به نظر مردم تعویض سپر جلو و عقب خودروها و یا عوض کردن چراغ های خودروها خیلی کار ساده و راحتی می باشد اما این نظر مردم است و با نظر اتومبیل سازان ایرانی خیلی فرق دارد .
اتومبیل سازان بارها و بارها اعلام داشته اند که ایجاد نمودن تغییراتی در ظاهر اتومبیل های جدید برای خودروسازان چند ده میلیارد خرج خواهد داشت .
کمپانی خودروسازی «سایپا» پنج سال بعد از آنکه خودروی «تیبا» را معرفی کرد حالا تصمیم دارد تا اتومبیل «ساینا» را روانه بازارها کند .
خودرویی که از نظر فنی هیچ تفاوت شاخصی با تیبا ندارد.
حدود دو سال از معرفی مدل اولیه ساینا در طی یک مراسم خصوصی در شرکت می گذرد و ظاهرا بلاخره شرایط تولید انبوه این محصول ظاهرا جدید مهیا شده است.
موتور 1.5 لیتری 80 اسب بخاری این خودرو تفاوتی با تیبا ندارد و در سایر قطعات فنی هم تغییراتی اعمال نشده است.
طراحی ظاهری جذاب تر و تغییر داشبورد از جمله مهمترین تفاوت های ساینا و تیبا هستند.
هرچند بنا به وعده محصولات سایپا، امکان عرضه نمونه گیربکس اتوماتیک ساینا در آینده وجود دارد.
این خودرو در دو تیپ ساده و EX به بازار می آید که نمونه EX از برخی تجهیزات رفاهی بیشتر نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور پارک دنده عقب نسبت به نمونه ساده و پایه برخوردار خواهد بود.
سایپا برای سری اول ساینا، تخفیف 500 هزار تومانی را اعمال کرده است و این خودرو را با قیمت 27600 به بازار عرضه می کند.
منبع : سایپا