دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

قیمت خودروی پژو ۵۰۸ | PEUGEOT 508

در طی برگزاری نمایشگاه اتومبیل مشهد هر روز شاهد یک سری اخبار جدید از آن هستیم .

معاون فروش و بازاریابی کمپانی «ایران خودرو» جناب مصطفی خان کرمی اخبار جدیدی را در خصوص محصولات جدید این کمپانی در اختیار قرار داد .

خان کرمی بیان داشت : نخستین خودروی جدیدی که کمپانی «ایران خودرو» به همراه کمپانی «پژو» قرار است به تولید برسانند خودروی «پژو ۲۰۰۸» است .

وی همچنین اظهار داشت که بعد از خودروی «پژو ۲۰۰۸» خودروهای «پژو ۲۰۸» و «پژو ۳۰۱» و در نهایت خودروی «پژو ۵۰۸» قرار است روانه بازارهای ایران گردند .

بر اساس بیانات معاون فروش و بازار یابی کمپانی «ایران خودرو» آن طور که برای خودروی «پژو ۵۰۸» احتمال داده اند قیمت این خودرو در حدود ۱۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان الی ۱۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود .

به گفته خان کرمی، هنوز برای مدل‌ «۳۰۸» برآورد دقیق قیمتی انجام نشده است .

البته در این رنج قیمت بازار محصولات خوب دیگری را نیز دارد. باید دید که ایران خودرو برای جذب مشتریان چه کارهایی انجام خواهد داد.

از زمره خودروهایی که بزرگ‌ترین سازنده کشورمان قصد ورودش را به بازار دارد، خودروی فرانسوی پژو ۵۰۸ است. این خودرو یک سدان نسبتاً بزرگ و از لحاظ ابعادی، در حد مدل‌هایی همچون هیوندای سوناتا و  تویوتا کمری و… است. ورود این محصول به بازار کشورمان می‌تواند تا حد زیادی به عرصه رقابت در این سگمنت خودرویی دامن زده و حق انتخاب بیشتری را نصیب خریدار ایرانی نماید؛ و حتی در صورت پیش گرفتن استراتژی مناسب از طرف واردکننده، موفقیت اش را در این کلاس تضمین و استمرار فروشش را در بازار تثبیت کند. البته وقوع همه این موارد، تنها و تنها به فاکتور قیمت و پشتیبانی خدمات یدکی مناسب از آن بستگی دارد وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از آن بر مدل ۴۰۷ رفته بود، محصولی که قربانی قیمت‌گذاری نامناسب و طمع‌ورزی طرف ایرانی شد و هنوز نیامده از عرصه رقابت در بازار حذف شد.

پژو ۵۰۸ یک سدان خانوادگی بزرگ است که برای نخستین بار، در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این خودرو جانشین مدل ۴۰۷ به شمار می‌آید ولی از لحاظ ابعادی از آن بزرگ‌تر بوده و از این جنبه خاص، مدل ۶۰۷ را هم پشت سر نهاده است. خودروی مذکور بر مبنای پلت فرم PF3 کمپانی PSA تکوین و توسعه یافته و این پلت فرم و بخش اعظم قطعات پیشرانه آن با نسل دوم سیتروئن C5 مشترک است. هر دوی این خودروها در کنار یکدیگر و به موازات هم در خط تولیدی کارخانه‌های رنس (RENNES) کشور فرانسه و ووهان (WUHAN) چین مونتاژ می‌شوند. به غیر از این دو مکان، پژو ۵۰۸ توسط شرکت نازا (NAZA) مالزی هم به تولید می‌رسد.

پژو ۵۰۸ از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بین‌المللی را از آن خود نماید ازجمله آن‌ها می‌توان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال ۲۰۱۱ میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (۲۰۱۱ میلادی) اشاره نمود، عنوان مذکور، با رأی‌گیری از خوانندگان مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو گردید.

پژو ۵۰۸ در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) به تولید می‌رسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جاده‌های آفرود، چند سانتی‌متری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیس‌لیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغ‌های جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. علاوه بر این‌ها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.

منبع : پژو

قیمت خودروی BRILLIANCE H220 | برلیانس H220

کمپانی «سایپا» بعد از آنکه خودروهای هاچ بک «H330» و «H320» و نسخه سدان «H230» را عرضه نمود به سراغ عرضه خودروی هاچ بک «H220» رفت .

