در میان تمام اتومبیل های کلاس D خودروهای کشورمان البته با رنج قیمتی پایین خودروی پارس یک محبوبیت خاصی دارد .
پارس در ابتدا با نام پرشیا معرفی شده بود که بعد از مدتی تغییر نام داد و آن را پارس نامیدند .
مواردی که در پارس ELX در مقایسه با پارس به این خودرو اضافه گشته است شامل موارد زیر می باشد :
۱٫ داشتن دزدگیر
۲٫ مجهز بودن به سنسورهای کمک به پارک
۳٫ برخورداری از داشبورد طرح چوب
۴٫ داشتن آفتابگیر چراغ دار سرنشین
۵٫ مجهز بودن به صندلی های برقی ورزشی ریکارو همراه با سردکن و گرم کن
۶٫ صفحهٔ ادوات اسمارت همراه با تجهیزات گوناگون مانند سنجش مصرف سوخت لحظهای و کلی
۷٫ تلمتیکس فارسی چند منظوره
۸٫پیشرانه ی پر قدرت تر ۱۶ سوپاپه
۹٫ترمزهای دیسکی در هر ۴ چرخ به همراه ABS و EBD
۱۰٫رینگهای آلومینیومی
پارس ELX در ابتدای تولید با نام پارس اِگزک ( Exec) که مختصر executive به معنی خودروی مدیران است به بازار عرضه شد، اما به سرعت به ELX تغییر نام یافت. حرف E در ابتدای نام ELX کماکان اشاره به گروه خودروهای تجملی مدیران ( executive sedans) دارد.
پیشرانه ی عاریه ای ELX , همان XU7JP4 پژو -سیتروئن است که در اروپا LFY و در ایران L4 خوانده میشود. L4 یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر با تنفس طبیعی naturally-aspirated به اختصار N/A و سوخت رسانی تزریقی چند نقطهای( multi-point fuel injection به اختصار MPFI است) که دارای میل سوپاپ دوتایی از بالا (DOHC) و ۱۶ سوپاپ با تنظیم خودکار هیدرولیکی و حداکثر توان ۱۱۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن بر متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه است.
این پیشرانه توسط یک رایانهٔ بُش از خانوادهٔ مُترُنیک به مدل MP ۷٫۳ Bosch Motronic کاربری و هدایت میشود. این پیشرانه پیش از ELX توسط پژو -سیتروئن در پژو ۴۰۶ LXi، سیتروئن زانتیا ۱٫۸ SX با ۱۶ سوپاپ (مشابه زانتیا ۱۸۰۰ ارائه شده توسط سایپا ) و سیتروئن سارا VTX 1.8i با ۱۶ سوپاپ بکار برده شده بود. این پیشرانه به همراه مبدل کاتالیزوی اصلی دارای سطح استاندارد یورو۳ (به لاتین: Euro III) است.
ترمز مجهز به ABS و EBD , که ELX از نوع دومدارهٔ فرمانیار ( servo-assisted dual-circuit) و هدایت شده توسط رایانه است که با شمارهٔ مدل MK20-E توسط تکلان توس تحت امتیاز و نظارت کنتیننتال تِوس (Continental Teves AG) تولید میشود.
گشتایش هر ۴ چرخ توسط حسگرهای الغایی-مغناطیسی دورشمار در مرکز چرخها بصورت قیاسی اندازهگیری شده و پس از رقمیشدن (digitize) در رایانهٔ ABS/EBD بررسی میشوند. این سامانه به دیسکهای پرهدار هوا-خنک در جلو و دیسکهای توپُر در عقب جفت شده است. کلیپرها توسط تکلان توس، لوکاس و گِرلینگ تولید میشوند.