دو خودرو ساز کره ای (هیوندا وکیا ) برای اینکه قدرت رقابتی خود را افزایش دهند و همچنین برای اینکه موفق گردند سودهای زیادی را در قسمت های کوچک رقابت کسب نمایند رقابت های خود را بالا بردند تا قبل از سال 2017 شاسی بلند های اس یو وی کوچکشان را به طور جدا ازهم روانه بازار نمایند
طبق گزارش ارایه گشته از عصر ایران احتمال دارد که در سال آتی ما شاهد نسل چهارم کیا ریو باشیم
از طرفی شایعات زیادی در خصوص ساخت یک SUV کوچک دیگر براساس پلتفرم ریو در این حوزه منتشر شده است.
هجوم شاسیبلندها+ جدیدترین های کیا موتور و هیوندایی +خودرو های سال۲۰۱۷+تصاویر
جان کیم، مدیر اجرائی اروپای غربی کارخانه کیا در این خصوص گفت: مدلی از شاسی بلندهای کوچک براساس پلتفرم ریو، در سال آینده در کنار SUV کامپکت اسپورتیج و شاسی بلند سایز متوسط سورنتو به نمایش در خواهد آمد.
انتظار می رود تمام این خودروها در نسخه محرک چرخهای جلو عرضه شوند. احتمالا شاسی بلندهای کوچک کیا برخی از ویژگیهای مدل مفهومی و براق نیروی ۲۰۱۳ را به ارث خواهند برد.
البته اندازه این خودروها بسیار کوچکتر از مدل نیرو زمخت و بیقوارهای خواهد بود که در اوایل سال جاری در آمریکا، کره و اروپا به نمایش درآمده است.
هجوم شاسیبلندها+ جدیدترین های کیا موتور و هیوندایی +خودرو های سال ۲۰۱۷+تصاویر
احتمال میرود بخشی از این خودروها در قالب یک سامانه مولد قدرت پلاگین وهیبریدی ساخته شود.
در حالیکه که هیچ تائید رسمی برای ورود کیا به بخش کراساوورها وجود ندارد، علاقه فراوانی در این حوزه در بازار داخلی ایجاد شده است و به نظر میرسد مشتریان زیادی برای این خودروها صف کشیدهاند.
پیآر کوین هپورث، مدیر مجموعه کیا در استرالیا در این خصوص گفت: افزایش اشتهای مشتریان و تغییر ذائقه آنها برای شاسیبلندهای کوچک در استرالیا نشان میدهد که نمایندگیهای این کشور بار دیگر با آغوش باز از دیگر خودروهای جادهای کیا استقبال خواهند کرد.
هجوم شاسیبلندها+ جدیدترین های کیا موتور و هیوندایی +خودرو های سال ۲۰۱۷+تصاویر
وی در این خصوص افزود:ما با کمال میل پذیرای چنین خودرویی در استرالیا و حتی دیگر نقاط جهان خواهیم بود.
وی تشریح کرد: بازار به خودروهای هیبریدی تمایل و توجه کمتری نشان میدهد. هزینههای سوختهای هیبریدی برای مردم کمی نگران کننده هستند و تمام این موارد به مسایل کسب و کار و تجارت ربط دارد.
به گفته این مدیر خودرویی در استرالیا، وجود موتورهای احتراقی در کنار باتریهای الکتریکی هزینهبر و گران است.
اما هموطن کیا یعنی هیوندایی نیز چندان با شاسیبلندهای کوچک غریبه نیست و مرتبا درآمدهایش را از فروش ix35 افزایش میدهد. این خودروساز بخش شاسیبلندها را در اواسط سال ۲۰۱۵ با جایگزین کردن ix35به جای توسان رها کرد.
توسانها کمی بزرگتر از مدلهای فعلی بودند. البته هیوندایی هرگز به شکل رسمی از قصد خود در خصوص بازگشت دوباره به این فضا حرفی نزد اما بسیاری از شاسیبلندهای این خودروسازی درنیمه دوم سال ۲۰۱۷ وارد استرالیا خواهند شد.
منبع : کیا موتورز
هفت صبح :
پراید از سال ۱۳۷۲ از کشور کره به کشور ما وارد شده است این اتوموبیل دیگر خیلی پیر شده است و شرکت سایپا با اقدامات کمی که هر چند وقت یک بار انجام می دهد توانسته است این خودرو را کماکان زنده نگه دارد
دیروز سه خبر خیلی مهم درباره این اتوموبیل انتشار یافته است
در سومین همایش ایمنی و ترافیک فرمانده ناجا از بعضی از مجوز ها برای تولید اتوموبیل های که اصلا ایمنی ندارند بیان کرده است که شاید یک روزی بیاید که پراید یک خودروی ایمنی باشد ولی باید این را بدانیم که در حال حاضر این طور نمی باشد
به نظر می رسد روی صحبت احمدی مقدم با مسوولین سازمان ملی استاندارد باشد که این خودروی بی کیفیت را تایید می کنند تا تولید آن ادامه پیدا کند. اما از سوی دیگر دیروز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه براساس ارزیابی های شرکت بازرسی و کیفیت ایران در رده خودروهای زیر ۱۰ میلیون تومانی ام وی ام چینی سه سیلندر از پراید وضعیت بهتری دارد.
