دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اخباری از تولید پراید و پژو ۴۰۵

خودروی «پراید» محصول شرکت «سایپا» از سال ۷۲ در حال تولید شدن است! علاوه بر آن خودروی «پژو 405» محصول شرکت «ایران خودرو» نیز از سال ۶۹ در حال مونتاژ این خودرو است!
این همه مدت تولید شدن یک خودرو در حالی است که قانونی وجود دارد که بر اساس آن خودروهایی که ده سال تولید شده اند دیگر اجازه تولید شدن ندارند!!
همه این موارد گفته شده در بالا در حالی است که حتی این خودروساز ها تصمیمی هم برای کنار گذاشتن این دو خودرو ندارند و کماکان بدون وجود رقیبی در حال تولید شدن هستند .
بنابر گزارش ارائه شده توسط ایسنا :
کم و بیش خبرهایی به گوش مردم می رسید که بر اساس آن ها این احتمال می رفت که دیگر خودروهای «پراید» و «پژو 405» در طی سال جاری از چرخه تولید بیرون بروند ولی این گونه نشد .
خط تولید «پراید» و «پژو 405» نه‌تنها در سال جاری با توقف روبرو نخواهد شد بلکه طی سال آینده نیز تولید این دو محصول ادامه دارد.
سعید تاجیک – معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران – در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت خط تولید پراید و پژو 405 و زمان توقف خط تولید این دو خودرو، اظهار کرد:  اگر بخواهیم به  صورت شفاف در این رابطه اظهار نظر کنیم باید چند نکته را مدنظر قرار دهیم. ابتدا اینکه خودروی جایگزینی با این قیمت در دنیا به سختی پیدا می‌شود، چراکه بسته CKD خودرو حدود ۹ تا ۱۰ هزار دلار است که اگر در قیمت و تعرفه ضرب شود، کمتر از ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان آب نمی‌خورد؛ بنابراین خودروی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای جایگزینی پراید و پژو 405 وجود ندارد.
پراید و پژو 405 حداقل استانداردها را دارند
معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اشاره به اینکه این دو خودرو از حداقل استانداردها برخوردار هستند، گفت: عدم برآورده شدن انتظار مصرف‌کنندگان در مورد استانداردهای خودرو مسئله‌ای است که می‌توان به آن اشاره کرد اما حداقل استانداردها از جمله داشتن کیسه هوا، ترمز ABS و سایر سیستم‌های دارای استاندارد خودرو از جمله مواردی است که پراید و پژو ۴۰۵۵ از آن برخودارند.
تاجیک همچنین به اظهارنظر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد توقف خط تولید پراید و پژو۴۰۵۵ تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: طبق اظهارنظر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز قطعا تا پایان سال جاری برنامه‌ای برای توقف خط تولید این دو خودرو وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، مهرماه سال جاری بود که نیره پیروزبخت – رئیس سازمان ملی استاندارد ایران – در خصوص پایان کار تولید خودروهایی که بیش از ۱۰ سال از عمر آنها می‌گذرد، به ایسنا اعلام کرد در راستای برنامه‌ای که بر اساس قانون توقف تولید خودروهایی که با بیش از ۱۰ سال تولید وجود دارد، خودروهایی مانند پراید یا پژو ۴۰۵ از خط تولید خودروسازان داخلی خارج می‌شوند.
بنابراین اظهاراتف تصور بر این بود که تا پایان سال جاری خط تولید خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ متوقف خواهد شد؛ مسئله‌ای که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به واقع تبدیل نشد و این دو خودرو، بی‌رقیب و بدون جایگزین در سال آتی هم تولید خواهند شد.
منبع : پراید

قرار داد سایپا با پژو | PEUGEOT

کمپانی خودروسازی «پژو» علاوه بر اینکه با شرکت خودروسازی داخلی «ایران خودرو» قراردادی را منعقد کرده است با شرکت «سایپا» هم قرارداد اولیه ای را به امضا رسانیده است پس مشاهده می گردد که این خودروساز فرانسوی دو قرارداد را با کشور ما منعقد نموده است و قصد دارد به صورت پر رنگ در کشور ما فعالیت نماید .

بنابر گزارش ارائه شده توسط خبر گزاری تسنیم :

شرکت «پژو» فرانسه به دلیل به وجود آمدن تحریم های آمریکا در کشورمان از بازارهای خودروی ایران خارج شده بود اما حالا قصد دارد که جایگاه گذشته خود را دوباره به دست آورد و به همین منظور جدیدا قراردادی با شرکت «سایپا» علاوه بر شرکت «ایران خودرو» بسته است .

بر اساس این گزارش، «پژو» سیتروئن قرارداد اولیه‌ای را با شرکت خودروسازی «سایپا» برای سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی (۳۳۰ میلیون دلاری) برای توسعه و تولید ۳ مدل سیتروئن از طریق یک سرمایه گذاری مشترک جدید منعقد کرده است.

