بعد از تست خودروی جدید هیوندا یعنی توسان ما به شهر اولسان رفتیم. اولسان جایگاه اصلی هیوندا می باشد . ما ازاین شهر بازدید کردیم و با دیدن عظمت آنجا به تعجب افتادیم
این شهر تقریبا به اندازه کرج ایران می باشد . در این شهر بزرگ ترین کارخانه های اتوموبیل سازی و کشتی سازی وجود دارد همه این کارخانه ها متعلق به هیوندا می باشد
هیوندا یک شهر بزرگ در کره جنوبی ساخته است که در این شهره ساخته هیوندا معادل ۶۰۰٫۰۰۰نفر سکونت گزیده اند
هیوندایی برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر خانه درست کرده است و این رقم جدای از استان اولسان است.
به همراه این خانه ها شما خدماتی از قبیل مدرسه، بیمارستان، سینما و…را دریافت خواهید کرد و اگر کارگر مجردی باشید، با پرداخت تنها ۵۰ دلار در ماه. می توانید یک خانه در اینجا کرایه کنید.
فقط این را به شما بگوییم که پیرمردهای دوچرخه سوار در سرتاسر شهر وجود دارند که وظیفه شان تنها دور کردن افراد عادی از بخش های عظیم صنعتی، همچون جرثقیلی که بیش از ۸۰۰ تون بار را جابه جا می کند است.
و این افراد به صورت متوسط سالیانه ۶۰ هزار دلار آمریکا حقوق دریافت می کنند.
میزان متوسط حقوق پرداختی در حدود ۵۰ هزار دلار است. شما در اینجا شهری را برپا کرده اید. یعنی همه فروشگاه ها و اجناسشان برای شما است.
پس از پرداخت پول به کارمندان…کارمندان سرازیر در شهر می شوند و شروع به خرید می کنند و دوباره پول ها به حساب شما باز می گردد.
با این کار همه طرف های معامله راضی به نظر می رسند. هیوندای جز معدود شرکتی هایی است که سنگ آهن را به کارخانه می آورد و در سمت دیگری از کشور یک خودرو به شما تحویل می دهد.
یعنی همه چیز از صفرتاصد ماجرا در این مکان اتفاق می افتد.
اگر بخواهییم به جزییات شهر های بزرگ کره جنوبی همچون سول بپردازیم باید گفت که خودرهای بسیار زیادی در خیابان ها حضور دارند.
در حدود ۴۱ درصد از همه خودروهای جدیدی که سال قبل وارد خیابان شده اند، برند هیوندایی را بر پیشانی خود دارند.
جمعیت ۲۵ میلیونی شهر و نبود هرگونه دوچرخه سواری، برخلاف سال های قبل، نشان دهنده این است که قدرت خرید در این کشور بسیار بیشتر شده است.
سئول شهر دوستانه ای است، وای فای مجانی در مکان های مختلف شهر به صورت عجیبی سریع است.
کره ای ها بیشتر خودروهای سدان شهری را می پسندند. رانندگی در این شهر قاطعانه صورت می پذیرد گرچه همیشه ملاحظه در رفتار همه رانندگان وجود دارد.
دود دیده شده در شهر تنها به دلیل حضور بالای خودروها نیست، بلکه این آلودگی از سمت کشور چین در سرتاسر دریای زرد پخش می شود و به این جا می رسد.
در شهر دانگجن تاسیسات بخش تولید فولاد هیوندای وجود دارد که باز هم در نوع خود بزرگ ترین در جهان به شمار می آید.
وقتی شما به شهر می آیید با یک چشم انداز آخرالزمانی رو به رو خواهید شد.
منبع : هیوندا
بنا بر گزارش مشرق :
قیمت اتوموبیل تیبا نسخه اس ایکس برابر 24.100.000 تومان بوده است ولی شرکتسایپا از شنبه هفته جاری یک بخشنامه به همه نمایندگی های خود ارسال نمود که بر طبق آن بهای این خودرو را افزایش داده بود
قیمت اتوموبیل تیبا هم اکنون معادل 24.950.000 تومان می باشد
مشخص نیست اقدام سایپا در افزایش قیمت تیبا با مجوز شورای رقابت صورت گرفته یا اینکه این شرکت راسا و بدون مجوز، اقدام به افزایش قیمت این خودرو کرده است.
