دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

طراحی ظاهری پژو پارس سال

بررسی طراحی ظاهری «پژو پارس» سال :

در خصوص ظاهر خودروی «پژو پارس» سال باید بگوییم که در واقع «پارس» ۱۵ سال است یک شکل است . «پژو پارس» هیچگونه تغییری را از زمان نخستین عرضه اش توسط «ایران خودرو» از ۱۵ سال پیش تجربه نکرده است .

«پژو پارس» علاوه بر آنکه تغییری را تجربه نکرده است حتی باید گفت که عیب ها و نقص هایی که مربوط به مونتاژ این خودرو بوده است هم کماکان پابرجاست و رفع نگردیده است .

یک مثال بارز در خصوص مشکلات مونتاژی مشکلات فاصله مابین قطعات می باشد که مالکان را مجبور می کند خودروی صفرشان را آچارکشی کنند .

 

در اولین نگاه به خودرو مورد تست، احتمالا تصور می کنید که این ماشین تصادف کرده است، چرا که تمامی قطعات پلاستیکی مشکی روی بدنه موج دارهستند و نا هماهنگی قطعات شما را در مورد تصادفی بودن خودرو به شک می اندازد.

از مشکلات بارز تمامی مدل های «پارس»، سرو صدای برخواسته از شل گیرهای نصب شده درون گلگیرهاست که با سفت کردن پیچ های مربوطه قابل رفع است.

یکی دیگر از مشکلات خودرو مورد آزمایش، تغییر فرم سپر است که ظاهرا کاملا محکم نصب نشده و به راحتی از تنظیم خارج می شود و از چراغ ها فاصله می گیرد. از این رو مالک ناچارا هر چند ماه یکبار سپر را رگلاژ می کند.

در شرایطی که اکثر خودروهای چینی با رینگ اسپرت عرضه می شوند، پارس سال هنوز با رینگ ساده و قالپاق تحویل مشتریان می شود اما این وضعیت در مورد مدل های lx و elx متفاوت است، چرا که برای این خودروها از رینگ اسپرت استفاده می شود.

طراحی داخلی پارس سال:

طراحی داشبورد جدید نسبت به مدل اولیه که بیش از حد ساده بود، به خوبی انجام شده و استفاده از متریال های طرح چوب احساس نسبتا خوبی را به سرنشینان منتقل می کند.

حتی سطح افقی صافی که فقدانش در مدل های قدیمی پارس، احساس می شد، در این طراحی تعبیه شده است.

بنابراین در مجموع می توان به این طرح جدید که اصطلاحا در بازار به نام، داشبورد سوناتایی معروف شده، نمره قبولی داد.

در نگاه اول، فرمانی خوش دست و ارگونومیک که دکمه های میان بر ضبط،  بر روی آن قرار دارد و پشت آمپر هایی زیبا و ظریف و دسته دنده ای نسبتا زیبا، رانندگی لذت بخش را نوید می دهند، اما در پشت پرده، زاویه بد قرار گرفتن فرمان و نبود آپشن تنظیم ارتفاع فرمان و فاصله های زیاد  دنده ها در گیربکس، این حس را در نطفه می کُشد

همانطور که در اجزاء بیرونی قطعات کیفیت مطلوبی ندارند ، در داخل خودرو هم شاهد شرایط مناسبی از نظر کیفی نیستیم.

کیفیت پایین پلاستیک های خشک استفاده شده در داشبورد باعث میشود بعد از مدتی شاهد سروصدا آزار دهنده در کابین باشیم.

در مقابل، به لطف مهندس خوب پژو، فضای عقب خودرو مطلوب و نسبتا راحت است، فضای صندوق عقب با حجم ۴۷۰ لیتر فضایی مناسب برای قرار دادن وسایل مورد نیاز یک خانواده ۵ نفره کفایت می کند.

از دیگر مشکلاتی قابل لمس، نفوذ قابل توجه صدای موتور ماشین به داخل کابین است که از عایق کاری نامناسب نشات می گیرد.

منبع : پژو پارس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.