رویترز در این باره گزارش داد، شرکت پژو سیتروئن که در سال ۲۰۱۱ تحت فشار آمریکا ناگزیر به خروج از ایران شد، اکنون رقابت سخت‌تری را با شرکت‌های چینی پیش رو دارد. شرکت‌های خودروسازی چینی در طول تحریم‌ها و همزمان با خروج شرکت‌های غربی، جای پای محکمی برای خود در بازار ایران دست و پا کرده‌اند.

کارلوس تاوارز، مدیر اجرایی شرکت پژو سیتروئن گفت: «این توافق فصل جدیدی را در تاریخ همکاری‌های ما با سایپا می‌گشاید… هدف ما عرضه خودروهای مدرن به مشتریان ایرانی‌مان است تا بالاترین راحتی، ایمنی و استانداردهای تکنولوژیک مورد نظر آنها را تأمین کنیم».

فروش خودرو در ایران در سال ۲۰۱۱ در بالاترین رقم خود به ۱٫۶ میلیون دستگاه رسید و پژو سیتروئن تقریباً ۳۰ درصد از این بازار را در اختیار داشت. اما بعداً این سهم به‌دلیل تحریم‌ها افت کرد.

قرارداد با سایپا، که از سال ۱۹۶۶ شریک سیتروئن است، پس از آن صورت می‌گیرد که ماه گذشته قراردادی بین شرکت پژو و شرکت ایران خودرو به امضا رسید.

بر اساس این توافق که تا پایان سال جاری میلادی نهایی خواهد شد، سیتروئن و شریک ایرانی‌اش اولین مدل از ۳ مدل جدید سیتروئن را در سال ۲۰۱۸ تولید خواهد کرد.

مهدی جمالی مدیرعامل سایپا نیز دیروز در مراسم امضای قرارداد مشترک شرکت سایپا و سیتروئن، میزان سرمایه‌گذاری در قرارداد مشترک با شرکت سیتروئن را ۳۰۰ میلیون یورو برای شروع کار عنوان کرد و گفت: محصولات تولیدی شرکت سایپای کاشان شامل «تیبا۲» و «پراید» طی ۵ سال آینده توسط خودروهای مشترک تولید شده جایگزین می‌شوند.

وی درباره این قرارداد اظهار کرد: پس از یک سال مذاکره بین دو شرکت، روز پنج‌شنبه آخرین مذاکرات انجام و قرار شد شرکت مشترکی با سرمایه ۵۰ــ۵۰ ایجاد کنیم. بر این اساس ۵۰ درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به‌قیمت کارشناسی شده رسمی کشور برای این قرارداد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین میزان نیز طرف مقابل متعهد است که آورده وارد ایران کند.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه در این همکاری هیئت مدیره مشترکی متشکل از ۳ فرد ایرانی و ۳ نفر از شرکت سیتروئن تشکیل می‌شود، ادامه داد: در این قرارداد زنجیره ارزش از قطعه‌سازی تا فروش مدل‌سازی شده است که بر اساس آن انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه‌سازی و صادرات پیش‌بینی شده است.

به‌گفته جمالی شرایط قرارداد باید برد ــ برد باشد و شرکت سیتروئن نیز طی مذاکرات این موضوع را پذیرفته است.

وی با اعلام اینکه بر اساس طرح اقتصادی پیش‌بینی شده اولین محصول مشترک این همکاری تا پایان سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد، گفت: حجم سرمایه‌گذاری اولیه برای ایجاد شرکت مشترک ۳۰۰ میلیون یورو است که به‌تدریج با پیشرفت همکاری قاعدتاً سرمایه نیز افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: قرار ما این است که محصولاتی که تولید و عرضه می‌شود، آخرین محصولات تولیدی شرکت سیتروئن باشد و خودروهایی نیز برای ایران تولید شده و در این شبکه عرضه می‌شود که هنوز طرح آن نهایی نشده است.

جمالی با ابراز اینکه برای شروع کار، محصولات تولیدی باید تا ۴۰ درصد داخلی باشند، اظهار کرد: پس از سه سال باید میزان تولید داخل در محصولات را به ۷۰ درصد برسانیم که برای این موضوع با مرکز تحقیقات و قطعه‌سازی نیز هماهنگ هستیم و تولید قطعات در قالب استانداردهای شرکت سیتروئن انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که تولید محصولات فعلی سایپای کاشان ادامه خواهد داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: تولید محصولات فعلی این شرکت تا ۵ سال ادامه دارد و به‌تدریج و همزمان با ورود خودروهای تولیدی مشترک از چرخه خارج می‌شوند که این خودروها «تیبا۲» و «پراید» هستند.

