پژو ۲۰۶ کوپه رو باز (cc) :
پژو ۲۰۶ کوپه روباز را در سال ۲۰۰۰ رونمایی کردند سیستمی که بر روی سقف این خودرو نصب نموده اند سیستم جرج پائولین می باشد و به گونه تاشو برقی می باشد .
در سال ۱۹۳۵ این مدل سقف را برای نخستین بار بر روی پژو ۴۰۲ گذاشته بودند
پژو ۲۰۶ کوپه روباز دارای موتورهای TU5 1600 سی سی و همچنین EW10G4 2000 سی سی می باشد
و نهایتا این اتوموبیل را در سال ۲۰۰۷ بود که با خودروی ۲۰۷CC جایگزین نمودند .
پژو ۲۰۶ :
پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری و هچنین گزینههای گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه میشد.
اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام+۲۰۶ در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت.
بیش از ۸۲ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص مییافت و۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)،ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و همچنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران،برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.
توقف تولید:
با آغاز سال ۱۳۹۱ هجری شمسی و تشدید تحریمهای بینالمللی علیه فعالیتهای هستهای ایران و همزمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو، زمزمههای پایان همکاری چندین ساله پژو و ایران خودرو به وجود آمد و در نهایت در اواخر تابستان همین سال، همکاری پژو و ایران خودرو به طور کامل و برای همیشه قطع شدو پژو به ارسال قطعه برای ایران خودرو پایان داد؛ بنابراین تولید تمام مدلهای پژو ۲۰۶ متوقف شد. پس از توقف تولید این خودرو و شوک خبری ناشی از آن در جامعه، ایران خودرو سعی در تکذیب خبر توقف تولید این خودرو نمود، اما پس از گذشت چند هفته با توجه به آمارهای تولید ماهانه خودرو، عدم تولید این خودرو اثبات شد. توقف ناگهانی تولید پژو ۲۰۶، با عث ایجاد بازار آشفته و درنتیجه افزایش چشمگیر قیمت این خودرو تا بیش از دو برابر شد. همچنین همزمانی توقف تولید این خودرو با بحران اقتصادی ایران خودرو و تورم بسیار زیاد ایجاد شده در جامعه، باعث کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو گشت.
تولید ۲۰۶ ایرانی:
پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد. در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید و یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین میشد، با نمونههای ساخت داخل و یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد. حتی برخی از سیستمهای این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید به گونهای که خودروی جدید فقط در ظاهر با ۲۰۶های قبلی شباهت داشته و بسیاری از تواناییهای اصلی آن عملاً وجود ندارد، به عنوان نمونه میتوان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر (ولی با امکانات بسیار کمتر) به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونههای تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهرهگیری از قطعات ایربگ ایرانی و چینی و ترمز ای بی اس کرهای اشاره نمود همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروز کنترلهای متداول خانواده خودروهای پژو را ندارد. همچنین قبل از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد.
منبع : پژو 206