نام دیگر «ام وی ام 315» «چری فالوین» می باشد .
در سال 2010 میلادی و در ماه آوریل بود که خودروی «ام وی ام 315 » برای اولین بار به بازار خودرو معرفی گردید .
زمانی که «کمپانی چری» این اتومبیل را معرفی نمود در واقع نشان داد که سعی دارد در بحث طراحی خودرو پیشرفت کند و در این بین تلاش خود را هم به کار گرفته است و موفق شده است اتومبیل« ام وی ام 315»را تولید نماید .
«کمپانی چری» تا قبل از عرضه خودروی «ام وی ام 315» خودروهایی را تولید و عرضه می کرد که زیبا نبودند و چهره هایی نامانوس داشتند .
در سال 2012 میلادی، این خودرو دگرباره دستخوش تغییر شد و یک عمل فیس لیفت ماژور بر روی بدنه و نیز کابین آن صورت گرفت که تا اندازه بسیاری آن را نسبت به نمونه اولیهاش متحول نمود، علاوه بر این، گیربکس و سیستم صفحه کلاچ آن نیز بازبینی و اصلاح گردید، معضلی که پیش از آن، از عوارض شایع و رایج در این خودرو بود و حتی بر بازار فروش آن نیز تأثیر نهاد.
خودرویی که در اختیارمان قرار داشت نمونه هاچ بک ام وی ام 315 و با پوشش نوکمدادی زیبایی بود. ابتدا سیمای خارجی این خودرو را بررسی نمودیم. بیشک فیس لیفت این مدل را میتوان گامی بزرگ برای چنین سازنده نوبنیادی دانست؛ نمای جلوی آن بهتمامی تغییر یافته و با چراغهایی که چشمان عقاب را تداعی میکند و نیز سپرها و جلوپنجره ای اسپرتی، بیشازپیش بهبود یافته است و علاوه بر آن، از تناسب ابعادی درخوری هم برخوردار است. بخش پشتی آن نیز چندان متحول نشده و تنها به تعویض فرم چراغها و باز طراحی سپر عقب اکتفا گردیده است، که آن هم به خوبی صورت پذیرفته و جلوه بصری بهتری را به این خودرو بخشیده است. در کل طراحی این مدل را میتوان متناسب، جذاب و عامهپسند دانست و شاید کمتر خودرویی را در این رنج قیمتی بیابید که طرحش چنین مدرن و دلنشین باشد. از دگرسوی، چنانچه نشان جلویی این خودرو را از پیشانی آن برداریم، ناخودآگاه خودروهای روز اروپایی و ژاپنی را به ذهن مان تداعی مینماید و میتوان رگههایی از طراحی اپل آسترا و MG3 و یا حتی هوندا فیت را در آن پیدا نمود. شاید این امر از آنجا ناشی میگردد که چری تیمی قوی از طراحان باسابقه برندهای نامدار اروپایی و آمریکایی را زیر سقف خود جمع نموده که پیامدش نیز تزریق روحی تازه بر پیکره خودروهای این برند بوده است. به نظر میرسد که از چند سال پیش بدین سوی، بیشتر سازندگان چینی، مقوله طراحی خودرو را بسیار جدیتر گرفتهاند و قصد به چالش کشیدن بزرگان را دارند، علیالخصوص کره ایها و ژاپنیها.
منبع : ام وی ام
در آستانه نمایشگاه خودروی اصفهان بود که کمپانی بزرگ «کرمان موتور» برای سال 94 شرایط فروش آخرین خودرویش را اعلام نمود .
در حال حاضر خودروی «لیفان 820» که یک خودروی سدان در اندازه متوسط است لوکس ترین خودرو در میان محصولات «لیفان» می باشد .
حال این خودروی لوکس با قیمتی معادل 82.000.000 تومان آماده جنگیدن با رقبایی مانند :
«رنو فلوئنس» و «بسترن بی 50» و «کیا سراتوی» «سایپا» می باشد .
