ایران خودرو را در گذشته ها ایران ناسیونال می نامیدند
با بالا رفتن بهای نفت و درآمدهای ارزی در سال ۵۳ ایران خودرو که در آن زمان ایران ناسیونال نامیده میشد به هدف اینکه بتواند بازار ها را حفظ نماید اقدام به ساختن اتوموبیل پژو کرد و این را هم باید خاطر نشان کرد که در همین سال بود که سهام این کمپانی وارد بورس گردید
زمانی که سهام شرکت ایران خودرو وارد بورس شد در حدود ۴۵ درصد از سهام به مردم واگذار گردید
در اواخر سال ۱۳۵۶ و اوایل سال ۱۳۵۷ با توجه به این نکته که پیکان قدیمی شده بود، تعویض آن در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس به منظور تولید خودروی جدیدتری با پژو فرانسه مذاکراتی انجام گرفت که در نهایت منجر به عقد قرارداد تولید پژو ۳۰۵ شد. اما قبل از انجام کار و همزمان با وقوع انقلاب اسلامی تمامی صنایع، ملی و در اختیار دولت قرار گرفت. از سال ۱۳۷۴ شرکت ایران خودرو همکاری خود با شرکت پژو فرانسه را آغاز کرد. در سال ۱۳۸۴ درآمد شرکت پژو از بازار خودرو ایران یک میلیارد یورو بود.در سال ۱۳۹۱ با بالا گرفتن تحریمهای علیه ایران و پس از قراردادهای پژو با جنرال موتورز آمریکا،[۹] پژو روابطش را با ایران خودرو قطع کرد.در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ پژو طبق یک قرارداد به ارزش ۴۰۰میلیون یورو (معادل ۱۳ تریلیون ریال)[نیازمند منبع] که با ایران خودرو به امضا رسید به بازار ایران بازگشت که طی آن انتقال خط تولید پژو ۲۰۰۸٬۲۰۸ و ۳۰۱ در دستور کار قرار گرفت.
گروه صنعتی ایران خودرو (ایران ناسیونال پیشین) در ۱۲ مهرماه سال ۱۳۴۱ توسط برادران خیامی، احمد خیامی، محمود خیامی و حسن خیامی با هدف تأسیس و ادارهٔ کارخانجات به منظور تولید و تهیهٔ انواع خودرو، قطعات مربوط به آنها، فروش و صدور محصولات و با سرمایهای در حدود ۱۰ میلیون تومان در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد.
این شرکت در اسفند ۱۳۴۲ با تولید اتوبوس کار خود را آغاز کرد. اتوبوسهای معروف به «الپی» بود که شاسی آن از آلمان وارد میشد و با نصب اتاق بر روی آن در کارخانه شمالی فعلی شرکت ایران خودرو مونتاژ میگردید بعد از این مدیران شرکت بر آن شدند تا با کارخانههای دنیا ارتباط برقرار کرده و خودرویی برای قشر متوسط مردم تولید کنند. شرکتهای فورد، پژو، فولکس و تالبوت از جمله گزینههایی بودند که با آنها تماس برقرار شد. در نهایت در سال ۱۳۴۵ قراردادی با شرکت تالبوت در مورد مونتاژ و ساخت خودرو پیکان که نام انگلیسی آن هیلمن بود به امضا رسید. با وارد شدن قطعات از تالبوت انگلستان که در آن موقع زیرمجموعه شرکت کرایسلر آمریکا بود، در اردیبهشت ۱۳۴۶ تولید پیکان با ظرفیت ۶۰ هزار دستگاه آغاز شد و به تدریج به ۱۲۰ هزار دستگاه افزایش یافت.
گروه صنعتی ایران خودرو بزرگترین شرکت خودرو سازی ایران و خاورمیانهاست که به طور متوسط ۵۰ تا ۵۵ درصد تولید خودرو ایران را به طور دائم به خود اختصاص دادهاست. این شرکت علاوه بر سایت اصلی که در کیلومتر ۱۴ بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج سابق) واقع است در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز، کرمانشاه و بابل نیز دارای پایگاههای تولید خودرو است. این گروه در زمینه صنایع ریلی هم فعالیت دارد.
