در طی برگزاری نمایشگاه اتومبیل مشهد هر روز شاهد یک سری اخبار جدید از آن هستیم .
معاون فروش و بازاریابی کمپانی «ایران خودرو» جناب مصطفی خان کرمی اخبار جدیدی را در خصوص محصولات جدید این کمپانی در اختیار قرار داد .
خان کرمی بیان داشت : نخستین خودروی جدیدی که کمپانی «ایران خودرو» به همراه کمپانی «پژو» قرار است به تولید برسانند خودروی «پژو ۲۰۰۸» است .
وی همچنین اظهار داشت که بعد از خودروی «پژو ۲۰۰۸» خودروهای «پژو ۲۰۸» و «پژو ۳۰۱» و در نهایت خودروی «پژو ۵۰۸» قرار است روانه بازارهای ایران گردند .
بر اساس بیانات معاون فروش و بازار یابی کمپانی «ایران خودرو» آن طور که برای خودروی «پژو ۵۰۸» احتمال داده اند قیمت این خودرو در حدود ۱۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان الی ۱۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود .
به گفته خان کرمی، هنوز برای مدل «۳۰۸» برآورد دقیق قیمتی انجام نشده است .
البته در این رنج قیمت بازار محصولات خوب دیگری را نیز دارد. باید دید که ایران خودرو برای جذب مشتریان چه کارهایی انجام خواهد داد.
از زمره خودروهایی که بزرگترین سازنده کشورمان قصد ورودش را به بازار دارد، خودروی فرانسوی پژو ۵۰۸ است. این خودرو یک سدان نسبتاً بزرگ و از لحاظ ابعادی، در حد مدلهایی همچون هیوندای سوناتا و تویوتا کمری و… است. ورود این محصول به بازار کشورمان میتواند تا حد زیادی به عرصه رقابت در این سگمنت خودرویی دامن زده و حق انتخاب بیشتری را نصیب خریدار ایرانی نماید؛ و حتی در صورت پیش گرفتن استراتژی مناسب از طرف واردکننده، موفقیت اش را در این کلاس تضمین و استمرار فروشش را در بازار تثبیت کند. البته وقوع همه این موارد، تنها و تنها به فاکتور قیمت و پشتیبانی خدمات یدکی مناسب از آن بستگی دارد وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از آن بر مدل ۴۰۷ رفته بود، محصولی که قربانی قیمتگذاری نامناسب و طمعورزی طرف ایرانی شد و هنوز نیامده از عرصه رقابت در بازار حذف شد.
پژو ۵۰۸ یک سدان خانوادگی بزرگ است که برای نخستین بار، در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این خودرو جانشین مدل ۴۰۷ به شمار میآید ولی از لحاظ ابعادی از آن بزرگتر بوده و از این جنبه خاص، مدل ۶۰۷ را هم پشت سر نهاده است. خودروی مذکور بر مبنای پلت فرم PF3 کمپانی PSA تکوین و توسعه یافته و این پلت فرم و بخش اعظم قطعات پیشرانه آن با نسل دوم سیتروئن C5 مشترک است. هر دوی این خودروها در کنار یکدیگر و به موازات هم در خط تولیدی کارخانههای رنس (RENNES) کشور فرانسه و ووهان (WUHAN) چین مونتاژ میشوند. به غیر از این دو مکان، پژو ۵۰۸ توسط شرکت نازا (NAZA) مالزی هم به تولید میرسد.
پژو ۵۰۸ از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بینالمللی را از آن خود نماید ازجمله آنها میتوان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال ۲۰۱۱ میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (۲۰۱۱ میلادی) اشاره نمود، عنوان مذکور، با رأیگیری از خوانندگان مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو گردید.
پژو ۵۰۸ در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراساوور (RXH) به تولید میرسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جادههای آفرود، چند سانتیمتری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکیرنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیسلیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغهای جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. علاوه بر اینها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغهای جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.
منبع : پژو