایران برای نخستین بار حدود ۲ سال پیش منتشر شد،اما در پی تشدید تحریم ها پروسه ایجاد خط تولید این خودرو در سایپا متوقف شد و حالا که این پروسه از سر گرفته می شود،این احتمال وجود دارد که قیمت سراتوهای تولیدی سایپا بر قیمت نمونه های نو و کارکرده کره ای تاثیر گذار باشد.

اولین دستگاه خودرو سراتو مدل اتوماتیک در شرکت سایپا تولید شد.

به نقل ازسایپا نیوز، در همین خصوص مهندس شهریار رضایی فر مدیر پروژه خودرو سراتو در سایپا اظهار کرد: راه اندازی خط تولید سراتو جهت تولید آزمایشی صورت پذیرفته و تولید انبوه این خودرو از ابتدای مردادماه آغاز خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری بین ۴ تا ۵ هزار دستگاه سراتو در سایپا تولید خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که ظرفیت خطوط تولید سراتو در سایپا بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دستگاه در سال است تصریح کرد: برنامه تامین و ارسال پک های CKD با شرکت کیاموتورز نهایی شده استو این خودرو در دو مدل با موتورهای ۱۶۰۰سی سی با گیربکس معمولی و موتور ۲۰۰۰ سی سی با گیربکس اتوماتیک تولید و به بازار عرضه خواهد شد .

رضایی فر افزود: شرکت کیاموتورز شریک تجاری قدیمی سایپا است و این دو مجموعه تاکنون چندین تجربه موفق همکاری داشته اند و ان شاء الله در آینده این همکاری ها گسترده تر خواهد شد .

بر اساس این گزارش خودرو سراتو به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودروهای حال حاضر در دنیا محسوب شده و در تیراژ بالایی در شرکت کیاموتورز تولید و در سراسر جهان به فروش رسیده است.

شرکت سایپا با هدف پاسخ گویی به نیاز مشتریان، ایجاد تنوع در سبد محصول را به عنوان راهبرد اصلی خود برای آینده در دستور کار قرار داده و قرار است تا پایان سال جاری چندین خودرو دیگر نیز به سبد محصولات این شرکت افزوده شوند.

 

سایپا تاکنون یکبار نسبت به پیش فروش کیا سراتو با قیمت های زیر اقدام کرده است.

حدود ۷۰ میلیون تومان برای مدل ۱۶۰۰ دنده ای و حدود ۹۰ میلیون تومان برای نمونه ۲٫۰ لیتری مجهز به گیربکس اتوماتیک.

منبع : کیا سراتو 

تفاوت ظاهری پارس ۱۶ سوپاپ با پارس معمولی

تفاوت‌های ظاهری پارس ۱۶ سوپاپ با پارس معمولی : 

این دو نسخه از پژو پارس یعنی پارس معمولی و پارس ۱۶ سوپاپ از حیث ظاهری هیچ گونه تفاوتی باهم ندارند فقط اگر از قسمت پشت این خودرو و از ناحیه کمی پایین تر به این اتوموبیل نگاه نماییم و با دقت به ناحیه درونی چرخ های پشت نظری بیافکنیم میتوانیم شلنگ ترمز هیدرولیک هر طرف که بصورت خمیده و آویزان از اکسل به سمت قسمت زیرین پیستون ترمز دیسکی همان طرف را ببینیم .

اما در اتوموبیل پژو پارس معمولی مانند پژو ۴۰۵ به جای این شلنگ یک لوله نازک وجود دارد که بطور مستقیم و از بالا وارد محفظهٔ ترمز کاسه‌ای می‌شود که در نگاه به پشت خودرو نمایی ندارد. این سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای تفکیک پارس ۱۶ سوپاپ از پارس معمولی بدون نیاز به بازکردن درب موتور است.