ایران خودرو، با نام پیشین ایران ناسیونال شرکت خودروسازی ایرانی است، که در سال ۱۳۴۱ توسط برادران خیامیبا سرمایه مالی ۱۰۰ میلیون ریال بنیانگذاری شد و پس از انقلاب ۱۳۵۷ توسط انقلابیون مصادره گردید.
این شرکت مهمترین شرکت خودروسازی ایرانی است، که انواع خودروهای سبک و سنگین را با همکاری شرکای خارجی یا به تنهایی مونتاژ میکند. ایران خودرو سالانه حدود ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید مینماید.
شرکت ایران خودرو خراسان (سهامی خاص) اولین و بزرگترین مجموعه خودروسازی پس از انقلاب است که به دست متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو ساخته شده و بیش از ۸۰ درصد ماشینآلات و تجهیزات آن ساخت صنعتگران ایرانی است. این شرکت در تاریخ پنجم دی ماه ۷۹ تأسیس و در مورخه ششم دی ماه ۷۹ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی مشهد با هدف استفاده از پتانسیلهای اقتصادی و صنعتی منطقه شرق کشور در زمینه صنعت خودرو در مساحتی به وسعت ۷۶۰ هکتار در کیلومتر ۵۵ جاده مشهد- نیشابور و در مجاورت شهر جدید بینالود و در شهرک صنعتی بینالود به منظور تولید انواع خودرو سواری و تجاری نظیر سدان، suv، ون، وانت وکامیونت به ثبت رسیده و براساس پروانه بهرهبرداری شماره ۱۲۲۷۰ تاریخ پنجم خرداد ماه ۸۴ شروع به تولید کرده است. فعالیت اجرایی احداث کارخانه، مشتمل بر خطوط تولید بدنه، رنگ، تزئینات و تکمیلکاری در سال ۸۲ با هدف تولید ۱۵۰هزار دستگاه خودرو سواری درسال آغاز شده، سالن تزئینات در سال ۱۳۸۴ و سالنهای رنگ و بدنه در سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ به بهرهبرداری رسیدهاند.
ایران خودرو خراسان یکی از موفقترین طرحهای تمرکز زدایی است که درفضایی به وسعت ۷۳۰ هکتار و در مسیر خطوط انتقال برق، بزرگ راههای ترانزیتی و شاهراههای اطلاعاتی کشور احداث شده و بزرگترین پروژه صنعتی اجرا شده در استان خراسان رضوی است که در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری رسیده است. مجموع سرمایهگذاری این پروژه بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال است. ظرفیت نهایی تولید خودرو سواری در ایران خودرو خراسان سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه و فروش تقریبی آن ۲۲۰۰ میلیارد تومان است که سهم عمدهای را در اشتغال زایی، توسعه و رونق اقتصادی منطقه بینالود و نیز شکوفایی اقتصادی استان را در پی دارد. ایران خودرو خراسان در احداث سایتهای خارج از کشور الگویی برای انتقال فناوری به سایر کشورها بوده و دانش کسب شده از این راه، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود.
