مسولیت های اجتماعی :
به دلیل آنکه در یک بنگاه اقتصادی سهامداران و همچنین ذی نفعان نقش های خیلی مهمی دارند گروه سایپا هم در این خصوص خود را مبرا نداسته و به این قضیه توجه خاصی نشان داده است
گروه سایپا تلاش می کند تا مسولیت های اجتماعی خود را در برابر جامعه و مشتریان و دولت و سهامداران به طور خیلی خوبی ایفا نماید .
برای گروه جامعه سه آیتم حفظ محیط زیست،کاهش آلایندگی و مدیریت بهینه سوخت خودروها مد نظرقرار گرفته شده است. برای گروه مشتریان نیز تولید محصول با کیفیت و ایمن، خدمات پس از فروش با کیفیت، قیمت مناسب و تنوع محصول مد نظر می باشد. در گروه دولت نیز نگاه ارتقاء محصولات در راستای انطباق با استانداردهای 55 گانه دنبال می شوند و در گروه سهامداران نیز با نگاه انتفاعی به هزینه کمتر و سود بیشتر دقت می گردد.
در تدوین آرمان و استراتژی شرکت نیکسا، به عنوان یک سازمان غیردولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی، خدمات داوطلبانه خود را بر اساس تعالیم الهی و اسلامی و رعایت کرامت انسانی و با انگیزه انسان دوستانه، مردم محور و قانونمند ارائه می نماید مدنظر قرار گرفته است . این موسسه همواره برآن است تا با توانمند سازی مردم و جامعه ، زمینه رفع(کاهش) آسیب های اجتماعی را با مشارکت عامه فراهم سازد.
گروه خودروسازی سایپا در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود و با هدف متمرکز نمودن فعالیتهای خیریه ، در سال 1384 اقدام به تاسیس موسسه خیریه نیک اندیشان رمضان نمود .
بخش عمده فعالیتهای این موسسه ساخت مراکز آموزشی در مناطق محروم کشور با هماهنگی سازمانهای ذیربط می باشد .