 

شتاب و سرعت مؤثر بهبود یافتهٔ پارس ۱۶ سوپاپ که بواسطهٔ حضور پیشرانهٔ ال۴ بدست آمده بود، توجه مقامات دولتی ایران که همواره به‌دنبال خودروهای خدمت ارزان اما پرتوان هستند را به خود جلب کرد. حجم زیادی از تولید پارس‌های ۱۶ سوپاپ تحویل ادارات دولتی،مجلس و قضات دادگستری شد و همچنین بعنوان خودروی بدرقه (به انگلیسی: escort) تشریفات دولت ایران نیز بکار می‌رود.

 

پژو پارس خودرویی محصول ایران خودرو است. این خودرو تغییر چهره یافتهٔ پژو ۴۰۵است که در طرح ظاهری آن از بدنه پژو ۴۰۶ الهام گرفته شده است.خودرو پژو پارس با نام داخلی اکس۹ (به انگلیسی: X9) در ابتدا با نام پژو سفیر به بازار عرضه شد ولی چندی بعد به پژو پرشیا تغییر نام دادو هم اکنون در بازار با نام پژو پارس عرضه می‌شود. پژو پارس تاکنون در چهار نوع پارس معمولی، پارس ۱۶ سوپاپ (به انگلیسی:Pars 16V)، پارس اِگزک (به انگلیسی: Pars Exec) و پارس ئی‌ال‌اکس (به انگلیسی:Pars ELX) تولید و عرضه شده است.

 

پیشرانه :

پیشرانهٔ ال‌اف‌زی (ال۳) پژو پارسمعمولی مدل ۱۳۸۴

پیشرانهٔ پژو پارس معمولی همان XU7JP پژو-سیتروئن است که در اروپا LFZ و در ایران ال۳ (به انگلیسی: L3) خوانده می‌شود. ال۳ یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر با تنفس طبیعی (به انگلیسی: naturally-aspirated (به اختصار N/A)) و سوخت رسانی تزریقی (به انگلیسی: fuel injection) است که دارای میل سوپاپ تکی از بالا (بهانگلیسی: SOHC) و ۸ سوپاپ و حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاو ۱۵۳ نیوتن. متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. این پیشرانه توسط یک رایانهٔ ساژم مدل اس‌ال۹۶ (به انگلیسی: SAGEM SL96) (در مدلهای قدیمی) کاربری و هدایت می‌شود. این پیشرانه پیش از پارس، سمند و ۴۰۵ توسط پژو-سیتروئن در پژو ۳۰۶ ۱٫۸آی ۸ سوپاپ، سیتروئن زانتیا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ (که در ایران عرضه نشد) و سیتروئن سارا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ بکار برده شده بود. این پیشرانه بهمراه مبدل کاتالیزوی اصلی دارای سطح استاندارد یورو۲ (به لاتین: Euro II) است. از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه ۹۰ میلادی، و فاقد امکانات خودروهای جدیدتر ساخت ایران و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالا است. اطلاعات فنی این خوردرو: حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر ودارا بودن رینگهای ۱۴ اینچی. همچنین ایراد دیگر در طراحی بدنه، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرها است. در صورتی که در طراحی خودروهای سواری جدیدتر سعی بر آنست تا گلگیرها و درها داری انحنا هم در جهت افقی و هم عمودی باشند. یعنی اگر از جلو به خودرو نگاه کنیم قسمت درها نسبت به جلوی خودرو باید عریض تر باشد و نیز از قسمت پایین شیشه تا پایین در باید انحنای قابل توجهی باشد و اینگونه باعث می‌شود تا خوردوهای سواری با طراحی جدیدتر کمی به شکل تخم مرغ درآید و علت آن امنیت بیشتر در هنگام تصادف است. در واقع با این کار نیروی وارد شده در کل نواحی پخش می‌شود و از آسیب بیشتر جلوگیری می‌شود. این نکته در خودروهای سواری مانند مرسدس بنز، بی ام دبلیو، تویوتا کمری، هیوندای آزرا و حتی در خودرهای ایرانی مانند آوانته، مگان، سمند و تا حدی در پراید قابل مشاهده است.

