بررسی طراحی داخلی خودروی هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶ :
هنگامی که به درون خودروی هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶ می رویم مشاهده می نماییم که در درون سوناتای هیبریدی و پلاگین هیبرید نسبتا به سایر نسخه های کمتر کارآمدشان شبیه می باشند البته باید این را هم بیان کرد که مطلب گفته شده درست می باشد به غیر از یک صفحه نمایش اطلاعات خاص در نسخه هیبریدی آن .
برای مدل هیبریدی دو نوع تریم وجود دارد : یکی ترکیبی اس ای و دیگری ترکیبی محدود .
ترکیب دومی امکانات بسیاری چون بسیاری از ویژگیهای پیشرفته ی ایمنی شبیه هشدار دهنده خروج از خط، هشدار در برخورد به جلو را دارد. در پلاگین نیز همچنین تریمهای محدودکنندهای با تکنولوژی بسیار در ایمنی وجود دارد.
طراحی خارجی هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶
هیبرید و پلاگین هردو تبادل عمیق تری با پنجره ی مشبک شاتر، کفه ی مرکزی، چراغ های جلوی (با طراحی مجدد)، فاسیای عقب آیرودینامیک با اسپویلر بدنه و دیفیوزر (متنشر کننده) مرکزی دارند. چرخهای ۱۶ اینچی (که میتواند ۱۷ اینچی هم باشد) سازگار با محیط بوده و چرخهای Aero کارآمدتر از دیگر مدله ای سوناتا بوده و شیارهای عمیق و باریک روی تایر موجب کارکرد صحیح آنها میشود.
مشخصات فنی و موتوری هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶
ترکیب قبلی ۴/۲ لیتری “تتا II” چهار سیلندر برای یک “Nu” ۲ لیتری با تزریق مستقیم سوخت زوج، با اندازهای کوچک، سبک و حداکثر قدرت با توان ۳۸ کیلو واتی موتور الکتریکی میباشد. اما مانند مدل هیبریدی قدیمی، به جای CVT، تمام کارهای آن از طریق سیستم انتقال قدرت شش سرعته اتوماتیک اجرا می شود و این خبر خوبی است. گذشته از سوبارو WRX، یک گیربکس CVT داریم که عملکردی به خوبی یک گیربکس اتوماتیک واقعی ندارد.
سونات هیبریدی ۲۰۱۶ موتور ۲ لیتری Nu GDI چهار سیلندر به همراه گیربکس اتوماتیک شش سرعته دارد.ظرفیت باتریهای یون لیتیوم پلیمر در این مدل ۶۲/۱ کیلووات ساعت است. در مورد اندازه فیزیکی باید گفت که مانند قبل بوده اما سلولهای پر انرژیتری دارد. هیوندا در قسمت پایین کف تنهی خود قادر به جا دادن بسته است و از بین رقبای خود بزرگترین بدنه را دارد (cu-ft 4/13).
پلاگین هیبریدی سوناتا از موتور مشابه و شش سرعته اتوماتیک استفاده میکند اما بزرگتر از بسته باتری با موتور الکتریکی ۵۰ کیلوواتی و سنگین ۸/۹ کیلووات ساعت است. این بسته بزرگ فضای کافی در کف ندارد بنابراین حدود ۹/۹ مکعب فوت فضا توسط این بسته اشغال میشود. این برای تمام کسانی که سلولهای اضافی دارند مفید خواهد بود. مصرف سوخت پلاگین، ۳۹/۵۴ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و دارای حداکثر برد الکتریکی در حدود ۴۹/۳۸ کیلومتر است (بیشترین برد الکتریکیای که در هر فیوژن انرژی و یا آکورد پلاگین میتواند مدیریت شود). هیوندا مدعی است که این بسته به طور کامل و در کمتر از سه ساعت شارژ میشود و یا روی یک جایگاه شارژ دو سطح حدود ۹ ساعت شارژ میشود و ۱۲۰ ولت خروجی دارد.
منبع : هیوندا سوناتا