بنا بر گزارش ارایه شده توسط پایگاه خبری پدال نیوز :
کمپانی کیا اتوموبیل سراتو فیس لیفت را با کد اتاق YDM برای سال ۲۰۱۷ معرفی نموده است . این اتوموبیل در بازار جهانی کماکان با نام سراتو یا فورته YD به فروش می رسد .
سراتو جدید همزمان با عرضه جهانی اش به کشور ما هم وارد شده است و این قضیه جای تعجب دارد
این مورد در صورتی می باشد که اتوموبیل هیوندا النترا که رقیب سراتو هم به حساب می آید نسبت به خودروی سراتو خیلی زودتر وارد بازار های جهانی گشته است اما ما هنوز این خودرو را با پلاک ملی در کشور خودمان ندیده ایم .
البته یکی از دلایل واردات همزمان سراتو نیوفیس با عرضه جهانی را می توان به فروش بسیار خوب نسل فعلی در بازار داخلی و تقاضا برای آن مرتبط دانست که وارد کنندگان را ترغیب کرده تا اولین سری از سراتوهای نیوفیس را با مدل ۲۰۱۶ به بازار عرضه کنند.
قطعاً کیا سراتو خودروی بسیار محبوبی است و بسیاری از ما تجربه رانندگی با این خودرو را داریم و در این مقاله از خودروبانک قصد داریم به صورت مختصر به تغییراتی اشاره کنیم که مدل ۲۰۱۷ و با چهره جدید نسبت به مدل های کنونی بازار دارد. لازم به ذکر است که مدل هایی که هم اکنون با فیس جدید به بازار آمده اند مدل ۲۰۱۶ هستند ولی این مدل به عنوان مدل ۲۰۱۷ کیا سراتو در بازارهای جهانی توسط کیا معرفی شده و منظور ما در این مقاله از سراتو ۲۰۱۷ همین مدل ۲۰۱۶ فیس لیفت است. سراتو ۲۰۱۷ شامل تغییراتی از لحاظ فنی، شکل ظاهری و همچنین آپشن های نصب شده است که به بهانه ورود این تازه وارد به کشور به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت:
تغییرات جلوی خودرو :
به نظر میرسد طراحان
کیا سعی داشته اند نمای جلوی خودرو را تا حد ممکن به برادر بزرگتر سراتو یعنی کیا اپتیما نزدیک کنند به همین منظور تغییراتی درچراغ ها، درب موتور، جلو پنجره و شکل سپر داده شده است. چراغ ها از حالت قبلی کشیده تر و باریک تر شده اند و از حالت برجستگی درب موتور نیز کاسته شده و علاوه بر خطوط شکسته کنار درب موتور، دو خط شکسته نیز بر روی آن اضافه شده است.
در کناره های سپر نیز به سبک طراحی سپر اپتیما JF نسخه جی تی لاین دو ورودی هوا به منظور آیرودینامیک و چسبندگی بهتر قرار گرفته است. چراغ های مه شکن نیز که شباهت فراوانی به مه شکن های کیا نیرو دارد به همان سبک به مرکز سپرنزدیک تر شده اند، همچنین در نمونه های فول بر روی سپر جلو نیز تعداد سنسورها فاصله سنج از دو عدد به چهارعدد افزایش پیدا کرده است.
تغییرات نمای جانبی
در این قسمت هیچ گونه تغییری را شاهد نیستیم و تنها شکل ظاهری رینگ ها تغییر کرده است. لاستیکهای نصب شده بر روی این خودرو دقیقاً همان لاستیکهای نکسن مدل cp643a با سایز ۲۱۵/۴۵/۱۷ میباشد که بر روی سراتوهای فعلی نصب میباشد این مدل از لاستیک نکسن نسبت به سایر لاستیکهای این برند و همچنین سایر برندهای لاستیک کرهای از کیفیت پایینتری برخوردار میباشد به طوریکه علاوه بر نویز فراوان که ناشی از طرح عاج و فاق کوتاه لاستیک میباشد در ترمزگیریها نیز ضعیف عمل میکند و از طرفی با توجه به فاق کوتاه تایر و سایز ۱۷ اینچی رینگها و خیابانهای پر از انواع دستانداز و چاله در شهرهای کشور گاهی تایرها دچار آسیب میشوند، این آسیب بیشتر از نوع ورم کردن یا به اصطلاح آبسه کردن دیوارهی تایر میباشد و درنتیجه مالکان مجبور به خرید تایر جدید میشوند.
شاید بگویید این شرایط برای هر لاستیک فاق کوتاهی ممکن هست پیش بیاید، اما بدانید که ضمن تأیید متأسفانه این لاستیک در این قسمت دارای نقطه ضعف بیشتری نسبت به سایر تایرها چه از این برند چه از برندهای دیگر میباشد. پس همینجا به شما پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید این خودرو را دارید همان ابتدا نسبت به تعویض این تایر با سایز ۲۱۵/۵۰/۱۷ یا ۲۲۵/۴۵/۱۷ از لاستیکهای چهار فصل این برند یا برندهای مطرح دیگر اقدام کنید هر چند که متأسفانه لاستیک چهار فصل و تاریخ روز برندهای کرهای بسیار کمیاب میباشد و اکثر وارد کنندهها نمونههای تابستانی را وارد کردهاند. درضمن اگر مدل نیوفیس را خریدید و قصد تعویض لاستیک را داشتید یادتان باشد که مراقب سنسورهای TPMS باشید این آپشن در نمونههای فعلی وجود ندارد.