دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

اخباری از سراتو آپشنال | CERATO OPTIONAL

در این مقاله سعی شده است تا خودروی «سراتو آپشنال» را برای کسانی که جویای دانستن خصوصیات این خودرو هستند بازگو کنیم . پس اگر شما هم به دنبال دانستن ویژگی های این خودرو هستید این مقاله را از دست ندهید .

معاون فنی مهندسی کمپانی «سایپا» بیان نمود : شرکت خودروسازی «سایپا» در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ شروع به تولید نمودن خودروهای «کیا سراتو» همراه با آپشن های جدیدش به صورت انبوه نموده است .

شرکت خودروسازی «سایپا» بیان کرده است آپشن هایی که بر روی خودروی «سراتو آپشنال» نصب گردیده است بر اساس نظرسنجی هایی بوده است که از مشتریان به عمل آمده است .

«سراتو آپشنال» همان «سراتو TD» نسل اول است که از سال ۲۰۱۳ (یکسال پس از توقف تولیدش!) روی خط تولید «سایپا» رفت. ولی حالا که ۳ سال از تولید این کره‌ای می‌گذرد ظاهرا «کیا» رضایت داده است تا «سایپا» آپشن‌های جدیدش را روی این خودرو نصب کند.

البته سایپا هنوز تصمیمی به توقف عرضه سراتو معمولی ندارد و همه چیز به واکنش بازار در سال آینده بستگی دارد. هم‌اکنون ۸۰% ظرفیت تولید سراتو برای مدل اتوماتیک آن است. اما به سراتو آپشنال برگردیم؛ این خودرو، که احتمالا اواخر بهار ۹۶ به دست مشتریان می‌رسد، دارای ۸ ویژگی جدید است؛ ویژگی‌هایی که بنابه گفته سایپا با تایید و زیرنظر مستقیم کیاموتورز روی سراتو نصب شده‌اند:

سانروف

سنسور عقب

دوربین عقب

ورود بدون کلید

صفحه کیلومتر جدید

سیستم مولتی مدیا با نویگیشن

روکش چرم جدید صندلی‌ها

پدال شیفتر (تعویض دنده از پشت فرمان)

مراسم رسمی آغاز تولید سراتو آپشنال در سایپا برگزار شد. رضا تقی‌زاده، معاون فروش سایپا، در جریان این مراسم قیمت قطعی سراتو آپشنال اتومات را ۹۸٫۹ میلیون تومان اعلام کرد. طبق گفته‌های آقای تقی‌زاده، حدود ۱۴ میلیون تومان آپشن جدید روی سراتو آپشنال اتومات قرار گرفته که یعنی باید این خودرو با قیمت تمام شده ۱۰۴ میلیون تومان فروخته می‌شد اما ظاهرا با موافقت مدیرعامل سایپا، قیمت خودرو ۵ میلیون تومان کاهش یافته است. البته این احتمال هم وجود دارد که سال آینده سراتو آپشنال با قیمت واقعی‌اش فروخته شود.

همچنین طبق گفته‌های تقی‌زاده، تولید کیا سراتو TD بیش از ۱۴ هزار دستگاه بوده درحالیکه آمار واردات آن تنها ۹۰۰۰ دستگاه است؛ موضوعی که  نشان‌دهنده تولید موفق سراتو در ایران است.

منبع : سراتو کیا 

معرفی کاملی از پژو پارس ال ایکس | (PEUGEOT PARS LX (TU5

یکی دیگر از انواع خودروهای «پژو پارس» نسخه «پژو پارس LX» همراه با پیشرانه تی یو فایو است .

تاریخ عرضه خودروی «پژو پارس LX» در نسخه TU5 از سال ۹۰ شروع شده است و کماکان نیز در حال تولید شدن هست .

پلاک این اتومبیل بر روی صندوق عقب این خودرو نصب گردیده است برعکس خودروهای «پژو ۴۰۵» و «پژو ۴۰۶» که پلاکشان بر روی سپر عقب نصب شده است .

ولی به صورت کلی در خصوص طراحی ظاهری خودروی «پژو پارس ال ایکس» TU5 باید بگوییم که ویژگی هایی از طراحی خودروی «پژو ۴۰۶» را بر روی شاسی خودروی «پژو ۴۰۵» پیاده کرده اند .

با نگاه کردن در خودروی «پژو پارس ال ایکس» TU5 مواردی را مشاهده می نماییم که ما را به یاد خودروی «پژو ۴۰۵» می اندازد . مواردی مانند :

طرح جدی و با‌صلابت مجموعه چراغ‌های گربه‌ای جلو و جلوپنجره شیر نشان و همینطور طرح ورودی هوا و مه‌شکن‌های روی سپر جلو، ضربه‌گیر‌های مشکی رنگ شامل یک نوار کرومی (که «ایران خودرو» تا به حال علاقه‌ای برای استفاده از نمونه‌های همرنگ بدنه در نمونه‌های مجهزتر «پارس» مانند  «ELX‌»  از خود نشان نداده است) در کنار طرح دوست‌داشتنی نمای عقب .

