اتومبیل پراید به دلیل اینکه طراحی اش خیلی قدیمی می باشد قادر نیست که با خودروهای مدرن رقابت کند
ولی این را هم باید گفت که این خودرو از ابتدای تولیدش تا به الان تغییرات زیادی را کرده است و از این رو هم چهره اش نسبت به چهره اولیه اش خیلی تغییر کرده است .(در طی دو دهه)
در خودروی ۱۳۱ و همچنین صبا تغییرات کوچکی را می توان مشاهده نمود و همچنین در نسخه های ۱۳۲ و همچنین ۱۴۱ می توانیم تغییرات بزرگ تر را مشاهده نماییم .
در درون این خودرو چیزی که می بینیم یک داشبورد پلاستیکی می باشد که برروی آن امکانات خیلی کمی وجود دارد ولی حالا در نسخه های جدید تر طراحی داشبورد نسبت به قبل کمی جدیدتر شده است (الهام گرفته از مدل ۱۴۱)
و اما در مورد کوئید، شاهد خودرویی با زبان طراحی جدیدی هستیم. با المانهای زیرکانه طراحی شده از ناحیه رنو، چهره یک شاسیبلند را برای بیننده یادآور میشود. طراحی پویا با جلوپنجرهی برجستهای که لوگوی رنو همانند الماس در وسط آن میدرخشد. (لوگوی رنو سمبل یک الماس است.)
در داخل، مثل همیشه با محیط سادهِ و داشبورد پلاستیکی یک رنو مواجه هستیم، البته به استثنا صفحه نمایش لمسی و صفحه کیلومتر دیجیتالی بهکار رفته در آن، که به نظر میرسد حداکثر تلاش صورت گرفته شده از سوی طراح بوده که سرنشینان، کمی از حسوحال بیروح داخل کابین محصولات سابق رنو فاصله بگیرند.
پراید خودرویی بود که در سال ۱۹۸۶میلادی (۱۳۶۵شمسی) طراحی و تولید شد، یعنی حدود ۳۰ سال پیش! خودرویی که میان چند خودروساز مزدا، فورد وکیا دست به دست شد و بالاخره در سال ۱۳۷۲به دست خودروساز ایرانی، سایپا افتاد!
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجی کالا، و اما کوئید، خودرویی است که رنو در سال ۲۰۱۵ به قصد هدف گرفتن بازار خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت هند تولید کرد. بنابراین کوئید خودروی جدیدتری نسبت به پراید محسوب میشود.
پراید عموما بهعنوان یک خودروی سدان (صندوق دار) و یا هاچ بک کوچک شهری شناخته میشود.
در مورد کلاس کوئید جای بحث زیاد است. بهطور کلی کوئید را یک کراساور کوچک میدانند. کوئید از نظر ابعاد حتی از ۲۰۶ کوچکتر و ارتفاع آن تنها ۲٫۸ سانتیمتر از پراید بیشتر است! در حقیقت کوئید یک هاچ بک کوچک شهری است که تنها با افزایش ارتفاع چندسانتیمتری ناقابل، لفظ کراساور کوچک را یدک میکشد. این اختلاف ارتفاع ناچیز، شاید در جادههای خاکی یا پرفراز و نشیب، عملکرد بهتری را نسبت به پراید از خود نشان دهد.
البته بعید نیست که کوئید هم مثل پراید دستخوش تغییراتی شود و در آیندهای نه چندان دور، شاهد تولید انواع کلاسهای سدان تا وانت آن باشیم!
منبع : رنو