درباره این که کرمان موتورز به چه صورت با برند های اروپایی در تعامل است از زبان معاون بازاریابی کرمان موتور بخوانید :
۱۲ سال پیش بود که کرمان خودرو مجموع ساخت اتوموبیل اش را که برای اتوموبیل های فولکس آلمان بود بنا نهاد. این مجموعه را در ناحیه جنوبی ارگ جدید احداث کرده اند و همه زیر ساخت هایش هم آماده می باشد
بنا بر گزارش گری ایلنا جناب یزدانی بیان نمود : شرکت ما در آن سال ها آماده ساختن اتوموبیل های فولکس بودیم و منطقه پزیرای یک جهش اقتصادی آن هم در جهت مثبت بود دلیل این امر هم این بود که مادامی که این خط تولید راه اندازی می شد برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد می شد
ما در آن زمان آماده تولید خودرو فولکس بودیم و منطقه آماده یک شوک اقتصادی مثبت بود زیرا با افتتاح این خط تولید به اندازه همین خطی که اکنون در حال فعالیت است شغل ایجاد می شد که این یعنی ۲ هزار نفر سرکار بروند.
وی ادامه داد:متاسفانه به سبب تحریم ها این پروژه متوقف شد و اکنون تمام زیر ساختها مدت ۱۲ سال است که در قسمت جنوبی ارگ جدید در حال خاک خوردن است.
یزدانی ادامه داد:اکنون با لغو تحریم ها دوباره این شرکت آلمانی مذاکرات خود را با شرکتهای ایرانی شروع کرده هر چند به نظر می رسد ما به سبب همکاری قبلی و داشتن زیر ساختها گزینه اول این شرکت برای همکاری در ایران باشیم.
معاون بازاریابی کرمان موتور افزود:برای سرانجام رسیدن مذاکرات حداقل یک سال زمان لازم است و بعد از آن اولین خودرو فولکس تولید داخل به بازار خواهد آمد.
گروه صنعتی کرمان موتور یک شرکت خودروسازی ایرانی است که در دی ماه ۱۳۶۹ با نامصنایع خودروسازی کرمانبرای واردات مدلهای مختلف خودروهای دوو تأسیس شد و از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد.
مدیرعامل این شرکت از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ ابوالفضل سجادی بود.
کرمان خودرو در سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ با واردات و مونتاژ خودروهای شرکت کرهای دوو به سود کلانی رسید، اما در سال ۱۳۸۱ پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری «جنرال موتورز دوو» با کرمان خودرو به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ایران، این شرکت با ایجاد سه شرکت دیگر راین خودرو، بم خودرو و مدیران خودرو، در پی مونتاژ و واردات خودروهای شرکت آلمانی فولکس واگن، شرکت کرهایهیوندای و خودروهای ارزان قیمت چینی شرکت لیفان برآمد. بحرانهای مالی کرمان خودرو همانند دیگر شرکتهای خودروسازی ایرانی موجب شد تا در ۱۳۸۳ مبلغ ۹۲٫۰۶ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به این شرکت پرداخت شود. حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به مؤسسه خیریه مولیالموحدین و نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان است و چهار درصد سهام این شرکت از بدو تأسیس به گروهی از مدیران فنی تعلق داشته است. شرکت خودرو سازی کارمانیا زیر مجموعه شرکت کرمان موتور است که محصولات Byd چین را در ایران به فروش می رساند
منبع : کرمان خودرو
همه ما این را میدانیم که اتوموبیل ام وی ام 110 دارای ابعاد بسیار کوچکی می باشد و همین امر هم سبب گردیده است این خودرو مورد توجه خانم ها واقع گردد .
به تازگی این خودرو را در لباس جدیدی مشاهده میکنیم و حالا ما تصمیم داریم در این مقاله به کسانی کمک کنیم که قصد خریدن یک اتوموبیل کوچک شهری را دارند.
۱- ابعاد مناسب برای شهرهای بزرگ
همیشه در شهرهای بزرگ پیدا کردن یک جای پارک مناسب یک معضل خسته کننده محسوب میشود. اگر شما فعالیت شهری زیادی دارید و با مشکل پیدا کردن جای پارک مواجه هستید، به شما پیشنهاد میکنیم به سراغ امویام ۱۱۰ جدید بروید، چرا که این خودرو با ابعاد کوچک خود به شما کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین ابعاد این خودرو میتواند یک گزینه مناسب برای بانوان باشد چرا که روحیه خانمها بیشتر با خودروهای کوچک هماهنگ است.