خطوط به‌کار رفته در نمای جانبی و عدم مشاهده خطوط برآمده و برجسته در این نما و همینطور ضربه‌گیرها یا زه‌های جانبی که در بالا به آنها اشاره شد باعث می‌شوند تا پارس کهنگی و قدمت طرح خود را فریاد بزند. با اینکه ۱۶ سال از عمر پارس می‌گذرد اما تنها تغییر قابل توجه در نمای ظاهری آن در این سال‌ها طرح جدید آینه‌های بغل (مجز به راهنما)است که از سال ۸۹ و تحت لوای مدل سال به آن اضافه شده است.

البته ظاهرا برنامه‌ای برای فیس‌لیفت پارس در جریان بوده که نهایی نشده است و به جای آن طرح در نظر گرفته شده، برای نمای جلویی وانت آریسان مورد استفاده قرار گرفته است! انتظار می‌رفت کارخانه سازنده در این سال‌ها از تغییرات حداقلی مانند بازنگری در گرافیک چراغ‌های عقب یا طرح جدید قالپاق‌ها(برای تیپ معمولی پارس)دریغ نمی‌کرد.

نسخه‌های LX‌ و ELX پارس‌، برخلاف نسخه معمولی‌، از آنتن اکتیو بهره می‌برند. خودروی مورد آزمایش ما از رینگ‌های ۱۰ پره بهره می‌برد اما استفاده از رینگ‌های ۱۲ پره(موسوم به صلیبی)و نمونه ۵ پره دوبل نیز در پارس LX مشاهده شده است.

منبع : پژو پارس

معرفی کاملی از پژو پارس ال ایکس | (PEUGEOT PARS LX (TU5

یکی دیگر از انواع خودروهای «پژو پارس» نسخه «پژو پارس LX» همراه با پیشرانه تی یو فایو است .

تاریخ عرضه خودروی «پژو پارس LX» در نسخه TU5 از سال ۹۰ شروع شده است و کماکان نیز در حال تولید شدن هست .

پلاک این اتومبیل بر روی صندوق عقب این خودرو نصب گردیده است برعکس خودروهای «پژو ۴۰۵» و «پژو ۴۰۶» که پلاکشان بر روی سپر عقب نصب شده است .

ولی به صورت کلی در خصوص طراحی ظاهری خودروی «پژو پارس ال ایکس» TU5 باید بگوییم که ویژگی هایی از طراحی خودروی «پژو ۴۰۶» را بر روی شاسی خودروی «پژو ۴۰۵» پیاده کرده اند .

با نگاه کردن در خودروی «پژو پارس ال ایکس» TU5 مواردی را مشاهده می نماییم که ما را به یاد خودروی «پژو ۴۰۵» می اندازد . مواردی مانند :

طرح جدی و با‌صلابت مجموعه چراغ‌های گربه‌ای جلو و جلوپنجره شیر نشان و همینطور طرح ورودی هوا و مه‌شکن‌های روی سپر جلو، ضربه‌گیر‌های مشکی رنگ شامل یک نوار کرومی (که «ایران خودرو» تا به حال علاقه‌ای برای استفاده از نمونه‌های همرنگ بدنه در نمونه‌های مجهزتر «پارس» مانند  «ELX‌»  از خود نشان نداده است) در کنار طرح دوست‌داشتنی نمای عقب .

خطوط به‌کار رفته در نمای جانبی و عدم مشاهده خطوط برآمده و برجسته در این نما و همینطور ضربه‌گیرها یا زه‌های جانبی که در بالا به آنها اشاره شد باعث می‌شوند تا پارس کهنگی و قدمت طرح خود را فریاد بزند. با اینکه ۱۶ سال از عمر پارس می‌گذرد اما تنها تغییر قابل توجه در نمای ظاهری آن در این سال‌ها طرح جدید آینه‌های بغل (مجز به راهنما)است که از سال ۸۹ و تحت لوای مدل سال به آن اضافه شده است.

البته ظاهرا برنامه‌ای برای فیس‌لیفت پارس در جریان بوده که نهایی نشده است و به جای آن طرح در نظر گرفته شده، برای نمای جلویی وانت آریسان مورد استفاده قرار گرفته است! انتظار می‌رفت کارخانه سازنده در این سال‌ها از تغییرات حداقلی مانند بازنگری در گرافیک چراغ‌های عقب یا طرح جدید قالپاق‌ها(برای تیپ معمولی پارس)دریغ نمی‌کرد.

نسخه‌های LX‌ و ELX پارس‌، برخلاف نسخه معمولی‌، از آنتن اکتیو بهره می‌برند. خودروی مورد آزمایش ما از رینگ‌های ۱۰ پره بهره می‌برد اما استفاده از رینگ‌های ۱۲ پره(موسوم به صلیبی)و نمونه ۵ پره دوبل نیز در پارس LX مشاهده شده است.

