دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

ام وی ام اتریش طلب خود از ایران را می خواهد

مدیر عامل کمپانی بزرگ ام وی ام اتریش طبق بیاناتی خطاب به ایران بیان نمود : وقتی شما به من بدهکار می باشید و حتی آن را به ما برنمیگردانید و از سویی هم می خواهید در زمان های آتی هم تصمیم دارید که با من همکاری نمایید به نظر خودتان این ائتلاف خوبی می باشد ؟

بنا بر آمار ارایه شده به وسیله خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز : مدیر عامل ام وی ام اتریش بیان نمود :

قراردادهای نفتی ایران هنوز برای سرمایه گذاری این شرکت در پروژه های طراحی شده در این کشور مناسب نیستند. ایران امیدوار است با جذب سرمایه گذاری خارجی زیرساخت های نفتی فرسوده خود را نوسازی کند.

در ماه می، یعنی 4 ماه پس از لغو تحریم های غرب علیه ایران، شرکت او ام وی یادداشت تفاهمی را با شرکت ملی نفت ایران برای چند پروژه نفتی به امضا رساند.
راینر سیله، مدیرعامل شرکت او ام وی گفت، گفت وگوها برای نهایی کردن یک مدل قراردادی برای شرکت های نفتی بین المللی هنوز موفقیت آمیز نبوده است.
سیله در پاسخ به این سوال که این کار ممکن است چه مقدار زمان ببرد گفت: «این فرآیند همچنان ادامه دارد و زمان طولانی ای خواهد برد… ما هنوز چهارچوب مشخصی برای پروژه هایی که مورد توجهمان هستند تعریف نکرده ایم.»
وی افزود: «ما تنها زمانی می توانیم درباره سرمایه گذاری تصمیم بگیریم که واقعا بدانیم چهارچوب و شرایط کار چیست.»
شرکت او ام وی پروژه هایی را در منطقه زاگرس در غرب ایران مد نظر دارد که از جمله آنها می تواند به میادین قشمه خوش و بند کرخه که او ام وی در سال 2001 فعالیت ها در این میادین را آغاز کرده بود و همچنین میدان فارسی در جنوب اشاره کرد.
کابینه ایران هفته گذشته پیش نویس قراردادهای جدید نفت و گاز ایران را به تصویب رساند که شامل 150 مورد اصلاحات نسبت به مدل قراردادی قبلی بود.
دیگر مانع پیش روی او ام وی برای شروع تزریق پول جدید به ایران، بدهی های قبلی ایران به شرکت او ام وی است.
سیله درباره بدهی های ایران به این شرکت در ارتباط با فعالیت های او ام وی قبل از تحریم های غرب در ایران گفت: «اگر شما پولی به من بدهکارید و آن را به من پس نمی دهید و از طرفی هم می خواهید در آینده با من همکاری کنید، آیا فکر می کنید این ائتلاف خوبی خواهد بود.. ما در حال انجام گفت وگوهای مفصل (در این باره) هستیم اما این گفت وگوها هنوز به اهداف خود دست نیافته است.»

منبع : ام وی ام 

پرچم دار چینی x60

براساس خبر گذاری تخت گاز :

ما با نظر کردن در چگونگی تکامل خودروساز های کره ای می بینیم که در گذشت دو دهه گذشته چگونه این خودروسازها پیشرفت کرده اند و یک سیر صعودی را تجربه نموده اند از سویی دیگر با نگاه کردن به چینی ها باز هم در می یابیم که آن هم همان راه کره ای ها را در پیش گرفته اند

اگر سوالی مطرح شود که چگونه شد اتوموبیل لیفان ایکس 60 چینی به عنوان یک خودروی نسبتا خوب وارد کشور شد ؟ در پاسخ می گوییم که طراحی استراتژی و همچنین مونتاژ و اقتباس و حتی کپی طرح باعث این موضوع شده است .

تست این خودرو در مسیری به طول حدود 800 کیلومتر بهانه‌ای شد تا کمی در نوع نگرشمان نسبت به خودروسازان چینی تجدید نظر کنیم.

