دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

معرفی کیا اپتیما | KIA OPTIMA

کمپانی خودروسازی «کیا» یک محصول 4درب در سایز متوسط را به مرحله تولید رسانیده است که نام آن «کیا اپتیما» خودرویی زیبا و دوست داشتنی است .

مابین سال های 2000 تا 2005 بود که کمپانی «کیا موتورز» نسل نخستین این اتومبیل را عرضه نمود .

پس از عرضه نمودن نسل نخستین خودروی «کیا اپتیما» در سال های مذکور «کیا موتورز» اقدام به تولید نمودن نسل دوم این خودرو در مابین سال های 2005 تا 2010 نمود .

خودروی «کیا اپتیما» را در خیلی از کشورها به فروش رسانیدند ولی نام های آن را Lotze و Magentis گذاشته بودند .

نسل سوم «اپتیما» از سال ۲۰۱۱ تاکنون وارد خط تولید شده است. این مدل با دو پیشرانه 2 و 4/2 لیتری عرضه می‏گردد که سهم بازار ایران، گونه 4/2 لیتری آن است. شرحی که در پی می‏آید، بررسی میدانی نسل سوم اپتیماست که این روزها در کشورمان همانند بسیاری از خودروهای دیگر با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن عرضه می‏گردد .

حجم موتور2359
تعداد سیلندرها4
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)180 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)231 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دندهجعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)6
حداکثر سرعت210
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)10
سیکل ترکیبی مصرف سوخت8.1 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5

منبع : کیاموتورز 


معرفی پراید ۱۴۱ | PRIDE 141

خودروی «پراید ۱۴۱» یکی دیگر از محصولات «سایپا» و یکی دیگر از اعضای خانواده «پراید» است ولی خب باید گفت که تنها تفاوتی که این خودرو نسبت به سایر نسخه های «پراید» داشته است تفاوت در ظاهر آن است که به اصطلاح می گویند خودروی «پراید ۱۴۱» فیست لیفت شده «پراید» معمولی است .

در ذیل برخی از معایب و همچنین مزایای دیده شده در خودروی «پراید ۱۴۱» محصول کمپانی «سایپا» را می آوریم :

جدیدتر شدن و همچنین متفاوت شدن طراحی داخلی خودروی «پراید ۱۴۱» مانند : تودری و کنسول جلو نسبت به سایر «پراید»های تولید شده یکی از تغییراتی است که در «پراید۱۴۱» دیده شده است .

پلتفورم و موتور و بقیه قطعات فنی همه مثل مدل معمولی ( به جز سیستم دینام و برقی در بعضی مدلها بسته به خط تولید تفاوت داره = البته از پرسنل «سایپا» شنیدم و خودم مطمین نیستم )

-رینگهای ۱۴۱ اسپرت هست از دو نوع آلیاژ آلومینیوم و فولادی

– طراحی کاپوت و صندوق عقب و صندلی عقب قابل خوابندن برای فضای بار که در مدل دوگانه سوز کاملا منتفی و بی مصرف هست
– مشکل عمده اینه که بنگاهی ها علاقه به خرید و فورشش ندارن چون مردم مدل ساده را بهتر میخرند
– از نظر رده بندی کیفیت هم در پایین ترین سطح کیفیت قرار داره !
-خلاصه معایب عبارتند از بازار منفی دست دوم و فروش – نفوذ آب به صندق عقب – کیفیت پایینتر از پراید معمولی – صدای اضافی در داخل
مزایا : سیستم صوتی سی دی – رینگ اسپرت با آرم سایپا !!!!- کنسول زیباتر از مدل معمولی و دریچه هوای کولر ایندفه بسته میشه !- وجود چراغ قرمز در درها مپل سمند و خودروهای جدید برای ایمنی هنگام شب  در صورت باز بودن در ( که فکر کنم در ایران بی معنی هست )- صندق عقب جادر البته در مدل بنزینی

کلا اگر میخواهید بعد از یک مدت عوض کنید توصیه میکنم پراید ساده بگیرید چون به قول بنگاهی ها ۱۴۱ شناسنامه هست و صاحب آول آخر خودتون هستین مثل پروتون ویرا !!
البته اگر قصد فروش ندارین گه مشکلی نیست
ولی از آنجایی که کیفیت ماشین پایینه ترجیحا نگیرین !!

