خودروی سوناتا هیبریدی به گونه ای مناسب رانندگی کردن را کنترل می کند از این رو می باشد که این خودرو راننده را به یک رانندگی هیجانی سوق نمی دهد.
در خصوص میزان مصرف بنزین این اتومبیل باید بگوییم که آخرین مدل سوناتا هیبریدی در درون شهر معادل ۵۴/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد و همچنین معادل ۱۷ لیتر در بزرگراه ها می باشد .
در نسخه ۲۰۱۶ این خودرو مصرف سوخت در بزرگ راه ها برابر ۷٫۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همچنین در شهر برابر ۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است .
در این بین این نکته را نیز باید متذکر شد که پلاگین بهینه تر می باشد .
در کل باید گفت که این خودرو سبک و راحت است ولی یک عیبی که دارد این می باشد که کمی خسته کننده است .
در حقیقت، اگر کنجکاو هستید که بدانید این خودرو چقدر میتواند سرعت بگیرد، تحلیلی انجام گرفته که میتواند راهنمای شما در این امر باشد. برای ثبت رکورد، ما در ۱۷ درصد از زمان خودروی هیبریدی را تست کردیم و به نظر میرسد حدود ۸۳ درصد از دیگر رقبای خود در مسیر کالیفرنیای جنوبی کمتر تهاجمی است.
همواری بهترین راه برای بهره وری بیشتر است و این امر یکی از مشخصه های قابل تعریف سوناتای هیبریدی است. همچنین بسیار بی سروصداست و زمانی که مدل Eco در حالت قفل است، نسبت به نیروی وارده از طرف شما بسیار حساس نیست. ولی این بدان معنا نیست که هیبریدی ها آرام عمل میکنند. تحت ساسات در حالت اسپرت، که پاسخهای بیشتری برای سیستم فرمان، ساسات و سیستم انتقال کالیبراسیون فراهم میکند، این دو مدل سوناتا به صورت منطقی سریع هستند.
پدال سمت راست در هر دو مدل هیبریدی و الکتریکی نور روشن را نشان میدهد که نشان دهندهی این است که شما به آرامی در حالت الکتریکی حرکت میکنید. سیستم کروز روی دنده قرار داشته و برای تثبیت سرعت بکار میرود. شرکت هیوندای میگوید که در حالت تمام برقی سرعت آن به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت میرسد. در شهر و با سرعت آهسته تر، هیوندای پلاگین از یک مولد صوت هشدار دهنده برای عابر استفاده میکند که اعلام میکند که خودرو از پهلوی آنها حرکت میکند.
مدلهای پلاگین به راننده اجازه میدهد بین دو حالت EV و HEV رانندگی کند. در حالت EV خودرو از قدرت الکتریکی با توجه به شرایط استفاده میکند. از سوی دیگر در حالت HEV پیکربندی پلاگین در مصرف باتری شبیه یک هیبرید معمولی است.سیستم ناوبری ۸ اینچی هیوندای، صفحه نمایش لمسی با حساسیت بالا دارد که نسبت به مدلهای قدیمی بهبود یافته است.
مدل اکوی سوناتا با مصرف سوخت ۹/۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر و ۱۶/۱۶ در بزرگراه است که کمتر از هیبریدهای قدیمی مصرف دارد. از همه مهمتر این که سبکتر است. مدل اکو، ۱۵۵ کیلو سبکتر از هیبریدی بوده و ۳۵۰ کیلو نیز سبکتر از پلاگین هیبرید است. موتور این مدل توربوشارژ کوچک چهار سیلندر بوده و از کلاچ دوگانه برای انتقال نیرو استفاده میکند که پاسخگو میباشد.
ترکیب قبلی ۴/۲ لیتری “تتا II” چهار سیلندر برای یک “Nu” ۲ لیتری با تزریق مستقیم سوخت زوج، با اندازهای کوچک، سبک و حداکثر قدرت با توان ۳۸ کیلو واتی موتور الکتریکی میباشد. اما مانند مدل هیبریدی قدیمی، به جای CVT، تمام کارهای آن از طریق سیستم انتقال قدرت شش سرعته اتوماتیک اجرا می شود و این خبر خوبی است. گذشته از سوبارو WRX، یک گیربکس CVT داریم که عملکردی به خوبی یک گیربکس اتوماتیک واقعی ندارد.
سونات هیبریدی ۲۰۱۶ موتور ۲ لیتری Nu GDI چهار سیلندر به همراه گیربکس اتوماتیک شش سرعته دارد.ظرفیت باتریهای یون لیتیوم پلیمر در این مدل ۶۲/۱ کیلووات ساعت است. در مورد اندازه فیزیکی باید گفت که مانند قبل بوده اما سلولهای پر انرژیتری دارد. هیوندا در قسمت پایین کف تنهی خود قادر به جا دادن بسته است و از بین رقبای خود بزرگترین بدنه را دارد (cu-ft 4/13).
پلاگین هیبریدی سوناتا از موتور مشابه و شش سرعته اتوماتیک استفاده میکند اما بزرگتر از بسته باتری با موتور الکتریکی ۵۰ کیلوواتی و سنگین ۸/۹ کیلووات ساعت است. این بسته بزرگ فضای کافی در کف ندارد بنابراین حدود ۹/۹ مکعب فوت فضا توسط این بسته اشغال میشود. این برای تمام کسانی که سلولهای اضافی دارند مفید خواهد بود. مصرف سوخت پلاگین، ۳۹/۵۴ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و دارای حداکثر برد الکتریکی در حدود ۴۹/۳۸ کیلومتر است (بیشترین برد الکتریکیای که در هر فیوژن انرژی و یا آکورد پلاگین میتواند مدیریت شود). هیوندا مدعی است که این بسته به طور کامل و در کمتر از سه ساعت شارژ میشود و یا روی یک جایگاه شارژ دو سطح حدود ۹ ساعت شارژ میشود و ۱۲۰ ولت خروجی دارد.
منبع : سوناتا هیوندا