پرچمدار چینی
حسن سفر طولانی با یک خودرو، پی بردن به ریزه‌کاری‌های فنی و در کل رفتار آن در مواجهه با شرایط مختلف رانندگی و جاده‌ای است. پیش از پا گذاشتن در رکاب جاده نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو می‌اندازیم. سبک طراحی لیفان ایکس 60 آشناست. اگر کمی به خطوط گرد و نرم بدنه دقت کنید شباهت‌هایی را با سانتافه و صد البته فولکس‌واگن توآرگ و تویوتا RAV4 خواهید یافت. البته حجم پردازی‌های بدنه اغراق آمیزتر از سانتافه است. در نمای روبه‌رو چراغ‌های بزرگ و زیبایی قرار دارند که در گوشه‌ها مانند گوشه‌های دو چشم کمی کشیده شده‌اند که نشان از دقت طراحان به جزئیات و ظرافت دارد.

جلوپنجره به سبک آئودی بلند و گسترده طراحی شده و حسی توام با قدرت را به بیننده القا می‌کند. در دو طرف سپر دو ورودی هوا قرار دارد که به نظر می‌رسد بیشتر در خودروهای اسپرت کوپه مورد استفاده است تا یک کراس‌آور شهری! پروژکتورها نیز در پایین‌ترین بخش سپر یعنی، زیر ورودی‌های هوا نصب شده‌اند که به دلیل ارتفاع کم در مسیرهای خارج از جاده باید دقت داشت آسیب نبینند.

یک صفحه فلزی هم در زیر سپر قرار دارد که در زمان ورود و خروج از شیب‌ها از برخورد سپر با سطح جلوگیری می‌کند. در نمای کناری یک خط یا حجم از زیر چراغ‌های جلو و کنار جلوپنجره آغاز می‌شود و با گذر از نمای جلو یک حجم زیبا دور گلگیر جلو تشکیل می‌دهد که با گذر از روی رکاب‌ها به دور گلگیر عقب هم می‌چرخد.

 

آینه‌ها بزرگ طراحی شده‌اند و در پشت آن‌ها نیز یک راهنمای بزرگ به چشم می‌خورد. به عقیده نگارنده تنها نکته منفی در نمای جانبی ایکس 60، قطعات همرنگ بدنه است که قبل از ستون C و بین خط شانه و شیشه کابین عقب قرار دارد. چرا که به هیچ عنوان با زمینه تیره شیشه‌ها در تناسب نیست.

رینگ‌های 16 اینچی ایکس 60 نیز که تا حدوی شبیه به رینگ‌های فراری 360 مودنا به نظر می‌رسد، در نمای جانبی دلربایی می‌کنند. نمای عقب این خودرو شاید حتی پویاتر از نمای جلو به نظر برسد. طراحان در نمای عقب توانسته‌اند در کمال سادگی طرحی ایجاد کنند که همانند بسیاری از هموطنانش خسته کننده نیست و در ضمن سبکی نسبتا اروپایی دارد. بیشترین امتیاز مثبت را در نمای عقب گرافیک مناسب چراغ‌ها می‌گیرد.

 

نمای داخلی؛ آرامش به سبک لیفان چینی!

نمای داخلی به سبک طراحی کره‌ای‌ها بی شباهت نیست، اما شباهتش به تویوتا RAV4 ژاپنی انکار ناپذیر است. داشبورد ایکس 60 را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. در بالاترین قسمت دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع و کنترل سیستم صوتی خودرو قرار دارد. یک پله پایین‌تر دکمه‌های دوار تنظیم سیستم تهویه به صورت سه تایی نصب شده و در پایین‌ترین بخش هم شیفتر گیرباکس جا خوش کرده است. دسته دنده نیز خوش دست و فواصل حرکتی آن کوتاه است که سبب کاهش زمان تعویض دنده و مانع از اتلاف گشتاور موتور می‌شود.