این خودروی «H220» متاسفانه نتوانسته است از ظاهر خوب و زیبایی برخوردار باشد اما باز هم خیلی ها به سمت این اتومبیل می روند .

دلیل اینکه خودروی «برلیانس H220» محصول کمپانی «سایپا» با وجود چهره نامناسبش باز هم از مشتریانی برخوردار است این است که در رنج قیمتی 30 الی 40 میلیون تومان خودرویی برای رقابت وجود ندارد .

«برلیانس H220» همچون برادر بزرگترش به یک موتور 1.5 لیتری با 103 اسب بخار قدرت مجهز است و در دو گونه دنده دستی (با قیمت تقریبی 38 میلیون تومان) و اتوماتیک AMT (با قیمت حدودی 43 میلیون تومان) راهی بازار فروش خواهد شد که تفاوت چندانی با قیمت گذاری مدل کم فروش «H230» (سدان همین مدل) ندارد.

مهمترین نکته در مورد این خودرو، ایمنی آن است که برخلاف مدل H330 و H320 در سال 2013 مورد آزمون نسبتا معتبر C NCAP قرار گرفته و موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی شده است.

هرچند در نمونه تولید داخل 2 ایربگ از 4 ایربگ نمونه چینی حذف شده اند، اما به هرحال نتیجه این تست تصادف حکایت از ایمنی نسبتا خوب برلیانس H230/ H220 در برابر خودروهای دیگر موجود در بازار دارد که با قیمتی زیر 50 میلیون تومان عرضه می شوند.

این مدل یکی از ارزان ترین محصولات برلیانس در بازار چین محسوب می شود و در نمونه اتوماتیک در واقع به یک گیربکس دستی با کلاچ اتوماتیک مجهز است که اصطلاحا AMT خوانده می شود و متاسفانه عملکرد جالبی در زمان رانندگی ارائه نمی دهد.

مدل دنده دستی طبیعتا با چنین مشکلی مواجه نیست و از آنجا که از نظر موتور و گیربکس با H320 اشتراک کامل دارد، می تواند انتخاب بهتری برای خرید باشد، چرا که در واقع گیربکس نمونه اتوماتیک با گیربکس اتوماتیک سری H300 یکسان نیست و مختص به این مدل ارزان قیمت است.

 منبع : سایپا

قیمت خودروی H30 کراس | H30 CROSS

یکی از خودروهای جدید کمپانی «ایران خودرو» یک شاسی بلند شهری به نام «H30 کراس» است .

حال معاونت بازاریابی و فروش شرکت «ایران خودرو» قیمت خودروی «H30 کراس» را اعلام نموده است و در این مقاله طرح های خرید این خودرو را بررسی می نماییم .

کمپانی «ایران خودرو» طرح پیش فروش این خودروی جدیدش را در اردیبهشت ماه سال ۹۵ برای تحویل دادن در زمان مرداد لغایت آبان ماه آغاز نموده است .

بیانات معاون بازاریابی و فروش کمپانی «ایران خودرو» جناب مصطفی خان کرمی در خصوص قیمت خودروی «H 30 کراس» :

برای آنکه مردم با هر سطح درآمدی که دارند قادر به خرید خودروی «H30 کراس» باشند کمپانی «ایران خودرو» مبلغی معادل ۲۰ الی ۲۳ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفته است .

سود مشارکت این طرح ۲۱ درصد و زمان تحویل خودروها نیز مرداد تا آبان ۱۳۹۵ در نظر گرفته شده است.

 معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو قیمت این شاسی‌بلندشهری جدید را کمتر از ۵۰ میلیون دانست و اعلام کرد :«به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و ایام پر برکت ماه رجب، H30  با قیمت اولیه‌ی ۴۴ میلیون تومان به بازار ارائه خواهد شد.»

پیش فروش خودروی H30 از روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در نمایندگی‌های فروش  و سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو انجام می‌شود.

H30 کراس از پیشرانه‌ی TU5 با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی به همراه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این خودروی شاسی بلند شهری دارای ۱۰۵ اسب بخار توان خروجی در ۵۷۵۰ دور در دقیقه است. اچ ۳۰ کراس حجم باک بنزین ۵۱ لیتری دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۰۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۵ ثانیه، تا حداکثر  ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. جعبه‌دنده‌ی این خودرو نیز خودکار است.

