بنابر گزارش ارایه شده توسط 9 صبح :
طبق گفته های مدیر عامل سایپا مبلغی که سرمایه گذاری شد تا قرار داد بین سایپا و سیتروئن شروع به کار کنند مبلغ 300 میلیون یورو می باشد
وی بیان نمود که اتوموبیل های تیبا 2 و همچنین پراید در 5 سال آتی کنار می روند و به جای آن ها اتوموبیل های محصول مشترک سایپا و سیتروئن جایگزین آن می گردد
مهدی جمالی در مراسم امضای قرارداد مشترک شرکت سایپا و سیتروئن درباره این قرارداد اظهار کرد: پس از یک سال مذاکره بین دو شرکت امروز آخرین مذاکرات انجام و قرار شد شرکت مشترکی با سرمایه 50-50 ایجاد کنیم. بر این اساس 50 درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به قیمت کارشناسی شده رسمی کشور برای این قرارداد مورد استفاده قرار میگیرد و به همین میزان نیز طرف مقابل متعهد است که آورده وارد ایران کند.
مدیرعامل سایپا با بیان این که در این همکاری هیات مدیره مشترکی متشکل از 3 فرد ایرانی و 3 نفر از شرکت سیتروئن تشکیل میشود، ادامه داد: در این قرارداد زنجیره ارزش از قطعهسازی تا فروش مدلسازی شده است که بر اساس آن انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعهسازی و صادرات پیشبینی شده است.
به گفته جمالی شرایط قرارداد باید برد، برد باشد و شرکت سیتروئن نیز در طی مذاکرات این موضوع را پذیرفته است.
وی با بیان این که بر اساس طرح اقتصادی پیشبینی شده اولین محصول مشترک این همکاری تا پایان سال 2017 روانه بازار خواهد شد، گفت: حجم سرمایهگذاری اولیه برای ایجاد شرکت مشترک 300 میلیون یورو است که به تدریج با پیشرفت همکاری قاعدتاً سرمایه نیز افزایش پیدا میکند.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: قرار ما این است که محصولاتی که تولید و عرضه میشود، آخرین محصولات تولیدی شرکت سیتروئن باشد و خودروهایی نیز برای ایران تولید شده و در این شبکه عرضه میشود که هنوز طرح آن نهایی نشده است.
جمالی با بیان این که برای شروع کار، محصولات تولیدی باید تا 40 درصد داخلی باشند، اظهار کرد: پس از سه سال باید میزان تولید داخل در محصولات را به 70 درصد برسانیم که برای این موضوع با مرکز تحقیقات و قطعهسازی نیز هماهنگ هستیم و تولید قطعات در قالب استانداردهای شرکت سیتروئن انجام میشود.
وی در پاسخ به این سوال که تولید محصولات فعلی سایپای کاشان ادامه خواهد داشت یا خیر خاطرنشان کرد: تولید محصولات فعلی این شرکت تا 5 سال ادامه دارد و به تدریج و همزمان با ورود خودروهای تولیدی مشترک از چرخه خارج میشوند که این خودروها «تیبا2» و «پراید» هستند.
مدیرعامل سایپا همچنین از انجام مذاکرات با شرکتهای رنو، نیسان و کیا خبر داد و گفت: کار مشترکی که با این سه شرکت انجام میدادیم قابل ارتقا است و شرایط پس از برجام به گونهای شده که بسیاری از طرفهای خارجی آماده مذاکره با ما هستند و باید از این شرایط استفاده کنیم.
جمالی گروه خودروسازی سایپا را بزرگترین خودروسازی خاورمیانه عنوان کرد و گفت: ما فرصتهای خود را میشناسیم و طرف خارجی هم متوجه است که در شرایط جدید به راحتی میتواند از ظرفیتهای موجود در ایران استفاده کند.
وی با بیان این که مذاکرات با شرکت رنو شرایط خوبی دارد تصریح کرد: مذاکراتی با شرکتکیا نیز اخیراً شروع شده که در سفری که تا چند هفته آینده به کره جنوبی خواهم داشت این مذاکرات دنبال میشود.
همچنین در این مراسم ژان کریستف کومار، عضو هیات مدیره شرکت سیتروئن با اشاره به سابقهی طولانی همکاری دو شرکت فضای مذاکرات را بسیار سازنده خواند و گفت: مذاکرات با سهولت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شد که امیدواریم موجب گستردگی همکاریها شود.
وی همچنین بر تعهد شرکت سیتروئن برای انجام وظایفی که در قرارداد برای آنها پیشبینی شده است تأکید کرد.