ارگونومی اتاق هر چند در حد خودروی مثل تویوتا RAV4 نیست اما راضی کننده به نظر می‌رسد و کاملا بر هموطنش  MVM X33 می‌چربد. کارکرد تنظیمات سیستم تهویه خودرو به دلیل قرارگیری در محل مناسب، به سهولت انجام می‌گیرد. اما دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی کمی دور از دسترس است و اگر روی صندلی راحت آن خوش نشسته باشید، باید برای تنظیم سیستم صوتی خودرو، کمی به سمت جلو حرکت کنید. که البته این مشکل با نصب ادوات تنظیم بر روی فرمان از سوی سازنده تا حدودی مرتفع خواهد شد و بدین ترتیب فضای بزرگ وسط فرمان هم به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما جذاب‌ترین بخش کابین نورپردازی آبی ملایمی است آرامش را بر کابین ایکس 60  حکمفرمایی می‌کند. نورپردازی صفحه کیلومتر هم آبی رنگ است تا با نورپردازی کابین در تناسب باشد.  دورشمار موتور بزرگ‌ترین دایره را در میان نشان دهنده‌ها به خودش اختصاص داده و این بزرگی بی دلیل نیست، چراکه این نشان‌دهنده استوانه‌ای در وسط میزبان سرعت سنج نیز هست که به سبک خودروهای اسپرت به‌صورت دیجیتال سرعت را نشان می‌دهد و هرچند مدرن است اما هنوز نپخته و خام به نظر می‌آید. صندلی‌ها نیز برای سه سرنشین کافی به نظر می‌رسند.

به دلیل اینکه این خودرو به‌صورت تک دیفرانسیل و محور محرک جلو ساخته شده است تونل عبور گاردان در وسط خودرو وجود ندارد که این نکته سبب می‌شود در سفرهای کوتاه حتی سه نفر هم در کابین عقب راحت باشند. در کل وقتی داخل خودرو قرار می‌گیرید در می‌یابید که کابین جادارتر از آن چیزیست که از بیرون به نظر می‌رسد

منبع : لیفان 

آمدن دلالان خودرو با عمل پارس خودرو

بنا بر آمار و گزارش ارایه شده توسط ( نفت ما ) :

تا همین چند وقت پیش بود که اتوموبیل های داخلی خیلی کم تولید می شدند و بنابراین تقاضا خیلی بیشتر از عرضه بود از این رو بود که در جوار خود بازار خودرو حواله های خودورها هم کلی برای خودشان مشتری داشتند و بازار این کار هم بسیار داغ بود

حتی به قدری این کار رونق داشت که برخی از افراد کارشان شده بود اینکه از کارخانه اتوموبیل ثبت نام می کردند و سپس همان خودرو را در بازار به بهایی بالا تر حواله اش را می فروختند

با این حال در چند سال اخیر به دلیل افزایش عرضه خودرو در کنار رکود بازار و کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان، بازار خرید و فروش حواله خودروها نیز تقریبا از بین رفته و منسوخ شده است. با این حال در چند روز اخیر مجددا بازار خرید و فروش حواله یک خودرو راه افتاده است.

