در واقع در طول یک دهه اخیر محصولات لیفان که توسط خودروسازان چینی تولید می گردد و توسط شرکت کرمان موتور به بازارهای ما ارائه می شود یکی از جذاب ترین محصولات می باشد .
خودروی لیفان 820 دارای طولی معادل 4.8 متر می باشد و با داشتن این طول در کلاس خودروهای D قرار می گیرد .
لیفان 820 یک سدان است در سایز متوسط و با اتومبیل های مانند کیا اپتیما و همچنین هیوندای سوناتا هم رده شده است و می توان گفت که کسانی که به دنبال یک خودروی خانوادگی می باشند این گزینه برایشان یک گزینه خیلی خوب می باشد .
اما هر چند که در کمتر محصولی از لیفان چهرهای عامهپسند و جذاب دیدهایم، 820 به لطف الگوبرداریهای نسبتا خوب، از ظاهری مناسب بهره میبرد. برای مثال این خودرو در بخش جلو ظاهری شبیه به فورد تاروس دارد و همچنین المانهایی از محصولات جدید هیوندای نیز در چهره آن دیده میشود. همچنین گرافیک بسیار جذاب چراغهای جلو به همراه چراغهای روشنایی روز (Daylight) از نوع LED که در طرفین بامپر جلو قرار گرفته است، ظاهری آراسته و مدرن به محصول جدید چینیها میبخشد.
در بخش جانبی رینگهای اسپرت 16اینچی به همراه جزئیاتی همچون چراغ راهنمای روی آینه، دستگیرههای درب آسان بازشو و… هر چند که به تکمیل مدرنیته شمایل محصول جدید لیفان کمک شایانی میکند اما استایل کلی کمی ساده طراحی شده است. در بخش عقب این خودرو نیز شاهد ترکیبی از بامو سری5 نسل F10 با ردههایی از سوناتا YF و LF هستیم که البته با نمای جلو در تناسب کامل است. اما این چهره پر زرق و برق در برابر خودرویی قدیمیتر همچون اپتیما که سن و سالی گذرانده است، هر چند که قاعدتا عامهپسندتر به نظر میرسد، اما باید دید که خریدار، چه میزان ارزشی برای لوگوی نقش بسته روی جلوپنجره هر خودرو قائل است. در واقع هرچند که کیا اپتیما به اندازه لیفان 820 مدرن و امروزی طراحی نشده، اما همین سادگی و دوری از اغراق در طراحی این خودرو، با سلیقه بسیاری از مردم سازگار است. هرچند که کیفیت داخلی کمی توی ذوق میزند…
هرچند که نمای بیرونی اپتیما و 820 خبر از یک دهه اختلاف عمر طراحی میدهد، در فضای داخلی این تفاوت کمتر به چشم میآید. در واقع اینگونه میتوان گفت که لیفان 820 به آن میزان که در بدنه پر زرق و برق طراحی شده، فضای داخل کابین آنچنان لوکس و جذابی ندارد. همچنین متریال نهچندان با کیفیت به کار رفته در کابین محصول لیفان و مواردی همچون پلاستیک فشرده بسیار خشک داشبورد، تریم فیبرکربن مانند ادوات و…، آنقدرها هم چنگی به دل نمیزند. غربیلک چهارشاخه مشکی/نقرهای (قابل تنظیم در 4 جهت) که به لوگوی سهخط لیفان مزین شده و از دکمههای سیستم کروز کنترل و اینترفیس سیستم صوتی بهره میبرد، شبیه به هیوندای سانتافه CM طراحی شده است. همچنین پشت آمپر این خودرو با دو دایره برای سرعت و دور موتور و یک نمایشگر در وسط برای اطلاعاتی همچون دمای موتور، میزان سوخت داخل باک و دیگر اطلاعات مربوط به کامپیوتر سفری، باز هم یادآور محصولات هیوندای است. کنسول بسیار ساده یک تکه به همراه نمایشگر ساعت در بالا، دریچههای مستطیلی سیستم تهویه مطبوع هوا، نمایشگر و پنل سیستم صوتی (به همراه 6 بلندگو)، سیستم تهویه مطبوع هوای داخل کابین و در نهایت محفظه فندک، کنسول بین دو صندلی و زیر محفظه زیر آرنجی چیزی است که در کابین این خودرو به چشم میخورد. البته سانروف، 6 ایربگ، روکش چرمی صندلیها به همراه تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین و سنسور دنده عقب و… از دیگر امکانات رفاهی این خودروست و جالب اینجاست که امکانات رفاهی لیفان 820 بسیار شبیه به لیستی است که کیا موتورز در فولترین نسخه اپتیما 2009 و 2010 به خریدار عرضه میکند. اما توجه داشته باشید که کیفیت ساخت ادوات داخلی اپتیما کمی بالاتر است؛ هرچند که با توجه به اینکه نمونه دست دوم این خودرو چند سالی استفاده شده است، برخی ساییدگیها در گوشههای چرم صندلیها یا ادواتی همچون دسته دنده و غربیلک فرمان برای یک خودروی کُرهای امری عادی است.
منبع : لیفان