مدیرعامل سایپا همچنین از انجام مذاکرات با شرکت‌های رنو، نیسان وکیا خبر داد و گفت: کار مشترکی که با  این سه شرکت انجام می‌دادیم قابل ارتقا است و شرایط پس از برجام به‌گونه‌ای شده که بسیاری از طرف‌های خارجی آماده مذاکره با ما هستند و باید از این شرایط استفاده کنیم.

جمالی گروه خودروسازی سایپا را بزرگ‌ترین خودروسازی خاورمیانه عنوان کرد و گفت: ما فرصت‌های خود را می‌شناسیم و طرف خارجی هم متوجه است که در شرایط جدید به‌راحتی می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در ایران استفاده کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات با شرکت رنو شرایط خوبی دارد تصریح کرد: مذاکراتی با شرکت کیا نیز اخیراً  شروع شده که در سفری که تا چند هفته آینده به کره جنوبی خواهم داشت این مذاکرات دنبال می‌شود.

همچنین در این مراسم ژان کریستف کومار، عضو هیئت مدیره شرکت سیتروئن با اشاره به سابقه طولانی همکاری دو شرکت فضای مذاکرات را بسیار سازنده خواند و گفت: مذاکرات با سهولت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شد که امیدواریم موجب گستردگی همکاری‌ها شود.

وی همچنین بر تعهد شرکت سیتروئن برای انجام وظایفی که در قرارداد برای آنها پیش‌بینی شده است تأکید کرد.

منبع : پژو

سایپا دارای بنیه فنی قوی

مراسمی جهت رونمایی به عمل آوردن از خودروی جدید شرکت «سایپا» به نام خودروی «کوییک» تدارک دیده شد که در طی این مراسم مذکور وزیر صنعت معدن و تجارت بیاناتی را اظهار کرد که قصد داریم در این مقاله به بررسی بیانات ایشان بپردازیم :

وی گفت که نخستین کمپانی خودروساز ایرانی شرکت «سایپا» است که به دنبال آن این شرکت دارای بنیه فنی خوب و قوی است .

بنابر گزارش ارائه شده توسط «سایپا» نیوز :

در طی مراسمی که با حضور داشتن مدیران صنعتی کشور و رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رونمایی کردن از خودروی تمام اتوماتیک «کوییک» محصول کمپانی «سایپا» برگزار شده بود وزیر صنعت معدن و تجارت جناب محمدرضا نعمت زاده اظهار داشت :

با تلاش های انجام شده در صنعت خودروسازی، محصولات جدید خودرویی در راه است و دو قرارداد جدید در فروردین ماه سال آینده به امضا خواهد رسید و این در حالی است که باید ٥٠ درصد از محصولات تولیدی صنعت خودرو با طراحی و برند داخلی عرضه شود.

نعمت زاده با بیان اینکه در گذشته مدیریت ضعیف و مشکلات مالی، سایپا را از مسیر خود خارج کرد، اظهار داشت: در سال های گذشته مشکلات مالی در سایپا از مسائل فنی پیشی گرفته بود و با توجه به این مسائل یک مدیر مالی برای سایپا انتخاب شد و عملکرد فعلی سایپا نشان می دهد که این انتخاب صحیح بوده است.

وی افزود: از سال ٨٩ تا به امروز، این شرکت سودده نبوده و خوشبختانه تا پایان سال به سوددهی خواهد رسید.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سیاست وزارت صنعت تولید ٣ میلیون خودرو در کشور است که نیمی از آن به صورت مشارکت با برندهای مطرح جهانی و مابقی با طراحی و برند داخلی تولید و عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به دو قراردادمنعقد شده توسط سایپا و ایران خودرو گفت: دو قرارداد دیگر در فروردین ماه  سال آینده به امضا خواهد رسید و این در حالی است که در بخش قطعه سازی نیز تلاش های بسیاری شده اما باید حجم سرمایه گذاری افزایش یابد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ١٨ درصد از تولید ناخالص صنعت را برعهده دارد و در سال جاری این صنعت رشد ٤٠ درصدی را تجربه کرده است و خوشبختانه سایپا در زمینه تولید از سایر رقبا پیشی گرفته و بیش از 50 درصد رشد تولید را داشته است.

منبع : سایپا

امداد نوروزی ۹۶ ایران خودرو

ایساکو شرکتی است که مسولیت ارائه نمودن خدمات پس از فروش محصولات شرکت «ایران خودرو» را بر عهده دارد .

شرکت ایساکو به همراه شرکت امداد خودرو ایران طرحی را ویژه نوروز سال ۱۳۹۶ آغاز نمودند .

طرح نوروزی مذکور با هدف ارائه نمودن خدمت به مشتریان از تاریخ ۲۵ ام اسفند ماه سال ۱۳۹۵ الی ۱۵ ام فروردین ماه سال ۱۳۹۶ اجرا می گردد .