منبع : ایران خودرو
با آغاز سال ۱۳۹۱ هجری شمسی و تشدید تحریمهای بینالمللی علیه فعالیتهای هستهای ایران و همزمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو، زمزمههای پایان همکاری چندین ساله پژو و ایران خودرو به وجود آمد و در نهایت در اواخر تابستان همین سال، همکاری پژو و ایران خودرو به طور کامل و برای همیشه قطع شد و پژو به ارسال قطعه برای ایران خودرو پایان داد؛ بنابراین تولید تمام مدلهای پژو ۲۰۶ متوقف شد. پس از توقف تولید این خودرو و شوک خبری ناشی از آن در جامعه، ایران خودرو سعی در تکذیب خبر توقف تولید این خودرو نمود، اما پس از گذشت چند هفته با توجه به آمارهای تولید ماهانه خودرو، عدم تولید این خودرو اثبات شد. توقف ناگهانی تولید پژو ۲۰۶، با عث ایجاد بازار آشفته و درنتیجه افزایش چشمگیر قیمت این خودرو تا بیش از دو برابر شد. همچنین همزمانی توقف تولید این خودرو با بحران اقتصادی ایران خودرو و تورم بسیار زیاد ایجاد شده در جامعه، باعث کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو گشت.
پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد. در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید و یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین میشد، با نمونههای ساخت داخل و یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد. حتی برخی از سیستمهای این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید به گونهای که خودروی جدید فقط در ظاهر با ۲۰۶های قبلی شباهت داشته و بسیاری از تواناییهای اصلی آن عملاً وجود ندارد، به عنوان نمونه میتوان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر (ولی با امکانات بسیار کمتر) به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونههای تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهرهگیری از قطعات ایربگ ایرانی و چینی و ترمز ای بی اس کرهای اشاره نمود همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروز کنترلهای متداول خانواده خودروهای پژو را ندارد. همچنین قبل از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد. پژو 206
منبع :
( باوقار اما چابک ) این کلمه بهترین لقب برای اتوموبیل هیوندا سوناتا ال اف می باشد . در ابتدای این مقاله برای شما از بیوگرافی این اتوموبیل می گوییم :
در سال ۱۹۸۵ بود که کمپانی هیوندا اقدام به تولید خودرویی نمود که دارای ابعاد متوسطی باشد و همچنین محور جلو هم باشد این اتوموبیل ها نخستین نسل بودند که موتور های ۱٫۶ لیتری تا ۱٫۸لیتری و ۲ لیتری را تجربه نموده اند .
حال ازاین سال و سپس سه نسل بعدی اش هم میگذریم میرسیم به سوناتا ان اف یعنی نسل ۵ این اتوموبیل که ویژگی این خودرو
با ۲ موتور، ۳٫۳ لیتری با توان ۲۳۷ اسب بخار و ۲٫۴ لیتری ۱۶۴ اسب بخاری می باشد .که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید داشت و در ایران توسط آسان موتور عرضه شد.
در سال ۲۰۱۰ نسل جدید یعنی نسل ششم این خودرو سوناتا وای اف معرفی شد و در سال ۲۰۱۱ همزمان با عرضه در بازار های جهانی، این خودرو در بازار های ایران نیز به فروش رسید و می توان گفت یکی از خودروهای موفق بازار ایران بوده است. نسل هفتم نیز که به تازگی در حال افزایش در خیابان های شهر ها می باشد و فروش خوبی را تا اینجا تجربه کرده سوناتا ال اف میباشد، ما هم برای اینکه دلیل این موفقیت را بیابیم و مقایسه ای بین ۲ نسل آخر انجام بدهیم، ۲ مدل از هر نسل یعنی ۲۰۱۲ وای اف و ۲۰۱۵ ال اف از نمونه ی فولترین آپشن انتخاب کردیم تا برای شما دوستان برسی کنیم.
هیوندا سوناتا وای اف
چهره ی بسیار باوقار و دلنشین این خودرو، چشمان همگان را مجذوب خود می کند. در اوایل ورودش چنان غوغایی به پا کرد که کسی باور نمی کرد این نسل ششم خودروی سوناتا باشد. طراحی پهن کاپوت و دریچه های هواکش و چراغ های کشیده و خطوط نرم و آرام دیگر حس کره ای بودن ماشین را القا نمی کند و چراغ هایی که شاید آدم تصور کند برگرفته از طراحی های بنز باشد ولی مختص خود هیوندا است.