چند ساعت بعد در نقطه دیگری از شهر مجتبی استاد رحیمی، معاون تضمین کیفیت شرکتپارس خودرو در یک نشست خبری در پاسخ به اظهارات سردار احمدی مقدم گفت: «برای سنجش کیفیت خودروها یک حداقل قابل قبول وجود دارد که پراید از آن حداقل ها بالاتر است و از نظر کیفیت در رده «خوب» قرار دارد.» به هر حال از مسوولین راهنمایی و رانندگی اصرار که پراید خودروی خوبی نیست و از مسوولین سایپا انکار. با این وضعیت مردم بیش از پیش سردرگم شده اند که بالاخره پراید خودروی باکیفیت محسوب می شود یا خیر؟ و اگر کیفیت آن تایید نمی شود از چه زمانی قرار است خودروی دیگری در این رده قیمتی جایگزین آن شود؟
پراید بهتر از زانتیاست!
در سال های اخیر بارها مسوولین به دلیل آمار بالای تصادفات از کیفیت و ایمنی پراید ایراد گرفته اند. اوج این ماجرا خردادماه سال پیش بود که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی به شرکت سایپا اخطار داد ظرف یک ماه باید روی همه خودروهای پراید کیسه هوا نصب کنند. اتفاقی که هیچ وقت عملی نشد و تولید پراید با همان روند قبل ادامه پیدا کرد.
البته دیروز معاون تضمین کیفیت پارس خودرو بار دیگر از کیفیت پراید (X100) دفاع کرد: «خودروی ایکس ۱۰۰ ازجمله محصولاتی است که طی دو، سه سال اخیر رشد مناسبی از نظر کیفیت داشته و در این مدت ۳۲ درصد بهبود کیفیت در محصولات ایکس ۱۰۰ تولیدیپارس خودرو اتفاق افتاده است.» او با بیان اینکه باید انتظارات مشتریان را از هر خودرو متناسب با قیمت آن محصول ارزیابی کنیم، گفت: «نمی توان از پراید انتظار شتاب، مهندسی یا راحتی ماکسیما را داشته باشیم ولی اگر از نظر عملکردی مشکلی وجود داشته باشد، باید برطرف شود. پراید استانداردهای کشور را پاس می کند و در حال حاضر حتی بالاتر از استانداردهای داخلی قرار دارد.»
او در ادامه ادعای جالبی هم مطرح کرده که «نباید پراید هشت میلیون تومانی را با تیانای ۸۵ میلیون تومانی مقایسه کرد هرچند پراید از نظر تست کرش، یک و نیم ستاره از زانتیا هم بالاتر است.»
منبع : پراید
پژو باکسر در حقیقت یک نسخه فیس لیفت شده شدید همراه با ارتقا مکانیکی و ساختاری و تکنولوژی از مدل قبلی می باشد
این خودرو در حال حاضر در میان پژو ها یک اتوموبیل جدید به حساب می آید
ساختار بدنه باکسر نسبت به نسخه قبلی اش تقویت گشته است و همچنین تغییراتی در جلو بندی این خودرو به چشم می خورد این دو مورد گفته شده از مهم ترین تغیرات این خودرو می باشد
در مورد پیشرانه، پژو دست به تغییری نزده است. یک موتور ۲/۲ لیتری دیزل که میتواند ۱۱۰، ۱۳۰ یا ۱۵۰ اسببخار قدرت داشته باشد و همینطور یک موتور ۳ لیتری که HDi 180 نامیده میشود.
این خودروساز فرانسوی، وعده داده که باکسر جدید، کارایی بهتری داشته و در عین حال، سازگاری بیشتری با محیطزیست دارد و تولید آلودگی آن ۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر کمتر است.
درون کابین، داشبورد دارای یک پنل کنترل جدید و سیستم صوتی تازهای در آن استفاده شده است. در همین حال پوشش سیاهرنگ «دارکو» همراه با طرحهایی از قرمز و خاکستری برای صندلیها استفاده شده است. همچنین تریم آچیله قهوهای به عنوان یک آپشن برای کابین باکسر در نظر گرفته شده است.