طرح نوروزی شرکت ایساکو و امداد خودرو ایران در سراسر کشور به اجرا در می آید .

بنابر گزارش ارائه شده توسط ایکوپرس :

طرح نوروزی که میان دو شرکت ایساکو و امداد خودرو ایران به صورت اشتراکی به اجرا در آمده است با مشارکت تعداد ۴۱۱ نمایندگی فعال شرکت ایساکو به مرحله اجرا رسیده است .

که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. افزون بر این ۲۳۳ فروشگاه مجاز و ۲۰۸۰ اکیپ امدادرسانی در سراسر کشور آماده ارائه خدمات مطلوب به مشتریان محصولات «ایران خودرو» خواهند بود.

برمبنای این گزارش، برای رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان،‌علاوه بر نمایندگی های یک شیفت که از ساعت ۸ صبح فعال خواهند بود،‌۱۷۰ نمایندگی دو شیفت نیز از ساعت ۸ تا ۲۱ به ارایه خدمات به هموطنان می پردازند.

 

همچنین با توجه به لزوم ارایه خدمات تعمیرگاهی به مشتریان در برخی از مسیرهای پرتردد همچون اتوبان قم، فیروزکوه، چالوس، و هراز پایگاه های امدادی صحرائی به صورت شبانه روزی ایجاد شده که نیروهای مجرب تعمیرگاه های مجاز ایران خودرو با قطعات مناسب آماده خدمات رسانی به امدادخواهان هستند.

این گزارش می افزاید، برای پایش وضعیت امدادرسانی، واحدهای نظارتی شرکت ایساکو به طور محسوس و نامحسوس بر کیفیت خدمات نمایندگی های طرح امداد نوروزی نظارت خواهند داشت. به هموطنان نیز توصیه می شود در ایام نوروز، با تماس با شماره ۰۹۶۴۴۰ خدمات را از نمایندگی های مجاز و اکیپ های امدادی ایران خودرو دریافت کنند.

 

لیست نمایندگی ها و فروشگاه های ایساکو در پایگاه اینترنتی این شرکت و ربات تلگرامirankhodro_report اعلام شده است. برگزاری مسابقه عکاسی برای دارندگان محصولات ایران خودرو نیز از دیگر برنامه های ایساکو در طرح امداد نوروزی امسال است که مالکان می توانند از طریق کانال ربات تلگرام به آدرس irankhodro_report در جشنواره عکاسی با عنوان «نوروز، سفر و ایران خودرو» شرکت کنند.

 

گفتنی است،‌هم زمان با مراسم آغاز اجرای طرح امدادی در تهران، در سایر شهرها از جمله مشهد،‌ رشت، همدان و اصفهان نیز به صورت نمایدین مراسم ورود ناوگان امداد و افتتاح جشنواره نوروزی ایران خودرو برگزار شده است.

منبع : ایران خودرو

معرفی کاملی از پژو ۲۰۶ SD

دیگر آن قدری زمان گذشته است که کم و بیش همه خودروی «پژو ۲۰۶ SD» را در خیابان ها و کوچه ها  نظاره کرده باشند .

همان طور که خودتان مشاهده نموده اید این خودرو همان خودروی «پژو ۲۰۶» است که تنها یک صندوق  عقب به آن اضافه شده است .

اضافه شدن صندوق به خودروی «پژو ۲۰۶» یک مزیت بزرگ برای این خودرو به حساب می آید چراکه این  خودرو را تبدیل به یک خودروی خانواگی کرده است و همچنین آن را جادارتر کرده است .

خودروی «پژو ۲۰۶» در ابتدا و با آن ظاهر اولیه اش مورد پسند جوانان بوده است و بیشتر قشر جوان بودند  که به سمت این خودرو کشیده می شدند ولی با اضافه شدن صندوق به قسمت پشت این خودرو آن را تبدیل به خودرویی کرده است که خانواده ها هم نیز به سوی آن کشیده می شوند .

آپشن های خودروی «پژو ۲۰۶ SD» به شرح ذیل هستند :

امکانات رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )۲ عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , EBA
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور ، سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمک هدیرولیکی
نوع غربیلکسه شاخه اسپرت با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریرادیو پخش CD به همراه پخش MP3 و کنترل از پشت فرمان
سیستمهای مولتی مدیادماسنج و ساعت دیجیتال روی داشبورد
سیستم صندلیهای جلوتنظیم دستی ، پشت سریهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقبدارای ۳ عدد پشت سری قابل تنظیم
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی و گرمکن
سیستم شیشه هاشیشه بالابر جلو و عقب برقی
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلودارای مه شکن و قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالسنسور اکسیژن ، کنترل بخار بنزین
سیستم های کمک رانندگی
منبع : پژو 206