در ابتدا ما تنها خودروی «پژو ۲۰۶»هاچ بک را می توانستیم تهیه نماییم که البته این خودرو بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت و در بحث فروش به موفقیت رسید اما این خودرو بیشتر برای جوانان مناسب بود چرا که یک خودروی هاچ بک و کوچک بود اما کمپانی «ایران خودرو» بعد از مشاهده نمودن موفقیت این خودرو برآن شد تا نسخه سدان آن راهم تولید نماید تا علاوه بر قشر جوان خانواده ها هم به سوی این خودرو جذب شوند و از این رو بود که نسخه سدان یا همان صندوقدار «پژو ۲۰۶۶» نیز به تولید در آمد .
بدین ترتیب پروژهٔ صندوقدار کردن «۲۰۶» با سرمایهٔ «ایرانخودرو» توسط مرکز طراحی «پژو» برای «ایرانخودرو» آغاز شد.
سرانجام در سال ۲۰۰۶ نسخهٔ صندوقدار پژو ۲۰۶ معرفی شد درحالیکه ایرانخودرو قصد داشت آنرا با نام پژو آریان به بازار عرضه کند اما این امر با مخالفت پژو روبرو شد و نهایتاً این خودرو با نام پژو ۲۰۶ SD در ایران عرضه شد. البته ۲۰۶ صندوقدار توسط ایرانخودرو به کشورهایی چون ترکیه، روسیه و الجزایر صادر شد و سپس تولید آن در سال ۲۰۰۷ در آمریکای جنوبی هم آغاز شد.
پژو ۳۰۷ هم از این لحاظ سرنوشتی تقریباً مشابه ۲۰۶ دارد بهگونهای که پژو تصمیم گرفت برای بازارهای چین و آمریکای جنوبی نسخهٔ صندوقدار ۳۰۷ را تولید کند. بدین ترتیب در سال ۲۰۰۴ نسخهٔ سدان ۳۰۷ توسط پژو معرفی گردیده و در چین و بازارهای آمریکای جنوبی عرضه شد. همانطور که در بالا اشاره شد، تولید این خودرو همچنان با انجام چند فیسلیفت در چین ادامه دارد.
پژو ۲۰۶ یک هاچبک کلاس B است که در سال ۱۹۹۸ بهعنوان جایگزین پژو ۲۰۵ معرفی شد و سپس نسخههای کابریولت یا CC و استیشن یا SW آن هم تولید شد. این خودرو که در زمان خود از طراحی بسیار جذابی بهره میبرد، آغازگر زبان طراحی جدید پژو بود و بعداً محصولات دیگر این خودروساز فرانسوی در طراحی راه ۲۰۶ را ادامه دادند. پژو ۲۰۶ به دلیل طراحی جذاب، هندلینگ خوب و تیپهای فراوان در سراسر جهان به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت تا جایی که حتی به مدت چهار سال پس از معرفی نسل جدیدش بنام ۲۰۷، همچنان تولید میشد و حتی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن نیز که ظاهری شبیه به ۲۰۷ پیدا کرده بود با نام ۲۰۶ پلاس تا سال ۲۰۱۲ در اروپا تولید شد. این هاچبک محبوب در سال ۱۳۸۰ توسط ایرانخودرو به بازار کشورمان هم عرضه شد و در ایران هم به موفقیت بسیار بالای دست یافت.
در سوی دیگر پژو ۳۰۷ نیز بهعنوان نسل جدید ۳۰۶ در سال ۲۰۰۱ معرفی شد. این خودرو، هاچبکی در کلاس C است و مانند ۲۰۶ نمونههای استیشن و کابریولت آنهم ساخته شد. ۳۰۷ در طراحی کاملاً از ۲۰۶ الهام گرفته بود و شباهت بسیار زیادی به برادر کوچکترش داشت. همچنین ۳۰۷ هم خودروی بسیار موفقی بود و حتی توانست عنوان خودروی سال ۲۰۰۲ اروپا را هم کسب کند. هرچند تولید این خودرو در سال ۲۰۰۸ در اروپا متوقف شده و مدل جدید ۳۰۸ جایگزین آن شد اما تولید ۳۰۷ همچنان در چین ادامه دارد آنهم درحالیکه هماکنون نسل دوم ۳۰۸ در بازارهای جهانی عرضه میشود.
منبع : پژو 206