طراحی آرام، دلنشین و آیرودینامیکی اطراف خودرو حس خوبی را تداعی میکند، به پشت خودرو که می رسیم گویا این خودرو خشن و ناراحت است و در مدل فیس لیفت ۲۰۱۴ این صفت به اوج خود می رسد، بر روی سپر عقب خودرو سنسور دنده عقب وجود دارد و با کمک دوربینی که تصویر آن روی ال سی دی خودرو می افتد، راننده را در پارک کردن کمک می کند. البته در مدل های جدید آن بعضی مدل ها مانیتور کوچیک (به قول معروف ال سی دی بیزینس) هستند که تصویر آن روی آینه الکتروکرومیک وسط نمایش داده می شود.
با نشستن داخل خودرو طراحی خوب و ارگونومیک شما را حیرت زده میکند، نیاز به مقایسه با نسل قبل از آن هم نیست و یقیناً میگویید که وای اف از نظر طراحی شاهکار است.
مدلی که ما در اختیار داشتیم دارای ۵ گرم کن بود و صندلی های برقی راننده و کمک راننده، کولر دیجیتال و خودکار جدا برای راننده و سرنشین کنار راننده، دریچه ی کولر و بخاری برای سرنشینان عقب، صندلی های چرمی راحت و مانیتور ۷ اینچی در وسط فضای داشبورد داشت که البته در مدل های فیس لیفت سنسور جلو، سرد کن صندلی هم جزو آپشن های این خودرو قرار گرفته است.
تجربه رانندگی با وای اف
در هنگام سواری با این خودرو، بیشترین چیزی که شاید باعث دلخوری شما از شرکت هیوندا باشد تعلیق نسبتاً سفت وخشک آن است که شما را ممکن است آزرده خاطر کند که چرا پیشرفتی نداشته است، ولی در کل می توان نمره ی متوسط را به تعلیق داد. هندلینگ خودرو بسیار خوب است و راننده را راضی نگه می دارد، اما اگر در وای اف فرمان ۳ حالته وجود داشت و امکان استفاده از حالت اسپرت برای فرمان بود قطعاً این حس رانندگی و هندلینگ بهتر نیز می شد.
هیوندای سوناتا وای اف دارای فرمان پذیری بالایی است و کافی است تا شما اشاره ای کنید و خودرو به همان طرف برود، پدال گاز هم همچون دیگر اجزا اهل فرمانبردای است و با یک سرگاز از خود واکنش نشان میدهد و باعث شده شتاب ثانویه آن کمی بهتر باشد بطوریکه در سرعت های ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر می توانید شتاب گیری رضایت بخشی را تجربه کنید. طبق تستی که از این خودرو داشتیم در مسیری مستقیم و بدون شیب شتابی که تجربه کردیم تقریباً بین ۹ و ۱۰ ثانیه بود. حال برویم سراغ پسر این خودروی دوست داشتنی یعنی:
هیوندا سوناتا ال اف
این خودرو در سال ۲۰۱۴ توسط هیوندا رسما معرفی شد به عنوان نسل هفتم و البته نسبت به نسل قبل سر و صدای زیادی نکرد و توقع چنین خودرویی با این ظاهر و امکانات از هیوندا می رفت. خودرویی بهینه شده و که کمی ساده تر و محافظه کارانه تر به آن نگریسته شده بود و همان جمله معروف “هرچه ساده تر زیبا تر” در آن اجرا شده بود.
ظاهر بیرونی ال اف
با نگاه به جلوی خودرو دماغه ای تقریباً گرد ولی خشن با جلو پنجره ای درخشان و آلومینیومی، چراغ هایی خشمگین و چند ضلعی به چشم می خورد.
