دو سال می باشد که از خبرهایی که در باره بهترین محصول لیفان به گوشمان رسیده است می گذرد
منظورما از بهترین محصول لیفان همان پرچمدار لیفان می باشد ( لیفان 820 )
ما چند وقت پیش شنیدیم که قرار است این اتوموبیل در سال آتی عرضه گردد به همین دلیل می باشد که تیم عصر ایران برآن شد تا اطلاعاتی از این اتوموبیل در اختیاار عموم قرار دهد چرا که این طور که پیداست قرار است به ایران آید
هرآنچه که شما میخوانید نتیجه بررسی 2 ساعته این خودرو می باشد
در این مطالب تلاش شده تا معایب و محاسن این خودرو تا حد امکان مورد توجه قرار گیرد.
طراحی و فضای داخلی
لیفان 820 در نمای ظاهری تا حدی نظر ها را به خود جلب می کند اما طراحی آن کپی برداری از برند های مطرح دنیاست. لیفان 820 نیز از نظر طراحی بسیار شبیه به تویوتا کمری و سوناتا است.
با دقت بیشتر به جزییات خطوط روی بدنه به شباهت خیلی زیاد برش اصلی درهای 820 با تویوتا کمری پی میبریم. این شباهت تا حدی است که با روی هم انداختن تصویر دو خودرو، ستون B آنها بدون ذرهای اختلاف روی هم قرار میگیرد، هر چند که در ستون C و در عقب تا حدی تغییراتی را تجربه کرده است.
به لطف این کپی 820 از فضای مناسبی برای سرنشینان دو ردیف بهره میبرد و میتوان آن را در زمره معدود لیفانهایی قرار داد که ارگونومی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد.
پشت فرمان 820
با وجود سیستم کیلس، بدون در دست گرفتن کلید درهای 820 را باز میکنیم. با فشردن پدال ترمز و دکمه استارت/استاپ 820 را روشن میکنیم. نکته جالب در خصوص این سیستم در 820 اینکه حتی با دور شدن از خودرو به همراه کلید، 820 همچنان روشن مانده و قادر به جابهجایی آن خواهید بود!
لیفان برای نزدیکتر کردن 820 به خودرویی مجهز و تشریفاتی ترمز پارک پایی در نظر گرفته است. با غیرفعال کردن این سیستم موتور 2.4 لیتری آن را به کار میاندازیم. این پیشرانه که توان 165 اسب بخار را به چرخهای جلو میفرستد، در بازار ایران با یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار جفت و جور میشود.
820 هر چند به اندازه همکلاسهای ژاپنی و کرهایاش تند و تیز نیست، اما اختلاف شدیدی نیز با آنها ندارد. اگر بخواهیم در زمینه شتاب این خودرو نظری دهیم باید ذکر کنیم که لیفان 820 در حرکت اولیه و داشتن شتاب به رغم داشتن موتور 2.4 لیتری کمی تنبل است هرچند این تنبلی فقط در زمان حرکت اولیه است و در ادامه شرایط کمی بهبود می یابد.
در اندازه گیری شتاب صفر تا صد در این خودرو نیز به عدد 10.5 ثانیه رسیدیم.
تعویض دندهها در حالت خودکار بدون تاخیر انجام میشود و امکان تعویض دستی دندهها نیز وجود دارد. 820 به لطف وجود سیستمهای کمکی نظیرکنترل پایداری الکترونیکی، و البته وزن 1.5 تنیاش پایداری خوبی از خود نشان داد. هر چند که این خودرو همانند بسیاری از خودروهای هموطن خود در زمینه ترمز دچار مشکل است به طوریکه در زمان ترمز گیری در آن حس عدم اطمینان به راننده منتقل می شود .
منبع : لیفان