درسال ۲۰۱۶ و در ماه های مارس و آوریل و می پر فروش ترین اتوموبیل در استرالیا خودروی هیوندا آی ۳۰ معرفی شده است
شاید بتوان گفت که دلیل اینکه این اتوموبیل اینقدر پرفروش می باشد قیمت مناسب این خودرو می باشد
نسخه اکتیو این خودرو را مدل پایه می دانند که این نسخه در استرالیا با قیمت ۲۰۹۹۰ دلار خرید و فروش می گردد و بعد از آن هم نسخه اکتیو ایکس آمد که قیمتی معادل ۲۲۰۹۰ دلار قیمت دارد
هر دو مدل پیشرانهی ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری دارند و پسازاین دو، نسخهی SR با قیمت آغازی ۲۵۵۹۰ دلاری و SR پریمیوم با قیمت ۳۰۵۹۰ دلاری (به علاوه هزینههای جادهای) قرار میگیرند که این دو نسخه نیز پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری دارند. همهی مدلها با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس هستند.
بر پایهی اطلاعات ارائه شده توسط هیوندای، شما میتوانید با پرداخت ۲۵۹۹۰ دلار، صاحب نسخهی SR با گیربکس اتوماتیک شوید.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری دیزلی نیز برای مدلهای اکتیو، اکتیو X و پریمیوم در دسترس بوده و بازه قیمتی ۲۳۵۹۰ تا ۳۴۴۹۰ دلاری را در برمیگیرد و این پیشرانه تنها با گیربکس اتوماتیک قابل سفارش است. I30 در فرم سدان قابل دسترس نیست اما میتوانید نسخهی واگن را به دست آورید.
هیوندای i30 SR تفسیر این خودروساز از هاچبک داغ است. خودروی حاضر در این بررسی نسخهای است که بالاتر از یک مدل متوسط i30 قرار میگیرد اما به پای نسخهی تاپ پریمیوم نمیرسد.
SR در سال ۲۰۱۳ عرضه شده و در سال ۲۰۱۵ نیز فیس لیفت گردیده است و حالا بهطور استاندارد با اپل کارپلی به فروش میرسد. اگرچه که این خودرو مدت طولانی در خط تولید بوده اما آیا هنوز هم در این کلاس میتواند به رقابت بپردازد؟ این خودرو رقیب مستقیم مدلی شبیه فولکس گلف GTI (40990 دلار) نیست و البته در جایگاه راحتتری نسبت به مزدا ۳ SP25 (25190 دلار) و هولدن کروز SRi-Z (27140 دلار)، فورد فوکوس اسپورت (۲۶۴۹۰ دلار) و کیا سراتو Si (28990 دلار) قرار میگیرد.
SR عناصر برجستهی کرومی در جلوپنجره دارد و استفاده از دیفیوزر مشکی مات در سپر عقب باعث تمایز آن با گونههای اکتیو و اکتیو X شده است. این خودرو همچنین رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغهای جلوی اتوماتیک، چراغهای LED روز روشن و آینههای جانبی با چراغهای LED دارد. خودروی موجود در تست از رنگ خاص قرمزی استفاده میکند که ۴۹۵ دلار هزینه را به قیمت کلی اضافه میکند.
داخل کابین نیز کیفیت خوبی دارد و اجزا بهطور مرتب و شستهورفته در جای خود قرارگرفتهاند. فضاهای ذخیرهای خوبی نیز در نظر گرفته شدهاند و دو مکان برای نگهداری بطری در پانل درها،۲ نگهدارنده فنجان بین راننده و سرنشین جلو، فضای عمیق کنسول و یک مکان برای عینک آفتابی در سقف وجود دارد.
یک فضای کوچک نیز پشت آفتابگیرها وجود دارد اما مجبورید بهصورت فیزیکی آن را باز کنید و حسگر فعالکنندهای وجود ندارد. البته این مشکل بزرگی نیست و اکثر مردم تا این حد تنبل نیستند!
صفحه لمسی ۷ اینچی که در مرکز واقع شده دارای رادیو، مدیا، تنظیمات و دکمههای تلفن است. سیستم ناوبری تنها در تریم پریمیوم در دسترس است هرچند که تریم SR و پایینتر اپل کارپلی/گوگل را هماکنون برای دستگاههای اندرویدی دریافت کردهاند که امکان دسترسی به برنامههایی همچون نقشهها، موزیک و پیامرسانی فعال شونده با صدا را میدهد. دو خروجی ۱۲ ولت نیز زیر سیستم تهویهی دو ناحیهای وجود دارد و ورودیهای AUX و USB نیز در نظر گرفته شده است.
منبع : هیوندا