منبع : پژو پارس

بازدید رایگان از خودروهای جک توسط کرمان خودرو

کمپانی بزرگ اتومبیل سازی «کرمان خودرو» طرح جدیدی را در این چند ماه اخیر آغاز کرده است . «کرمان خودرو» طرح بازدید از خودروهای خانواده «جک» آن هم به صورت رایگان را شروع کرده است.

بنا بر گزارش پردیس خودرو :

طرح مذکور که در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ آغاز شده است بدین گونه هست که همه افرادی که یکی از خودروهای «جک» را دارا هستند می توانند به نمایندگی های کمپانی اتومبیل سازی «کرمان خودرو» رفته و روغن و فیلتر هوا به صورت رایگان دریافت نمایند و به علاوه هیچ گونه اجرتی هم پرداخت نکنند .

به انضمام مسائلی که در بالا بیان شد دارندگان اتومبیل های «جک» می توانند به صورت رایگان از عملکرد موتور بازدید به عمل آورند .

بر این اساس دارندگان خودروهای «JAC» مدل های «S5» دنده ای و اتوماتیک، «J5» دنده ای و اتوماتیک، «J3» سدان و «J3» هاچ بک می توانند از خدمات رایگان ارائه شده در این طرح تا تاریخ ۷ بهمن ماه امسال استفاده کنند.

برای دریافت اطلاعات مربوط به نمایندگی های ارائه دهنده خدمات به این خودروها می توانید به سایت کرمان موتور مراجعه بفرمایید.

 

گروه صنعتی کرمان موتور یک شرکت خودروسازی ایرانی است که در دی ماه ۱۳۶۹ با نام صنایع خودروسازی کرمان برای واردات مدل‌های مختلف خودروهای دوو تأسیس شد و از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد.

مدیرعامل این شرکت از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ ابوالفضل سجادی بود.

کرمان خودرو در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ با واردات و مونتاژ خودروهای شرکت کره‌ای دوو به سود کلانی رسید، اما در سال ۱۳۸۱۱ پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری «جنرال موتورز دوو» با کرمان خودرو به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این شرکت با ایجاد سه شرکت دیگر راین خودرو، بم خودرو و مدیران خودرو، در پی مونتاژ و واردات خودروهای شرکت آلمانی فولکس واگن، شرکت کره‌ایهیوندای و خودروهای ارزان قیمت چینی شرکت لیفان برآمد. بحران‌های مالی کرمان خودرو همانند دیگر شرکت‌های خودروسازی ایرانی موجب شد تا در ۱۳۸۳ مبلغ ۹۲٫۰۶۶۶ میلیون دلار ازحساب ذخیره ارزی به این شرکت پرداخت شود.

حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین و نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان است و چهار درصد سهام این شرکت از بدو تأسیس به گروهی از مدیران فنی تعلق داشته است. شرکت خودرو سازی کارمانیا زیر مجموعه شرکت کرمان موتور است که محصولات Bydd چین را در ایران به فروش می رساند.

منبع : کرمان خودرو

اخباری از خودروی جدید ام وی ام : MVM X22

بنا بر گزارش ارائه شده توسط کاراپ :

خودروی «ام وی ام X22» یک محصول جدید از کمپانی خودروسازی «مدیران خودرو» است .

این خودروی مذکور اتومبیلی زیبا و دوست داشتنی است و در عین حال زیبایی که دارد مصرف سوخت پایینی هم دارد .

خودروی «ام وی ام ایکس 22» علاوه بر زیبایی و مصرف سوخت پایین دارای شتاب بالایی هم هست .

برای اتومبیل «MVM X22» محصول کمپانی «مدیران خودرو» لیستی از امکانات و تجهیزات رفاهی را آورده اند که به شرح ذیل است :

کنترل مصرف سوخت ECO فقط در نوع اتومات است، ویژگی مهم آن داشتن کروز کنترل روی فرمان، صندلی 6 جهت – برقی نیست، LCD 88 اینچی لمسی، سنسور پارک، طراحی داخلی مشکی و نارنجی و سانروف از آپشنهای مهم این محصول جدید (ام وی ام) بود که میتوان آن را نام برد.

قیمت ام وی ام X22 اتومات: بین 64 تا 66میلیون تومان و قیمت ام وی ام ایکس 22 دنده ای: بین 56 تا 58 میلیون تومان است.

از دیگر مشخصات این خودور جدید میتوان از موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ گفت، که در نهایت این توان را از 105 اسب بخار خود می گیرد. حجم موتور 1.5 لیتر و مصرف ترکیبی آن در گیربکس اتومات: 6.1 و در گیربکس دستی: 5.9 است که خیلی به صرفه است. سیستم ایمنی مجهز به: ABS-EBD ترمز دیسکی چهار چرخ، ایربگ فقط برای سرنشین جلو.

 منبع : ام وی ام