احتمالاً مهمترین موردی که اضافه شده، تکنولوژیهای به کار رفته در جلوی راننده است. باکسر، اکنون میتواند از رادیوی دیجیتالی، بلوتوث و یک صفحهنمایش لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه با سیستم راهبری ماهوارهای استفاده کند.
البته برای ورود این خودرو به بازار، باید تا نیمه سال ۲۰۱۴ صبر کرد؛ یعنی حدوداً اوایل تیرماه.
میهن صنعت: چیزی که پژو از آن به عنوان باکسر جدید یاد میکند، در واقع یک فیسلیفت عمیق، همراه با بهینهسازیهای مکانیکی، ساختاری و تکنولوژی، از نسل قبلی آن است.
این مدل، تغییرات عمدهای به خود ندیده، امّا در حال حاضر دارای نمای جدید از خانواده پژو است؛ یک ساختار بدنه تقویتشده و یک جلوبندی با طراحی جدید از مهمترین تغییرات باکسر هستند.
در مورد پیشرانه، پژو دست به تغییری نزده است. یک موتور ۲/۲ لیتری دیزل که میتواند ۱۱۰، ۱۳۰ یا ۱۵۰ اسببخار قدرت داشته باشد و همینطور یک موتور ۳ لیتری که HDi 180 نامیده میشود.
این خودروساز فرانسوی، وعده داده که باکسر جدید، کارایی بهتری داشته و در عین حال، سازگاری بیشتری با محیطزیست دارد و تولید آلودگی آن ۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر کمتر است
درون کابین، داشبورد دارای یک پنل کنترل جدید و سیستم صوتی تازهای در آن استفاده شده است. در همین حال پوشش سیاهرنگ «دارکو» همراه با طرحهایی از قرمز و خاکستری برای صندلیها استفاده شده است. همچنین تریم آچیله قهوهای به عنوان یک آپشن برای کابین باکسر در نظر گرفته شده است.
احتمالاً مهمترین موردی که اضافه شده، تکنولوژیهای به کار رفته در جلوی راننده است. باکسر، اکنون میتواند از رادیوی دیجیتالی، بلوتوث و یک صفحهنمایش لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه با سیستم راهبری ماهوارهای استفاده کند.
البته برای ورود این خودرو به بازار، باید تا نیمه سال ۲۰۱۴ صبر کرد؛ یعنی حدوداً اوایل تیرماه.
منبع : پژو
تندر 90 یک اتوموبیلی می باشد که موفق گشته است در میان مردم محبوبیت فراوانی را کسب نماید
دلایلی که باعث این محبوبیت در بین مردم این خودرو گشته است مصرف سوخت پایین خودرو می باشد
موتور این اتوموبیل هم K4MA6 و چهار سیلندر 16 سوپاپ می باشد
این خودرو موفق گشته است برای مصرف کنندگانش عملکرد ایمن و همچنین پر قدرتی را خلق نماید
تندر 90 یکی از خودروهای کلاس B و محبوب در اروپای شرقی ، خاورمیانه و آسیا می باشد .تندر 90 این محبوبیت را مرهون اتاق جادار و دلباز، سادگی و پرهیز از هرگونه پیچیدگی در بخش فنی و در نتیجه سهولت تعمیرات و خدمات پس از فروش قوی می باشد.
تندر 90 از موتور 1600 سی سی با توان 105 اسب بخار بهره می برد که این میزان قدرت در این کلاس از خودروها قابل توجه است. این موتور دارای 16 سوپاپ بوده و از سیستم سوخت رسانی انژکتوری الکترونیکی سود می برد. این خودرو دارای 5 دنده در مدل دستی و 4 دنده در مدل اتومات می باشد . تندر90 دارای شاسی و ساختار بدنه بسیارمحکم است که ضربات وارده به اتاق رادر تصادفات به کلیه قسمت های بدنه تقسیم کرده و از ورود مستقیم انرژی به سرنشینان جلوگیری می کند.
ازنظر جادار بودن همین بس که سه نفر با قد 180 سانتی متر می توانند به راحتی در صندلی عقب تندر 90 بنشینند. صندوق عقب این خودرو نیز با ظرفیت 510 لیتر برای هر خانوده ای در سفرهای طولانی مناسب است. کلیه مراحل بدنه سازی ،رنگ آمیزی،مونتاژ و تکمیل کاری تندر90در خطوط مجهز تولید شرکت ایران خودرو انجام می پذیرد. بکارگیری اتوماسیون سطح بالا در خطوط تولید شرکت که بزرگترین و پیشرفته ترین خودروساز خاورمیانه است، بازدیدکنندگان و صنعتگران سراسر جهان را به شگفتی و تحسین وا می دارد.