منبع : پراید

معرفی پژو آردی | PEUGEOT RD

در ذیل می خواهیم به تاریخچه خودروی «پژو آردی» بپردازیم :

در بازارهای رقابتی کمپانی های خودروسازی یک اصل وجود دارد که رعایت کردن آن می تواند موفقیت بزرگی را برای شرکتی که رعایت کرده است به ارمغان آورد . آن اصل مذکور داشتن تنوع و متنوع بودن محصولات و خودروهای تولیدی است .

داشتن تنوع و متنوع بودن از آن حیث حائز اهمیت است که همه سلیقه ها در بر خواهند گرفته شد و مشتریان برای آن شرکت بیشتر می شوند . علاوه بر موضوع ذکر شده این را هم باید در نظر گرفت که متنوع بودن محصولات تولیدی سبب متنوع شدن قیمت های محصولات نیز می شود و به دنبال آن افراد با سطح پس انداز های مختلف به دنبال این خودرو خواهند رفت و در نتیجه باز هم مشتریان بیشتر می شوند که در نهایت به نفع شرکت خواهد گردید .

بعلاوه هر تولید جدید متضمن تعدادی فعالیت و کار مهندسی است که تجربه ارزشمندی را برای یک واحد به ارمغان می آورد.

لذا در سال ۱۳۷۶ مدیریت ایران خودرو تصمیم گرفت با حداکثر استفاده ازامکانات تولیدات جاری خود  تولید دیگری را در آلبوم تولیدات خود جای دهد که این خودرو پژو آر – دی نام گرفته است.

پژو آر- دی خودرویی است که پوسته خارجی ( شکل ظاهری بدنه ) و تقویت پوسته آن مطابق پژو RD مدل D۶۰ و عمده قطعات نیروی محرکه آن مطابق پیکان ۱۶۰۰ و تزئینات آن عمدتا” مطابق پژو RD مدل D۷۳ است .

این خودرو که با نظارت شرکت پژو در ایران خودرو ساخته می شود و با دیفرانسیل عقب است ، با استفاده از دو حرف نام لاتین دیفرانسیل عقب ( Rear wheel drive ) دوحرف RDD ا نتخاب و در کنار نام پژو قرا ر گرفت و به این ترتیب خودرویی با نام پژو RD نام گذاری شد .

در سال ۱۳۸۵ تولید و عرضه برند بهبود یافته پژو آردی تحت عنوان ROA با موتور OHV ، قطعات بهینه شده و الگو برداری براساس موتورهای روز هم کلاس خود آغاز گردید.

نمای خارجی :

▪ ابــعاد

ـ طول خودرو : ۴۴۰۸ mm

ـ عرض خودرو از آینه های جانبی : ۱۶۹۴ mm

ـ ارتفاع خودرو : ۱۴۱۰ mm

ـ فاصله دو محور : ۲۶۷۰mm

▪ بدنه

ـ رنگ : متالیک و روغنی

ـ سقف: ثابت

ـ کلاس : ۴درب سدان

ـ روکش رکاب جلو پنجره

ـ رینگ فولادی

ـ نوع برف پاک کن شیشه جلو: دو تیغه ای

منبع : پژو

پرداخت اولین قسط مشارکت با سایپا از سوی سیتروئن

بیاناتی در خصوص مشارکت «سایپا» و «سیتروئن» از جناب دکتر جمالی :

در اواخر اسفند ماه سال 1395 بود که پس از قطعی شدن شراکت دو کمپانی «سایپا» و «سیتروئن» نخستین قسط از سوی «سیتروئن» به حساب کمپانی «سایپا» واریز شد .

