دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

از دی ماه پژو ۲۰۰۸ وارد بازارها می گردد

مدیر بازار یابی و فروش شرکت ایران خودرو (مصطفی خان کرمی) در خصوص زمان عرضه خودروی جدید پژو ۲۰۰۸ بیان داشت :

شرکت ایکاپ که کمپانی اشتراکی میان پژو و ایران خودرو می باشد اتومبیل پژو ۲۰۰۸ را تولید کرده است و وی بیان کرد که این خودرو در دی ماه سال جاری قرار می باشد که به بازارها وارد گردد.

وی همچنین در خصوص قیمت این اتومبیل در بازارهای کشورمان بیان داشت :

قیمت پژو ۲۰۰۸ بسته به آپشن هایش در این خودرو و همچنین بسته به نوع جعبه دنده موجود در خودرو بین ۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۹۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد .

خان کرمی ادامه داد: «قصد داریم خودروی ۲۰۰۸ را به بازار عرضه کنیم و محک بزنیم. این خودروی رقیب هیوندای سوناتا، کیا اسپورتیج، تویوتا کمری بودهخواهد بود و مطمئناً قیمت آن نسبت به کیفیتش، مناسب خواهد بود.»

او در مورد همکاری با رنو نیز گفت: «با شرکت رنو شراکتمان همچنان ادامه دارد و سال گذشته خودرو رنو کپچر را تولید و روانه بازار کردیم که با استقبال خوبی روبرو شد. از آذرماه امسال هم مدل ۲۰۱۷ این خودرو وارد بازار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال، ۳۰۰۰ دستگاه رنو کپچر عرضه ‌شود.

همچنین در حال پیگیری ساخت سه خودرو مشترک با شرکت رنو هستیم که در آینده اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه خواهیم کرد.» احتمال زیاد یکی از سه خودروی مد نظر مدیر بازاریابی ایران خودرو برای همکاری با فرانسه رنو کوئید (کراس اوور) است که نقش رقیب پراید را با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان بازی خواهد کرد.

همکاری با پژو :

در سال ۱۳۵۳ با افزایش قیمت نفت و درآمدهای ارزی، شرکت ایران ناسیونال به منظور حفظ بازار تصمیم به تولید پژو گرفت و سهام شرکت نیز در همین سال وارد بورس گردید و حدود ۴۵ درصد از سهام شرکت به عموم واگذار گردید. در اواخر سال ۱۳۵۶ و اوایل سال ۱۳۵۷ با توجه به این نکته که پیکان قدیمی شده بود، تعویض آن در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس به منظور تولید خودروی جدیدتری با پژو فرانسه مذاکراتی انجام گرفت که در نهایت منجر به عقد قرارداد تولید پژو ۳۰۵ شد.

اما قبل از انجام کار و همزمان با وقوع انقلاب اسلامی تمامی صنایع، ملی و در اختیار دولت قرار گرفت. از سال ۱۳۷۴ شرکت ایران خودرو همکاری خود با شرکت پژو فرانسه را آغاز کرد. در سال ۱۳۸۴ درآمد شرکت پژو از بازار خودرو ایران یک میلیارد یورو بود. در سال ۱۳۹۱ با بالا گرفتن تحریم‌های علیه ایران و پس از قراردادهای پژو با جنرال موتورز آمریکا، پژوروابطش را با ایران خودرو قطع کرد.

در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ پژو طبق یک قرارداد به ارزش ۴۰۰میلیون یورو (معادل ۱۳ تریلیون ریال) که با ایران خودرو به امضا رسید به بازار ایران بازگشت که طی آن انتقال خط تولید پژو ۲۰۰۸٬۲۰۸ و ۳۰۱ در دستور کار قرار گرفت.

تاریخچه :

گروه صنعتی ایران خودرو (ایران ناسیونال پیشین) در ۱۲ مهرماه سال ۱۳۴۱ توسط برادران خیامی، احمد خیامی، محمود خیامی و حسن خیامی با هدف تأسیس و ادارهٔ کارخانجات به منظور تولید و تهیهٔ انواع خودرو، قطعات مربوط به آنها، فروش و صدور محصولات و با سرمایه‌ای در حدود ۱۰ میلیون تومان در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد.

این شرکت در اسفند ۱۳۴۲ با تولید اتوبوس کار خود را آغاز کرد. اتوبوسهای معروف به «ال‌پی» بود که شاسی آن از آلمان وارد می‌شد و با نصب اتاق بر روی آن در کارخانه شمالی فعلی شرکت ایران خودرو مونتاژ می‌گردید بعد از این مدیران شرکت بر آن شدند تا با کارخانه‌های دنیا ارتباط برقرار کرده و خودرویی برای قشر متوسط مردم تولید کنند. شرکت‌های فورد، پژو، فولکس و تالبوت از جمله گزینه‌هایی بودند که با آن‌ها تماس برقرار شد. در نهایت در سال ۱۳۴۵ قراردادی با شرکت تالبوت در مورد مونتاژ و ساخت خودرو پیکان که نام انگلیسی آن هیلمن بود به امضا رسید. با وارد شدن قطعات از تالبوت انگلستان که در آن موقع زیرمجموعه شرکت کرایسلر آمریکا بود، در اردیبهشت ۱۳۴۶ تولید پیکان با ظرفیت ۶۰ هزار دستگاه آغاز شد و به تدریج به ۱۲۰ هزار دستگاه افزایش یافت.

گروه صنعتی ایران خودرو بزرگ‌ترین شرکت خودرو سازی ایران و خاورمیانه‌است که به طور متوسط ۵۰ تا ۵۵ درصد تولید خودرو ایران را به طور دائم به خود اختصاص داده‌است. این شرکت علاوه بر سایت اصلی که در کیلومتر ۱۴ بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج سابق) واقع است در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز، کرمانشاه و بابل نیز دارای پایگاه‌های تولید خودرو است. این گروه در زمینه صنایع ریلی هم فعالیت دارد.

 منبع : ایران خودرو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.