 

مشخصاتمیزان
حجم پیشرانه (سی‌سی)۱۶۰۰
تعدا سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار)۱۰۵
حداکثر گشتاور (نیوتن متر)۱۴۲
استاندارد آلایندگییورو۴
جعبه‌دندهاتوماتیک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه)۱۲.۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)۱۸۳
حجم باک بنزین (لیتر)۵۱
مصرف سوخت (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)۷.۰۴
منبع : ایران خودرو

پژو ۲۰۶ و سه ستاره شدنش

گزارش اخبار رسمی :

آن گونه که از ارزشیابیی که در آبان ماه سال جاری به وسیله کمپانی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برآمده است این گونه مشخص شده است که خودروی «پژو ۲۰۶» هاچ بک موفق شده است که ۳۳ ستاره  ایمنی را اخذ نماید .

اخذ نمودن ۳ ستاره ایمنی توسط خودروی «پژو ۲۰۶» نشان از بهبود یافتن سطح کیفیت این خودرو دارد.

علاوه بر مطالب بیان شده در بالا خودروی «پژو ۲۰۶» صندوق دار هم در ارزیابی که در مهر ماه صورت گرفته بود موفق شده بود تا ۳۳ ستاره ایمنی را کسب نماید .

بنابر گزارش ارائه شده توسط اخبار رسمی و نقل گردیده از روابط عمومی کمپانی «ایران خودرو» :

خودروی «پژو ۲۰۶» که یک اتومبیلی است که بیشتر جوان ها به سوی آن جذب می گردند و به طور کلی  طرفداران زیادی را از آن خود ساخته است بر اساس آخرین گزارشاتی که ارزشیابی ملی اتومبیل های داخلی کمپانی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اختیار قرار داده است توانسته است ۳ ستاره کیفی را از آن خود سازد .

برمبنای این گزارش،‌ اجرای برنامه های بهبود کیفی در فرآیند تولید این محصول اعم از طراحی، تولید، کیفیت، تامین و فروش ایران خودرو منجر به کسب این موفقیت شده است.

این گزاش می افزاید، محصول ۲۰۶ که در آبان ماه بیشترین سهم تیراژ تولید در میان خودروهای سواری ساخت داخل را داشته براساس ارزیابی های سختگیرانه شرکت بازرسی سه ستاره کیفیت را کسب کرده و تقویت نقاط بهبود این محصول در خطوط تولید ایران خودرو همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، در جدول رتبه بندی کیفیت خودروهای ساخت داخل در آبان ماه، محصولات سوزوکی گراندویتارا، رانا،‌ تندر ۹۰ دستی و اتوماتیک و همچنین وانت تندر ۹۰ در سطح کیفی سه ستاره قرار گرفته اند. پروژه های ارتقای کیفی برای کلیه محصولات ایران خودرو درحال اجرا است و دست یابی به اهداف تعیین شده در  این حوزه با جدیت زیادی دنبال می شود.

پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری و هچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶۶ تیپ تولید و عرضه می‌شد.

اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام+۲۰۶ در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲۲ ادامه یافت.

زمینه تجاری :

بیش از ۸۲ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰۰ هزار)،ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و هم‌چنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰۰ دستگاه در روز گذشت.

مدل‌ها :

  • هاچ بک سه درب
  • هاچ بک پنج درب
  • استیشن (SW)
  • کوپه روباز (CC)
  • GTi 3-door
  • RC (GTi 180) 3-door
  • صندوقدار (SD)
  • +۲۰۶
  • منبع : پژو 206

مقایسه سوناتا | SONATA هیبریدی ۲۰۱۶ در ایران با نسخه استاندارش

بنابر نوشتار عصر خودرو :

تقریبا حدود یک سالی هست که خودروی «تویوتا کمری» هیبریدی وارد بازار خودروی کشورمان شده است و برای خود فرمانروایی می کند ولی در حال حاضر شاهد یک رقیب سرسخت برای این خودرو شده ایم رقیبی به نام «سوناتا هیوندا» هیبریدی .

در واقع یک خودروی کره ای به میان آمده است تا یک رقیب برای ژاپنی ها باشد .

آن گونه که عصر خودرو گزارش نموده است و ایران جیب آن را نقل کرده است :

ظاهر و چهره خودروی «هیوندا سوناتا» هیبریدی را قبلا در نسخه «سوناتا YF» دیده بودیم در واقع باید  گفت که این خودرو یک خودروی جدید نیست که ما مشتاق دیدن ظاهر آن باشیم .

خودروی «سوناتا YF» که همان نسل ۶ام این مدل است ظاهری تقریبا زشت داشته است و در چهره آن ناهماهنگی به چشم می خورد .