منبع : تیبا
کمپانی کیا بیان می کند که اتوموبیل سراتو سدان کیا ۲۰۱۵ اش یک سری تغییرات در طراحی اش را تجربه نموده است و با رو نمایی از این خودرو موفق شده است که پنج ستاره ایمنی را کسب نماید
این اتوموبیل ستاره های ایمنی اش را از تست های که سازمان ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراه های امریکا گرفته است کسب نموده است
این در حالی می باشد که این خودرو در سال قبلش فقط ۴ ستاره را در همین آزمون کسب کرده بود
مهمترین تغییرات کیا سراتو سدان مدل ۲۰۱۵ شامل ستونهای مستحکمتر در جلو و ارتفاع پایینتر لبه زیرین پنجرههای کناری بوده که باعث شده تا رتبه این خودرو در آزمون تصادف بهبود یابد. رتبهبندی NHTSA برای سراتو سدان قبلی مجموع سه ستاره برای تست تصادف از جلو، پنج ستاره در تست تصادف جانبی و چهار ستاره برای تست غلتیدن خودرو بوده است.
بهینهسازیهای انجام شده در کیا سراتو مدل ۲۰۱۵ منجر به چهار ستاره در تست تصادف از جلو شده و در همین حال، امتیاز تست تصادف دیگر تغییری نکرده است. همین موضوع کافی است تا امتیاز کلی این مدل را به پنج ستاره برساند.
از سایر جهات، کیا سراتو ۲۰۱۵ همان مدل ۲۰۱۴ باقی مانده است؛ همان مدلی که ارتقای بسیار خوبی نسبت به خودروی کامپکت معرفی شده اولیه پیدا کرده بود. مشتریان کیا سراتو، میتوانند مدل پایه سراتو را با یک موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر انتخاب کنند که ۱۴۸ اسببخار قدرت و ۱۷۷/۶ نیوتنمتر گشتاور دارد.
در همین حال، مشتریانی که بخواهند اندکی هوش بیشتر به خرج دهند، میتوانند از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده کنند که ۱۷۴ اسببخار قدرت دارد و گشتاورش نیز برابر ۲۰۸/۸ نیوتنمتر است و در سراتو EX عرضه میشود. موتور پایه این خودرو همراه با گیربکس ۶ دنده دستی یا ۶ دنده اتوماتیک ارائه میشود.
این در حالی است که موتورهای ۲ لیتری فقط با گیربکس اتوماتیک همراه خواهند بود. کیا سراتو مدل ۲۰۱۵ دارای قیمت اولیهای برابر ۱۶۶۹۰ دلار خواهد بود که شامل هزینه تحویل نیز میشود.
استانداردهای ایمنی رفتهرفته سختگیرانهتر میشوند و کمپانیهای خودرو را مجبور میکنند که در جهت ایمنی بیشتر گام بردارند. در حال حاضر میبینیم که خودروسازان به نیاز به سیستم کنترل پایداری به صورت استاندارد پاسخ دادهاند و همینطور تعداد کیسههای هوا را افزایش داده و از سیستمهای هشدار مبتنی بر رادار یا لیزر استفاده میکنند.
در همین حال، همه کمپانیها برای اجرای داشتن تکنولوژی دوربین نمای عقب که تا سال ۲۰۱۸ برای همه خودروها الزامی شده است، آماده میشوند. گام بعدی در این راستا، احتمالاً تکنولوژی ارتباط بین وسایل نقلیه (V2V) خواهد بود که NHTSA اخیراً آن را تأیید کرده و خودروسازی مانند کادیلاک نیز قرار است از ۲۰۱۷ از این تکنولوژی استفاده کند.
منبع : سراتو کیا
اگر تصمیم دارید که یکی از اتوموبیل های پژو پارس و یا دنا را انتخاب نمایید برای انتخابتان باید به سه مورد توجه نمایید و همواره در امر تصمیم گیری این سه مورد را در نظر داشته باشید
مورد اول : قیمت این دو خودرو یکی نمی باشد و در بازار بین ۷ میلیون تا ۹ میلیون فرق در بین این دو وجود دارد . حال نکته ای که در این بین وجود دارد این می باشد که دنا از پارس ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان بیشتر است و دراین راستا این را دریافته ایم که دنا این برتری را ندارد که بخواهد ۹ میلیون تومان از پارس گران تر باشد پس در همین جا به کسانی که قیمت خیلی برایشان مهم می باشد باید بگویم که پارس را انتخاب نمایند
دوم : صرفنظر از موضوع پول ، موتور پارس سال موتور طراحی پژو با ۱۸۰۰ سی سی قدرت است و اتاق سبکتری از دنا دارد . طبیعتا عملکرد موتور در شتابگیری و قدرت آن از دنا با موتور ۱۷۰۰ سی سی تقریبا بی شناسنامه ! بهتر خواهد بود . پس به لحاظ فنی هم پارس سال از دنا بهتر است .
