در خودروی «سراتو» ۲۰۱۷ موارد زیادی وجود دارد که سبب بهبود پیدا کردن این خودرو می گردد . مواردی مانند : درون کابین بهبود یافته و یا استایل و طراحی خارجی ارتقا پیدا کرده خودرو .
ولی باید این نکته را هم در این جا بیان نمود که علاوه بر درون کابین و ظاهر این خودرو که بهبود پیدا کرده است موضوع اصلی که سبب بهبود یافتن خودروی «سراتو »۲۰۱۷ شده است سیستم تعلیق آن است .
خودروی «سراتو» ۲۰۱۷ توسط کمپانی «کیا موتورز» مورد آزمایش های متعدد و گوناگونی برای بررسی سیستم تعلیق اش قرار گرفته است .
بعد از بررسی هایی که «کیا» برروی سیستم تعلیق این خودرو انجام داد کیفیت سواری این خودرو واقعا در راه های پر دست انداز خوب بود .
آنچه بیشتر قابل ذکر است، حتی در مدل پایه، بالانس خوب سراتو در سرعتهای بالا است و این خودرو دست اندازهای بزرگتر را به خوبی جذب میکند.
در حقیقت، رینگهای ۱۶ اینچی سراتو رانندگی نرمتری را نسبت به نسخههای دیگر ارائه میدهند. نسخهی گرانتر با رینگهای ۱۷ اینچی هنوز هم نرم و راحت است اما به خونسردی و آرامش مدلهای پایه با رینگهای ۱۶ اینچی نمیرسد.
در جلو فنرهای محکمتری بکار رفته که بنا به ادعای کیا، پاسخهای تیزی را در دور زدنها نشان میدهد. متأسفانه کیا از لاستیکهای نکسن در سراتو استفاده کرده و لاستیکهای کانتیننتال دیگر در دسترس نیست. فنرهای جلوی سراتو باز تنظیم شده و بالانس بهتری را ایجاد میکنند و بوشهای سختتری نیز به آن اضافه شده است.
چیزی که ما قطعاً حس کردیم آن است که سراتو پس از رد کردن دستاندازی بزرگ سریعاً خود را باز مییابد اما هیچ ناهنجاری و ناراحتی در داخل کابین حس نمیشود و راحتی خودرو آن چیزی نیست که از خودروی با این هندلینگ تیز انتظار داشته باشید.
پیشرانهی ۲ لیتری سراتو نیز کارایی بالایی دارد اما به تلاش بیشتر برای رسیدن به دورهای بالا نیاز است. صدای پیشرانه در دورهای بالاتر کمی خشن و زننده بوده اما انتقال قدرت آن همیشه نرم و روان صورت میپذیرد. چند سال پیش کسی فکر نمیکرد که گیربکس اتوماتیک در این خودروها مشتری داشته باشد اما اکنون گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک سراتو انتخابی عالی است.
در زمانهای که هر یک دلار ارزش بالایی دارد، گارانتی کیا موجب اطمینان خاطر شماست. گارانتی ۷ ساله به همراه پوشش کامل جادهای پیشنهادی وسوسهانگیز است و رد کردن آن کاری سخت به نظر میرسد.
مجبوریم تا تجربهای کاملتر با همهی تریم های سراتو داشته باشیم اما یک چیز کاملاً واضح است: نادیده گرفتن مدل پایه با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار واقعاً سخت است. این خودرو راحت و کاربردی بوده و تجربهی رانندگی درگیر کنندهای دارد که بیش از بهای خود میارزد. کیا سراتو به تحت تأثیر قرار دادن خود ادامه میدهد.
منبع : سراتو کیا