«لیفان 820 » در بازاری که از خودروهای دست دوم مملو است به عنوان نمونه ای صفر کیلومتر با قدرت 160 اسب بخار می تواند گزینه ای نسبتا متفاوت و جالب توجه باشد.
کرمان موتور برای سری اول ثبت نام لیفان 820، تخفیف 2.1 میلیون تومانی را در نظر گرفته و این خودروها را با سود مشارکت 22 و سود انصراف 18 درصد برای موعد تحویل تیتر و خرداد ماه آینده عرضه می کند.
فروش لیفان 820 از 28 بهمن ماه در نمایندگی های کرمان موتور انجام می شود.
گروه لیفان (به انگلیسی: Lifan Group) یک شرکت خودروسازی چینی است که تولید نخستین محصولات خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز نمود.
محصولات این گروه شامل سدانهای کوچک، ونهای کوچک و خودروهای هاج بک است.
این شرکت در سال ۲۰۰۹ در رتبه ۸۸ شرکتهای چینی قرار داشت و دارای ۱۳۶۵۳ پرسنل است.
لایفن (Lifan) گرچه در بیرون از مرزها سواریهای کوچک میفروشد، اما در داخل چین تولیداتی همچون دوچرخه، کفش ورزشی و مشروبات الکلی دارد.
در ایران مدلهای لیفان ۶۲۰ و لیفان ۵۲۰(توقف تولید) و لیفان ایکس۶۰ و لیفان x50 و لیفان 820(به عنوان سدان مجلل) این شرکت توسط شرکت کرمان خودروعرضه میگردد. فروش خودروهای این شرکت در سال ۲۰۰۹، ۴۳۰۰۰۰ دستگاه بود اما لیفان در رتبه سوم صادر کنندگان خودرو چین قرار دارد.
منبع : لیفان
در سایت تولید کننده خودروی «تندر ۹۰» اتوماتیک اعلام شده است که بالاترین سرعت این خودرو ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می باشد .
در کل اگر بخواهیم از میزان سرعت خودروهای «تندر۹۰» اتوماتیک و «رنو ساندرو» بحث نماییم در یک نگاه اول به این دو خودرو در میابیم که این خودرو ها برای شرکت کردن در مسابقات رالی ساخته نشدند .
سرعت صفر تا ۱۰۰ خودروی «تندر ۹۰ » اتوماتیک در ۱۱٫۷ ثانیه صورت می پذیرد .
در خصوص اتومبیل «رنو ساندرو » اتوماتیک هم باید بگوییم که این خودرو هم مانند «تندر۹۰ اتوماتیک» گزینه ای مناسب برای کسانی که خواهان سرعت رفتن می باشد نیست .
بیشتر خودرویی برای راننده های با حوصله مناسب به نظر می رسد. با این تفاوت که چسباندن پدال گاز تا انتها، نهایتا سرعت را به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. پر کردن صفر تا صد این خودرو ۱۱٫۵ ثانیه زمان می برد.
آنچه در زیر پنهان است، مقایسه توانایی موتور
ساندرو اتومات از گیربکس چهار سرعته بهره می برد و به موتور خطی از نوع K4MC6 مجهز است. موتور این خودرو چهار سیلندر است و ۱۶ سوپاپ دارد. حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی قید شده که طبق رسم بازار با کمی ارفاق باید همان ۱۶۰۰ سی سی در نظر گرفته شود. تا یادمان نرفته بگوییم این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۴ را گرفته و حداکثر قدرت موتورش برابر است با ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه.
حالا بیایید نگاهی به زیر در موتور تندر ۹۰ بیندازیم. آنجا که موتور مشابه K4M با حجم ۱۶۰۰ سی سی آرام گرفته است. برای اینکه خیال تان را راحت کنیم باید از همین حالا بدانید حداکثر قدرت این موتور به ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه می رسد و اینجا هم با استاندارد آلایندگی یورو ۴ روبرو هستیم. جعبه دنده ها هم مشترک هستند. در تندر ۹۰ اتومات با همین مشخصات روبرو هستیم؛ ترمزهای ABS و EBD (چهار کاناله) شامل ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری و ترمز عقب کاسه ای. فرمان هم از نوع هیدرولیکی است. واقعا مقایسه کسالت آوری شده است.