سوم : آپشنهای دنا امروزی تر است ، طراحی داشبورد آن بسیار زیباست، مانیتور لمسی ، دستگیره های کروم و صندلی های برقی و چراغهای ال ای دی بر جذابیت آن افزوده . در واقع دنا مثلا لاکچری سمند خودمان است . امتیاز دیگر آن این است که جادار تر است وبرای مسافرتهای برون شهری ازپارس سال ایمن تر و راحت تر است .
نهایتا انتخاب شما بستگی به مقدار پولی که میخواهید خرج کنید ، تعداد اعضای خانواده و نوع جایجایی شما دارد . اگر پر جمعیت هستید و مسافرت برون شهری زیادی دارید ، دنا انتخاب بهتری است .
اما اگر کم جمعیتید ، ماشین بیشتر برای استفاده در داخل شهر و نهایتا سالی یکی دو بار مسافرت است و از جدابیتهای دنا که پیشتر گفته شد و البته خیلی زود هم عادی می شوند می توانید صرفنظر کنید ، در خرید پارس سال شک نکنید .
کد کلاس(های) خودرو | ۲۸۷۰۵-۲۸۷۰۴ | |
نوع موتور | Tu5 | |
حجم موتور (cc) | ۱۵۸۷ | |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۰۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه | |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه | |
نسبت تراکم | ۱۰٫۵ | |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵ | |
سیستم انژکتوری | پاشش چند نقطه ای | |
استاندارد حد آلایندگی | کلاس ۲۸۷۰۴: یورو۳، کلاس ۲۸۷۰۵: یورو۴ | |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۸۷ | |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۴٫۲ | |
سیستم انتقال قدرت | گیربکس اتومات (AL4) بدون تیپ ترونیک | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) | ۱۱٫۲ | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) | ۶٫۳۸ | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) | ۸٫۱۵ | |
طول خودرو (mm) | ۴۴۹۸ | |
عرض خودرو(mm) | ۱۷۰۴ | |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۱۰ | |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۷۱ | |
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۲۱۵ | |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۷۰ | |
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) | ۴۷۰ | |
آخرین بروزرسانی | ۱۳۹۲/۱۱/۶ |
منبع : پژو پارس
قسمت اعظمی از مجموعه قوای محرکه خودروهایی که در داخل کشور ساخته می شوند تامین کردنشان بر عهده کمپانی قوای محرکه کرمان موتور می باشد
این کمپانی با داشتن کادر مجرب و متخصص و همچنین با اتکا به خداوند متعال و با به کار گرفتن تکنولوژی های پیشرفته و در نهایت به وسیله قیمت خیلی مناسبی که ارایه میکند هم موفق شده است رضایت مشتریان خود را به دست آورد و هم در صدد بهبود پیاپی کیفیت محصولات تولیدی اش می باشد
این شرکت بااتکاء به خداوند متعال و با تامین نیروی انسانی متخصص ، توسط روشها و تکنولوژی ویژه محصول و فرآیند ، و ارائه قیمت مناسب ضمن ایجاد رضایت برای مشتری خود درصدد بهبود مستمر کیفیت محصولات تولیدی می باشد . گسترش ساخت داخل قطعات براساس استانداردهای بین المللی و تامین قطعات فوق برای رفع نیاز تولید خودروسازان و بازار یدکی از آرمانهای این شرکت می باشد . بازده مالی حاصله از عملیات فوق و مدیریت سرمایه و استفاده از روشهای موثر در تامین منابع مالی و تلاش در جهت کاهش هزینه ها می تواند به سودآوری و موفقیت شرکت کمک نماید .