با افزایش قیمت کارخانهای تیبا قیمت این محصول در بازار آزاد نیز معادل ۸۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.
تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) اولین محصول سایپا است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تایید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۵/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندار آلایندگی یورو4 می باشد.این خودرو در نسخۀ فول هم قابل سفارش است.در برخی از تیبا های تحویلی دکمۀ باز کن صندوق بر روی ریموت موجود است
هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده است [۱] که استفاده از قطعات و طراحی های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده است.این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهکهای میانه و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون معرفی شد ولی در نهایت با افزایش قیمت از دسترس دهکهای پایین خارج شد.
درقسمت موتور و گیربکس، این خودرو تماماً مدیون پراید است. موتور این خودرو، تقویت شده موتور پراید در شرکت FEV آلمان می باشد. با همکاری این شرکت، حجم موتور پراید از ۱۳۰۰ سی سی به ۱۵۰۰ سی سی و نسبت تراکم آن، از ۸/۵ به ۹/۷ افزایش یافته است و حداکثر توان آن به ۸۰ اسب بخار رسیده است که توان خروجی پایینی برای یک موتور ۱۵۰۰ سی سی می باشد. این موتور توانسته است استاندارد آلایندگی یورو 4 را از آن خود کند. اما پس از تقویت موتور، سیستم انتقال قدرت پراید، توان مقاومت در برابر نیروی جدید موتور را نداشت. بنابراین، دنده دو گیربکس پراید را تغییر و فنر کلاچ را تقویت کردند. به همین دلیل سیستم کلاچ آن از پراید سفت تر می باشد.
سیستم ترمز این خودرو مشابه سیستم ترمز ریو است که در این زمینه نیز از شرکت بوش آلمان کمک گرفته شده است.
در ابتدا برای این خودرو نام فرانسوی مینیاتور (miniature) با املای غلط miniator گزارده شد و بعداً به تیبا تغییر نام داد.
«تیبا» در لغت نامه دهخدا آهو معنی شدهاست. در این لغت نامه آمدهاست: تیبا (هزوارش) به زبان زند و پازند آهو را گویند. در راستای تغییر نام مینیاتور بیش از ۹۰ هزار نام پیشنهادی به شرکت سایپا ارائه شد که پس از بررسی توسط کمیته تغییر نام تیبا انتخاب شد.
منبع : تیبا
مدل دنده اتومات یاریس سدان هماکنون با خودروی سراتو دنده معمولی محصول شرکت کیاموتور از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند، با این تفاوت که سراتو از موتور ۲۰۰۰ سیسی بهره میبرد که به واسطه آن میتواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند اما یاریس سدان دارای موتور ۱۳۰۰ سیسی است که توانایی تولید ۸۴ اسب بخار قدرت را دارد.
از سوی دیگر شما با یاریس سدان میتوانید تا سقف ۱۷۰ کیلومتر در ساعت گاز بدهید اما سراتو به شما این فرصت را میدهد که سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.
از سوی دیگر شما با سراتو نیازمند ۲/۹ ثانیه زمان هستید تا بتوانید به شتاب صفر تا صد دست پیدا کنید در حالی که تویوتا یاریس به دلیل آنکه از موتور کمقدرتی بهره میبرد برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱۱ ثانیه زمان است.
اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو نشاندهنده بهینه بودن یاریس سدان است بهطوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۵/۶ لیتر بنزین میسوزاند در حالیکه سراتو برای طی کردن این مسافت نیازمند ۸/۷ لیتر سوخت است.اما از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو به دلیل داشتن ترمز ABS (ضدقفل) و ایربگ کیسه هوا در رده خودروهای ایمن قرار دارند اما کیاسراتو به ترمز ضدقفل دو گانه به همراه ترمز دیسکی خنک شونده نیز مجهز است.
حال با توجه به مشخصات فنی این خودرو شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا با وجود تفاوتهایی که در قدرت موتور این دو خودرو وجود دارد، اما از لحاظ قیمتی در یک رده قرار دارند، در این خصوص باید گفت تفاوت مصرف سوخت این دو خودرو تنها دلیل این امر است بهطوری که با اعلام حذف سوخت یارانهای خودروهای وارداتی با حجم موتور ۱۳۰۰سیسی به بالا خودروی یاریس تنها خودروی وارداتی است که به دلیل داشتن موتور ۱۳۰۰ سیسی از این قانون مستثنی شده است به همین دلیل قیمت آن از ۲۱میلیون تومان در زمان عرضه به ۲۶ تا ۲۷میلیون تومان رسیده است.
