بررسی طراحی بدنه سمند در نسخه EF7 و LX :
با بررسی این دو نسخه از سمند یعنی نسخه سمند EF7 و نسخه سمند LX مشاهده می نماییم که این دو خودرو در قسمت طراحی کلی بدنه شان تفاوتی ندارند .
درواقع باید گفت که خودروی سمند ای اف 7 نسبت به سمند ال ایکس تغییرو تحولی را تجربه نکرده است .
ولی این را هم باید بیان داشت که کمپانی ایران خودرو در تاریخ خرداد ماه سال 1395 بود که قسمت جلو پنجره سمند ای اف 7 را دچار تغییراتی کرد .
این جلو پنجره جدید سبب افزوده شدن بر جذابیت خودرو گشت .
طراحی و تجهیزات داخلی :
طراحی داشبورد خودروی سمند ال ایکس EF7 و ال ایکس معمولی تا مدت ها تفاوتی با هم نداشتند. اما داشبورد خودروی سمند SE دارای تفاوت هایی با این دو خودرو می باشد که از جملهی آن می توان به حذف سیستم گویا (سخنگو) معروف سمند در این خودرو نام برد. همچنین دکمه فلاشر در خودروی سمند SE به شکل مثلثی وارونه در داشبورد قرار دارد.
گروه صنعتی ایران خودرو مدت ها بعد، سمند ال ایکس با سیستم برقی مالتی پلکس را معرفی نمود که در کلاس دیگری از خودروی سمند قرار گرفت. و خریداران خودروی سمند از ابتدای تیر ماه 1395 با شایعاتی در خصوص عدم عرضه سیستم گویا یا همان سیستم سخنگو در کلاس مالتی پلکس سمند ال ایکس مواجه شدند. اما این شایعات واقعیت داشته و در خودرو های عرضه شده با کلاس مالتی پلکسسیستم سخنگو مشاهده نمی شود. گویا شرکت ایران خودرو در تهیه و تامین این قطعه از تجهیزات با مشکلاتی روبرو می باشد.
علاوه بر این تغییر مهم در تجهیزات داخلی سمند ال ایکس مالتی پلکس، داشبورد این کلاس از سمند نیز همانند داشبورد سمند SE شده است. اما گفتنی است کلاس مالتی پلکس جدید سمند ال ایکس از جلوآمپر جدید و دیجیتالی بهرهمند می باشد.
طراحی کلی داخلی سمند نیز تغییری نیافته است و همانند سابق لحظاتی دلنشین از رانندگی را به مالکان خود هدیه می دهد.
منبع : سمند
بررسی کلاس بندی دو خودروی رنو کوئید و پراید :
در خصوص کلاس بندی خودروی پراید حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد چراکه قالبا این خودرو را به دو نوع می شناسند .
یک نوع خودروی سدان یا همان صندوق دار و دیگری هاچ بک کوچک شهری .
اما برعکس در خصوص نوع کلاس بندی خودروی رنو کوئید زیاد می توان بحث نمود.
در کل باید گفت که این خودرو را در کلاس خودروهای کراس اوور کوچک قرار داده اند .
هنگامی که این خودروی جدید را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم در میابیم که این خودرو از بعد ابعادیش حتی از اتومبیل کوچک پژو 206 هم کوچک تر می باشد و ارتفاعش فقط ۲٫۸ سانت ازپراید بلند تر است!
در حقیقت کوئید یک هاچ بک کوچک شهری است که تنها با افزایش ارتفاع چندسانتیمتری ناقابل، لفظ کراساور کوچک را یدک میکشد. این اختلاف ارتفاع ناچیز، شاید در جادههای خاکی یا پرفراز و نشیب، عملکرد بهتری را نسبت به پراید از خود نشان دهد.
البته بعید نیست که کوئید هم مثل پراید دستخوش تغییراتی شود و در آیندهای نه چندان دور، شاهد تولید انواع کلاسهای سدان تا وانت آن باشیم!
مقایسه ما اینجا به اوج خود میرسد. بنا به ادعای سایپا از محصولات ایکس ۱۰۰جدیدش، این خودرو از یک موتور ۱٫۳ لیتری ۴سیلندر با توان تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتونمتر گشتاور بهره میبرد.