شرکت پارس خودرو ابتدای هفته جاری فروش و پیش فروش خودروی رنو ساندرو استپ‌وی را آغاز کرد. طبق اعلام این شرکت ۴۰۰۰ دستگاه خودروی استپ‌وی عرضه شده در مدت کمتر از ۳۰ دقیقه به فروش رسیده است.
به دنبال آن برخی شهروندان متقاضی خرید این خودرو اعلام کردند که به دلیل پر شدن ظرفیت، موفق به ثبت‌نام برای خرید این خودرو از طریق سایت اینترنتی فروش نشده‌اند و در مراجعه به نمایندگی‌های فروش پارس خودرو نیز متوجه شده‌اند که برخی از این نمایندگی‌ها، حواله این خودرو را با قیمتی بالاتر از قیمت کارخانه در بازار آزاد عرضه کرده‌اند.
به گفته این شهروندان، برخی دلالان و نمایندگی‌های فروش پارس خودرو نسبت به ثبت‌نام این خودرو در سایت فروش اینترنتی و فروش حواله آن با قیمت‌ چند میلیون تومان بالاتر در بازار آزاد اقدام کرده‌اند.
در این شرایط که بازار خرید و فروش حواله خودروها پس از مدت‌ها دوباره راه افتاده است، شاید بهتر باشد سیستم فروش خودروسازان به‌گونه‌ای اصلاح شود که دلالان، واسطه‌ها و نمایندگی‌های فروش دیگر اساسا نتوانند خودروها را با هدف دلالی و واسطه‌گری خریداری کنند.
راهکار اصلی در این زمینه ممنوع شدن خرید و فروش حواله خودروها در بازار است. به گفته کارشناسان، خودروسازان باید سیستم فروش خود را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که امکان انتقال حواله خودروی ثبت‌نامی از شخص ثبت‌نام کننده، به دیگران وجود نداشته باشد. در آن صورت دیگر شاهد بروز اتفاقات این چنینی به نفع دلالان و سودجویان و به ضرر مصرف‌کنندگان نخواهیم بود.

دنا جایگزین سمند می شود

از اتوموبیل جدید ایرانی با حضور داشتن وزیر صنایع و معادن رونمایی به عمل آمد

بر طبق گزارشی که خبر خودرو ارایه داده است این اتوموبیل بر اساس استاندارد های ایمنی و زیست محیطی اروپایی و همچنین با نشان ملی و پلتفرم داخلی تولید گشته است

اهداف تولید این اتوموبیل را ارایه دادن محصولی با چهره ای مدرن و و برند داخلی با نازل ترین حجم سرمایه برشمرده اند

انطباق با استاندارد های ایمنی تصادف از پهلو و جلو، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمربند های ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب و با پیش کشنده و محدود کننده نیرو و ستون فرمان جمع شونده در تصادف از مزیت های خودرو “دنا” است.

این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 و همه استانداردهای 55 گانه ملی را تامین می کند.

خودرو دنا از نظر رفاهی به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک و مهمترین ویژگی عملکردی آن ، برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس، قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای، سامانه ضد سرقت، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو و رینگ اسپرت آلومینیومی مجهز است.

همچنین به گزارش فارس دنا بر روی پلت فرم سمند و در کلاس ابعادی D و در گونه LX و ELX تولید خواهد شد.

نوع LX دنا با مشخصات پایه و در گروه خودروهای با رنج قیمتی ۱۸ تا ۲۵ میلیون تومان و نوع ELX این خودرو به عنوان یک محصول لوکس در گروه خودروهای با رنج قیمتی ۱۴ تا ۱۸ میلیون تومان تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته مصلح معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو، دنا به‌تدریج جایگزین سمند خواهد شد و به این ترتیب برای صادرات ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو در بازارهای جهانی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی طول عمر دنا را ۷ سال عنوان کرد و گفت: در این خودرو طراحی جدید بدنه، تزئینات داخلی و خارجی و ارتقای سیستم‌های پلت‌فرمی مدنظر بوده است.

مصلح با بیان اینکه تولید آزمایشی دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد افزود: تولید تجاری این محصول از اسفندماه ۹۰ شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه دنا استانداردهای ۵۵ گانه تولید خودرو را کسب می‌کند اظهار داشت: این خودرو در زمان ۱۱.۹ ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰ را طی می‌کند و در زمان ۱۸.۴۱ ثانیه قادر به طی مسافت ۴۰۰ متری است.

معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو مصرف سوخت سیکل ترکیبی دنا را در ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴ لیتر اعلام کرد و گفت: این خودرو قابلیت کسب کردن استاندارد آلایندگی یورو ۴ را داراست.

به گفته وی، دنا با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و در حال حاضر برنامه‌ریزی برای توسعه این محصول با گیربکس اتوماتیک نیز در حال انجام است.