هماکنون کیاسراتو دنده معمولی با قیمت ۲۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان و تویوتا یاریس سدان دنده اتومات نیز با قیمت ۲۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان در بازار عرضه میشود.
منبع : سراتو کیا
گزارش خبر گزاری فارس بیان می کند :
در هفته پیش روز چهارشنبه قیمت محصولات شرکت ایران خودرو بالا رفت و علت این بالارفتن نرخ اتوموبیل ها را افزایش نره بیمه شخص ثالث اعلام نمودند . قیمت خودورهایایران خودرو بین ۱۵۰٫۰۰۰ تا ۱۸۰٫۰۰۰ تومان بالا رفت
همچنین شرکت سایپا هم به همان دلیل ذکر شده در بالا اتوموبیل هایش بین ۱۳۰٫۰۰۰ تا ۱۵۰٫۰۰۰ تومان افزایش یافت
این افزایش قیمت خودروهای این دو کمپانی سبب بالا رفتن قیمت در بازار ها هم شده است
بر این اساس، قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V8 در بازار با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۷٫۵ میلیون تومان رسیده و قیمت پژو ۴۰۵ اسالایکس نیز با همین میزان افزایش به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. در عین حال، قیمت پژو ۴۰۵ دوگانهسوز در بازار بدون تغییر ۳۱٫۵ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز بدون تغییر ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
* پژو پارس ۳۰۰ هزار تومان گران شد
همچنین پژو پارس سال با افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی، این روزها به قیمت ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار عرضه میشود و قیمت رانا نیز با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار عرضه میشود.
قیمت سمند الایکس بنزینی نیز در بازار با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.
در عین حال، باید به ثبات قیمت تندر ۹۰ ایران خودرو و عرضه آن به قیمت ۴۹ میلیون تومان و همچنین ثبات قیمت سوزوکی ویتارا و عرضه آن به قیمت ۱۲۶ میلیون تومان اشاره کنیم. قیمت پژو پارس دوگانهسوز نیز در بازار بدون تغییر همچنان ۳۷٫۵ میلیون تومان است.
* رشد ۲۰۰ هزار تومانی قیمت پراید و تیبا
در مورد محصولات سایپا نیز باید به افزایش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت تیبا اشاره کنیم که به ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SE نیز با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی در بازار به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
قیمت سایپا ۱۳۱ نیز طی روزهای اخیر ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته و به ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. در مورد سایپا ۱۳۲ هم باید به رشد ۱۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کنیم.
در عین حال، قیمت تیبا ۲ در بازار بدون تغییر ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، چانگان CS35 بدون تغییر ۷۲ میلیون تومان و پارس تندر بدون تغییر ۴۱ میلیون تومان است.
در روزهای گذشته، افزایش نرخ بیمه شخص ثالث باعث رشد ۱۰۰ هزار تومانی قیمت وانت ریچ در بازار شده و هم اکنون این خودرو به قیمت ۶۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه میشود. قیمت وانت زامیاد بنزینی نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۸٫۵ میلیون تومان رسیده است.
در مورد خودروهای خارجی هم باید به ثبات قیمت اکثر خودروها اشاره کنیم اما در عین حال، قیمت سراتو دنده اتوماتیک با افزایش یک میلیون تومانی در بازار به ۹۱ میلیون تومان رسیده است.
بازار خودرو در حالی شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی است که خرید و فروش همچنان راکد است و تقاضای زیادی برای خرید خودرو وجود ندارد.
منبع : پژو پارس
اگر بخواهیم یکی از بد اقبال ترین خودروساز کشورمان را بشناسیم باید بدانیم که آن گروه صنعتی کرمان می باشد و دلیل این امر هم این می باشد که این کمپانی در زلزله بم یک چیزی در حدود ۸۰ درصد نیروهای تعلیم دیده اش را از دست داد و مجبور گشت تا دوباره به آموزش نیروهای جدید بپردازد آن هم در منطقه ای محروم !