منبع : هیوندا سوناتا
بنا بر گزارش آفتاب جنوب :
طبق گفته پرشین خودرو مسولان مرتبط بیان می کنند که فقط یک سال و یک ماه مانده است که پژو ۴۰۵ با جاده مخصوص خداحافظی کند
طبق این اخبار به گوش رسیده پژو ۴۰۵ از سال ۱۳۹۶ دیگر تولید نخواهند شد . این خودرو یکی از پر فروش ترین اتوموبیل های ایران خودرو به حساب می آید اما به دلیل خیلی قدیمی بودنش دیگر مسولین اجازه تولید این خودرو را نمی دهند و سعی دارند این خودرو را از رده خارج گردانند
حالا باید منتظر ماند و دید ایران خودرو چه محصولی را جایگزین گل سرسبد محصولاتش خواهد کرد و آیا اصلا می تواند جایگزینی (به لحاظ قیمتی) برای آن بیابند؟
۴۰۵ جی ال ایکس، خودرو محبوب ایرانیان
پژو ۴۰۵ که در سال ۱۹۸۸ عنوان بهترین خودرو سال اروپا را به خود اختصاص داد یکی از پرفروش ترین خودروهای ساخته شده در کشور است که به دلیل برخورداری از مزایایی همچون ایمنی بالا، مصرف سوخت و آلایندگی پایین، خدمات پس از فروش آسان و در دسترس، قیمت مناسب، اتاق جادار و فرمان پذیری عالی به عنوان یکی از محبوب ترین و مطرح ترین خودروهای ایرانی شناخته می شود.
موتور نرم و کم صدای این خودرو ۴ سیلندر بوده و با حجم ۱۸۰۰ سی سی، تلفیقی از قدرت و کشش مناسب را به همراه مصرف سوخت کم و آلایندگی پایین در اختیار قرار می دهد.
پژو ۴۰۵ جی ال ایکس از امکانات فنی و رفاهی روز دنیا همچون موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی سود می برد که این تجهیزات و امکانات به همراه سایر موارد ذکر شده، باعث موفقیت چشمگیر این خودرو در بازار ایران شده است.
۴۰۵ جی ال ایکس دارای بدنه ای بسیار ایمن است که در عین جذب ضربات وارده در تصادفات به واسطه نقاط جاذب انرژی، از استحکام بسیار زیادی در بخش اتاقک سرنشینان برخوردار است که اجازه تغییر شکل آن و ورود صدمه به سرنشینان را نمی دهد.
کد کلاس(های) خودرو | ۲۵۶۳۴ | |
استاندارد آلایندگی | یورو۴بهینه | |
ترمز | ترمز ضد قفل ABS و EBD،ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه ای | |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین | |
فرمان | هیدرولیک | |
سیستم تهویه | دستی | |
سیستم صوتی | بلندگوی جلو، سیستم صوتی پیشرفته | |
چراغها | چراغ نقشه خوان | |
آیینهها | آیینه های جانبی برقی | |
شیشه ها | شیشه بالابر برقی درهای جلو | |
تزئینات | تریم بژ، مجموعه جدید داشبورد (پشت آمپر، کنسول وسط، سر دسته دنده، پنل وسط) | |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی | |
رینگ و لاستیک | فولادی ۱۴اینچ | |
صندلی | تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو | |
سایر تجهیزات | کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق | |
آخرین بروزرسانی | ۱۳۹۵/۳/۱۰ |
منبع : پژو 405
درسال ۲۰۱۶ و در ماه های مارس و آوریل و می پر فروش ترین اتوموبیل در استرالیا خودروی هیوندا آی ۳۰ معرفی شده است
شاید بتوان گفت که دلیل اینکه این اتوموبیل اینقدر پرفروش می باشد قیمت مناسب این خودرو می باشد
نسخه اکتیو این خودرو را مدل پایه می دانند که این نسخه در استرالیا با قیمت ۲۰۹۹۰ دلار خرید و فروش می گردد و بعد از آن هم نسخه اکتیو ایکس آمد که قیمتی معادل ۲۲۰۹۰ دلار قیمت دارد
هر دو مدل پیشرانهی ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری دارند و پسازاین دو، نسخهی SR با قیمت آغازی ۲۵۵۹۰ دلاری و SR پریمیوم با قیمت ۳۰۵۹۰ دلاری (به علاوه هزینههای جادهای) قرار میگیرند که این دو نسخه نیز پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری دارند. همهی مدلها با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس هستند.
