در حال حاضر برای حذف نمودن خودروهای قدیمی نگاه ها بر روی دو خودروی «پژو ۴۰۵» و «پراید» می باشد متاسفانه کاندیدای مناسبی از جهت خارج شدن از چرخه تولید کارخانه های داخلی کشورمان نمی باشند و تنها دلیل آن هم این می باشد که هنوز جانشینی برای آن ها پیدا نشده است و این خود یک معضل بسیار بزرگ است چرا حذف نمودن این گونه خودروها سبب عواقبی بد خواهد شد .
برای حذف کردن خودروهایی به مانند : «پژو ۴۰۵» و «پراید» که از طرفداری و مشتریان زیاد برخوردار می باشند بهتر است اول جانشینان مناسب در رنج قیمتی خودشان به میان آید و سپس حذف شوند .
به گزارش خبرنگار خودروکار، هم «پراید» و هم «پژو ۴۰۵»، هر دو جزو قدیمی ترین خودروهای تولید داخل به شمار می روند که اتفاقا جزو سه محصول پر فروش کشور بوده و مشتریان زیادی دارند.
وجود این همه مشتری البته بیشتر به دلیل نبود رقیب و به نوعی انحصار موجود در بازار این خودروها است، چه آنکه اگر محصولات با کیفیت تری در کنار آنها و با قیمتی متناسب وجود داشت، این دو خودرو قدیمی تا این حد در جاده ها و خیابان های کشور به چشم نمی آمدند.
در این شرایط، خیلی ها معتقدند حالا که توافق هسته ای و برجام فرصت مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا را فراهم آورده، وقت خداحافظی با پراید و پژو۴۰۵۵ رسیده و باید جانشینانی مناسب برای آنها پیدا کرد.
اگرچه در قدیمی بودن و لزوم حذف و پراید و پژو ۴۰۵ (با توجه به سطح کیفی پایین آنها) تردیدی وجود ندارد، با این حال بهتر است ابتدا جانشینانی مناسب برای این دو محصول پیدا کرده و سپس راهی موزه شان کنیم.
تجربه پیکان که با خروج آن و محقق نشدن برنامه جایگزینی اش، خسارت سنگینی به ایران خودرو وارد کرد، به خوبی لزوم حذف با احتیاط پراید و پژو ۴۰۵ را یادآوری می کند. این دو خودرو جدای از اینکه بخشی بسیار بزرگ از بازار کشور را به خود اختصاص داده اند، برای خودروسازان و قطعه سازان نیز محصولاتی استراتژیک به شمار می روند. بنابراین اهمیت یافتن جایگزینی مناسب برای پراید و پژو ۴۰۵ پیش از حذف آنها، بسیار بالاست، زیرا در غیر این صورت، هم مشتریان متضرر خواهند شد و هم مجموعه صنعت خودرو و قطعه.
البته بدون شک پیدا کردن خودروهایی که در کنار کیفیت بهتر، قیمتی مناسب (نزدیک به قیمت فعلی پراید و پژو ۴۰۵ داشته باشند)، کار سختی است، اما به نظر می رسد مشتریان ایرانی حاضرند بابت خودرو با کیفیت تر از پراید و پژو ۴۰۵، تا حدی پول بیشتری خرج کنند.
در این شرایط اگر خودروسازان وقت و انرژی بیشتری برای یافتن محصولات جایگزین پراید و پژو ۴۰۵ بگذارند، احتمال یافتن محصولاتی با کیفیت و در عین حال دارای قیمت نسبتا پایین، زیاد است و آنگاه می توان با خیالی راحت تر، این دو خودرو نوستالژیک ایرانی ها را راهی موزه کرد.
روزتون پر از رنگهاى قشنگ پر از خبرهاى خوب سرشار از انرژى مثبت یه عالمه لبخند خیلی افتخار میدید پیش من هم بیاین
7658