۲- ایمنی مناسب
اگر بخواهیم این خودرو را با رقبای داخلی مانند تیبا هاچ بک مقایسه کنیم، باید گفت که امویام ۱۱۰ به لطف سیستم ترمز ABS و EBD، کیسه هوای سرنشینان جلو و فریم جدید بدنه بسیار ایمنتر است. البته سیستم ایمنی تیبا نیز شباهتهایی با این خودرو دارد ولی کیفیت ساخت این خودرو بیشتر از نمونههای داخلی بوده و در بسیاری از موارد مشاهده شده که کیسههای هوای خودروهای تولید داخل با مشکل روبرو بودهاند.
۳- دید خوب از داخل خودرو
مدل جدید امویام به نحوی طراحی شده که شما از داخل خودرو بهطور کامل بر آن مسلط خواهید بود و دید خوبی خواهید داشت. همچنین در قسمت عقب پنجره پانوراما ساخته شده از مواد با کیفیت باعث میشود شما یک دید عالی از قسمت پشت خودرو خود داشته باشید. این دید مناسب به افرادی که تازه رانندگی آموختهاند یا نیازمند دید خوب از داخل خودرو هستند بسیار کمک میکند.
۴- صندوق عقب جادار
شما نباید انتظار داشته باشید صندوق عقب این خودرو به اندازه یک خودرو شاسیبلند جادار باشد اما در کل فضای بار امویام جدید نسبت به ابعاد آن بسیار جادار و مناسب طراحی شده و نیاز شما را بهخوبی پاسخگو خواهد بود. همچنین صندلیهای عقب این خودرو بهصورت کاملا تاشو طراحی شدهاند و با تا کردن این صندلیها فضای بار شما بیشتر خواهد شد.
۵- امکانات مناسب
امویام ۱۱۰ جدید نسبت به مدل قدیمی از تجهیزات بهتری برخوردار است که شاید این تجهیزات به عنوان آپشن اولیه همه خودروها محسوب شوند اما باید به این نکته اشاره کرد که برخی از این تجهیزات در رقبای داخلی این خودرو وجود ندارند. آپشنهای امویام ۱۱۰S عبارتند از : آینههای جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیومی، گرمکن شیشه عقب و برفپاککن شیشه عقب، قفل مرکزی با ریموت، سیستم پخش MP3- USB -فرمان هیدرولیک، بدنه تقویتشده-دی لایت، نمایشگر مصرف سوخت لحظهای، -کیلومتر شمار دیجیتالی
اگر این خودرو را پیش از این خریداری نموده اید؛ دوست داریم تا نظرات شما را نیز بدانیم! پس آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.
منبع : ام وی ام
موتور اتوموبیل ایکس 60 دارای 133 اسب بخار می باشد . صدای موتور بسیار پایین می باشد و ما برای شنیدن صدای آن باید دئر موتور را بالا ببریم ولی این را هم باید بدانید که فقط تا دور موتور 4000 می توانید این کار را انجام دهید یعنی ECU نمیگذارد بیشتر از این ب موتور آسیب وارد شود
پدال کلاچ این اتوموبیل خیلی نرم می باشد و شما در هنگامی که میخواهید پایتان را از روی آن بردارید باید مواظب باشید که خودرو حرکت ناگهانی نکند ولی در کل در ترافیک ها این خصوصیت خودرو به شما کمک شایانی می کند
موتور این خودرو با حجم دقیق 1794 سیسی میتواند در دور 6000 هزار 133 اسب بخار قدرت تولید کند. البته به محض رسیدن دور موتور به 4200 RPM، 168 نیوتن متر گشتاور نیز در اختیار شما قرار میگیرد. این موتور دو میل سوپاپ در سرسیلندر دارد و 16 سوپاپ هم که به صورت متغیر باز و بسته می شوند (VVT ) نقش مجراهای تنفسی آن را ایفا میکنند. سیستم جرقهزنی هم بهصورت چهار کوئل مجزا برای هر سیلندر است که در این سیستم دیگر نیازی به دلکو و یا کوئل دوبل نیست و برای هر سیلندر یک کوئل وجود دارد. با توجه به نسبت تراکم 10 به یک موتور بهتر است از بنزین سوپر برای آن استفاده کنید. اما اگر باک 55 لیتری آن را با بنزین معمولی هم پر کنید موتور دچار مشکل نمیشود.
