بنا بر گزارش های ارائه شده توسط روزنامه دنیای خودرو :
روش های عرضه سراتوهای تولید شده در کمپانی سایپا روش مونتاژ یا CKD می باشد . در یک خودرو به احتمال قوی مهم ترین و اصلی ترین بخش یک ماشین جزو قطعه های مونتاژی آن به شمار می رود .
اتومبیل سراتوی سایپا در نمونه ۱۶۰۰ CC آن ۱۲۴ اسب بخار تولید می کند و همچنین دارای گشتاور ۱۵۶ نیوتون متر نیز می باشد .
این اتومبیل دارای گیربکس ۱+۵ دنده دستی همراه می باشد که البته همین مورد سبب شده است که خیلی مورد استقبال مردم قرار نگیرد و طرفداران زیادی نداشته باشد .
زیرا نسخه ۱۶۰۰ وارداتی این خودرو هم وجود دارند که با گیربکس اتوماتیک عرضه شدهاند و قیمتی مناسب دارند.
نسخه اتوماتیک سراتوی سایپا ، به موتور ۲۰۰۰ سیسی ۱۵۶ اسببخاری و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متری مجهز است.
این موتور به یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و تیپترونیک متصل شده که قدرت را به چرخهای جلو خودرو میرساند.
برخی در زمان عرضه این ماشین گفتند که گیربکس نسخه اتوماتیک چهارسرعته بوده و متعلق به مدلهای ۲۰۱۰ سراتو است. ولی با این تفاسیر که این روزها سراتو سایپا، گیربکس ۶ سرعته را زیر کاپوت دارد، میتوان گفت که فناوری بازنگری کیا در سال ۲۰۱۱ را یدک میکشد.
ترمزهای عقب از دیسکی که ما تا به امروز روی وارداتیهای سراتو دیده بودیم، به کاسهای تغییر کرده است.
همچنین دیگر خبری از رینگ ۱۷ اینچی نیست و رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی برای نسخه اتوماتیک و ۱۵ اینچی فولادی برای نسخه دندهای جایگزین شده است.
در اصل سیستم تعلیق و لاستیک خودرو برمنبای Poor Road Version طراحی شده است که سازگاری بیشتری با جادههای ایران دارد.
اگر به لاستیکهای سراتوهای وارداتی نگاه کنید، متوجه میشوید که اکثر این ماشینها به خاطر فشار بیش از حد، لاستیکهایشان سیم زده است.
این مسئله نکته مثبتی است که سراتوی سایپا سازگارتر از نسخههای وارداتی در خیابانها حرکت میکنند.
متاسفانه نسخههای سایپا از سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP) بیبهره هستند و این یکی از نقاط ضعف این سراتو محسوب میشود.
منبع : سراتو کیا