مصرف سوخت
نمی توانید دل به دریا بزنید و بدون توجه به ظرفیت باک و مصرف سوخت، سوار هر خودرویی شوید. در سایت ایران خودرو تندر ۹۰ اتومات در هر ۱۰۰ کیلومتر فضای شهری، حدود ۱۱٫۱ لیتر سوخت مصرف می کند. اگر با همین خودرو به خارج شهر بروید، مصرف تان در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به ۶٫۶ لیتر می رسد اما مهم مصرف سوخت در سیکل ترکیبی است که برای تندر ۹۰ اتوماتیک خود کارخانه سازنده روی عدد ۸٫۳ لیتر تاکید دارد. حساب و کتابش را بگذارید برای بعد، حجم باک این خودرو ۵۰ لیتر است که یعنی برای هر بار پر کردن باک آن باید یک تراول ۵۰ هزار تومانی خرج کنید.
حالا به سراغ ساندروی دنده اتومات برویم که سایپا ترجیح داده در بخش مصرف سوخت تنها به سیکل ترکیبی اشاره کند. آنها می گویند دنده اتومات جدیدشان در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی ۸٫۳ لیتر سوخت مصرف می کند. جالب بود، نه؟ دقیقا همان چیزی که برای تندر ۹۰ اتومات وجود دارد. خبر دیگر اینکه پر کردن باک ساندرو هم ۵۰ هزار تومان خرج روی دست تان می گذارد. چه رقابت کلافه کننده ای!
منبع : پارس خودرو
طراحی داخلی «سمند سورن ELX» جدید :
در داخل خودروی «سمند سورن ای ال ایکس» جدید داشتن طراحی زیبا و جدید در قسمت هایی نظیر : داشبورد و پانل وسط و کنسول و رودری ها سبب گردیده است تا جلوه و زیبایی زیادی را از آن «سمند سورن ای ال ایکس» جدید گرداند .
در درون «سمند سورن ELX» طراحان به مسائلی از قبیل ارگونومی و هماهنگ بودن قطعه های درون خودرو و تزئینات موجود در آن توجه داشته اند.
طراحان تلاش نموده اند تا درون «سمند سورن ای ال ایکس» جدید ضمن آنکه زیبا باشد از شادابی تمام هم برخوردار باشد تا سرنشینان اتومبیل حس خوبی در تمام مدتی که درون این خودرو هستند داشته باشند .
امکانات به روز تر خودرو سورن ایی ال ایکس جدید
استفاده از تجهیزات و امکانات روز دنیا از قبیل تهویه اتوماتیک و کلیدهای کنترلی روی فرمان و آینه های برقی راهنمادار اتوماتیک تاشو برقی و سیستم صوتی پیشرفته با پاسخ گویی تلفن همراه یا هندزفری و حسگر دنده عقب و صندلی های دوحرکته برقی و موارد دیگر حس داشتن خودرویی پیشرفته و به روز را به سرنشینان خویش هدیه می کند.
امکانات ایمنی جدید سورن ایی ال ایکس جدید
سورن ایی ال ایکس جدید با بهره گیری از امکانات ایمنی مناسب از قبیل کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و ترمز ضدقفل (ABS) با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو بین چرخ ها ((EBD در کنار طراحی ساختار مقاوم شاسی در برابر ضربات موتور، ضربه گیر جانبی درها و فرمان تلسکوپی جمع شونده در هنگام تصادفات تامین کننده نهایت ایمنی برای سرنشینان خودرو خواهد بود . این خودرو از نظر تجهیزات ایمنی هم تراز خودروهای روز احساس ایمنی و اعتماد را برای ایمنی به ارمغان می آورد.
