دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

صنعت خودروسازی چین و خودروی جک جی ۵ محصول کرمان خودرو

صنعت خودروسازی چین و خودروی جک جی ۵ محصول کرمان خودرو

مدتی می باشد که چینی ها در زمینه تولید و مونتاژ پیشرفت های زیادی را تجربه کرده اند و برخلاف چند سال گذشته که با شنیدن نام برندی چینی کیفیت ضعیف در ذهنم نقش می بست امروزه دیگر چینی ها هم وارد عرصه برندهای خوب و با کیفیت شده اند .

چیی ها به وسیله کمپانی «کرمان موتور» خودروهایشان را در ایران عرضه می کنند در واقع این کمپانی «کرمان موتور» می باشد که مسولیت عرضه این خودروها را برعهده دارد .

چینی ها ابتدا تنها مونتاژ کار خودروهای برندهای معروف و باکیفیت بودند و واقعا هم در این زمینه خیلی خوب عمل می کردند اما مدتی که گذشت به جای مونتاژ نمودن خود وارد عرصه تولید شدند و شروع به تولید نمودن خودروهای خوب و با کیفیتی کردند .

برندهای چینی مانند برند «MVM» و «جک» و«جیلی» و «لیفان»و… از جمله برندهایی می باشند که در کشور ما حضور دارند .

 

صنعت الکترونیک و مهم تر از همه، تولید اسمارت فون، یکی از موارد مهمی است که چینی‌ها توانستند به سرعت بازار را قبضه کرده و پس از آن با تولید محصولاتی با کیفیت و البته خوش قیمت، کاربران را نیز مجاب به خرید محصولاتشان کنند. امروز کمپانی‌هایی چون هوآوی، شیائومی، میزو و … نمونه بارز این اتفاق هستند.

صنعت خودروی چین نیز مانند سایر تولیداتش، چند سالی است که به سرعت می‌تازد و با قیمت‌های معقول و امکانات خوب و در سطح استانداردهای جهانی هر روز بر محبوبیت محصولاتش در سرتاسر جهان می‌افزاید.

کمپانی جک و در صدر آن خودروی J5 یکی از همین محصولات است. این خودرو یکی از محصول کمپانی جک است که بیش از نیم قرن سابقه تولید خودرو را با خود یدک می‌کشد. البته این شرکت خودرو سازی تا چند سال پیش فقط به تولید ماشین‌های سنگین می‌پرداخت، اما چند وقتی است که با همکاری چند کمپانی بزرگ خودرو ساز از جمله میتسوبیشی ژاپن شروع به تولید خودروهای سدان و شاسی بلند نموده است.

خودروهای مختلفی توسط این خودرو ساز تولید و روانه بازار شده‌اند که نام آشناترین آن‌ها که در بازار ایران J5 است که با قیمت معقولش البته در قیاس با خودروهای داخلی، توانسته به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خودروهای ما ایرانیان شود.

مقاله پیش رو، البته یک بررسی تخصصی از این خودرو نیست و با همکاری افرادی که هم اکنون از این خودرو استفاده می‌کنند، نگاشته شده است. طبیعی است که مطالب گفته شده کاملا قابل بررسی و نقد است. در این مطلب سعی داریم به دلایلی اشاره کنیم که شاید خرید Jac J5 را منطقی می‌سازد.

  • ظاهر خودرو

یکی از مهم‌ترین المان‌های انتخاب خودرو، برای هر فردی، در هر کجای دنیا، ظاهر بیرونی خودروست. حال در کشور ما و شرایط خاص تولید خودرو، انتخاب‌های زیادی پیش روی هموطنان نیست و با توجه به تولیدات محدود چند کمپانی داخلی، طبیعتا دست خریدار در این حوزه باز نیست. با ورود خودروهای چینی، این شرایط تغییر کرد و کمی انتخاب خودرو راحت تر شده است. با این مقدمه کوتاه به سراغ ظاهر جی ۵ می‌رویم که شاید تنها موردی باشد که نتوان از آن ایراد گرفت.

به گفته شرکت جک این خودرو طراحی شرکت معروف طراحی خودرو Pininfarina ایتالیاست که طرح‌های مهمی از جمله دیزاین خودروی فراری را در کارنامه خود دارد. جک معتقد است که طراحی J5 یکی از بهترین طراحی‌های این کمپانی طی ده سال فعالیت اخیرش محسوب می‌شود. البته باید قبول کرد که ظاهر این خودرو یکی از زیباترین نمونه‌های بازار است و به سختی می‌توان از آن ایرادی را بیان کرد. پس بدون دغدغه از لحاظ ظاهر یکی از اولین انتخاب‌های هر کس می‌تواند باشد.

  • فضای داخل کابین

ما ایرانیان، اصولا به آپشن‌های داخل خودرو عادت نداریم و گاه با قرار گرفتن یک دستگاه پخش با بهره‌گیری از پورت usb بسیار ذوق می‌کنیم! البته واضح است که ما ایرانیان اصولا انسان‌های کم توقعی هستیم!

اما جک جی ۵ دارای یک کابین بسیار بزرگ و البته راحت است. با صحبتی که با چند صاحب این خودرو داشتم و تجربه شخصی خود، متوجه شدم که حتی کسانی که بلند قد نیز هستند به راحتی می‌توانند در این خودرو بنشینند و اصلا اذیت نخواهند شد. سرنشینان عقب به اندازه کافی جا برای لم دادن دارند، همچنین یک دریچه کولر (بخاری) برای آن‌ها وجود دارد.

طراحی داخل نیز مانند بیرون آن، جایی برای بحث باقی نمی‌گذارد. تمامی دکمه‌ها و کنترل‌ها به‌راحتی در اختیار راننده بوده و از کارایی خوبی نیز برخوردار است.

عملکرد سیستم‌های تهویه و سیستم صوتی رضایت بخش است. در بخش فنی باید بگویم صدای داخل کابین بجز در مسیرهای پر دست انداز و خاکی بسیار کم احساس می‌شود. این خودرو به عنوان یک سدان از یک صندوق عقب بزرگ و جادار بهره برده است. اگر پیش از این خودروی هاچ بکی داشته باشید، آنگاه بیشتر تفاوت را حس خواهید کرد.

منبع : کرمان خودرو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.