1. مناسب نبودن قیمت خودروی ساینا :
قیمت تیبای صندوق دار در حدود 24.000.000 تومان می باشد .
تجهیزات و آپشن هایی که می توانیم بر روی خودروی تیبا سفارش دهیم شامل : آینه های جانبی برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگ آلومنیومی و شیشه های برقی برای هر چهار درب می باشد .
حال اتومبیل ساینا که به تازگی وارد بازار شده است از حیث قدرت موتوری اش و همچنین میزان توان فنی اش همانند خودروی تیبا می باشد و با این حال حداقل یک چیزی در حدود 2 و یا 3 میلیون تومانی از تیبا گران تر می باشد .
جالب اینکه شرکت سازنده همان چیزهایی را به عنوان ویژگیهای ساینا اسم میبرد که خریداران تیبا میتوانند آنها را به عنوان آپشن سفارش دهند.
2. امکانات ضعیف ساینا
کمربندهای ایمنی با قابلیت پیشکشندگی امکان خارقالعادهای نیست اما در کمال تعجب ساینا آن را تنها به صورت آپشن در اختیار راننده میگذارد. این اتفاق برای سنسور دندهعقب هم رخ داده. در حالی که خرید آن در تمام مغازههای لوکسفروشی سطح شهر با قیمتی ناچیز امکانپذیر است. شرکت سازنده تهویه مطبوع را هم به عنوان آپشن به خریداران ساینا پیشنهاد میدهد، اتفاقی که در مورد تیبا هم امکانپذیر بود.
3.چهره نامناسب ساینا
از نمای جلو و در نمای پشت ساینا دچار تغییر و تحول شده تا متوجه شباهت آن با تیبا نشویم اما وقتی از کنار به آن نگاه میکنید درها و ستون تیبا دیده میشود. این به خودی خود ایرادی ندارد اما با حذف زه از کناره و پایین درها به نظر میرسد نمای کنار آسیبپذیر شده؛ آنقدر که میتوان از کلمه زشت استفاده کرد.
4.ساینا تنها خودروی درون شهری می باشد
وزن ساینا به زحمت از یک تن عبور میکند. طول آن ۴۲۱۵ میلیمتر و عرض بدنه ۱۶۴۵ میلیمتر است. ساینا موتوری با حجم ۱۵۰۳ سیسی دارد و … مشخصات خودرو برایتان آشنا نیست؟ به نظر نمیرسد با یک پراید دیگر روبهرو هستیم که بیشتر به درد خودروی دمدستی داخل شهر میخورد؟ وقتی پراید تنها هفت میلیون تومان قیمت داشت، ایرادی نداشت که یکی از آنها برای استفاده داخل شهر داشته باشیم اما در شرایط فعلی اصلا منصفانه نیست که این همه پول برای ساینا پرداخت کنیم و نتوانیم آن را با خود به سفرهای خارج شهر ببریم.
5. ساینا همان تیبا است
از همان روزی که ساینا را در تبلیغات دیدیم یا از وقتی نخستین عکسهایش منتشر شد متوجه شدیم که ساینا همان تیبای خودمان است. البته با کمی تغییرات ظاهری. پیش از این سمند و پیکان در فیسلیفتهای مختلف تولید میشد اما اسم همهشان سمند باقی میماند اما ساینا ترجیح داده به شکلی شیطنتآمیز از وفاداری به اصالت خویش شانه خالی کند. کلکی که حالا فقط در بین خودروسازان چینی رواج دارد. آنها هستند که هنوز MVM 550 را بزک میکنند و به جای MVM 530 میفروشند. البته اگر کمی انصاف داشته باشیم سدان جدید MVM از نظر فنی هم پیشرفت داشته است.
منبع : سایپا