بزرگ ترین اتوموبیل ساز کشور ما تصمیم دارد اتوموبیل پژو ۵۰۸ را به بازار ها وارد کند این اتوموبیل فرانسوی یک سدان می باشد که نسبتا هم بزرگ است اگر بخواهیم این خودرو را از لحاظ ابعادی مورد بررسی قرار دهیم می توانیم این خودرو را به اتوموبیل های هیوندا سوناتا و همچنین کمری و امثال آن تشبیه نماییم .
وارد شدن این خودرو به بازار های ما به نفع مشتریان می باشد چراکه حق انتخاب بیشتری را به مشتریان عرضه می کند و حتی در صورت پیش گرفتن استراتژی مناسب از طرف واردکننده، موفقیت اش را در این کلاس تضمین و استمرار فروشش را در بازار تثبیت کند. البته وقوع همه این موارد، تنها و تنها به فاکتور قیمت و پشتیبانی خدمات یدکی مناسب از آن بستگی دارد وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از آن بر مدل ۴۰۷ رفته بود، محصولی که قربانی قیمتگذاری نامناسب و طمعورزی طرف ایرانی شد و هنوز نیامده از عرصه رقابت در بازار حذف شد.
پژو ۵۰۸ یک سدان خانوادگی بزرگ است که برای نخستین بار، در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این خودرو جانشین مدل ۴۰۷ به شمار میآید ولی از لحاظ ابعادی از آن بزرگتر بوده و از این جنبه خاص، مدل ۶۰۷ را هم پشت سر نهاده است. خودروی مذکور بر مبنای پلت فرم PF3 کمپانی PSA تکوین و توسعه یافته و این پلت فرم و بخش اعظم قطعات پیشرانه آن با نسل دوم سیتروئن C5 مشترک است. هر دوی این خودروها در کنار یکدیگر و به موازات هم در خط تولیدی کارخانههای رنس (RENNES) کشور فرانسه و ووهان (WUHAN) چین مونتاژ میشوند. به غیر از این دو مکان، پژو ۵۰۸ توسط شرکت نازا (NAZA) مالزی هم به تولید میرسد.
پژو ۵۰۸ از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بینالمللی را از آن خود نماید ازجمله آنها میتوان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال ۲۰۱۱ میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (۲۰۱۱ میلادی) اشاره نمود، عنوان مذکور، با رأیگیری از خوانندگان مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو گردید.
پژو ۵۰۸ در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراساوور (RXH) به تولید میرسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جادههای آفرود، چند سانتیمتری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکیرنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیسلیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغهای جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. علاوه بر اینها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغهای جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.
این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار عرضه میشود. پیشرانههای بنزینی این خودرو در انواع ۱٫۶ لیتری ساده و توربو و نیز ۱٫۸ لیتری توربو ارائه میشوند که به ترتیب از توانی معادل ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار برخوردارند. پیشرانههای دیزلی هم در اشکال متنوعی اعم از ۱٫۶، ۲ و ۲٫۲ لیتری عرضه میشوند که توان خروجی آنها بین ۱۱۵ تا ۲۰۴ اسب بخار متغیر است. نسخههای وارده به کشورمان هم از نوع ۱٫۶ لیتری بنزینی خواهد بود.
از لحاظ ایمنی، پژو ۵۰۸ خودرویی بسیار مطمئن و برخوردار از ساختاری صلب و مستحکم است و به سبب بهرهگیری از این ساختار هم توانست به نتایج چشمگیری در تستهای ایمنی نائل آید. این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی یورو انکاپ (EURONCAP) کسب و نرخ بسیار خوب ۹۰ درصد را هم برای ایمنی سرنشینان بزرگسال خود، ثبت نمود. تمامی مدلهای پژو ۵۰۸ بهطور استاندارد به ۶ عدد کیسه ایمنی هوا مجهز هستند. همچنین در تمامی مدلهای این خودرو سامانههای ایمنی متعددی منجمله سیستمهای ABS،EBD،EBA و ESP،ASR و CBC به طور استاندارد وجود دارد و نیز سامانههای کمکی نگهدارنده خودرو در تپهها و سیستم هشداردهنده نقاط کور و… هم در تیپهای فول این خودرو دیده میشود.
منبع : پژو