تفاوت ها و ویژگی های خاص این خودرو نسبت به سورن ایی ال ایکس کلاس 57507 به شرح روبرو است:
– غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل
– سیستم صوتی جدید یک پارچه با رمز ضد سرقت و هندزفری موبایل و خروجی ساب ووفر
– طراحی جدید و یکپارچه کنسول وسط داشبورد
– آیینه های جانبی برقی راهنمادار و تاشو اتوماتیک
– شیشه های سولار(ضد اشعه مضر خورشید)
– شیشه بالابرهای برقی هوشمند(مجهز به آنتی تریپ و پاور ویندوز)
– رینگ آلومینیمی طرح جدید(رینگ آلومینیومی15 اینچی)
– سامانه هوشمند مرکزی عیب یابی(مالتی پلکس) تنظیم برقی پشتی صندلی های جلو،بلندگوی درهای جلوتوییتردار،بلندگوهای تاقچه عقب، پشت سری های جلوبا تنظیم ارتفاع و زاویه،چراغ مه شکن جلو و عقب،چراغ نقشه خوانی جلو،جای موبایل برای سرنشینان جلو، قفل مرکزی با کنترل از راه دور
– کمربند پیش کشنده سه نقطه جلو با تنظیم ارتفاع ، گرمکن شیشه عقب،سپر،زه و دستگیره ها هم رنگ بدنه،فرمان هیدرولیک،قفل مرکزی و تنظیم نورچراغ های جلو از داخل اتاق،چراغ های جلو و عقب کریستالی،دریچه تهویه برای سرنشینان عقب،دسترسی به صندوق عقب از داخل،سیستم ضد سرقت ایموبلایزر،برف پاک کن هوشمند مطابق سرعت،روشنایی موقت در محیط های تاریک،آنتن اکتیو.
منبع : سمند
به دلیل اینکه افراد شخصی اقدام به وارد نمودن اتومبیل های «هیوندای » و «کیا» کرده اند بازارهای خودروی کشورمان پر شده است از انواع مختلف و گوناگون این خودروها با امکانات متفاوت دلیل این امر هم این می باشد که سلایق هر یک از اشخاص با دیگری متفاوت است .
می توانیم به راحتی بگوییم که در خیابان هایمان دو «توسان» و یا دو «اسپورتیج» که از بعد امکاناتی به خوبی شبیه به هم باشند به سختی می توان پیدا کرد .
هر کدام هم برای خود تیپ و اسمی روی خودروی خود گذاشته و آن را فولِ فول نامیده اند!
شاید برای اینکه متوجه شوید خودرویی که قصد خرید آن را دارید از تمامی امکانات قابل نصب بهره مند است یا نه، باید مطالعات و تجربیات زیادی داشته باشید و برای خود در این زمینه حرفه ای شوید.
اما در کل و با یک نگاه کلی به لیست امکانات قابل نصب روی هر خودرو می توانید متوجه شوید که در اکثر موارد هر دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما بعضی از تجهیزات روی «توسان» قابل نصب نیست و از این حیث« اسپورتیج» برتری نسبی به «توسان »دارد (البته ممکن است از زمان نگارش این مقاله تا زمان انتشار آن که تنها چند روز است همان امکانات نیز قابل نصب شوند و در نمایشگاه های کشور قابل دسترس!). مثلاً روی کیا اسپورتیج سنسور جلو نصب می شود اما توسان در هیچ یک از مدل ها سنسور جلو ندارد. و یا در اسپورتیج آنتن کوسه ای و ساب ووفر وجود دارد ولی روی توسان نمی توانید این دو را داشته باشید. مجدد متذکر می شوم که احتمالاً در همین لحظه بسیاری می گویند که فلان توسان در فلان جا این آپشن را هم دارد که باید گفت “بله درست می فرمایید” و همانطورکه ذکر شد روی تمامی مدل های هیوندای و کیا انواع و اقسام امکانات نصب می شوند.
ولی در یک صحبت کلی، هر دو خودرو از نظر سطح تجهیزات در بهترین شرایط در کلاس خود هستند و اگر برای شما تجهیزات نصب شده یکی از فاکتورهای خرید است، مطمئن باشید که هیچ کدام شما را مایوس نخواهد کرد.
چه پیشرانه ای روی این دو کره ای نصب شده؟