با ورود به مسیرهای خارج از شهر و حرکت درون پیچها سیتم تعلیق و قوای محرکه ایکس 60 بیشتر مورد آزمایش قرار گرفت. گیرباکس 5 سرعته این چینی خوش سیما در دندههای 1 و 2 ضرایب مناسبی دارد، اما بیشترین کشش در سرعت بالای 60 کیلومتر را در دنده سه با این قد بلند چینی تجربه خواهید کرد. هر چند گشتاور تولید شده توسط موتور چهار سیلندر این خودرو زیاد نیست، ولی وزن 1330 کیلوگرمی آن برای خودرویی در این کلاس مناسب است. این وزن کم کشش مناسبی را برای ایکس 60 فراهم میکند. با توجه به محور جلو بودن این خودرو و ارتفاع آن تصور میکردیم خودرو در عبور از پیچها در محور عقب کمی دچار آشفتگی شود، ولی سیستم تعلیق فنر لول و اکسل یک تکه آن به خوبی از پس حفظ خودرو برآمد. حرکتهای سیستم فنر بندی در عبور از ناهمواریها قابل پیشبینی است چون میزان انعطاف پذیری آن زیاد نیست. ولی این انعطاف کم سبب وارد آمدن ضربه به کابین و سرنشینان نمیشود که نشانگر یک شاسی خوب است. فرمان راکاندپنیون این چینی هم خوش دست است و هم میتوانید شرایط جاده را با دردست گرفتنش احساس کنید. در عبور از ناهمواریها رفتار فرمان به گونهایست که به دستان شما ضربه نمیزند. بر روی قابلیتهای خارج از جاده این خودرو زیاد حساب نکنید چون برای این کار ساخته نشده است. اما ارائه گونه دودیفرانسیل با ارتفاع بیشتر از سوی کمپانی مادر میتواند یک گام بلند به سوی فروش بیشتر با توجه به قیمت کمتر از حریفان باشد. ترمزهای چهار چرخ دیسکی که مجهز به ABS و EBD هستند خودرو را به خوبی کنترل میکنند و بعد از ترمزهای متعدد هم از کارایی آنها کاسته نمیشود.
طول/عرض/ارتفاع خودرو به ترتیب برابر 4325/1790/1690 هستند که با این اندازهها در ترافیک و بهخصوص در مورد جای پارک مشکل خاصی نخواهید داشت. دید عقب با توجه به اندازه خودرو و برف پاککن و گرمکن شیشه عقب بد نیست و سنسورهای پارک نیز دیگر جایی برای گله باقی نمیگذارند. البته آینههای برقی جانبی هم با سایز بزرگشان دید خوبی را پدید میآورند. در حرکت رو به جلو دید مناسبی دارید ولی گوشههای سپر در میدان دید شما قرار ندارند.
سیستم صوتی
متاسفانه سیستم صوتی لیفان ایکس 60 با 6 اسپیکر، چندان راضی کننده نیست. این خودرو تنها به دو ایربگ راننده و سرنشین کناری مجهز است که از این حیث یک نمره منفی میگیرد. در مقوله ایمنی CHINANCAP به این خودرو چهار ستاره ایمنی داده است که با این حال از بسیاری از خودروهای وطنی ایمن تر است!
در پایان باید گفت این خودرو نمودی از ورود چینیها به گام سوم یعنی طراحی و تولید است و طولی نخواهد کشید که آنها نیز صاحب سبک خواهند شد. لیفان X60 به دلیل قیمت پایین و کیفیت مناسب (نسبت به قیمت) خودرویی مناسب است و یک خودروی خودروی تقلیدیست، نشان از عزم چینیها برای استقلال در طراحی خودرو دارد. در خصوص استهلاک آن نیز باید پس از گذر یک یا دو سال قضاوت کرد. و با این توصیفات کمکم چین را نیز باید به لیست کشورهایی که مدتها بعد از ما در صنعت خودرو گام نهادند، ولی از ماپیشی گرفتند افزود.