منبع : پژو پارس 

مراقب معامله با کرمان خودرو باشید

این مقاله توسط شخصی نوشته شده است که مشتری کرمان موتورز می باشد و به شدت هم از این کمپانی شاکی می باشد

بنده یکی از کسانی می باشم که با کمپانی کرمان موتور وارد معامله شده ام. این کمپانی حتی پایبند به قرارداد یک طرفه ای که از سوی خودشان هم تنظیم شده است نمی باشند بنده خیلی از این کمپانی ناراضی می باشم

بنده ۴ ماه پیش برای یک دستگاه لیفان در یکی از نمایندگی های کمپانی مدیران خودرو در شهر شیراز ثبت نام کرده ام بعد از آن حدود دو ماه پیش بود که به دلیل شرایطی که شرکت داشت و همچنین قیمت نامناسب آن و معطل شدن چند ماهه آن را مناسب شرایط خود ندیدم و برای انصراف از آن اقدام کردم .

طبق قرارداد ناعادلانه  و یک طرفه ای که هر مشتری مجبور است یا امضاء کند یا از خیر خرید بگذرد سود دوران مشارکت ۷درصد معین شده بود! در برابر تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی رقم ۷درصد هم در جای خود جالب بود ولی …

وقتی برای انصراف مراجعه کردم سود دوران مشارکتم را  تا روز انصراف با همان نرخ جالب ۷ درصد محاسبه کردند و گفتند بین ۲۰ تا ۳۰ روز دیگر پولتان را خواهیم داد.

سئوال اول اینکه وقتی من انصراف دادم و سود مشارکتم تا روز انصراف محاسبه شده و ایام بعد سودی به آن تعلق نمی گیرد بر چه مبنایی باید پول من که حتماً بر اساس ضرورت و نیازم اقدام به انصراف کرده ام باید ۲۰ تا ۳۰ روز در حساب شرکت مذکور بماند؟ در دنیای دیجیتال، اینترنت و ماهواره ای که انصراف من لحظه ای به اطلاع شرکت می رسد چرا نباید فردا یا پسفردای انصراف، پول مشتری به وی پرداخت گردد؟ آیا شرکت کرمان موتور شرکت فقیر و ضعیفی است که باید منتظر بماند تا مشتری دیگری ثبت نام نموده و پول او را گرفته و به من تحویل نماید یا غرض از این کار سودجویی بیشتر است؟

سئوال دوم اینکه حالا ۱۰ روز از همان قرارداد حداکثر ۳۰ روز پس از انصراف می گذرد و هنوز پول من داده نشده است. چرا شرکت به قرارداد یک طرفه کاملاً به نفع خودش هم پایبند نیست و پول مشتریان خود را پرداخت نمی کند؟

سوم اینکه سود پول این یک ماهه و خدا داند تا کی که به مشتری پرداخت نشده به جیب چه کسی خواهد رفت؟

چهارم اینکه آیا شرکت کرمان موتور با این اقدامات غیر قانونی و سودجویی از پول مشتریان خود و عدم تحویل به موقع پول مشتریان حتی بر اساس همان قرارداد یک طرفه و کاملاً بسود شرکت مذکور، فکر اعتبار و آبروی شرکت خود را هم نمی کند؟ آیا نقش تخریبی اینگونه  رفتارها و حق مردم خوری که منجر به بی اعتمادی و بر باد رفتن اعتبار شرکت می گردد به این سود حرام کسب شده از پول مردم می ارزد؟

در آخر اینکه از مشتریان اینگونه شرکتها میخواهم بیشتر مواظب معامله خود با آنها باشند و مسئولان هم نظارتی بیشتر معمول دارند تا حق و حقوق مردم مورد سودجویی عده ای قرار نگیرد. 