بنابر گزارش ارائه شده توسط «سایپا»نیوز :

مدیر عامل کمپانی خودروسازی «سایپا» دکتر مهدی جمالی در نشست نوروزی مدیران ارشد کمپانی «سایپا» پس از آنکه سال 96 را به همگی تبریک عرض نمود بیان نمود که کمپانی «سایپا» در سال 95 موفق شده است موفقیت های زیادی را کسب نماید . وی همچنین اظهار داشت که موفقیت های حاصله نتیجه کار همگی کارکنان و مدیران بوده است که موجب سربلندی این شرکت شده است .

وی افزود: همه ما سال سختی را پشت سر گذاشته ایم و دستاوردهای آن تحقق بسیاری از مواردی بود که در سال 94 نشدنی به نظر می رسید و این نشانگر آن است اراده کرده ایم تا سایپا را به روزهای اوج خودش برگردانیم و معتقدم این انرژی و دانش در گروه سایپا وجود دارد.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: در سال جدید در ملاقات های نوروزی با مقامات عالی رتبه کشوری این احساس کاملا مشهود بود که سطح توقعات مسئولان و مدیران ارشد نظام از سایپا به شدت افزایش یافته است.

جمالی با اشاره به شرایط سخت تامین مالی، تامین قطعات، فروش و … که در دو سال گذشته در سایپا حکم فرما بود، گفت: خوشبختانه امروز بسیاری از این موارد تسهیل شده و در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: آنچه به عنوان صدای سایپا شنیده می شود صدای تحقق اهداف مقام معظم رهبری و دولت در رشد تولید و ایجاد اشتغال است که در سال گذشته تحقق 57 درصدی برنامه های تولید بر اساس  برنامه منسجم در سایپا نشانگر این موضوع بوده است.

مدیرعامل سایپا افزود: انتظار دارم آن چیزی که به عنوان برنامه های گروه سایپا مطرح می شود به عنوان قاموس تلقی کنیم و آنچه برای همه ما اهمیت دارد اجرای این برنامه ها در گروه است.

وی افزود: خوشبختانه ترکیب مدیریتی گروه نشان دهنده این موضوع است که همه در اجرای برنامه ها همراه هستند.

جمالی در خصوص برنامه های اصلی گروه سایپا در سال 96 گفت: ادامه روند افزایش تولید، همچنین کاهش هزینه ها در تمام سطوح شرکت با افزایش تولید و کاهش سرباره های قیمت از جمله برنامه های اصلی گروه سایپا در سال جاری است و می توانیم با مدیریت منسجم به این موفقیت دست یابیم و با این شرایط سایپا به روزهای اوج خود برخواهد گشت و این موضوع باید به عنوان مسیر راه در تمام بخش های گروه سایپا قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: توسعه محصول با این شتاب و قدرت قابل تصور نبود ولی خوشبختانه توانستیم در روزهای پایانی سال گذشته خودرو جدید کوئیک را رونمایی کنیم و امیدوارم در سال جاری نیز بر اساس برنامه ریزی انجام شده، خودرو جدید sp100 در زمان مقرر رونمایی شود و از تمامی همکاران انتظار دارم در تحقق پروژهsp100 کارهای محوله را به صورت ویژه پیگیری نمایند و بنده هم شخصا این موضوع را بررسی و  پیگیری خواهم کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص بحث صادرات محصولات تولیدی تاکید ویژه ای داشت و گفت: امیدوارم مشکلاتی که در سال گذشته در حوزه صادرات برای صنعت ایجاد شد، بر طرف شود و در سال جاری با فعال شدن سایت های تولیدی عراق، لبنان و الجزایر بتوانیم صادرات سایپا را با اهداف برنامه هماهنگ کنیم.

جمالی گفت: گروه خودروسازی سایپا مجموعه رو به رشدی است و اذعان می کنم که در این مسیر همه همکاران دخیل بوده اند و کار اصلی با مدیریت و پشتکار و توانمندی تمام سطوح انجام شده و بنده نقش هماهنگ کننده این امور را به عهده داشته ام.

وی افزود: در همه بخش های گروه سایپا، فعالیت ها به خوبی انجام می شود؛ در بخش قراردادهای خارجی، قرارداد فی مابین با سیتروئن نهایی شده و در اواخر اسفند ماه 95 اولین قسط مشارکت با سایپا کاشان توسط سیتروئن به حساب سایپا واریز شد.