منبع : لیفان
شرکت پارس خودرو یک اتوموبیل جدیدی را در خط تولید خود قرار داده است که اتوموبیل برلیانس است .
دو اتوموبیل اچ ۳۳۰ سدان و همچنین خودروی اچ ۳۲۰ هاچ بک به زودی وارد کارخانه پارس خودرو خواهند شد
ظاهر این خودرو شبیه به ب ام و سری یک می باشد که البته همه میدانند که این خودرو ها چقدر جوان پسند می باشند این اتوموبیل ها همراه با ظاهر زیبایی که دارند امکانات فراوانی هم دارند از این رو می باشد که هم در ایران و هم در خارج از ایران طرفداران زیادی را برای خود همراه کرده است .
خودروی سمند سال را به نام سمند 85 هم می شناسند . این اتوموبیل جایگزین خودروی سمند ال ایکس می باشد در واقع اتوموبیل بهبود یافته ال ایکس می باشد با تحولاتی به بازار ها رفته است
مواد استفاده شده در داخل اتوموبیل سمند ال ایکس سال از نظر کیفیتی بهبود یافته است
در این خودرو سروصدا به درون خودرو راه نمیابد و علت این امر هم این می باشد که پمپ بنزین به درون باک رفته است
در آن از موکتهای کف طرح تافتینگ، کفپوشهای فرشی و داشبورد طرح SLUSH MOULDING استفاده شده است . با استفاده از سیستم پخش Alpine به جای سیستم پخش قبلی سمند ال ایکس کیفیت سیستم صوتی این خودرو با استفاده از 4 بلند گو افزایش یافته و علاوه بر این موارد کارآیی سیستم هشدار دهنده خودرو و عملکرد سنسور های عقب بهبود یافته اند . مکانیزم تنظیم الکتریکی صندلی های جلو هم با کاهش صدای تغییرات و افزایش سرعت و در کل بهبود این عملکرد ها شرایط بهتری را به وجود آورده اند .
دو معضل بزرگ ال ایکس در سمند سال مورد بررسی و ارتقاء قرار گرفته اند . ترمز ها از نظر قدرت و عملکرد ارتقاء نسبی پیدا کرده اند ، در سیستم تعلیق خودرو نیز برای عملکرد بهتر و نرم تر شاهد تغییراتی هستیم و شلنگ های سوخت رسانی تغییر یافته اند .
از جمله تغییرات دیگری که در بخش داخلی خودرو می توان به آن ها اشاره کرد ، همرنگ شدن کمربند های ایمنی با تجهیزات رفاهی داخلی خودرو و نرم تر شدن موارد مورد استفاده در داشبورد جدید سمند سال هستند .
در طراحی خارجی این خودرو لنز عدسی ها در چراغ جلو حذف شده اند اما این تغییر آن چنان که باید تفاوت خاصی در دید بیننده ایجاد نمی کند . جلوپنجره جدید سمند سال طراحی به روز تر و متفاوت تری را نسبت به ال ایکس نشان می دهد اما همچنان از نظر طراحان خودرو در ایران این رویه جذابیت های نمای جلو سمند ال ایکس را از بین برده است . سپر و چراغ های عقب نیز تغییراتی در جهت بهبود طراحی فنی بوده اند .
رینگ های 5 پره جایگزین رینگ های قبلی ال ایکس شده اند و نمایی متفاوت از کناره ها را بوجود آورده اند . ستون درب ها تقویت شده اند و درب های جلو به سیستم خود بستگی که باعث بسته شدن راحت تر درب ها می شوند مجهز شده اند .
موتور ملی نیز یکی از انواع موتورهای قابل انتخاب برای این خودرو است. موتور ملی با کد EF7 دارای حجم موتور 7/1 لیتری و تنفس طبیعی، با 100سیسی حجم موتور کمتر نسبت به موتور حال حاضر سمند که طراحی گروه psa فرانسه است، در حالت کار با بنزین 20 درصد و در حالت استفاده از گاز حتیاز موتور کنونی سمند بنزینسوز توان بیشتری دارد.
منبع : سمند