در حال حاضر این گروه صنعتی خیلی موفق می باشد و تعداد زیادی شرکت های فعال دارد که همشان در زمینه های گوناکون اما مرتبط با خودرو در حال فعالیت کردن می باشند یکی از فعال ترین این شرکت ها کمپانی کرمان موتور می باشد که بالغ بر چهار هزار نفررا تنها در ارگ جدید شاغل نموده است
دو محصول جدید شرکت کرمان موتور که احتمالا تا پایان سال جاری پیش فروش آن آغاز شود لیفان ۸۲۰ و جک S3 می باشد که در ادامه به مشخصات این خودرو خواهیم پرداخت .
سال ۹۳ بود که مدل S5 روانه بازار کشورمان شد و به سبب ویژگیهای درخوری که از آن برخوردار بود، سخت مورد توجه خرد و کلان جامعه قرار گرفت و توجهات بسیاری را هم به سمت خویش جلب نمود. حال شنیدهها حکایت از آن دارد که برادر کوچکتر این خودرو به نام S3 در حال گذراندن آزمایشهای فنی مربوطه میباشد و قرار هم است که در آینده، روانه خط تولید گردد.
خودروی JAC S3 که نام کامل آن در بازار چین JAC REFINE S3 است، از محصولات نوین این کمپانی به شمار میرود و تاریخ ورودش به بازار، آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی میباشد. این خودرو به لحاظ طراحی همچون برادر بزرگترش S5، از محصولات روز هیوندایالهام گرفته است و از این لحاظ سایههایی از خطوط بهکاررفته در هیوندای IX25، در آن قابل ردیابی است.
جک S3 از پلت فرمی مشابه با سدان HEYUE A30 و یا همان J4 بهره میبرد. معرفی این خودرو، بخشی از حمله سنگین جک به بازار خودروهای SUV محسوب میشود که قرار است با عرضه کراساوورهای دیگری همچون S1 و S2 تکمیل گردد. نکته بارزی که در طراحی آن جلب نظر میکند نمای جلوپنجره آن است که از سبکی پویا و جسورانهای بهره برده و جایجای آن را هم نوارهای کرومی پوشانده است. برخی از وبسایتهای چینی جهت توصیف طرح بهکاررفته در این بخش از واژههایی همچون غولپیکر و یا وحشی بهره گرفتهاند! بخش عقب این خودرو نسبت به نمای جلوی آن کاملاً محافظهکارانه طراحی شده است. ستون C بهکاررفته در بدنه این خودرو تااندازهای پهن بوده و شیشه عقب کوچکی نیز در آن استفاده شده است. همچون اغلب خودروهای چینی، سایز چرخهای خودرو نسبت به ابعاد بدنه، قدری کوچک میباشد.
طراحی کابین این خودرو به اندازه بیرون آن هیجانانگیز نیست ولی بااینحال از نمایی مدرن و بهروزی برخوردار است، جنس متریال بهکاررفته در آن مناسب بوده و نظمی منطقی بر آن حاکم است. البته برخی از وبسایتها، ترکیب رنگهای بهکاررفته در کابین را قدری آشفته و شلوغ ارزیابی نموده و آن را جالب نمیدانند. صفحه نمایشگر بزرگی نیز در کنسول میانی آن جای گرفته است که تمامی مدلهای این خودرو بهطور استاندارد از آن بهره میبرند. امکانات رفاهی فراوانی در این کابین قابل مشاهده است که همین امر بهتنهایی میتواند موقعیت این خودرو را نسبت به دیگر همقطاران چینیاش مستحکمتر کند.
پیشرانه بهکاررفته در این خودرو ۱٫۵ لیتر حجم دارد و از توانی معادل ۱۱۱ اسببخار و گشتاوری برابر با ۱۴۶ نیوتنمتر برخوردار است. اگر تنها نسبت وزن به اسببخار را در نظر بگیرم میشود گفت که با موتور بالنسبه ضعیفی مواجه هستیم، بهخصوص اگر آن را در کنار پیشرانه ۲ لیتری (توربو) S5 بنشانیم، که بهتنهایی ۱۷۴ اسببخار قدرت و ۲۳۵ نیوتنمتر گشتاور را از خود ارائه میدهد. در زمینه سیستم انتقال قدرت نیز انواع مدلهای مختلف این خودرو از یک جعبهدنده ۶ سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره میبرند.
منبع : کرمان خودرو