مدیرعامل سایپا تاکید کرد: در سال گذشته خوشبختانه هم به اهداف تولید دست یافتیم و هم کیفیت محصول را ارتقا دادیم هرچند که انتظارات مردم و اینجانب بسیار بالاتر است.

وی در پایان از زحمات انجام شده در حوزه های قطعه سازی، تامین، تولید، فروش، خدمات پس از فروش، امداد خودرو و …که در سال گذشته و در نوروز امسال خدمات ارزنده ای را ارائه کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

منبع : سایپا

معرفی رانا | RUNNA

زمانی که خودروی «رانا» محصول کمپانی بزرگ «ایران خودرو» را مشاهده می نماییم چیزی که در آن وجود دارد و به بیننده القا می شود یک چهره ای جدید و پویا است که از سایر خودروهای این کمپانی خودروساز چهره ای متفاوت دارد .

خودروی «رانا» با داشتن ظاهری جدید و متفاوت از سایر محصولات ولی از لحاظ قیمتی فرق قابل توجهی را تجربه نکرده است .

اگر بخواهیم به قسمت هایی از این خودرو که در به وجود آوردن ظاهری جدید و متفاوت نقش داشته است اشاره نماییم می توانیم موارد زیر را بازگو نماییم :

_ جدید بودن درب صندوق عقب و همچنین موتور خودرو

_ متفاوت بودن سپرها و چراغ ها و همچنین گلگیر ها

_ طراحی قوی و کاربردی و در عین حال ساده داشبورد «رانا» و …

ساختار بدنه «رانا» از نوع سه محفظه ای بوده و از ورق های فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت ۰,۷ تا ۲.۵ میلی متر است.

از ورق های فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده می شود که مقدار تنش آن ها بسیار زیاد است, مانند تکیه گاه های سازه ای جلو و یا رام موتور, این امر هم باعث استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود ۵۰ درصد برای دستیابی به ورق های معمول می شود که برای مقاومت در برابر تنش های مشابه و شدید می بایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند.

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در طراحی یک محصول جدید در شرکت ایران خودرو, ایمنی خودرو شامل ایمنی فعال و غیر فعال است. ایمنی فعال از اجزای مکانیکی و همچنین رفتار دینامیکی خودرو برای پرهیز از تصادف استفاده می کند, در حالی که ایمنی غیرفعال در حقیقت با استفاده از گزینه های مختلف سعی دارد خسارات و صدمات جانی ناشی از تصادف را کاهش دهد و بدون اغراق باید گفت ” رانا” خودرویی است با سطح ایمنی خودروهای مدرن جهان, چه در بخش ایمنی فعال و چه در بخش غیر فعال.

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو)، برنامه های کاملی برای ارائه خدمات مناسب خودرو رانا را با توجه به برنامه فروش آن در سال تولید ملی تدوین و در دست اجرا دارد.

بهزاد ظهیری مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) اظهار داشت: با توجه به ماموریت ایساکو در خصوص تامین قطعات و ارائه خدمات محصولات ایران خودرو، قطعات یدکی مورد نیاز خودرو رانا نیز قبل از ورود به بازار تامین و در شبکه نمایندگی های مجاز توزیع خواهد شد.

وی افزود: ابزار مخصوص ارائه خدمات پس از فروش این خودرو نیز در شبکه خدمات توزیع شده و نرم افزار به روز رسانی دستگاه های عیب یاب و مدارک و مستندات فنی هم آماده است تا به محض تجاری شدن رانا برای نمایندگی ها ارسال و در سایت ایساکو قرار گیرد.مدیر عامل ایساکو در پایان گفت: از اسفند ماه سال گذشته، آموزش های فنی لازم در خصوص ارائه خدمات این خودرو، به بیش از ۳۰۰ کارشناس فنی نمایندگی های مجاز ایران خودرو داده شده است و به محض توزیع تجاری آن آمادگی کامل برای ارائه خدمات خواهیم داشت.

منبع : ایران خودرو