دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

معرفی H30 CROSS | کراس H30 محصول ایران خودرو

یکی از انواع محصولات کمپانی خودروسازی «دانگ فنگ» خودروی «H30 CROSS» است .

شرکت خودروسازی «دانگ فنگ» یک شرکت چینی است که هم خودروهای تجاری تولید می کند و هم خودروهای سواری و هم اتوبوس تولید می کند و هم نهایتا به کار ساخت قطعات خودرو نیز اشتغال دارد .

این کمپانی از گذشته های دور خودروهای تجاری خود را به کشور ما وارد نموده بوده است اما در حال حاضر از طریق شرکت خودروسازی بزرگ «ایران خودرو» اقدام به وارد نمودن خودروهای سواری خود کرده است .

موتور خودروی «H30 کراس» همان موتوری است که قبلا با آن بر روی خودروی «پژو ۲۰۶» تیپ ۵ آشنا شده بودیم .

H30 کراس یک خودروی کراس اوور کوچک است که دارای موتوری با مشخصات ۱٫۶ لیتری پژو با کد TU5 است .

البته «دانگ فنگ» شریک تجاری «پژو» است و این قضیه سبب می شود حداقل از باب خدمات پس از فروش قطعات موتوری خریداران این محصول مشکلی در ایران نداشته باشند.

موتور ۱٫۶ لیتری با قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن مترگشتاور. دانگ فنگ دو تیپ اتوماتیک و دستی را عرضه کرده، گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک، بر خلاف تصور گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع AL4 پژو که بر روی ۲۰۶ اتوماتیک در ایران نصب شده است نیست بلکه دانگ فنگ ترجیح داده از گیربکس ساز معروف آیسین ژاپن گیربکس خودرو را تهیه نماید.

سیستم تعلیق عقب خودرو از نوع مستقل و تورشن است و پس از نگاهی به زیر خودرو مشخص می شود دقیقا همان سیستم تعلیقی است که بر روی پژو ۳۰۶ استفاده شده. پلتفورم خودرو نیز به نوعی پلتفورم خودروی قدیمی سیتروئن ZX است که بین سالهای ۱۹۹۱ و ۱۹۹۸ تولید می شد.

فضای داخلی خودرو ساده طراحی شده اما نسبت به قیمت و رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می شود. طول ۴٫۳ متر است و اندکی از ۲۰۶ صندوقدار بزرکتر است اما فاصله بین دو محور آن حدود ۲۰ سانت بیشتر از ۲۰۶ است. در واقع نکته قوت خودرو در فضای داخلی است.

هر چند این قضیه به تنهایی نمی تواند تضمین کننده راحتی سرنشینان باشد چرا که باید ارگونومی صندلی های و وضعیت طراحی نحوه نشستن سرنشین را نیز بررسی کرد.

فضای صندوق این خودرو ۴۱۷ لیتر است که در قیاس با ۲۰۶ صندوق دار ۳۳ لیتر فضای کمتری دارد اما اچی ۳۰ با خواباندن صندلی های عقب می تواند ۱۱۳۷ لیتردر اختیار قرار دهد.

شتاب صد کیلومتر خودرو توسط یک نشریه روسی یا گیربکس اتوماتیک ۱۳٫۳ ثانیه بدست آمده که عملکرد بدی به نظر نمی آید.

دو ایربگ جلو، سیستم ترمز ای بی اس به همراه ای بی دی، ایربگ های جانبی، تهویه مطبوع خودکار، سیستم نویگیشن با  دوربین عقب  و صندلی های چرم از امکانات این خودرو هستند ولی مشخص نیست ایران خودرو با چه سطح امکاناتی این خودرو را وارد ایران خواهد کرد.

منبع : ایران خودرو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.