بر پایهی اطلاعات ارائه شده توسط هیوندای، شما میتوانید با پرداخت ۲۵۹۹۰ دلار، صاحب نسخهی SR با گیربکس اتوماتیک شوید.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری دیزلی نیز برای مدلهای اکتیو، اکتیو X و پریمیوم در دسترس بوده و بازه قیمتی ۲۳۵۹۰ تا ۳۴۴۹۰ دلاری را در برمیگیرد و این پیشرانه تنها با گیربکس اتوماتیک قابل سفارش است. I30 در فرم سدان قابل دسترس نیست اما میتوانید نسخهی واگن را به دست آورید.
هیوندای i30 SR تفسیر این خودروساز از هاچبک داغ است. خودروی حاضر در این بررسی نسخهای است که بالاتر از یک مدل متوسط i30 قرار میگیرد اما به پای نسخهی تاپ پریمیوم نمیرسد.
SR در سال ۲۰۱۳ عرضه شده و در سال ۲۰۱۵ نیز فیس لیفت گردیده است و حالا بهطور استاندارد با اپل کارپلی به فروش میرسد. اگرچه که این خودرو مدت طولانی در خط تولید بوده اما آیا هنوز هم در این کلاس میتواند به رقابت بپردازد؟ این خودرو رقیب مستقیم مدلی شبیه فولکس گلف GTI (40990 دلار) نیست و البته در جایگاه راحتتری نسبت به مزدا ۳ SP25 (25190 دلار) و هولدن کروز SRi-Z (27140 دلار)، فورد فوکوس اسپورت (۲۶۴۹۰ دلار) و کیا سراتو Si (28990 دلار) قرار میگیرد.
SR عناصر برجستهی کرومی در جلوپنجره دارد و استفاده از دیفیوزر مشکی مات در سپر عقب باعث تمایز آن با گونههای اکتیو و اکتیو X شده است. این خودرو همچنین رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغهای جلوی اتوماتیک، چراغهای LED روز روشن و آینههای جانبی با چراغهای LED دارد. خودروی موجود در تست از رنگ خاص قرمزی استفاده میکند که ۴۹۵ دلار هزینه را به قیمت کلی اضافه میکند.
داخل کابین نیز کیفیت خوبی دارد و اجزا بهطور مرتب و شستهورفته در جای خود قرارگرفتهاند. فضاهای ذخیرهای خوبی نیز در نظر گرفته شدهاند و دو مکان برای نگهداری بطری در پانل درها،۲ نگهدارنده فنجان بین راننده و سرنشین جلو، فضای عمیق کنسول و یک مکان برای عینک آفتابی در سقف وجود دارد.
یک فضای کوچک نیز پشت آفتابگیرها وجود دارد اما مجبورید بهصورت فیزیکی آن را باز کنید و حسگر فعالکنندهای وجود ندارد. البته این مشکل بزرگی نیست و اکثر مردم تا این حد تنبل نیستند!
صفحه لمسی ۷ اینچی که در مرکز واقع شده دارای رادیو، مدیا، تنظیمات و دکمههای تلفن است. سیستم ناوبری تنها در تریم پریمیوم در دسترس است هرچند که تریم SR و پایینتر اپل کارپلی/گوگل را هماکنون برای دستگاههای اندرویدی دریافت کردهاند که امکان دسترسی به برنامههایی همچون نقشهها، موزیک و پیامرسانی فعال شونده با صدا را میدهد. دو خروجی ۱۲ ولت نیز زیر سیستم تهویهی دو ناحیهای وجود دارد و ورودیهای AUX و USB نیز در نظر گرفته شده است.
منبع : هیوندا