منبع : کرمان خودرو 

چند دلیل تشویقی برای خرید ام وی ام 315 هاچ بک

ایرانی ها علاقه ای خاص به اتوموبیل های هاچ بک دارند برای اثبات آن کافی است بهپژو 206 اشاره نماییم! احتمالا مسولان پژو چیزی از تولید اولیه این خودرو به یاد ندارند اما در ایران هنوز این خودرو تولید می شود و مردم هم خیلی خواهان آن می باشند !

در این مقاله یک هاچ بک دیگر را مورد بررسی قرار داد ه ایم که از چین وارد شده است مردم ما خیلی به اتوموبیل های چینی اعتماد ندارند اما باید اعتراف کرد که چینی ها در هر سال به اندازه چند دهه از ایران رشد دارند!

ام‌وی‌ام ۳۱۵ یا چری فالوین از سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد و در سال ۲۰۱۳ دچار تغییرات زیادی شد و فقط از نمونه قبلی خود، هاچبک بودن را به ارث برده است. با ما همراه باشید تا نقاط مثبت این خودرو را با هم بررسی کنیم…

 

۱- طراحی ظاهری

فیس‌لیفت ۳۱۵ بسیار خوب طراحی شده و نمایانگر سیاست‌های کلی شرکت چری است، چرا که نشان می‌دهد این شرکت برای بهتر شدن ظاهر محصولات خود به‌سراغ طراحان بین‌المللی رفته است. در تمام ظاهر این خودرو حس اسپرت بودن به شما منتقل خواهد شد. چراغ‌های جلوی ۳۱۵ به فرم چشم طراحی شده‌اند که با جلوپنجره کوچک آن بسیار هم‌خوانی دارد. خطوط آیرودینامیکی خودرو به‌خصوص بخش کناری کاپوت، زیبایی ام‌وی‌ام ۳۱۵ را دوچندان کرده است. از نمای جانبی نیز این خودرو طراحی قابل قبولی دارد. بخش عقبی ‌ام‌وی‌ام ۳۱۵ نسبت به مدل قبلی کمتر دچار تغییرات شده و فقط چراغ‌ها و سپر مورد حمله طراحان قرار گرفته‌ و دگرگونی در آنها دیده می‌شود که با فرم کلی مطابقت دارد. به‌طور کلی این خودرو از لحاظ ظاهری بسیار بالاتر از توقع ظاهر شده و طراحان چری این مدل را با استانداردهای روز دنیا خلق کرده‌اند.

۲- طراحی داخلی

هنر طراحان چری در بخش داخلی ام‌وی‌ام ۳۱۵ نیز دیده می‌شود و به‌ادعای مسئولان این شرکت از سبکی خاص، در این طراحی بهره گرفته شده است. اگر شما از لوگوی شرکت در وسط غربیلک فرمان چشم پوشی کنید، محال است که یاد خودروهای زشت گذشته کشور چین در ذهن شما تداعی شود. طراحی داخلی این خودرو نزدیک به محصولات کشورهای کره و ژاپن است. همه بخش‌ها از داشبورد تا صندوق عقب زیبا در سر جای خود قرار داده شده است. صفحه کیلومتر خودرو نیز دچار تغییر شده و بسیار مدرن‌تر از نمونه قبلی است. به‌کارگیری پوشش آلومینیومی در کابین ذوق و سلیقه طراحان را به نمایش می‌گذارد. دریچه‌های ورودی هوا نیز به فرم جذاب تغییر شکل داده‌اند. با توجه به قیمت این محصول در بازار ایران نمی‌توان رقیب قدرتمندی برای آن در این رنج پیدا کرد و ام‌وی‌ام ۳۱۵ به‌طور کاملا مقتدرانه در صدر جدول قرار می‌گیرد. عده‌ای از کم بودن دید عقب خودرو به عنوان یک ضعف یاد می‌کنند ولی این دید کم در طراحی خودروهای اسپرت کاملا طبیعی است و معمولا از سنسورهای هوشمند برای کمک به راننده استفاده می‌کنند و دوربین دنده عقب نیز در این مورد بسیار کارآمد خواهد بود.