معرفی سازمان
در سال ۱۳۷۳ شرکت تولیدی قوای محرکه کرمان خودرو در منطقه آزاد اقتصادی ارگ بم تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت های خود در زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم نماید. اهداف اصلی که برای فعالیت های جاری شرکت قوای محرکه کرمان خودرو در زمان تاسیس مد نظر قرار گرفتند عبارت بودند از: تامین نیازهای داخل کشور، خودکفایی در ساخت قطعات و رفع وابستگی به کشورهای خارجی، تمرکز بر کیفیت و تحقق مدیریت کیفیت جامع، حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات صنعتی، عرضه خدمات پس از فروش به مشتریان و مصرف کنندگان نهایی
خط مشی کیفی
شرکت قوای محرکه کرمان خودرو به عنوان تولید کننده قطعات و مجموعه های خودرو، سیستم مدیریت کیفیت خود را بر اساس استاندارد ISO/TS 16949:2009 و الزامات خاص مشتریان برقرار نموده و در راستای رسیدن به اهداف کیفی و کمی خود، موارد ذیل را به عنوان خط مشی کیفی ترسیم نموده است : درک صحیح خواسته های مشتریان و تلاش در جهت تامین این خواسته ها و افزایش رضایت مشتریان ، ارتقاء سطح آگاهی و انگیزش کلیه پرسنل در رده های مختلف سازمانی ، افزایش راندمان تولید ، کاهش میزان ضایعات و تلاش در جهت تحویل به موقع نیازهای مشتریان به عنوان مهمترین شاخص سازمان ، شناسایی فرصتهای موجود به منظور بهبود مستمر شاخص های کیفیت و بهره وری .
خطوط تولید و ماشینکاری قطعات مختلف قوای محرکه خودرو
شرکت قوای محرکه کرمان خودرو در سال ۱۳۸۸ نسبت به بهره برداری از خطوط تولید برخی از قطعات خودرو اقدام نمود و در حال حاضر دارای توانمندی و قابلیتهای تولیدی بدین شرح می باشد : خط تولید انواع دنده های ای گیربکس با ظرفیت سالانه ۱۰۰٫۰۰۰ ست ، خط تولید انواع شافتهای گیربکس با ظرفیت سالانه ۱۰۰٫۰۰۰ ست ، خط تولید انواع پوسته های آلومینیومی گیربکس با ظرفیت سالانه ۱۰۰٫۰۰۰ ست ، خط تولید انواع سرسیلندر با ظرفیت سالانه ۱۲۰٫۰۰۰ دستگاه ، خط تولید انواع بلوک سرسیلندر با ظرفیت سالانه ۲۰۰٫۰۰۰ دستگاه ، خط تولید انواع شاتون با ظرفیت سالانه ۴۰۰٫۰۰۰ عدد، خط تولید انواع پیستون با ظرفیت سالانه ۴۰۰٫۰۰۰ عدد
منبع : کرمان خودرو
بنا بر آمار به دست رسیده و گزارش صبحانه :
ام وی ام 315 جدید به خاطر طراحی زیبا و فرم ایتالیایی اش سبب گردیده مورد توجه همه کارشناسان قرار گیرد .
ام وی ام 315 جدید لقب اتوموبیل هاچ بک سال را در میان بازار های بین اللملی و داخلی برای خود کرده.
در این خودروی جدید قسمت های عقب این خودرو و همچنین ناحیه جلویی اش تغییرات زیادی را تجربه نموده است و الحق که باید گفت تغییرات در جهت مدرن کردن بیشتر این خودرو بوده است
در بخش نمای داخلی نیز تغییرات زیادی صورت گرفته به طوری که فضای کابین آن شکیل تر و باکیفیت تر گردیده است.
به گفته امیرحسن امیری مدیر بازار یابی و فروش شرکت مدیران خودرو، پس از رونمایی و معرفی خودرو X33 جدید اتوماتیک در خرداد ماه سال جاری ، این شرکت در نظر دارد تا مدل فیس لیف ام وی ام 315جدید را با تغیرات ظاهری همراه با ارتقاء سیستم گیربکس و صفحه کلاچ معرفی نموده تا در این بخش از بازار با قدرت بیشتر ، موفقیت مدل قبلی خود را تشدید کند.
به گفته وی شرکت مدیران خودرو توانسته است در سال های اخیر با ارائه مدل های متنوع با قیمت مناسب و رقابتی، همراه با افزایش کیفیت قطعات به یک خودروساز مطرح در کشور تبدیل گردد .
طراحی ظاهری MVM315
طراحی این خودرو بر گرفته از شیوه و نگرش جدید و مفهومی شرکت چری می باشد. این طرح بر گرفته از عناصر طبیعی، خطوط تیز و ایرودینامیک و تناسب بسیار خوب میباشد که توسط یکی از معتبر ترین شرکتهای ایتالیایی طراحی شده است.
خودرویی زیبا، جذاب و با قابلیتهای شهری و اسپرتی که آن را انتخابی ایده ال برای تمام اقشار به ویژه جوانان و بانوان می نماید و القاء گر مفهوم مدرن و به روز بودن در بین خریداران می باشد.
مشخصات فنی خودروی MVM 315
منبع : ام وی ام |