اما خوشبختانه در نسل هفتم «سوناتا LF» هیوندای ظاهر کلی خودرو را تغییر نداده و تنها جزئیاتش را  دستکاری کرده است. در زیر تفاوت «سوناتا» هیبریدی با نسخه استانداردش را مشاهده می‌کنید.

سوناتا هیبریدی مجهز به جلوپنجره جدید محصولات هیوندای است. این جلوپنجره دارای دریچه‌ها یا اصطلاحا  شاترهایی است که در سرعت‌های بالا بصورت خودکار بسته می‌شوند تا مقاومت هوا کاهش یابد.همچنین در سوناتا هیبریدی دیگر مه‌شکن جلو وجود ندارد.

قسمت انتهایی سوناتا هیبریدی نیز به راحتی از سوناتاهای معمولی قابل تشخیص است؛ کافی است به حذف خروجی دوبل اگزوز، اضافه‌شدن اسپویلر کوچک در انتهای صندوق، تغییر سپر عقب و همچنین تغییر چراغ‌ها در سوناتا هیبریدی دقت کنیم.

 در بازار ایالات متحده، سوناتا هیبریدی دو تیپ دارد؛ یکی Limited  و دیگری SE . همانطور که مشاهده می‌کنید در تیپ لیمیتد دیگر خبری از شاترهای جلوپنجره نیست.

مهم‌ترین ویژگی جدیدی که به نسل تازه سوناتا هیبریدی اضافه شده، آمدن نسخه پلاگین هیبریدی آن (Sonata Plug-in Hybrid) است که با برقی شهری شارژ می‌شود؛ پیمایش سوناتا پلاگین هیبریدی درحالت الکتریکی ۴۳ کیلومتر و در حالت هیبریدی (ترکیبی) نیز حدود ۹۷۰ کیلومتر است. اما از آنجایی که سوناتا پلاگین به ایران نمی‌آید پس بیشتر از این وارد جزئیاتش نمی‌شویم!

مدل هیبریدی سوناتا این‌بار نه از طریق نمایندگی آسان موتور بلکه از طریق شرکت پاکرو سبز قشم به ایران رسیده است؛ شرکتی که با عضویت چهار گروه بزرگ تجاری از جمله سرمایه‌گذاری غدیر، شهرداری تهران، هواپیمایی ماهان و بازرگانی هورتاش ثبت شده است. پاکرو در میان واردکنندگان بزرگ کشور شاید نام مشهوری نباشد ولی پاکرو یکی از معدود نمایندگی‌هایی است که خودروهایش را بدون واسطه و به صورت مستقیم از کشور تولیدکننده به ایران می‌آورد.

پاکرو نامش را با آوردن تاکسی‌های هیبریدی به سر زبان‌ها انداخت. پاکرو همان شرکتی است که در اواسط تابستان امسال ۲۰۰ دستگاه هیوندای اکسنت هیبریدی را (تحت برند پاکرو تاکسی) تحویل تاکسیرانی تهران داد؛ آمدن این هیبریدی‌ها به ناوگان تاکسیرانی می‌تواند سرآغازی بر از رده‌خارج کردن بیش از ۱۷۷ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت باشد. پاکرو علاوه‌بر تاکسی‌های هیبریدی هیوندای، مجری انحصاری برای واردات تاکسی‌های تویوتا کمری هیبریدی است.

شرکت پاکرو کارش را از بهمن ۱۳۹۴ رسما آغاز کرد. البته این شرکت در سال ۱۳۹۳ نیز حدود ۳۵۰۰ هیبریدی را در ایران ثبت سفارش کرده بود ولی بدلیل مشکلاتی (!) تنها ۷۰۰ دستگاه از آن را به گمرک رساند؛ از این ۷۰۰ دستگاه، ۲۰۰ هیبریدی وارد ایران و امسال تحویل تاکسیرانی شد ولی ۵۰۰ خودروی دیگر در خارج از ایران فروخته شدند. پاکرو همچنین در فروردین‌ماه امسال نخستین تاکسی هیبریدی را تحویل فرودگاه امام داد ولی ناوگان هیبریدی‌های این شرکت از ۱۷ مهرماه کارش را در فرودگاه امام آغاز کرد. پاکرو درصدد است تا علاوه‌بر تهران در شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، قشم و کیش نیز فعالیت کند.

منبع : سوناتا هیوندا