مصلح تصریح کرد: دنا از نظر قوای محرکه در ۴ نوع تولید می‌شود که شامل LX با موتور EF۷ بنزینی، ELX با موتور EF۷ بنزینی، ELX با موتور توربوشارژ و LX با موتور EF۷ گاز سوز است.

“دنا ” به عنوان چهارمین خودروی ملی کشور بعد از سمند، تیبا و رانا توسط مهندسان ایرانی و بدون مشارکت خارجی ها طراحی شده است.
منبع : سمند 

دانستنی های رنو ۵ توربو

در بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ بود که اتوموبیل رنو ۵ توربو تولید گشت

طراحی این اتوموبیل ها موتور وسط عقب و محور عقب بوده .

موتور این اتوموبیل برابر ۱۳۹۷ سی سی بوده است

این خودرو مجهز به ۴ سیلندر بوده است

این خودرو انقدر امکانات دارد که شما هر چه که از یک خودرو بخواهید در اختیارتان قرار می دهد

موتور طولی در مقابل محور عقب، با جابجایی از ۱۳۹۷ سی‌سی ساخته شده از ۱۶۰ اسب بخار نصب شده بود و حداکثر گشتاور نیرو به ۲۱۰ نیوتن متر رسیده بود.

یک‌هاچ‌بک موتور وسط فرانسوی با گل‌گیرهای برجسته که متعلق به دهه ۱۹۸۰ میلادی است و شجره‌نامه‌اش به مسابقات رالی می‌رسد. در واقع، این مدل خودرویی که بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو در امریکا به دنبالش هستند و روز به روز کمیاب‌تر و گران‌تر می‌شوند. امّا در حال حاضر، یک نمونه از این خودرو قرار است که از طریق حراج به دست یکاین‌ خودرو هم‌اکنون از طریق یکی از وب‌سایت‌های محبوب علاقه‌مندان خودرو با عنوان “Bring a Trailer” به حراج گذاشته شده که تا لحظه نگارش این متن، بالاترین پیشنهاد برابر ۳۵ هزار دلار بوده است. با درنظر گرفتن اینکه این خودرو در سال گذشته با قیمت ۷۹ هزار دلار به فروش گذاشته شده، احتمالاً قیمت نهایی معامله، بیشتر از اینها خواهد بود. مشتری خوش‌شانس برسد.

این رنو ۵ توربو ۲ مدل ۱۹۸۳ در دهه ۱۹۸۰ میلادی توسط یک واردکننده غیر رسمی به ایالات متحده آورده شده و در طول زندگی‌اش، تنها ۱۰۲ هزار کیلومتر پیموده است. همه‌چیز در این خودرو به حالت اولیه حفظ شده است؛‌ البته به جز یک سیستم اگزوز افترمارکت و چرخ‌های جدید «مینی‌لایت». این چرخ‌های جدید استفاده از انواع تایرهای بیشتری را نسبت به چرخ‌های اولیه با ابعاد متریک میسّر می‌کنند.
به نظر می‌رسد که کابین این خودرو از شرایط خوبی برخوردار باشد، ولی در همین حال، برخی رنگ‌آمیزی‌ها بر روی بدنه نمی‌تواند چندان خوشایند باشد. همچنین موتور ۱/۴ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف و همراه با توربوشارژر، احتمالاً همان‌ چیزی است که از ابتدا در رنو ۵ وجود داشته و خروجی ۱۸۵ اسب‌بخاری‌اش از طریق یک ترانس‌آکسل ۵ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. R5 توربو ۲ با موتوری که به جای صندلی‌های عقب نشسته و صندوق جلویی که با یک تایر زاپاس پر شده است، از نظر میزان کارآیی در سطح پایین‌تری نسبت به مدل استاندارد رنو ۵ قرار می‌گیرند؛ موضوعی که شاید در یک نسخه ویژه رالی موتور وسط، چندان اهمیتی نداشته باشد.

 منبع : پژو