گرچه بهطور رسمی، شتاب پراید در کاتالوگ سایپا ذکر نشده اما در بعضی منابع گفته شده است که این خودرو میتواند ظرف ۱۴٫۵ ثانیه جثه۹۰۰ کیلوگرمی خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. همچنین حداکثر سرعت پراید ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
و اما نوبت به کراساور کوچک فرانسوی میرسد. کوئید مجهز به یک پیشرانه ۰٫۸ لیتری ۳ سیلندر است که قلب آن میتواند ۵۳ اسب بخار قدرت و ۷۲ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.
کوئید همانند پراید، دیفرانسیل جلو است و از یک گیربکس ۵ دنده دستی سود میجوید. گرچه اطلاعات دقیقی در سایت رنو قرار نگرفته، اما بهنظر میرسد این خودروی ۷۹۹ سیسی، زمان۱۷ ثانیهای لازم دارد که از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و حداکثر سرعت آن زیر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است یعنی حدود ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت!
با توجه به مشخصات فنی که گفته شد، شاید برای اولین بار بتوان پراید را در رقابت فنی، برندهِ قاطع اعلام کرد! خودرویی که تا امروز حتی فکرش را نمیکردیم از خودروی دیگری سرتر باشد!
منبع : رنو
مشتریان و خریداران خودرو از خودروهای هیبریدی بسیار استقبال می کنند و دلیل اینکه مردم انقدر به این خودرو توجه ویژه دارند این می باشد که خودروهای هیبریدی هم ارزش اقتصادی بالایی دارند و هم مصرف سوخت آن ها پایین می باشد .
در این خصوص شرکت کیا هم به فکر تولید خودروهای جدیدی که مناسب و سازگار با محیط زیست باشند افتاده است و از تولید اتومبیل های جدیدش در یک دهه آتی خبر داد .
Michael Cole، مدیرعامل بخش تجاری کمپانی کیاموتورز در در قاره اروپا مصاحبهای با Autocar، خبر تولید ۱۴ خودروی جدید و هیبریدی توسط کمپانی کیا را تا سال ۲۰۲۰ تایید کرده است. کیا از برنامه خود برای تولید یک خودروی کراساوور کامپکت کوچک و رقیب نیسان جوک، رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸ و…. صحبت کرده است. کیاموتورز انتظار دارد که تا سال ۲۰۱۸ به هدف خود برای فروش و تولید بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در قاره اروپا دست یابد.
کول گفته است: «ما برای آینده و تاریخ خود، اهداف و هدفهایی را تایین کردهایم که فقط به اعداد و ارقام اشاره نمیکند؛ بلکه خودروهای جدید نیز جزئی از اهداف ما هستند. این بسیار هیجان انگیز و طبیعی است که علاقه مندان ما به دلیل تولید خودروهای اسپورتیج و سورنتو از ما انتظار محصولات جدید و میراثهایی ماندگار داشته باشند.
یکی از خودروهای مهم کمپانی کیا که با بازسازی مجدد وارد بازارهای جهانی خواهد شد؛ مدل GT این کمپانی است. نمونهها و تصاویر جاسوسی انتشار یافته از این خودرو؛ نشان از عرضه آن در دو مدل چهار درب و کوپه دارد. GT با BMW سری ۴ گرن کوپه و آئودی A5 Sportback به مبارزه خواهد پرداخت. GT احتمالا از پیشرانهای ۳.۳ لیتری و دو توربوی دو قولو بهره میبرد.
کیا موتورز (به کرهای: 기아자동차) شرکت خودروسازی کرهای است، که بهعنوان زیرمجموعهای از هیوندای موتور گروپ، محسوب میشود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد.
کیا موتورز هماکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی مستقر میباشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره دادوستد میشود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن ۳۳٫۹۹٪ درصد از سهام کیا موتورز، بزرگترین سهامدار آن بهشمار میآید.
منبع : کیاموتورز
بنا بر نوشتار ویکی پدیا : خودروی پراید را کمپانی مزدا تولید نمود و نام آن را مزدا ۱۲۱ نهاد .
خودروی پراید در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی به تولید رسیده است .
