خودروهای «مدل ۱۵۰۰» دستی دارای تودوزی هایی با رنگ روشن بوده اند که کمپانی «کرمان موتورز» در خودروی «جی ۵» به جای آن تودوزی های روشن از تودوزی های تیره برای این خودرو استفاده کرده است این موضوع سبب گشته است که با وارد شدن به درون این خودرو با ظاهری تازه و جدید مواجه شویم .
در خودروی «جک جی ۵» نوید وجود پایداری مناسب مشاهده می گردد چرا که اندازه لاستیک این خودرو نسبت به خودروی «لیفان ۶۲۰۰» پهن تر می باشد و علاوه بر آن ارتفاع ۱۷۷ سانتی از سطح زمین هم باعث شده است که پیش بینی شود که پایداری خودروی «جک جی ۵» مناسب خواهد بود .
پشت فرمان « «J5پیش از هر چیز این حس را القا میکند که آیا این اتاق متعلق به یک خودرو ۵۵ میلیونی است؟ بله، در ظاهر این حس تا مدتی پایدار خواهد بود اما اگر در هر خودرو چینی بعد از تفکر دستی به سر و روی اتاق بکشید، از گفتهتان پشیمان میشوید اما در «J5» همه بخشها اینگونه ناامیدکننده نیستند.
چرم و متریال استفاده شده در اتاق در بیشتر قسمتهای داشبورد و روی درها کیفیت خوبی دارند و به هیچ وجه احساس خشکی به شما دست نمیدهد.
روکش چرم صندلیها و فرمان نیز در نگاه اول خود را با کیفیت نشان میدهند اما از آنجایی که هیچ دستگاهی برای سنجش کیفیت این تودوزی وجود ندارد، بهتر است بعد از استفاده طولانیمدت به بررسی آنها بپردازیم.
در سمت چپ فرمان سیستم کنترل فشار باد تایرها با نشان دادن نور سبز روی هر ۴ لاستیک از مناسب بودن وضعیت تایرها خبر میدهد و سیستم صوتی نسبتا بزرگ که در میانه کنسول جای گرفته با ورودیUSB و ۶ بلندگو پشتیبانی میشود.
مجموعه نمایشگرهای پشت فرمان با ملودی رنگ آبی در ۳ قاب دایرهای بیشتر یادآور خودروهای جدید ژاپنی و کرهای است. کامپیوتر سفری این خودرو علیرغم طراحی بزرگ بیانگر اطلاعات کاملی نظیر مصرف سوخت و یا فاصله قابل پیمایش نیست.
کیفیت تجهیزات کلی اتاق در وضعیت ایدهآل خودروهای لوکس قرار ندارند اما در مقایسه با دیگر خودروهای چینی وضعیت قابل قبولی دارند.
دسته دنده بزرگ به همراه کلید آزادساز آن قابلیت تعویض به صورت دستی را نیز دارند. روی این گیربکس ۴ سرعته هیچ خبری از کلیدهای حرکت روی برف یا رانندگی اسپرت نیست اما J5 اتوماتیک شما را برای رانندگی اسپرت نا امید نمیکند چرا که کاتآف موتور آن روی دور ۵۰۰۰ انجام میشود و با خیال راحت میتوانید تا دلتان میخواهد آن را بتازانید و از هر گونه کاتآف زیر ۵۰۰۰ دور در دقیقه که درلیفان ۶۲۰۰ دیده میشود، در امان باشید. مصرف اعلام شده توسط رسانههای چینی برای این خودرو ۷٫۶ لیتر در سیکل ترکیبی است که البته به نظر میرسد در حقیقت رقمی حدود ۵۵ باشد که در طول مدت آزمایش امکان محاسبه آن در غیبت کامپیوتر سفری نبود و البته نحوه رانندگی با خودرو نیز نمیتوانست عدد دقیقی را به ما نشان دهد.
تجهیزات
در مقایسه با مدل گیربکس دستی، تنها تفاوت ظاهری J5 اتوماتیک در رینگهای این خودرو مشخص است. چراغها در جلو و عقب هالوژنی هستند و ۴ شیشه و آینههای جانبی به صورت برقی کنترل میشوند. سیستم صوتی با ۴ بلندگو در مدل دستی به ۶ بلندگو در مدل اتوماتیک افزایش پیدا کرده که در طول آزمایش کیفیت خوبی از آن به گوش میرسید.
برخلاف مدل دستی تنظیم ۴ جهته صندلی جلو در مدل اتوماتیک به قابلیت تنظیم ۸ حالته افزایش پیدا کرده و همچنین سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز به امکانات این خودرو افزوده شدهاند.
سانروف نیز یکی دیگر از آپشنهایی است که در مدل اتوماتیک به چشم میخورد. به صورت کلی در مقایسه با مدل دستی در J5 اتوماتیک مشتریان تعداد زیادی از آپشنهای کارا و جدید را در کنار ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر و یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته به دست میآورند که قطعا ارزش پرداخت ۱۱ میلیونتومان اضافه بها را دارد و البته در بازار جایگاه امگرند ۷ اتوماتیک ۷۱ میلیونی را نیز به شدت به خطر میاندازد چرا که تفاوت عمدهای در بخش امکانات و مشخصات فنی این دو خودرو نمیتوان یافت اما اختلاف قیمت این دو خودرو به حدود ۱۶ میلیونتومان میرسد!
منبع : کرمان خودرو