 

۳- ایمنی

ام‌وی‌ام ۳۱۵ موفق شده است ۴ ستاره را از موسسه C-CNAP دریافت کند، این ستاره‌ها سطح بالای استاندارد این خودرو را به ما نشان می‌دهد. از جمله تجهیزات ایمنی ۳۱۵ جدید می‌توان بهکیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم الکترونیکی ترمز ضد قفل و سیستم توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز اشاره کرد.

 

۴- مصرف سوخت

با توجه به این موضوع که هر سال قیمت سوخت و به‌خصوص بنزین در کشورمان افزایش می‌یابد، مصرف سوخت خودرو یکی از دغدغه‌های خریداران محسوب می‌شود که به آن توجه زیادی دارند. ام‌وی‌ام ۳۱۵ به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند که نسبت به محصولات مشابه دیگر، مصرف سوخت مناسب و خوبی محسوب می‌شود

 

 

کلام آخر

شما در بازار ایران در این رنج قیمت انتخاب‌های دیگری خواهید داشت، مانند رنوساندرو که از لحاظ ظاهری نسبت به این خودرو ۱۰ سال عقب است. ۳۱۵ در بازار خودروهای ۴۰ میلیون تومانی ایران از لحاظ ظاهری بی‌مانند بوده ولی در عین حال معایبی دارد که ما در مطالب بعدی آنها را بررسی خواهیم کرد که شما می‌توانید با مقایسه محاسن و معایب این خودرو با دیگر رقبا، با اطمینان بیشتری یک محصول را انتخاب کنید

منبع : ام وی ام 

فروش اتوموبیل لیفان ایکس 60 ممنوع شد

طبق گزارش خبری تحلیلی انتخاب  :

کمپانی کرمان موتورز که مسولیت فروش اتوموبیل های لیفان و جک را بر عهده دارد یک عمل بسیار تعجب برانگیز از خود نشان داد!
این کمپانی به همه نمایندگی های فروش اش اعلام کرد که دیگر اتوموبیل لیفان ایکس 60 را نفروشند و تحویل این خودرو را متوقف سازند !
به گزارش خودرونگاران؛ پس از مراجعه برخی خریداران ایکس60 به نمایندگی های فروش گروه صنعتی کرمان موتور، با وجود ارائه شرایط فروش نمایندگی با بیان این که شرکت فروش خودروی لیفان ایکس 60 اتومات را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده، از احتمال ارائه فراخوان برای رفع عیب این خودرو خبر داد!
هر چند این نمایندگی جزییات بیشتری در مورد این فراخوان ارائه نکرد اما تاکید کرد : از صبح امروز که برای فروش لیفان ایکس 60 اقدام کردیم اعلام کرده اند تا هیچ خودرویی فعلا فاکتور نشود.

تلاش های خبرنگار ما برای پاسخ گویی از سوی مدیران کرمان موتور ادامه دارد ولی تاکنون مدیران این گروه صنعتی در این خصوص به ارائه پاسخی نپرداخته اند

معرفی خودرو

در پانزدهمین نمایشگاه خودرو تبریز ، شرکت کرمان موتور از اولین محصول شاسی بلند لیفان چین رونمایی کرد .

این خودرو که با نام X60 بصورت CKD وارد کشور خواهد شد اولین محصول شاسی بلند خودروسازی لیفان چین و سومین محصول شرکت کرمان موتور پس از لیفان ۵۲۰ و ۶۲۰ می باشد .

لیفان X60 از موتور ۱۸۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه با توان ۱۳۲ اسب بخار بهره می برد که مجهز به سیستم تنظیم زمان بندی سوپاپ های هوشمند بوده و از طریق گیربکس ۵ سرعته ی دستی ، توان موتور را به محورهای جلو انتقال می دهد . ماکزیمم سرعت X60 حدود ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برآورد گردیده است .

منبع : لیفان