۲۶ سال می باشد که از تولید نخستین اتومبیل پراید می گذرد . اولین پراید به شکل همین پراید های هاچ بک خودمان می باشد .
در نسخه سدان خودروی پراید شرکت فورد یک فیس لیفت را بر رویش پیاده کرده است .
پراید همه تغییراتش را در شرکت های مزدا و فورد و کیا کرده است و در سال ۱۹۹۹ به ایران آمد .
فورد فستیوا در سال ۱۹۸۶ در آمریکا تولید میشد و مورد استقبال جوانان به خصوص دانشجویان قرار گرفته بود اما با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد سازمان امنیت بزرگراههای آمریکا جلوی تولید خودرو گرفته شد؛ سازمان امنیت بزرگراههای آمریکا به دلیل مشکل ایمنی، فروش این خودرو را در خاک آمریکا ممنوع کرده بود! این در حالی است که این خودرو بیکیفیت که فروشش در آمریکا ممنوع اعلام شده بود سالهای زیادی است که در ایران همچنان تولید میشود.
با نگاه کردن به تردد خودروها در خیابان آن خودرویی که بیشتر از همه به چشم میخورد پراید است. تا همین چند سال پیش پیکان در خیابانها جولان میداد اما پس از آن پراید بود که جایگزین آن شده و توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. این در حالی است که مردم از بیکیفیتی این خودرو معترضند و در همین راستا برای این خودروها جوکها و مطالب طنز نیز ساخته شده است.
سرویس اقتصادی فردا: با نگاه کردن به تردد خودروها در خیابان آن خودرویی که بیشتر از همه به چشم میخورد پراید است. تا همین چند سال پیش پیکان در خیابانها جولان میداد اما پس از آن پراید بود که جایگزین آن شده و توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. این در حالی است که مردم از بیکیفیتی این خودرو معترضند و در همین راستا برای این خودروها جوکها و مطالب طنز نیز ساخته شده است.
چرا از «پراید» استقبال شده؟
پراید در همان اوایل ورودش به ایران به دلیل اینکه سوخت کمتری داشت، مورد استقبال مشتریان قرار گرفت. این خودرو جوان پسندتر از سایر خودروهای بود و به علاوه قیمت مناسبی هم داشت.
در واقع اولین تولیدات این خودرو به اوایل دهه ۷۰ شمسی برمیگردد. آن زمان پراید رقیب سرسختی چون پیکان داشت اما آهسته آهسته، جای خود را در میان مردم باز کرد.
البته باید گفت که محبوبیت پراید محبوبیت محبوبیت اجباری محسوب میشود. زیرا که بیشتر افراد در اقشار متوسط جامعه که سرمایه زیادی برای خرید خودرویشان ندارند به ناچار پراید را به عنوان خودروی شخصی خود انتخاب کردهاند.
منبع : پراید
کمپانی اتومبیل سازی پژو فرانسه خودروی پژو ۱۰۰۷ را تولید کرده است . این خودرو از نوع اتومبیل های هاچ بک می باشد .
بازه زمانی تولید پژو ۱۰۰۷ توسط کمپانی پژو فرانسه از سال ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۹ می باشد .
این خودرو از اتومبیل های پژو ۲۰۶ و همچنین سیتروئن سی ۳ الهام گرفته شده است .
سال انجام آزمایش : ۲۰۰۵
(Euro NCAP) برنامه سنجش عملکرد امنیت اتومبیل ها در اروپا با استفاده نمودن از سیستم سنجش واقع گرایانه و مستقلش میزان کیفیت خودروهایی که پر فروش هستند را در اختیار مشتریان و کارخانه دارهای اتومبیل قرار می دهد .
از سال ۱۹۹۶ برنامه Euro NCAP در حال تست این خودروهاست. واقعیت این است که به دلیل در دسترس بودن اطلاعات بدست آمده از تستهای ایمنی برای عموم مردم، خودروسازان برای ساخت وسایل نقلیه بیش از پیش ایمنتر تشویق شدهاند. از اوایل سال ۲۰۰۹ سیستم ارزیابی و تست Euro NCAP دچار تغییرات و اصلاحات متعددی شد. در سیستم ارزیابی جدید درجه ایمنی یک خودرو از محاسبه نتایج چهار مرحله تست به دست می آید.