کد کلاس(های) خودرو | 56077 | |
نوع موتور | K4M | |
حجم موتور (cc) | 1600 | |
حداکثر توان موتور (hp) | 105@5750 rpm | |
حداکثر گشتاور (Nm) | 140NM at 3750rpm | |
نسبت تراکم | 9.8 | |
تعداد سوپاپ | 16 | |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان87 و 95 | |
سیستم انژکتوری | چندنقطه ای | |
استاندارد حد آلایندگی | یورو 4 | |
حداکثر سرعت (km/h) | 175 | |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 10.2 | |
سیستم انتقال قدرت | 5 دنده دستی | |
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر (لیتر) | 9 | |
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) | 5.6 | |
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) | 6.9 | |
طول خودرو (mm) | 4250 | |
عرض خودرو(mm) | 1740 | |
ارتفاع خودرو (mm) | 1525 | |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | 2630 | |
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | 1115 | |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 50 | |
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) | 510 | |
آخرین بروزرسانی | ۱۳۹۵/۳/۲۶ |
منبع : سایپا
پژو روآ خیلی حاشیه داشت و مردم به این اتوموبیل انتقادات و ایراد های فراوانی وارد می کردند از این رو یک اتوموبیل ارتقا پیدا کرده را پس از این خودرو تولید نمودند این خودروی بهبود یافته اتوموبیل پژو سال بود
این اتوموبیل به خاطر تغییراتی که در ظاهر خود تجربه نموده است و همچنین شبیه بودن این خودرو به پژو ۴۰۵ و نهایتا ارتقای بخش فنی این خودرو سبب گردید که این خودرو یک دریچه امید برای ایران خودرو باشد تا شاید بتواند نظرها را به سوی روآ بکشاند
خبر: به گزارش خبرخودرو، علی رحیمی معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودور، با اعلام این مطلب گفت، درنتبجه بهبود در سیستم انتقال قدرت و توان و گشتاور موتور روآی جدید، مصرف سوخت این خودرو به میزان ۱۰ درصد کاهش و استاندارد آلایندگی آن از یورو ۲ به یورو ۳ ارتقا می یابد.
وی کاهش چشم گیر لرزش و سروصدا را از دیگر نتایج بهبود سیستم انتقال قدرت روآ ذکر کرد و گفت، نمونه های روآی جدید ساخته شده، تست های مربوط به پایان رسیده و تولید انبوه این محصول از نیمه مرداد سال جاری آغاز می شود.
رحیمی افزایش توان و گشتاور موتور را عاملی ذکر کرد که بهبود سیستم انتقال قدرت این خودرو را الزامی ساخته و گفت، براساس برنامه زمان بندی به مرور همه تولیدات روآ به سیستم انتقال قدرت ارتقا یافته مجهز خواهد شد.
معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودرو اظهار داشت ، برای دست یابی به ویژگی های مورد نظر در مدل جدید روآ، بیش از ۳۳ قطعه و مجموعه دربخش های قوای محرکه، بدنه، تزیینات داخلی و رینگ های این خودرو تغییر کرده است.
بررسی: مدل تولیدی کارخانه با نمونه های اولیه روای سال تفاوتهای زیادی دارد. مثلاً جلوپنجره رادیاتور و چراغهای جلو همانند مدلهای معمولی ۴۰۵ شده اند و طلق قرمز رنگی که روی صندوق عقب قرار گرفته بود بدلیل انتقاد فراوان حذف شد.
به هر حال با اینکه این بدنه تفاوتی با ۴۰۵ ندارد، تبلیغ یک اتوموبیل متفاوت برای آن عجیب است! تمام این تغییرات تنها یک بزک ساده یک اتوموبیل قدیمی و از مد افتاده است که تا آخرین نفس در ایران خودرو تولید خواهد شد و مردم فداکار ایران نیز آن را خواهند خرید. از این پس روا با بدنه ۴۰۵ و ۴۰۵ با بدنه SLX تولید خواهند شد!
موتور : ۱۷۰۰ سی سی OHV-G
حداکثر قدرت : ۸۸٫۴ در ۵۰۰۰ دور
حداکثر گشتاور : ۱۴۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت : ۱۸۷
شتاب صفر تا صد : ۱۲٫۷ ثانیه
میانگین مصرف سوخت : ۸٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
نوع ترمزها : دو مداره قطری
ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
گیربکس اصلاح شده با سیستم تعویض دنده بهینه
دیسک و صفحه پژویی
صندوق عقب با طراحی جدید D-73 پژویی
رینگ ۱۴ با قالپاق جدید
سیستم صوتی MP3
دیفرانسیل با پوسته جدید
گاردان دوتکه با مفصل های سرعت ثابت
سیستم ضد سرقت ایمبولایزر
آئینه های جدید
جلو آمپر جدید
قیمت روای سال تقریباً ۳۰۰ هزار تومان گرانتر از روای معمولی می باشد.
منبع :ایران خودرو